Brynäs IF

715352 inlägg · 7953 ämnen

AVGÅ BOORK!!!

« · 622124 · » Till forumet


Sv: AVGÅ BOORK!!!
wap.hockeysnack.com
Nej nu är det slutjobbat och senare så blir hockey på tv.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
65selander: ja det är bra så Selander... var tyst nu å gör lite "nytta"
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
wap.hockeysnack.com
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: Det är mycket hugg o slag just nu:-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
65selander: Du det har jag med... Det är mycket du inte vet.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
wap.hockeysnack.com
Lasse: Klart jag gördet men till skillnad mot dig har jag ett jobb att sköta om dagarna ;-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Busen: Det är klart att det är positivt... Alla tabeller som visar att Brynäs är i topp ÄR positiva... så har ju tongångarna varit här hela tiden.

Som inbiten statsryttare så måste ju detta falla dig på läppen.

Men det skulle vara mer intressant att se en tabell som visar samma lags insatser MOT top 4 lagen... för det är ju poäng det med...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge:
Brynäs IF 12 5 1 4 2 29-24 21
Mora IK 11 7 0 0 4 28-25 21
MoDo Hockey 11 6 0 2 3 34-22 20
Timrå IK 11 5 1 2 3 22-24 19
Djurgårdens IF 12 2 2 3 5 27-31 13
Södertälje SK 12 3 0 3 6 24-30 12
Leksands IF 13 2 1 3 7 21-29 11

Skall detta vara positivt för Brynäs menar du? Man kan tolka detta som att de andra lagen har kapacitet att slå lag 1-5 men inte vi.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
65selander: Nämen??? vågar du verkligen öppna munnen utan att ha hävt i dig en massa alkohol ;)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Hörru kaxpelle gör ditt jobb och radera tråden som Hedebon gjorde istället ;-)

Nej nu blir dethem och se lite hockey och vänta på att HS kraschar p g a dagens aktiviteter i Brynäsboken :-))
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: jag tycker att boorken gör det ganska OK!
han fick ju enormt mycket beröm av Wikegård !
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joto: "Alla med någon typ av ledarskapsutbildning har full förståelse för ditt agerande, andra kommer att förstå senare" Snälla Joto, blända mig med din intelligens och förklara vad du egentligen menar??
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Boork är det bästa som har hänt Brynäs på många år. Alla med någon typ av ledarskapsutbildning har full förståelse för ditt aggerande. Andra kommer att förstå senare.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
WarhawK: KS hotet är lika överhängande den här säsongen!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues:
Ja självklart ska vi sparka Boork nu så att spelarmaffian kan fortsätta härska i omklädningsrummet och garantera det eviga kvalserie hotet kommande säsonger oxå , och då spelar det ingen roll vilken tränare som står i båset och tittar på för det är ju iaf bara spelarna som tränar laget

För er som inte fattade detta är det IRONI från min sida och självklart ska Boork vara kvar och försöka få ordning på problemet
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
aphac: Ja, det ena utesluter väl inte det andra.
Det finns skillnader i kunnande och kunnandet påverkas mestadels av självförtroende eller brist på detsamma.
Annars skulle ju alla kanonspelare prestera hela tiden, men dom försvinner ju också emellanåt.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
aphac:
Det finns bara en Messias och han har gått pension .. och den spelaren väntar på få tröjan upphängd och bli invalt i HHOF

Och då menar jag självklart Mark "Moose" Messier
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge:Att man saknar kylan kan åxå vara ett annat namn på att man inte har kunnandet,fast man inte säger det.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Bif_FANS:Widing är ännu en medelmåtta som inte behövs i BIF.Han är knappast den Messias BIF behöver bara för hans morsa bor i Gävle.
Skaffa nått riktigt för en gångs skull. Så jävla trött på dessa pissdåliga nyförvärv som Sundlöv letar upp.Sportchefen och hans medarbetare har väl åxå ett ansvar över den uppkomna situationen.
Ok, med denna "sanering" men hamnar vi yttligare en gång i träsket så tror jag sponsorer tröttnar att höra BIF:s klagoramsa och att det blir bättre sen.Släng ut loja spelare, men värva BRA under denna säsong annars kan det vara försent. F-n vad trött jag är på det här!!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
munkas: Ett av dina bätte inlägg och det är bara att hålla med.
Även om jag tycker att ett par saker är lite onyanserade.
Vi har många bra spelare i laget redan men av olika orsaker stämmer det inte för dagen. Nedanstående förklaring av Jens Hellgren belyser saken rätt bra:


