1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741459 inlägg · 7967 ämnen

Arenabygget

Sv: Arenabygget
björne: Det var inte en dag för tidigt. Ett steg i absolut rätt riktning.

prosten: När jag har fel så återkommer jag :-)

Vilket företag har brynäs kommit överäns med? vad kommer den att heta då? En som inte har hänkt med i svängarna...

björne: Det var nog en av dom absolut bästa nyheter jag läst på länge. Så otroligt viktigt. Nu gäller det att bygga på laget också med någon/några spelare så kan det här bli riktigt bra.

Lystring alla dysterkvistar som huserar här: Namnsponsorn är klar

70 Rodrigues: Det får visa sig. Hur som helst så är det bevisat att han inte kom till sitt rätta jag i Brynäsdressen. I alla fall inte under de tränare han haft. Kanske Melin vet bättre...

Joshua_Tree: jag tror att det e boork som har vart i farten igen ;P

prosten: Samuelsson är grymt underskattad! Solklart att han platsar i Tre Kronor!!

70 Rodrigues: Helt rätt, Samuelsson har växt till sig. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel, hur är det med dig?

prosten: Du tyckte ju att Micke Samuelsson inte hade något i Tre Kronor att göra, där hade du också FEL!!!!

70 Rodrigues: ALDRIG.

GävleLasse: Soling kommer att bli landslagsman igen!!!

Joshua_Tree: Ja det håller jag med om. Jag är övertygad om att Soling kommer att få en nystart i Linköping, men jag tror att han får kämpa på bra att ens ta en plats i nånting annat än en checkingkedja..Det är ju lite competition i Linköping, tuffare konkurrens om platserna än i Brynäs.

GävleLasse: Förvisso. Samtidigt kan man inte ge en spelare hur många säsonger som helst. Soling körde fast. Jag tror att en flytt gör honom gott, och jag tror att någon annan kan fylla hans plats.

Jag kommer att sakna killen. Han var en frisk fläkt när han kom, men den friska fläkten har jag redan hunnit sakna ett par år.

Joshua_Tree: Så kan vara fallet... I så fall så kommer väl de hitta rester av tröja #10 bland bråten där branden startade. Men skämt åsido så är det tråkigt med BÅDE CH's förstörelse och Soling flytt. Jag tror att Boorken kunde gjort precis som Fleming gjorde under KS, att använda Soling rätt.

GävleLasse: Nån försöker radera ut alla spår efter Soling?

65selander: Hmm... Då kanske det är slutkrökat? Mer vältränade killar till nästa år. Är det Boorken som har tänt på rent av? ;)

Joshua_Tree: Man kan ju alltid hoppas att det inte var det. Men parallellen mellan Solings flytt och totalförstörelsen av CH, Soling favoritställe, är ju i det närmaste makaber.

Joshua_Tree: Det jävliga är att spelarna får gå någon annanstans nu och kröka ;-)

Synd bara på Restaurangen som ligger på bottenvåningen (Skeppet) som är en riktigt trevligt matställe. Så nu finns det inga fördelar att bo på Scandic längre i Gävle så man får utnyttja HF's soffa tillsvidare...

GävleLasse: Hoppas att inte CH är den tänkta namnsponsorn. ];)

96 Artisten: Den artikeln är en bekräftelse på Kebbans "rykte". Jag tror att det kan bli tufft att få ihop det. Det har varit "smådetaljer" för länge.

GävleLasse: Även i GD...

Senaste ryktet angående Arenabygget:

Enligt Keb på GD så måste det koma ett definitivt beslut annars kommer tidsfristen för att ha arenan klar hösten 2006.

Håll tummarna!

GRATTIS PÅ ETTÅRSDAGEN!

För ett år sedan presenterades detta på brynas.se:

"Ny Arena i Gävle

2004-05-14

Vid möte den 13 maj 2004 har styrelsen för Brynäs IF beslutat att inte engagera sig i en multievenemangsarena på Alderholmen. Styrelsen har i stället beslutat att uppta förhandlingar med Gävle Kommun om att förvärva Gavlerinken. Avsikten är att i egen regi göra en total ombyggnad av Gavlerinken.

Bakgrund

För Brynäs IFs framtid och för ishockeyn i Gävle är det nödvändigt att en modern arena kan uppföras så snart som möjligt. En arena där Brynäs kan erbjuda sina samarbetspartners, supporters och åskådare en totalupplevelse i samband med match, men som även däremellan kan vara en plats för samling och dit aktiviteter av olika slag kan förläggas.

