1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755124 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Mår prima, tack

lapad: Åker Brynäs ur så riskerar vi nog psykisk ohälsa hela bunten.

{8399}: Känns som vi ryker idag, det är liksom lite mindre ångest idag än i tisdags (upplever jag). Invaggad i falsk säkerhet. Bäst att vara beredd på det värsta...

JohnnyBotox:
Vill man sitta i kväll o inte köpt än verkar det vara skybar som gäller.
Ett 50-tal biljetter kvar ser det ut som...

JohnnyBotox: Lite så är min känsla också, att detta blir en obehaglig match.
Kan vi bara ta oss vinnande ur kvällens fight så har vi ett hyffsat läge men det blir jobbigt.

{8399}: Annars behöver man ju inte räkna inlägg, exakt siffra står angiven på profilerna

{8399}: Nu börjar matchångesten komma krypandes igen.

nittontolv:
Sa innan match 4 (inte här tror jag).
Utifrån situationen vi är i är jag nöjd med en till hemmamatch.

JawKee: Den här hösten-vintern måste inneburit en tvivelaktig terapi för dej då?

SuneMangs: Min kusin bor på Gotland och är engagerad i ROMA. Där spekuleras det runt Johan Larsson till Oskarshamn. Många Gotlänningar håller just på Oskarshamn. Kanske önsketänkande från deras sida..

ellis: Som tur är har jag mått lite bättre sen i höst, men det här året, hockeymässigt har varit ett helvete xD

{8399}:

Tror vi går ut stenhårt ikväll och kör över Malmö.
Islossning och total dominans och vinst med 5-1.

På lördag går Malmö ut helskärrade och vi plockar ner dem enkelt och tar serien tillbaka till Gävle med 3-3 i matcher.

Önsketänkande? Ja kanske. Realistisk? Ja kanske.

Det måste bara bli jobbigt snart för deras stora pjäser med sånna här täta matcher.

Samsung: Jag hoppas du har rätt och det är vad jag tror också, ibland, men det svänger ofta hahaha.
Känslorna pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Mogel: Ja, det ska enligt Höken finnas ett långt kontrakt för Olesen i SSK med en bra lön med allsvenska mått mätt. Men det förhindrar ju inte att IKO går in och nyper honom om vi antingen ramlar ur eller om han redan skrivit på för SSK. SHL har ju tyvärr "förtur" på allsvenska spelare.

Edit: Såg att Peja redan förklarat.

Samsung: Ja, i synnerhet eftersom det spelats tre matcher i veckan sedan slutet på januari/början på februari. Förhoppningsvis har våra grabbar lite lättare med återhämtningen eftersom dom flesta väger mellan 20-30 kg.

Samsung: Måtte du ha rätt!

Något nytt om Bertilsson? Det ryktades ju om att han inte spelar ikväll...

{9684}: Han spelar.

Samsung: Vi måste gå ut stenhårt vid varje byte.Annars kan vi hälsa hem.

Drugstore : Hålla oss från egen zon helst 😂😂

{8399}: Fan Axle, du byter ju profilbild oftare än vad du får ta en snaps..

Jag har 2st biljetter på L1 som jag skänker bort. Kan inte gå pga sjukdom. Skriv PM om någon är sugen.

Brynäs Hej, Hej, Hej
Kom och sjung med mig
Var med och hylla vårat lag
Ingen får vara sur
Det ger ingen tur
Här är bara friska tag......

Kom igen nu boys, ni tar vi det här!!!

Jugge: jag har bytt till kvälllens hjälte 👍

{8399}: Den jinxen skojar man inte bort. Kom ihåg att det var Axle som skickade ner oss i HA nu grabbar och tjejer.

magr: Biljetterna har nu bytt ägare så jag hoppas att det inte blir tomma stolar 👍

Tigerhjärta: vi har en svit kvar att bryta innan isen är krattad för oss, de har nämligen 6 raka bortavinster.