"Laget måste nu lyckas med konststycket att bygga upp ett självförtroende efter en klar förlust.
- Men man kan förlora med 6-2 på olika sätt, menar Henrik Malmström.
Luleås hjälptränare Jens Hellgren hjälpte faktiskt till med lite peppning:
- Vissa matcher vinner man med 6-2 - trots att det känns som om man skulle kunnat förlora. Brynäs jobbade hårdare än oss hela matchen.
- Men vi saknar kylan eftersom vi har ett tryck på oss just nu. Spelarna känner av det, sa Leif Boork.
Det sammanfattar problematiken ganska bra.
Nu måste den lösas."
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
munkas: Är detta sant! Man är uppbackad av självaste munkas! För en gångs skull är vi överens. Det är bara att stötta Leif i saneringsarbetet!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Du glömde en av Tonys knappar;

Whatever!!!

Är förövrigt hedrad över att ingå i den bänkade förstafemman. ;-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Var ofin nog att sno följande uppställning ur Moras GB:
(tack metal guru...)

"Om vi sorterar bort matcherna mot de fem bästa i serien, och istället kikar på hur lagen i de nedre regionerna klår upp varandra, så får man en så'n här tabell:

Brynäs IF 12 5 1 4 2 29-24 21
Mora IK 11 7 0 0 4 28-25 21
MoDo Hockey 11 6 0 2 3 34-22 20
Timrå IK 11 5 1 2 3 22-24 19
Djurgårdens IF 12 2 2 3 5 27-31 13
Södertälje SK 12 3 0 3 6 24-30 12
Leksands IF 13 2 1 3 7 21-29 11


Krisläge?
Tveksamt....
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Nu har det gått dåligt i fem säsonger. Brynäs har under denna period testat upp mot 5-6 olika tränare. Det spelar ingen roll vem det är som står i båset så länge laget inte håller måttet. Visst kanske man kan knipa en och annan poäng genom en taktisk triumf men sett över hela säsongen är det spelarna på isen som ska prestera.

Boork har insett detta och har därför börjat städa upp i föreningen. Äntligen!
Nu är det upp till Sundlöv att hitta nya spelare, förstärkningar och inga medelmåttor.

Matchen igår visade tydlig klasskillnad. Luleå var större, starkare, rappare och effektivare. Brynäs kämpade och slet men saknade kunnande i avgörande situationer.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: "Ja detta kanske är faktorer som Boork himself har förbisett vid bänkningarna och utkastningen av Viitakoski."

Inte alls omöjligt, men jag menar då att det isf sannolikt är faktorer som spelaren/spelarna själva valt att inte gå ut med inför laget: privatsaker t.ex.
En skada är ju rätt svår att fejka och vad beträffar gruppdynamiken så upptäcks det nog rätt snabbt om inte ngn passar in. Ofrivilligt eller medvetet, sas.

Jag tror absolut att ledningen drar åt samma håll och backar upp Boork.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
jag tror att om Boork kommer stanna så kommer det snart en väning..Någon som hörde Wikegård igår??
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Jag tycker absolut inte att Boork ska avgå. Han och Brynäs är mitt uppe i ett kritiskt skede av lagbyggande just nu. Jobbet måste slutföras innan det kan värderas. Vi är inte halvvägs genom elitserien.

Alla är vi trötta på de dåliga resultaten. Men jag är för min del säker på att något positivt kommer att komma ut av det här. Kalla det hävstångseffekt, kalla det storstädning, kalla det vad ni vill, men när ordningen och lugnet återställs (och när vi förhoppningsvis fått en förstärkning i truppen) kommer resultaten.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Bif_FANS: Ja OM nu Widing är villig att skriva på med tanke på vilken tränare vi har. Jag har fått för mig att Boorken kan ha en väldigt avskräckande effekt på eventuella nyförvärv.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Klart forumledaren är bänkad, han är ju en av stjärnspelarna :-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Hoppas på Widing......
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Ja detta kanske är faktorer som Boork himself har förbisett vid bänkningarna och utkastningen av Viitakoski.

Efter att Sundlöv har grejat runt och varit lyrisk till höger och vänster när han värvat och återkontrakterat spelare som sedan sätts i kylskåpet..


Drar de åt samma håll????
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Gusten: "NU FÅR DET RÄCKA!!! Jag bänkar Huge, BanjoT, Rodrigues, Joshua Tree och Bisset19."

Hela femman?
Vågar man klaga hos forumledaren?
Nä, visstfan.
Han är ju också bänkad....

