1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745904 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Orkar fan inte mer ska gå och ta mitt liv nu.

KulaShaker: Hoppas ledningen sitter kvar och njuter nästa år. Vilket jävla fiasko lag

Farsang:
Tråkigt, men föreningen lever vidare och ni kommer komma igen. Lider med er.

Forsberg 1978:

För att alla inte är labila.

Trodde inte jag skulle sitta i soffan o gråta men nu när det är ett faktum så kommer tårarna…. Så vad händer nu? Alcen blir ju kvar för att klubben ska markera att hot inte lönar sig. De tre vise männen i båset? Den spelande (fotskadade) tränaren? Blir han kvar?
O nollade i vår sista SHl match….passande

Forsberg 1978: svårt att vinna när man inte gör mål.

Brynäs finns inte kvar om 5 år.

{Puckdräparn}: Nej det ska du inte.

Lider med er brynäsare, ta det lugnt några dagar nu och börja med en plan till att bygga upp föreningen så är ni tillbaka snart igen!

styrke kramar till er alla

Brynäsgubbe: 20 år senare och vi är fortfarande kvar 😃👍

Jaha!
Det var det det!
Intressant att se vilka som blir kvar.
Går inte att byta ut en helt trupp och tro man kan bygga ett vinnande lag iaf - det är ett som ör säkert.

{Puckdräparn}: hör av dig till någon snälla, du Betyder❤️❤️

Nu sitter Manner framför teven med en whiskey i näven, och säger till frugan på Finlandssvenska "Jag sa ju att det inte var mitt fel!"

Farsang: Ska bli kul att höra vad Überstrutsen har för kommentarer. Nu när allt kunnigt yrkesfolk har bevisat vad dom går för. Det vi har sett tendenser av i åratal nu. Men där åkte sista spiken i.

Zappaholic: Tråkigt! Hoppas ni repar er snabbt 😩😩😩

Tarasov: Förening lever inte länge till pga inkompetens och trötta divor

Fin klass på motståndarfansen som kommer in här nu. Sansat och med stil.

Hittills

{Puckdräparn}:

Lägg av. Vi kommer tillbaka starkare, då vill du vara med.

Fokus nu blir att få svar från Brynäs om hur sporten ska se ut, Alcen och Grahm bör rimligtvis gjort sitt.

Samtidigt som det är dags för en silly. Jag Ep-scoutade fram en 25-30 namn igår.

Tråkiga tider...men hag måste försöka se detta som en omstart, alternativet är för sorgligt.

Ove står o gråter. Han har ju varit delaktig i denna utförsåkning, han kom inte alls in sent. Självklart har hans röst varit med och styrt denna förening senste åren så han är långt ifrån fri från ansvar.

Zource: tror han mår lika dåligt som grabbarna faktiskt.

Nu ska vi knyta nävarna. Igen….

Forsberg 1978: Vilken supporter….

Forsberg 1978: ”Men hur fan kan folk applådera, bua ut fanskapen!”

det kallas empati. Du borde lära dig det.

Stöd och Sörj nu. Analysera och åtgärda sen.

Älskar Brynäs.

Hör inte vad publiken säger - men det lär väl kräva allas avgång. Eller är de nöjda?

dabif: Ove ska analysera med staben 😂😂😂.

{Axle San}: nej då. Till hösten är du tillbaka 💪

Började lipa här hemma nu med lillen i famnen. När man ser all sorg i arenan, och som jag kan tänka mig finns hos de flesta här. Minns vårt 2019, och hur tom jag själv var på väg hem från arenan. Och då hade vi precis varit nere i HA. Tror inget kan trösta nu, men nu slipper ni denna tortyr som är kval i alla fall.
Som många skrivit innan mig: Det blir bättre. Få distans till hockey ett tag. Intala er att det ”bara” är en sport. Det är jäääävligt kul att gå upp också.

