Brynäs IF

714656 inlägg · 7953 ämnen

Arenabygget

« · 548350 · » Till forumet


Sv: Arenabygget
Gusten:
Det är ju konstigt dessa personer ALLTID besvikna / arga / oroliga då , även vid vinst , nya spelare , ny arena då ?????

Så du menar på fullaste allvar då att dom som gnäller på allt oavsett vad föreningen gör på och utanför isen inte klagar för klaga utan för dom oroliga och besvikna
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Ja de är inte konstigt de är som att gå på begravning när man går och ser på BIF med sådana supportrar som bara vill gnälla.
Nog sådana som sitter och gnäller på läktaren att de är sånt dåligt tryck på publiken och när nån i närheten sätterigång att skrika eller ställer sig upp och lever sig in i matchen så ser dom konstigt på honom och undrar va de är för idiot och ber han sätta sig ner och hållakäft.

Ja är de nått jag vill GNÄLLA på så är det publiken och deras inställning "aldrig nöjda och bara gnäller"
Men kanske därför man går mindre och mindre till Gavlerinken och lägger pengarna till att gå på Jernvallen....
Kommentera

Sv: Arenabygget
Gusten: Byt tråd för fan! (hittade inget annat att gnälla på just nu)
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Du påstår ju att folk gnäller enbart för gnällandets skull, och jag tror att dom gnäller för att dom är besvikna/arga/oroliga.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Knogen: Självklart talar vi om konstruktiv kritik, inget fel i det. Kritik är bra när den ges på rätt sätt. Om man mordhotar spelare är man kriminell och definitivt inte supporter. Problemet är att många härinne kritiserar först och tänker sen.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Gusten:
Har jag påstått att jag vet det ??? .. den enda jag är JÄVLIGT less på alla som inte kan annat än klaga på ALLT

Dom som inte gör annat än klagar HELA jävla tiden tycker jag tragiska , sen dom som känner sig träffade utan jag syftar på dom kan jag inte annat än beklaga om dom känner sig träffade
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK:

"gusten du verkar alltid ta åt dig när nån säger nått är det för du känner träffad eller ?"

Alltid?? Bara när JanT drar fram med sina citat från mina inlägg. Är det konstigt eller?

I det här fallet så tycker jag att du har fel när du påstår dig veta hur många av oss är funtade och vad vi har för åsikter om Brynäs.
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Nä skriver man sånt är man nog inte riktig supporter om det sker gång på gång.
Kommentera

Sv: Arenabygget
RavenLord:
Jo dom som kommer med konstruvtiv kritik har jag inge emot , utan tycker det positivt om det är nå som kan gagna laget och om nån har bra ideer på hur orsaken till kritiken ska lösas

Men som sagt kalla laget skitlag + diverse andra glåpord har aldrig varit konstutiv kritik och kommer aldrig så vara i mina ögon
Kommentera

Sv: Arenabygget
Gusten: Knogen

Jo men dom jag tycker gnäller absoult hela jävla tiden gnäller ju även när vi vinner , vilka jävla sopor som nästan tappade segern osv ....

Vad skyller ni på att dom gnäller för då förutom enbart för att gnälla ..

gusten du verkar alltid ta åt dig när nån säger nått är det för du känner träffad eller ?
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Ja inte för intet att de är som att gå på begravning när man går och ser en match i Gavlerinken med så många dögrävare.
Finns ju de som gnäller och kan skriva konstruktivt medans som du nämner att många bara skriver för att få gnälla och skriver knappast aldrig något när det hänt något bra.
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Jag gnäller för att jag är besviken. Jag kan garantera att jag hellre ser att Brynäs vinner, tror nog att det gäller de flesta.
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK:

Jo, jag är här ibland och läser. Om det nu är så att sidan klassas som oseriös så skulle jag vilja påstå att det inte kommer från "gnällinläggen" först och främst.

Sedan får man förstås se till situationen. Efter en förlust är man inte glad, och det ska man inte vara heller.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Gusten:
Ja så som dom som gapar hela tiden håller på så är det det .. för med tanke på att vissa gnäller på precis allting så är det jävligt oseriöst att gnälla bara för få gnälla
Kommentera

Sv: Arenabygget
WarhawK: Så besviken och arg är det samma som oseriös?
Kommentera

Sv: Arenabygget
Knogen:
Jo men innan du säger för mycket har du varit in här efter en förlust ??

