Brynäs IF

713450 inlägg · 7953 ämnen

Äntligen SLUTSPEL!!

« · 684043 · » Till forumet


Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Bissett19: Hehe jasså? undrar hur många frilägen sjödin har/kommer få under sin säsong? de första jag såg "tror jag" kanske sett förut? satt han iaf :D
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
88Lindkvist: Jodå han var riktigt glad efter matchen,när Canal Plus gjorde en intrervju med Sjödda i Brynäs omklädningsrum,drog Cassel o Månsson igång en Sjöddasång i bakgrunden!!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
claesw: Nääe >_< men han blir så glad :)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
88Lindkvist:
Är han snygg då?
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
p j davydjoos: Jag skulle vilja sett cassels glädje i omklädningsrummet! han är alltid som en solstråle när brynäs vinner :) alltid så härligt å se honom :)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: "Jag tänker närmast på Öhrstedts och Sjödins resningar som till slut hamnade i egen bur.."

Haha, jasså, deras "resningar" hamnade i egen bur? ;)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Hela kassern hoppade igår.... Fan att jag inte var i Gavlerinken och kunde GLÄDJAS med alla brynäsare.. det kändes hårt... Men den glädjen som jag har av att brynäs är i slutspel kommer vara hela flygresan hem..... Lumparen i Halmstad....
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: Väldigt små marginaler faktiskt...
Skulle man illustrera hur stämningen i GBn varit under säsongen så blir det ett stort U (höga berg o djupa dalar...). Lustigt nog så tippade nog de flesta slutspel innan säsongen men efter senhöstens dramatik så är det en lättnandets suck idag.
Gynge till Brynäs, killen har gjort massor med poäng i J-20 men bara 3 matcher och noll poäng i Allsvenskan. Tveksamt.
Vad händer med Salmonsson? Det är bara att signa och det fort. Det går lite väl bra för killen just nu i Amerikat så han kanske väljer att stanna.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Jompe: "Självklart. 5-2 mot Luleå ser inte alls bra ut." Nu var Luleå inte bra nog att utnyttja dessa misstag. Det hade varit ett annat ljud i skällan OM de gjort det. Det är små marginaler inom ishockeyn för att ta til en gammal klyscha. Dessa små marginaler har vi förlorat en hel del pinnar på den här säsongen. Jag tänker närmast på Öhrstedts och Sjödins resningar som till slut hamnade i egen bur..
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse:
För att ta de små stegen mot att försöka nå en SM-final, så är det en förutsättning att man även "FÖRSTÄRKER" truppen.
VF, FBK samt HV hade ej vunnit SM-guld om de ej hade "förstärkt" sina trupper. Punkt!

Med tanke på Brynäs uppåtgående trend o om tabellen står sig, så väljer HV71 Mora o VF Brynäs. En önskelottning samt en utmaning i så fall.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Grattis till slutspelsplatsen !
Boork visade sig ha rätt som vanligt och man frågar sig ju när medi tänker lära sig detta ;)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse:

1. "Ja vart e alla dysterkvistar...Vi är ifrånåkta av alla fartblinda människor härinne" Så det kan bli. Folk är glada över att Brynäs är i slutspel.

2. "Dessvärre så tycker jag att Brynäs gör för många misstag över hela banan för att man skall känna sig helt tillfreds med tillvaron." Självklart. 5-2 mot Luleå ser inte alls bra ut.

3. "Jag är nöjd om vi vinner en match." Allt talar för att vi inte överlever kvartsfinalen, men Brynäs har inget favorittryck på sig och kan spela ut och et ska bli kul att se hur långt det räcker. För mig är slutspel i sig själv en stor bedrift mot bakgrund av det stålbad föreningen gått igenom och den turbulens vi haft under säsongen. Rekonstruktion av ett hockeylag tar tid. I år klarar vi slutspelsplats, nästa år går vi längre än till kvarten.

4. "Hur som helst så är jag glad att jag haft fel i mina farhågor..." På den punkten är vi ense.

Jag röstade självklart också på att Brynäs vinner SM, trots att jag vet att de inte kommer att göra det.

Håller med Dig om att förstärkningar är viktiga. Det har jag också sagt länge, samtidigt som jag ser att laget gått bättre och bättre utan nyuförvärv av internationell kaliber.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!

claesw: Förstår att det känns tungt för dig när inte DIF gick till slutspelet.

Ang kappvändare så tror jag att det har varirt fler glada skribenter än dom sk "dysterkvistarna"

Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Vilket elitserie lag är bredast???:D


Brynäs IF så klart!;):P:P:P
haha
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Malmen:
Dagens samhälle är genomsyrat av kappvänderi.

Först var Sverige skit i OS eftersom man lagt sig mot Slovakien, sedan blir det ett hyllande av bananlandslika proportioner....
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
JanT: 4. "Djurgården går alltid till slutspel

Grattis du fick rätt, MEN egentligen inte du heller, som var övertygad om kvalserien för DIF.
Broderlig delad sistaplats alltså? : )

GRATTIS Boork, men nöj dig inte nu!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
I nuläget tror 68,6% här inne och 29% på Expressen (se länk) på guld.
Kappvändare!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: Ett par riktigt bra backar vore ju mumma tills nästa säsong.......eller annars ska signa Mikko Luovi igen:-)

Nä nu blir det NHL-hockey,Philly-Rangers.....
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Bissett19: Det låter ju lovande... Jag antar att han är ute å tittar på backar.