Nå´n som har numret till Lunarstorm?
Kanske man tar en plats i det laget....
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Älska BOORK!! Tror på dig...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: Det stämmer nog att stämningen har förändrats i truppen efter all turbulens. Men frågan är ju hur pass mkt den egentligen har påverkat? Det är väl det som det är lite olika åsikter om.
Massmedia vill ha det till en jättekris. Likaså många härinne.
Andemeningen i joshuas inlägg var väl att många aldrig verkar tar hänsyn till de faktorer han räknade upp: skador, privatliv, gruppdynamik etc etc.
Och att dessa påverkar både laget och individen på olika sätt.
Och därmed även spelet.
Mao: lite mer ödmjukhet och eftertanke innan man kategoriskt uttalar sig.
Säger en alltid ödmjuk och eftertänksam snubbe.... ;-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Hehe.. ja, Där har jag varit med... då hör man ännu bättre ;)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: Du har säkert hört och sett fel på träningarna, du har nog varit i B-hallen!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Jag vill tro att jag har mycket mer insikt än vad många tror.

Jag besöker träningarna frekvent så jag "hänger med" om man säger. Jag hör även vad Boork säger till killarna under träning så jag känner att jag har en ganska bra bild över stämningen i truppen.. Och jag kan ju bara säga att det är en jävla skillnad nu och för några veckor sedan om man säger.

Men det är bara att hoppas att Wikegård har rätt, jag är beredd att käka upp precis varende ord jag skriver här om jag bevisas fel.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Som sagt, det här med standardmall gäller ju dig i allra högsta grad!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: "70 Rodrigues: Nu är diskussionen nere på sandlådenivå. Kan du inte ens erkänna att det inte verkar troligt att Boork bänkat spelare på måfå, utan någon som helst plan, då är det inte vettigt att fortsätta diskutera."

Hehe...

Du vet väl att Rodrigues i dessa lägen agerar efter en standardmall.
Han har ett par specialknappar på sin dator där ett par förtryckta inlägg är inprogrammerade:

"It takes one to know one!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"Sluta göm dig bakom en datorskärm" (fast den var det ett tag han använde. Trasig knapp?)
"Hur vore det om du gick och tittade på en match innan du uttalar dig?"

Se´n loggar han ur och återkommer vid nästa förlust... ;-))
OBS!
Den sista smileyn gällde även dig, Tony....
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: Då verkar du ha en tämligen god insikt. Dock sätter jag fortfarande mer tillit till Boork än till dig. ;)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Har aldrig sagt eller utgått ifrån att Boork inte vet vad han gör eller kan ett smack om hockey!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
NU FÅR DET RÄCKA!!! Jag bänkar Huge, BanjoT, Rodrigues, Joshua Tree och Bisset19.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Nej, sandlådenivå för att man utgår från att Boork inte har en jävla aning om vad han gör, att han inte kan ett smack om hockey.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree:

Jag ser endast på resultaten av matcherna och vad som presteras på isen, på träning och på match. Jag tror att jag har en skaplig överblick på vad som ritas på taktiktavlorna då jag utgår ifrån att de tränar på samma riktlinjer som ritas.... men det kanske är där felet ligger ;)

Samma sak tror jag att jag har en skaplig överblick angående gruppdynamiken. I alla fall så vet jag i stort om vilka spelare som umgås med vilka.

Givetvis vet vi inte vilka skador och skavanker som mörkas, mer än det man ser på träningar i form av "egna övningar" när andra kör fysiskt tex.

Men samtidigt så vet man heller inte om det är detta som gjort att våra "stjärnor" underlevererat... (under flera säsonger) ;)

Det här med privata svårigheter är jobbigt och man får ha lite förståelse för sånt, men även där så är det svårt att ha inblick så det är bara att lämna därhän. Jag bedömer det jag ser på isen. That's it...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Vadå sandlådenivå, bara för att jag inte genast håller med dig?? Det är väl inte 1:a gången en tränare har bänkat en spelare innan match och ibland inne i omklädningsrummet utan en massa möten o samtal innan.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Säger han som blanda in sin katt i det hela!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Nu är diskussionen nere på sandlådenivå. Kan du inte ens erkänna att det inte verkar troligt att Boork bänkat spelare på måfå, utan någon som helst plan, då är det inte vettigt att fortsätta diskutera.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Nu tycker jag att du gör Lucifer orättvisa när du jämför honom med Boork :-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Du har fel. Boork väntade såklart tills transferfönstret var stängt, och tills han var helt säker på att göra det som vore helt FEL, för Boork är antikrist och utsänd av onda krafter för att förgöra Brynäs.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joshua_Tree: Större under har väl skett??
Kommentera

« · 622124 · »