Jag kan då verkligen inte tycka att kommentarer som jävla skitlag , vilka jävla sopor dom är och liknande är konstruktiv kritik , men det tycker ju dom enbart ägnar sig åt att klaga

Med tanke på hur det ser ut då är det inte konstikt denna GB klassas som av dom mest oseriösa här på HS
Kommentera

Sv: Arenabygget
JanT:

Varför bara titta på ytterligheterna? Det finns en gyllene medelväg också. Att man som supporter är kritisk behöver inte med automatik betyda att man är huligan och mordhotar spelare, eller hur?

Jag har min uppfattning glasklar: En supporter som är kritisk är en supporter som bryr sig om sitt lag. Jag hade som ledare, tränare, spelare eller vad du vill, tyckt att det känts konstigt om ingen av supportrarna runt laget reagerat. Det gäller i både positiv och negativ riktning. Att komma med konstruktiv kritik (för det är väl det vi talar om?) kan också vara en källa till förändringar. Om ingen ryter ifrån, eller tycker till så kanske det inte händer så mycket heller.
Kommentera

Sv: Arenabygget
MickeASthlm: Konsumentombudsmannen? Är det han som skriker könsord, mordhotar spelare och misshandlar motståndarsupporters?
Kommentera

Sv: Arenabygget
MickeASthlm: Äntligen nån som fattat poängen:-)
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: Om jag går till ICA för att köpa mat och vid mjölkkylen märker att mjölken är gammal, ska jag då köpa den ändå och tänka att jag måste "hjälpa" och "supporta" de som jobbar där eller har jag "rätten" att säga till personalen (som ligger närmare 2.50 än 250.000 kr/månad i lön) att deras varor är gamla?

Jag anser det senare, det är mina kulor som finansierar ICA-personalens löner. Precis samma sak med AIK- eller BIF-spelare. Det är medlemmar, sponsorer, publik, souvenirköpare etc. som finansierar spelarnas (och övriga anställdas) löner. Precis som med mjölken tycker jag att vi har rätt att säga vad vi tycker till de vi försörjer om de inte gör det de ska.

Tycker Black Army borde dra AIK inför konsumentombudsmannen - och med tanke på vår laguppställning inför kommande säsong ska jag nog börja fila på en egen anmälan.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Som vi Liverpool fans sjunger, "När du går genom stormen, håll ditt huvud högt och var inte rädd för mörkret. Vid stormens slut finns en gyllene himmel, och en lärkas sköna silversång". Underbart!!!

Detta kan gälla för BIF också, efter regn kommer solsken...
Kommentera

Sv: Arenabygget
Knogen:

"..baras"??

Vilken dålig känsla JAG har för språket! :-)
Kommentera

Sv: Arenabygget
claesw:

Tack!

Det finns inga som helst ursäkter för att felaktigt särskriva. Det visar baras vilken fruktansvärt dålig känsla för språket man har. Svenskan är helt enkelt inte uppbyggd för att man ska kunna skriva som man vill, eftersom det då får olika betydelser. Som ex. kan man ju ta blå bär och blåbär. Särskrivet handlar det alltså om alla bär som är blåa (odon, björnbär, blåbär, kråkbär, enbär), medan det i ihopskriven form bara handlar om arten blåbär.

Upprepade särskrivningar i en text gör också texten mer eller mindre oläsbar. Man får inget flyt alls i läsningen, utan måste backa tillbaka och tänka efter hur författaren tänkt egentligen.

Det finns en väldigt enkel regel: Uttalas ordet sammansatt så ska det skrivas sammansatt. Ska det vara så svårt?
Kommentera

Sv: Arenabygget
72_Winblad:
Jag MÅSTE bara få kommentera din (och andra ungdomars) ovana att särskriva, jag citerar:

"...om men ingen är fel fri hur mycket ..."