JawKee: Kämpa grabben!!!🇺🇿🇺🇿👍👍

Läser att Barcelona är misstänkta för att ha fixat matcher genom att ha betalat för få domslut med sig. Visst kan man ibland känna att vissa domare i SHL är lite för "dåliga" ibland?

Känner mig oroväckande lugn idag inför matchen. Borde vara ett gott tecken. Den som tar kvällens match tar serien tror jag.

Kvällens tips 4-2.

Falken: snarare ett dåligt tecken 😬

{8399}: om vi nu ska bryta sviter så är det dags att börja vinna mitten perioden
Där har Malmö varit helt överlägsna i både skott o mål i kvalet.Period 1 o 3 mer jämna.

JohnnyBotox: Nja, jag litar rätt hårt på magkänslan och har jag ett lugn över kvällens batalj så brukar det sluta väl.

Vi reducerar än en gång ikväll.

Falken: håller tummarna för att du har rätt!

Håller tummarna för er ikväll, hoppas ni vänder detta!

byte för byte minut för minut som ni gjorde nere i Malmö

Lycka till ikväll Brynäs

Falken: Mycket oroväckande tecken

mk:

Nu har jag sponsrat svenska spel med 100Kr på Malmöseger så grattis Brynäs, jag är en usel tippare ;)

Vad blir kvällens segersiffror tror ni?

{8399}:
2-1

{8399}: Bara hoppas du har rätt. Jag var helt nollställd och tom på känslor inför tisdagens match. Men i och med segern så har dom ju lyckats tända en gnutta hopp i en. Så nu är jag närmast ett nervvrak igen..

Det får bli självmedicinering med lugnande, blodtrycksmedicin och alkohol… 😉 Allt en Brynäs supporter behöver…

Palve ner i sista kedjan, helt rätt uppställning idag 💪

Kämpa nu 💪

Jag tror på 5-0

Zorro 65: Hoppas dom redan har lördagsmatchen i fokus, och vinner med minst 3 mål i kväll. Då kommer Malmö att åka oslipat på lördag.

Vinsten senast väcker ju lite hopp. Någon hockeygud som hade tråkigt antagligen och ville plåga oss lite extra.
Tänk så mycket annat kul jag kunde gjort ikväll istället för att slita mitt hår, höja blodtrycket och skrika mig hes. Men allt det där andra kul finns ju kvar även imorgon. :-)

Mickesgolf: fast å andra sidan så är jag orolig för andra kedjan. Kvist och Strömgren klev knappt in förens i fjärde perioden mot ett Mega trött Malmö.

Dem ska ha all cred för deras arbete i förra matchen. Men är orolig.

Farsang: Ja precis. Det är inte som att en sådan som Kvist helt plötsligt tog ett kliv i utvecklingen förra matchen. Rätt tydligt att det handlade om energi, Kvist och Strömgren kunde köra på 100% medan alla andra spelare låg på 80%. Ska dom helt plötsligt få massor av speltid nu… det skulle inte kännas bra.

{8399}: Hjärtat säger 4-2 till Brynäs. Hjärnan säger 2-5 Malmö. Är hursomhelst inställd på förlust, så man kanske tar degraderingen lite lättare kontra att man ska sitta och vara hoppfull och bli helt förkrossad vid förlust. Enkelt att vara pessimistkonsult i dessa tider är det i alla fall.

Rodrigo: sant! Som sagt är jag orolig, men älskar det om jag blir motbevisad

Rodrigo: Precis, de är unga grabbar som är lätta i kroppen och har matchats ganska sparsamt. Det var naturligt att de hade mer krafter kvar än mycket tyngre 30+are i femte perioden senast. Samtidigt var det ganska tydligt att särskilt Kvist fortfarande är väldigt uddlös, han hade ett farligt avslut, men det var nog hans första farliga avslut de senaste 10-15 matcherna och han har liksom gjort 0+2 på hela säsongen...

Mickesgolf: Hur formeras laget?

« · 2505532 · »