1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742286 inlägg · 7967 ämnen

Anger och Skellefteå Aik!

Anger och Skellefteå Aik!
Det ryktas ju om att Anger är på väg mot HV, men jag träffade honom på stan igår, Då sa han att så var inte fallet. Det va bara rykten, o han visste inte va det kom ifrån.

Angående Skellefteå Aik, så borde det väl bra om dom kom i Elitserien.
För då hamnar väl dom i norrlandsderbygruppen ? Då hamnar alltså Brynäs i samma derby grupp som Leksand. Då slipper man kanske alla matcher med lite folk! Eftersom Leksand jämt drar mycket folk!

Alltså ska alla Brynäsare Hejja på Skelleftå i Kvalserien, om dom kommer dit :)

för ni vill väll slippa att möta timrå luleå modo flera gånger i månaden ?

hare bra alla brynäsare!

Sv: Anger och Skellefteå Aik!
tabascot: Personligen vill jag inte möta Leksand, Djurgården och Södertälje flera gånger i månaden heller. Visst, Leksand och Djurgården drar bra med folk. Än så länge. Frågan är hur mycket klassikermöte det är om vi möter Leksand flera gånger i månaden? Näe, inse att de där derbygrupperna är ett fiasko och lägg ner dem.

Ford Prefect: Okej, Men som du säkert vet blir ju derbygrupperna kvar även nästa säsong. Jag tycker ilaf det är trevligare att möta dom lagen flera gånger om än att möta norrlandslagen som inte drar något folk alls. Alltså tycker jag Skellfteå ska upp i Elitserien, eftersom derbygrupperna blir kvar.

tabascot: Ja det kan jag ju hålla med om.
Vad jag inte förstår är varför man inte gjorde som för ett par år sen. Då var det AIK i elitserien istället för Södertälje. Man löste derbygrupperna på så sätt att Djurgården och AIK spelade i norrgruppen. Närheten till flygplatser gjorde att de hade lättare resor än Brynäs och Leksand.

tabascot: Jag vet inte om en spelare får skriva på för en annan klubb mitt i säsongen, när det gäller för spel i nästa säsong. Kan någon svara mig på detta? Kunde då det inte bli något slags jävspel? Kanske skulle det vara svårt att spela för fullt mot ett lag man vet att man ska vara med i året efter. Men jag vet inte???

Anneli: Jag vet inte om det finns någon regel mot det. Värvade inte Percy ett par tomtar från Västerås innan säsongen var slut för några år sen? Och allas vår Roger Melin skrev ju på för Link ping mitt under säsongen och fick sen möta dem i kvalserien. Det handlar nog snarare om god sed.

Ford Prefect: Tomtarna var väl Rydmark och Lust ? 2 grisar alltså :-)

Ford Prefect: Jo. Fast Derbygrupperna ska bort helt tycker jag. Fast nu finns dom ju tyvärr här nästa säsong med.

Anneli: Jo jag tror faktiskst att man får göra det, men jag är inte säker.

sylf: Kan ha varit. Fast jag har för mig att Öberg (Fredrik?) var en av dem.

Ford Prefect: stämmer kanske,men lirade han i MIF ? i och för sig,han var väl i alla lag,förutom BIF.

sylf: Jag är osäker som sagt, det är bara en känsla.

Ford Prefect: Det bästa vore ju som sagt att lägga ner derbygrupperna, men då detta inte tycks ske under överskådlig framtid skulle i alla fall jag föredra Leksand, Djurgården och Södertälje framför Modo, Timrå och Luleå. Vi har närmare till alla de tre förstnämnda än den närmaste av de tre sistnämnda. Kortare avstånd och roligare matcher tror jag, helt enkelt. Men som sagt ett nedläggande av derbygrupperna vore ju det allra bästa.

Anneli: Jo, men vilka ska MoDo och Luleå möta då? Varandra, 18 gånger? :)

Ford Prefect:

Nä, det låter inte så bra. Det är nämligen så skönt med de enkla poängen som ni bidrar med till den här derbygruppen...:)

Nä, men skall man vara allvarlig så är det väl lite märkligt att ett av elitseriens mest klassiska derbyn (LIF-BIF) inte sätts ihop.

Alla:

Någon som hört om Olle "sleeping beauty" Westerlind har hittat hem eller om han somnade på vägen?

Poffa: Jag har hört att stack sig på en förgiftad korkskruv och sover i hundra år tills nån skäggig luns (Peter Forsberg) kommer och väcker honom med en kyss.

Poffa:

Det ska bli mycket intressant att se när han lägger ut bilderna från sin Öviksvistelse på SpS (då menar jag bilderna som togs medan han fortfarande befann sig på jobbet).

knaskamilla:

Ja och den stora frågan är väl om han hittat trucken vid hissen ännu...

Poffa:

Stod den inte I hissen?

knaskamilla:

Vet inte. Vi får väl fråga westerlind då han kommer online.

Poffa, knas, Lumber Jack, Frisco m fl: Jodå, jag har kommit hem, det blev en del bilder också, men jag har inte orkat lägga in dem än. Konstigt, jag blir alltid så trött av att se Brynäs matcher i Övik.

Annars tackar jag för ett som alltid lika trevligt mottagande - kul att ses.

westerlind:

Det är väl inte konstigt att du blir trött av att se MoDo-Brynäs, när du går omkring och förväntar dig att BIF ska göra fem mål i samma period och vinna matchen. Vem som helst skulle bli utmattad av att gå omkring med sådana illusioner och sedan upptäcka att man hade fel - igen. (PS. Har du hittat trucken??)

Anneli: "Kunde då det inte bli något slags jävspel?" Nä, det handlar snarare om rävspel!

Luleås nyvärvade spelare (tjeck?) fick kontrakt säsongen ut + nästa säsong enl. media. Nu är det tydligen oklart om han har blivit värvad eller inte. Gahn gick från ssk till tik mitt under säsong. Om det är uthyrning eller köp vet jag inte. Det här betyder väl att man kan köpa och sälja spelare när som helst, hur som helst och var som helst. Den 31 januari är deadline för övergångar för innevarande säsong men nog förhandlas det året runt om kommande säsonger. Det här gäller givetvis klubbar med pengar. För Brynäs gäller helt andra principer.

Lilljanne: Så jävla sorgligt att Brynäs måste jobba efter helt 2:a principer, ibland undrar jag om inte dom allsvenska topplagen har mer stålar än Brynäs IF?

70 Rodrigues: Verkar onekligen så,SAIK värvar ju under säsong och Bajen har Anschutz i ryggen.Till å med Växjö har ju värvat !!

sylf: Det är väl bara Brynäs och möjligen MIF Redhawks som inte köpt in nån spelare i höst. Tragiskt att vi ska ha en så fattig förening att inga som helst förstärkningar kan göras, när nu detta är tillåtet och konkurrenterna för fullt utnyttjat möjligheten hela hösten. Brynäs skulle verkligen behöva minst en riktigt bra back och en riktigt bra forward till inför nystarten.

Chatt med Anders Hedin på brynas.se!

Clarence: I år hoppas jag att vi inte behöver lägga en spänn till på spelare. Acceptera helt kallt ett mellanår, värva nya sponsorpengar, samla i ladorna och lägg upp en ekonomisk strategi för nästa storhetsperiod. Till nästa säsong hugger nya, starka Brynäs och köper in 4-5 spelare av landslagsklass och ytterligare ett par mycket lovande elitseriespelare. Framgångsvågen startar när Dackell och Wahlberg signar långa kontrakt i maj nästa år.

Lilljanne: Inga flera 5-årskontrakt tack!

« · 351233