Men just nu, mina uppriktiga kondoleanser! Finns inget vackert i att se detta.

dabif: jag betvivlar inte hans engagemang, däremot betvivlar jag hans kompetens. givetvis fel person för uppdraget.

allt känns bara tomt. det mesta som är värt att säga är sagt. men det är lika tomt för det.

dabif: Lider med Ove Molin. Hoppas andra också är beredda att ge intervjuer ikväll. Det verkade ju vara lätt att ge segerintervjuer efter matchen nere i Malmö. Man måste kunna stå upp i både med- och motgång.

Offside-Lennart: stort tack kompis.

Ni lyckades att vända upp i SHL, hatten av för er.

Tyvärr har vi inte er ekonomi för att göra det ni gjorde.

Tex värva en del spelare och rensa båset i slutet av säsongen. Absolut ingen kritik mot er. Har man pengarna ska man använda dem.

Sååå tomt, HA, det är inte hockey för mig…

Det här upplägget med play out är bara förkastligt. Har alltid varit emot detta. Så här kan man inte ha det.

Danne66: Finns BEVISLIGEN inget kunnigt yrkesfolk i Brynäs IF.

Anders Berg: Jag beklagar ert öde. Det är rakt igenom vidrigt. Ni kommer tillbaka!

JohnnyBotox: Älskar er alla härinne, oavsett attityd ni har. Vi vinner tillsammans och förlorar tillsammans. Nu får vi ta det för vad det är och göra det bästa av skiten. Styrka till alla er därhemma som just i denna stund inte har någon att luta er mot i denna svåra tid.

dabif: "vi ska knyta våra nävar, tror mig"
Hur fan ska vi kunna tro på nåt som kommer från styrande i föreningen, inte ett löfte eller ord har hållits. Lägger man mer fokus på sig själv och sina vänner än på laget så gård det så här. Men i HA kanske Sunken och Ove själv platsar.

Kalle Kamel: Gråter Rödin för nageltrånget eller är det för att han är trött på Brynäs

Peja: seger i tisdags: Alcen i intervju, kommer
han fram idag….???

Han måste verkligen lämna.

Peja: fyfan vad man skäms,det är på tok alldeles för dåligt. Ingen kämparglöd för fem öre,vi torskar 3 hemmamatcher. Inte en ända spelare ska vara kvar,jävla nollor

Anders Berg: ingen överraskning det här, vi har varit ett bottenlag i 10 år undantaget 2017. Tillslut åker man ut.

Många spelare som blev historiska ikväll. Historiskt värdelösa.

dabif: Föll ju inte en tår. Likadant med Rödin som står och fejktorkar osynliga tårar. Såg snarare ut som han insåg att han får en halverad lön om han fortsätter med oss.

Anders Berg: intressant att denna förening är så dåliga på att få fram kompetens folk. helt otroligt faktiskt. om någon inblandad är med nästa säsong så har vi en mycket mörk framtid framföra oss. mycket mörkare än vad den redan är.

Tommy:
Brynäs forever

BIF Kungen:
Någon som har Aftonbladet PLUS och kan delge vilka spelare som är på G till andra klubbar osv?

Lakim1912: ber om ursäkt, men väldigt onödig kommentar. Klart han är ledsen pga att hans lag och andra familj inte lyckades ta sig vidare.
Otroligt tråkigt, men vi kommer igen! Det har ni mitt ord på!❤️

Lakim1912: Han gråter för att nu slutar ll en komma, han lär inte få nåt kontrakt i närheten av de pengar han fått i Brynäs. Så det är bara ekonomiska tårar.

Brynäsgubbe: Halverad lön? Vi snackar 20-30% av lönen om Rödin och andra dyra spelare ska stanna kvar. Annars har Brynäs knappast råd.

Tänkte komma in och vara Skadeglad som rätt många BIf supportrar var när Hv åkte ur SHL .Men jag tänker inte sänka mig dit ,

Vi Hv fans vet hur det känns att åka ur och den känslan är surrealistisk. Det går ut över det vardagliga livet.

Hoppas BIF repar sig fort för BIF är en anrik förening som skall vara i SHL.!!

Lycka till

« · 2507033 · »