Ordet felfri får en helt annan betydelse när du delar upp det i fel fri, jag associerar då snarare till att någon gör fel vid ett friläge t ex ; )

SLUTA särskriva!!! Var kommer det ifrån ???
USA? Där är trenden tydligen, enligt initierade källor, att man börjar skriva ihop orden.
Kommentera

Sv: Arenabygget
70 Rodrigues: Det är aldrig negativt med konstruktiv kritik som är baserad på relevanta fakta. Om man däremot sågar "Bommen" innan han ens hunnit spela en enda match med BIF, tycker jag att den kritiken är minst sagt oseriös. Att vara förbannad efter en plattmatch av favoritlaget är väl inte heller speciellt konstigt. Men därifrån till att ständigt uttala sig negativt om det mesta rörande BIF är steget långt. Jag håller med dig om att det finns fog för att kritisera BIF, frågan är bara hur man gör det och när man gör det.
Kommentera

Sv: Arenabygget
70 Rodrigues: "Så vem är det som bestämmer om det finns fog för pessimismen, är det du eller Jan T, undrar vem det är som har missat poängen egentligen??"

Det är jag och Jan T i samråd som bestämmer.
Har du fortfarande inte fattat poängen?
Kommentera

Sv: Arenabygget
sylf:

72 winblad har iaf fattat vad det handlar om.
Det är oväsentligt om du tjänar 2.50 eller 250.000 i månaden.
Frågan gäller ju hur framförallt spelarna uppfattar det där med support, och vad som följaktligen är det bästa sättet att stötta laget på. Om SPELARNA, som skall prestera, upplever att de s.k "supportrarnas" uppträdande sänker laget, då måste ju dessa supportrar ställa sig frågan om det man gör är riktigt och ger önskvärd effekt.
Nu är det tyvärr så att många av dessa korkskallar till supportrar inte är intresserade av att hjälpa laget.
Annars skulle man väl för länge sedan ändrat sitt beteende.
Jag kan inte tolka det på ngt annat sätt.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Lunkan: vad det nu har med arenabygget att göra ja det kan man fråga sig.
Kommentera

Sv: Arenabygget
sylf: tjänar man 250000 i månaden och slår felpass är man bättre på att förhandla än att sparka boll :)
Kommentera

Sv: Arenabygget
sylf: Bara för att man tjänar 250000 i månaden så måste man alltså vara fel fri? Att man får tåla krav det håller jag med om men ingen är fel fri hur mycket man än tjänar.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: "Jag är trött på att folk tar sig rätten att i princip skrika hora eller något annat så fort en spelare slår en felpassning eller inte tar emot bollen på rätt sätt."

-Tjänar man 250000 i månaden ska man kunna slå en passning rätt!

"när det är motgång är man världens elakaste supportrar."

-Tjänar man 250000 i månaden får man tåla att ha vissa krav på sig!
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: Så vem är det som bestämmer om det finns fog för pessimismen, är det du eller Jan T, undrar vem det är som har missat poängen egentligen??
Kommentera

Sv: Arenabygget
70 Rodrigues: Du har som vanligt missat hela poängen.
Att negativiteten de facto är det ENDA som råder på många händer.
Och det oavsett om det finns fog för pessimismen eller inte.
Annars hittade jag en intressant artikel i dagens Expressen, där AIK-ledningen vädrar sitt missnöje över sina s.k supportrar.

Ett utdrag:

"Efter matcherna mot Väsby (1–2) och Ljungskile (1–1) skrek delar av publiken glåpord mot spelarna.
Inför dagens hemmamöte med Boden i Superettan säger Blomqvist i DN:
– Jag är trött på att folk tar sig rätten att i princip skrika hora eller något annat så fort en spelare slår en felpassning eller inte tar emot bollen på rätt sätt.
Roger Blomqvist fortsätter:
– Jag har svårt att acceptera att man säger att man är Sveriges bästa supportrar när det är medgång, när det är motgång är man världens elakaste supportrar."

Fenomenet stämmer väl generellt sett rätt bra in på hur det t.ex brukar låta på denna sida efter en förlust.
Bara att byta ut ordet supportrar mot dysterkvistar.... :-)
Kommentera

Sv: Arenabygget
JanT: Så man får inte vara negativ mot vårt kära Brynäs, tycker du att positivitet är det enda som får råda i samma mening som namnet Brynäs??
Kommentera

