Brynäs IF

717633 inlägg · 7953 ämnen

Anger och Walle kommer hem!

« · 50239 Till forumet


Sv: Anger och Walle kommer hem!
Precis Hugin, det finns bättre alternativ.
Fredrik Johansson som någon nämnde är ett sådant, han har verkligen klivit fram i år.
Om man är ute efter ett gäng utvecklingsbara spelare så måste man nämna backen Ejdepalm i Almtuna (gärna som 9e back), Sundin i FBK och Gräsberg i Mora. Widing som så många trodde på innan den här säsongen verkar ha gått i stå i Leksand. Någon som vet om det beror på att han inte får någon speltid ?
Stefan Lundqvist imponerar i Skellefteå ,men frågan är om han håller måttet ?
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Laget nästa år (Dröm):
Tränare:Mats Näslund-Stig Salming
1:Femman
Christer Olsson-Tommy Sjödin
Ove Molin-Janne Larsson-Andreas Dackell
2:Femman
Pär Djoos-Marko Tuulola
Daniel Rudslätt-Roger Kyrö-Tommy Westlund
3:Femman
Adam Andersson-Nicklas Wallin
Stefan Ketola-Jonas Johnson-Jonas Soling
4:Kedjan
Nicklas Anger-Micke Wahlberg-Patrik Juhlin
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Nåja! Inte blir man väl direkt imponerad av ditt lag. Olsson torde knappast vara en man för ett A-lag, därtill alltför ojämn.
Casselståhl kan knappast tillhöra de gamla brynäsare, som kan tillföra laget mycket. Han är dessutom knappast en framtidsman född 72 som han är.Jag delar däremot din uppfattning om Wahlberg.
Jag är däremot ytterst tveksam till herrar Bergqvist och Petré p g a deras enorma skadebenägenhet. Ett vågspel att ha dom kvar.
Danielsson, som sagt, håller inte i dessa sammanhang. Dessutom skadebenägen. Glöm dessutom inte Hagos i AIK, en mycket duktig
spelare med en spelstil som klart passar i Brynäs. Anger skulle tillföra kraft och styrka. Man måste också tänka på att börja föryngra och inte göra ett "leksand", därför är dett ett måste att INTE förnya Bissets kontrakt.
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
OK,ser nu att han är född i Gävle, men att han skulle tycka det är som att komma "hem" är nog att ta i.Är det inte han som umgås med familjen gnagare,Bernadottarna.Visar hur mycket dom har innanför pannbenet.
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Skulle Niklas Anger va från Gävle ??
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Om Anger skulle komma till BIF,ja det vore ju en dröm, har sett honom några matcher i år och han ruskigt bra, med tanke på att han spelar i ett bottenlag.
En annan jag skulle vilja se i ett Brynäslag är Linköpings Fredrik Johansson, han var banans kung idag mot FBK i LÖfbergss Arena, blir nog svårt att få stopp på honom på Tisdag. För övrigt blev man väldigt imponeraad av hela LHC idag, dem spelade med en oerhörd frenesi matchen igenom, trots att laget lixom Brynäs har en diger skadelista, men dem ställde ändå upp med fyra kedjor och tre backpar. Man har ju en bredare spelartrupp än vad vi har!!
Så på tisdag får man vara glad om BIF skulle lyckas få med sej nåt poäng hem, för LHC är i bra form!! Det blir spännade, för övrigt går matchen direkt på Canal +!!
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Anger kommer ju från Gävle och kanske vill hem!
Kommentera

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Varför ska inte Bissett och Luovi stanna kvar en säsong till för????

Sen kan man ju fråga sej om Anger inte hellre går till DIF där han ju spenderat lite längre tid av sin seniorkarriär....
Kommentera

Anger och Walle kommer hem!
Nästa säsong tror jag att Niklas Anger i AIK och Mikael Wahlberg i MoDo kommer hem till Gävle, dom ersätter Tom Bissett och Mikko Luovi. På back sidan tror jag Daniel Johansson får gå, hem kommer en annan Daniel retav Daniel Casselsthål. Sjödin,Olsson och Larsson kommer förlänga sina kontrakt i slutspelet. Rudslätt,Mårtensson,Soling och Adam Andersson förlänger sina kontrakt efter säsongen det gör även Bergqvist och Harder som jag tror kan bli riktiga jokrar i slutspelet.Pettersson slutar med hockeyn och då plockar man upp Kristoffer Olsson och Aspen blir en RIKTIG första mållis.

Asplund(Olsson)

Djoos-Rehnberg
Molin-Larsson-Anger

Sjödin-Pekkala
Soling-Kyrö-Rudslätt

Casselståhl-Olsson
Bergqvist-Harder-Wahlberg(lika bra som ytterforward)

Andersson-Petré
Mårtensson-Wågström-Danielsson
Kommentera

« · 50239