En ny arena är för Brynäs ett viktigt medel för att långsiktigt och hållbart nå de framgångar som Brynäs har som mål. Detta gäller för hela den breda verksamheten inom Brynäs, men en ny anläggning skall även vara en tillgång för och kunna utnyttjas av andra föreningar för att utveckla all ishockeyverksamhet i Gävle.

Varför en satsning vid Gavlerinken

- Kalkyler visar att en satsning vid Gavlerinken ger de nödvändiga ekonomiska förutsättningarna för utveckla Brynäs verksamhet
- Investeringskostnaden kan begränsas och risktagandet blir därmed relativt lågt
- Styrelsen har tydligt identifierat flera möjligheter att finansiera investeringen
- Arenan, som skall hålla en mycket hög standard, kommer att kunna användas för många olika evenemang utöver ishockey
- En satsning i egen regi ger Brynäs full kontroll över alla aktiviteter och möjlighet att erbjuda sponsorer och åskådare ett sammanhållet evenemang
- Brynäs kommer att alltid kunna bedriva en samlad verksamhet på en plats inklusive matcher och träning på alla nivåer
- Infrastruktur- och tillståndsfrågor bör kunna lösas på förhållandevis enkelt sätt
- Styrelsen anser det vara fullt möjligt att ha en ny arena klar till hösten 2006"

Vad har hänt sedan dess?

Falken:
Det vore det bästa. Om vi kunde få en ny arena, men behålla det gamla namnet. Att slippa en "reklamhall" vore kalas. Men det är väl att drömma...

HF: Din kanal la just av. Fler förslag? Som funkar i Sthlm.

Danne66: Haha, ja :P

Falken: hehe, tja det är iofs så att man börjar se diverse färger antagligen pga ångest.

Danne66: Hehe. Råkade ta bort en nia så jag kom till den här artikeln -

www.gd.se/Article.jsp?article=5499

Det här ser ju tyvärr inte så lovande ut.

www.gd.se/Article.jsp?article=54999

HF:
Okay.

rafalski: Boorken kommer nog att röra om rejält i jantelagsBrynäs :-)

Makkan: Kanalen har den här hemsidan: www.cityradion.se/gavle/ och de har en länk med "Lyssna live". Men det är fan inte samma som i riktiga radon så, jag tror inte det funkar.

-HF

Skön sågning av BÅ, vår nye tränare är inte rädd att skaffa sig ovänner.

aphac:

Går det inta att lyssna via nätet på 102.7Mhz  ?

Enligt regionala nyheterna så begär Brynäs två veckors uppskov för att förhandla klart med namnsponsorn.

65selander: De snackar om Gasklockorna eller nåt nu, sömnpiller ;)

-HF

aphac: Du som hör hemma i X-län kan inte du lägga in lite info så fort du hör något matnyttigt?

Makkan:För er som bor i Gävle så direktsänds mötet i radio: 102.7Mhz

rackham:

Okay, då är jag med i matchen igen.

Makkan:
Enligt dagordningen kan de hålla på som längst till kl 22.00.
"Vår punkt" ligger som nr 6 av 6.

Denna Arenavaka tär på krafterna.

Det kan visst dra ut en stund till på tiden,
jag trodde mötet slutade 19:00, men enligt Keb så börjar det 19:00.
Så det blir en arena-vaka ikväll.

Nu är kl över 19. Måtte det nu ändå bli klappat och klart för byggstart så att alla som skrattar hånfullt åt Brynäs segaoch struliga förehavanden stelnar i sina anletsdrag. Ett negativt besked nu och jag vet inte hur  klubben nånsin ska återfå värdighet och respekt bland våra konkurrenter igen...

Makkan: Hoppas att det blir positivt, annars så lär vi få vänta!!

Makkan: Ja, hoppas verkligen det blir ett postivit besked. Oerhört viktigt.

Att vara eller icke vara,

det är frågan,

svaret kommer 19:00

sylf: Jag tycker nog att ett år är alldeles lagom, kanske lite väl länge.

Boork klar,jättebra.Synd att det bara blev ett 1 års kontrakt.Arenan? nja,ser tungt ut.

Huge:
Kreativt.

rackham: "Du tror inte att publikunderlaget sjunker för snabbt då?"

Isf får vi väl göra som Malte Lindeman, "Rörelseidkare på Kiviks marknad":

Vi gör konstgjord andning på di djävlarna, och sedan in med dom igen.
Åsså får dom betala ny avgift....

« · 547047 · »