Sv: Arenabygget
Gusten: MIK blev 9:a och föll ihop som ett korthus på slutet, så det var väl inte så j-a dåligt tippat som du vill påskina. Överlägsen? Syrlig? Det är väl kul att spetsa till språket lite grann? Jag är absolut inte ute efter dig personligen, isåfall hade jag till att börja med lagt ut ditt namn i anslutning till citatet. Tycker bara att du är väldigt negativ angående vårt kära BIF emellanåt, vilket du definitivt inte är ensam om.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: Jag blir dyster av att Brynäs är ett bottenlag år efter år och aldrig verkar ta sig ur denna onda cirkel. Är det så konstigt, tycker du? Sen Timonen och dom... det var bra jobbat av Brynäs att få till sig dom. Men i händelse av fortsatt NHL-lockout 05/06 måste klubben se till att spelarna kan behållas under längre tid. Nu tror inte jag lockouten fortsätter till hösten. Det låter osannolikt att också en andra NHL-säsong skulle gå förlorad. Så Sundlöv, värva nu en toppback och toppforward till så snart som möjligt!
Kommentera

Sv: Arenabygget
65selander: "beblandqa"

Har du redan börjat blanda själv? Försäsongsträning kanske ;)
Kommentera

Sv: Arenabygget
MickeASthlm: Tror nog att dom fixar till detta eftersom det är en del pengar dom förlorar. Annars så får dom fixa ett större så att Sponsorerna får beblandqa sig med kreti o pleti också. Höra folkets röst ;-)
Kommentera


Sv: Arenabygget
JanT: Du är expert på att leta fram gamla inlägg med dåliga "tips"
Ofta är det min historik du är inne på, börjar tro att det är nått personligt.

Rätt så jävla irriterande med din syrlighet och överlägsenhet ska jag be att få tala om. Iofs borde man inte bry sig så mycket av vad en Brynässupporter med Leksand! som andralag tycker, men jag kan inte låta bli.

Vad tycker du om din egen framtidsvision:

"Skall bli kul att se när Harald skall spela ihop sitt lag med 14! nya spelare. Flopprisken är överhängande och Simmons ser ut att ha kastat pengarna i sjön. Att de aldrig lär sig det där i Dalom"

Som vanligt avslutade du sådär lagom överlägset.

Du är inte ensam om att bli utmattad hörru!
Kommentera

Sv: Arenabygget
Clarence: Nu var det väl inte din syn på Timonens och BomBoms kvaliteter som spelare som jag var ute efter.
Vi är nog båda två rörande överens om att dessa två är mkt bra spelare.
Jag tog dom bara som exempel på bra spelare som kommit till Brynäs.
Jag var mer ute efter ditt obetalbara dysterkvistresonemang som insinuerade att bra spelare inte kommer till Brynäs.
Vilket väl ganska väl motbevisas av exemplen Timonen och Boumedienne.
Mao: det är nog du som både förvrängt och förträngt saker och ting.
Dessutom är det fult att svära... ;-)
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: Kan som vanligt inte hålla mig från att publicera en "dysterkvist-klassiker" apropå Bom-Bom. Det finns givetvis fler att välja på, men den här är fin;

Sv: Backrykten
Wow vilken värvning...nästan 1/4 av Björklövens värvning av Jackman...Hoppas VERKLIGEN inte att ekonomin äventyras av detta.
Jag menar inte att dissa Josef men detta är ju löjligt....Han hade varit en bra värvning om det INTE varit lockout och ALLA andra lag värvar 4 superstjärnor. GOD NATT

Det formligen sprudlar av positiv energi i ovanstående inlägg, man blir ju helt utmattad! :-)))
Kommentera

Sv: Arenabygget
Huge: Hej på dej , Mr Seriös! "...omdelbart förtränger saker och ting." Förvränger saker och ting är vad DU gör. Jag, av alla dysterkvistar, har i alla fall aldrig tyckt att de spelare du nämner är sopor. Det kan jag svära på!
Kommentera

Sv: Arenabygget
Falken: här har du en länk till Läkerols sida
Kommentera

Sv: Arenabygget
pastorn: Heter inte hela baletten (företaget) så?
Kommentera

Sv: Arenabygget
Falken: Äsch! Gick tydligen inte att länka till Läkerol-sidan.
Kommentera

Sv: Arenabygget
Falken: Ska stå malacoleaf.com... hmm
Kommentera

Sv: Arenabygget
Bästa sidan på www.malacolaf.com är absolut denna: www.malacoleaf.com/index.asp?lang=SE
Kommentera

Sv: Arenabygget Kommentera

Sv: Arenabygget
Clarence:

Vad har Malaco med Leaf att göra?
Kommentera

« · 548350 · »