Jag hoppas verkligen att Boork ställer Korhonen i kassen de två återstående matcherna. Dels för att ge honom lite förtroende och dels att inte riskera att Honken går sönder. Det kan ju även vara en liten uppmuntran för Korhonen att skriva på för en sejour till i Brynäs. Det skulle vara guld värt om vi kunde behålla båda målisarna.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: Sundlöv är ju tydligen i Finland o scoutar om man ska lita på Brynäsbloggen.....
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Visst har de gjort ett jättejobb, inte tu tal om det. Allt jag hoppas är att de inte blir en alltför enkel match i kvarten och att Brynäs satsar på att FÖRSTÄRKA laget till nästa säsong, inte fortsätta att bredda som de gjort hela den här säsongen...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
wap.hockeysnack.com
Lasse: Trots att vi kan bli ett stryklag i kvarten så har Bryns o Boorken gjort ett jättejobb efter jul. Sedan så ger ju kvarten en hel del sköna pengar också. vad är det för fel att tro en seger mot att inte ens tro på ett slutspel?
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Bissett19: Jag skulle verkligen vara nöjd om vi får till en tredje hemmamatch. Mer än så mäktar nog inte Brynäs med, i alla fall om Frölunda står för motståndet.

Men det är klart. Nu blir det annan karaktär på hockeyn. Specialteams och målvaktsspel brukar vara väldigt avgörande delar när det kommer till slutspelshockey. Dessvärre så tycker jag att Brynäs gör för många misstag över hela banan för att man skall känna sig helt tillfreds med tillvaron.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: Jo så är det nog,men min röst gick faktiskt på MODO:-)

Det vore stort nog att kanske få en serie mot antingen HV eller Frölunda till sex el sju matcher,längre än så törs iaf inte jag sträcka mej.......
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Bissett19: Antagligen är det så där med... En massa rusiga Brynäsare som är inne å läser ALLT de hittar om kvällens matcher, å klickar Brynäs i varje undersökning de hittar ;)

Vi får väl se hur vi står pall mot nåt av topplagen i kvarten... Jag är nöjd om vi vinner en match.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
JanT: Vi får se hur långt vi räcker i slutspelet.

Hoppas bara att Brynäs VÅGAR satsa på ett par namnkunniga spelare till nästa säsong. Tänk vad skönt det skulle vara att vara klara för slutspel i omgång 40 istället för efter omgång 48 med hjälp av ett resultat i en annan match.

Hur som helst så är jag glad att jag haft fel i mina farhågor...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
GävleLasse: Kolla in samma omröstning på Expressen,klar brynäsdominans däroxå,kanske många glada Brynäsare där med,o i den här stunden ska vi glädjas........
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Muuuu sa Rosa! :-)))
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
rackham: Ja vart e alla dysterkvistar...Vi är ifrånåkta av alla fartblinda människor härinne... Kollar på omröstningen just nu å det är stor dominans att Brynäs skulle vinna SM-guld... Skrattretande ;)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!

JanT: Boorken har gjort ett gott dagsverke med detta skitlag. Se bara på andra lag när dom värvar stjärnspelare och vi plockar in skit från Allsvenskan :-))

God natt på er och väl mött på bussen upp till Ö-vik på lördag.

Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
brynasaren:

Grattis brynäs, hoppas vi ses i finalen, men det lär nog va ganska omöjligt:D
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Efter att ha tillbringat kvällen krälandes runt i Tv-soffan/tuggat på naglarna vill jag i denna sena timme framföra 4 små saker.

1. Äntligen slutspel - Inte en dag för sent!

2. Tack Leif Boork för att du äntligen gjort ett LAG av Brynäs IF!

3. Olyckskorparna kan nu ta och stoppa upp sina domedagsprofetior i valfri kroppsöppning.

4. "Djurgården går alltid till slutspel".....................

God natt alla Brynäsare och sov gott.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Hence: Håller med, detta är underbart!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Fruktansvärt skönt... Äntligen...

Topplagen ska inte tro att vi blir en lätt motståndare!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Linnea:
Ni frölundaiter är allt lite konstiga...

Rub it in :-)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Skulle jag? Inte då...
Och vad min sämre hälft anbelangar tror jag inte att jag vågar nämna slutspelshockey för tillfället. Tror jag vänta lite med det, för att förlänga lidandet lite=))
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander:
Klart fall av subversiv verksamhet!
Har du inget filter mot sånt, datageni?
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!

Linnea: Försöker du psyka ev motståndarsupportrar :-))

Du får nog ta och trösta din bättre hälft istället ;-)

Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
HF:
Hellre full än ful, HF, hellre full än ful...
Men det finns en tydlig gräns hitom åsna.
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Linnea:
Nej för fan. Gillar öbor med rådjursögon bättre...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
rackham: ... så du har helt enkelt gjort en Runar och skjutit allihop?
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
rackham: En full #65? =)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Jompe:
Yessir!
Men nog finns det trevligare saker att ha i trädgården än rådjur...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Jompe: stämmer nästan, Don Rackham bor på 3:e vånnigen dock utan åsna ;-))
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Du får ta dej till Scandic,du får nog sova skavfötters med Boorken......:-)
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
rackham: Casa Rackham... man ser framför sig en hasienda med altaner på tre olika nivåer, overlooking the bay, 18 gästrum, tjänstefolk, rådjur i trädgården...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
HF:
Vilket hot... :-)

Casa Rackham är fullbokat, som vanligt...
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
65selander: Gå och lägg dig annars får du slagga hos rackham =)


FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN Va gött med slutspel!
Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!

rackham: hehehe.... Boorken har gjort ett jättejobb med laget och det var så jävla skönt att se hans flin när dom blåste av matchen.

Lind och Danne vilka kungar.

Kommentera

Sv: Äntligen SLUTSPEL!!
Vart tog alla små dysterkvistar vägen, ingen som vet, ingen som vet... :-)
Kommentera

« · 684043 · »