1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738984 inlägg · 7967 ämnen

Backar

Sv: Backar
DavyDjoos Jag har kikat runt på nätet men har inte sett till nåt. Kanske är det någon som ska upp till åsen på träningen imorgon. Han borde ju ha anslutit imorgon om han skall spela i veckan.

Är det någon som har hört några rykten eller har något förslag på vad Brynäs kan fynda till på Torsdag?

K-R-I-S!

Haha Casselståhl...Petré...fantastisk tråd.

Skitstöveln:

Jaa...mkt illa med Simon Skadebenägensson!!!

Förutsätter att han ersätts...det behövs...dock lär det väl vara NHL-vakum i några dagar/veckor...

RavenLord: Synd å säga smygbrynäsare. Jag är SSK'are i hela mitt hjärta, men jag har en hel drös med Brynäsare hemma och runt familjen, så jag är kanske lite intresserad av vad som händer i det lägret....

Salig blandning i familjen dock. Jag är SSK'are, ena syrran är Leksing, Farsan är Brynäsare, Morsan är FBK'are, morfar är MODO'it och ena svågern är Skellefteå'are.....=)

urmh ? kan ju sägá att honken har utevecklats rätt mycke "over there" va över i julas, till å kolla på en NHL match, å en i farma ligan, när han stog i Hartford Wolf pack ..

nanne: Smyg Brynäsare lär du vara för jag tycker du är här och tycker saker om BIF Ganska ofta

stenberg29: Förstår inte tjatet om Anders Eriksson på detta forum. Själv minns jag honom som en stor, tung, orörlig back, befriad från spelsinne och ratad av Peter Wallin från VM-truppen för sisådär fem år sedan trots att han var inkallad från NHL. Eller är det någon annan Anders Eriksson? Jag kanske har missuppfattat.......

stenberg29: Hellre Honken än Norrena? är du frisk? Hur bra tror du Honken är nuförtiden? Norrena är en mycket bättre målvakt än Honken. Han skulle ha stannat i Sverige ett par år till för att utvecklas mer innan han stack till NHL....Inte för att jag borde sitta här och tycka om erat lag då jag är SSK'are, men denna kunde jag inte slita mej från.....=)

Ps. Ta inte illa upp för det......Ds....

Saxat från Keb´s sida om Niklas Karmhag.

Brynäsledningens kommentar om röglebacken är: "Vi har tittat på honom men han är inte högaktuell".
Så räkna inte med Karmhag i Brynäs säger Keb.

wupps, få hem anders eriksson, skrev lite fel, han har ju inte lirat i brynäs, men endå.. ;)

e de ingen som tycker att vi borde försöka få hem Anders Eriksson (back) å Honken ? ser hellre honken än norrena i brynäs tröjan igen ..

Sen så tycker jag att man ska försöka värva micke magnusson, eller Per-Anton LundStröm också!

Wallin o Modin, vore inte dumt heller.. ;)

Backar
Av våra lovande backar i juniorlagen så är det Mattias Karlsson som ligger närmast att ta en plats i A - laget. Om Mattias får chansen att träna med A - truppen så är jag helt övertygad om att han kommer att konkurrera ut Casselståhl och Petré. Mattias är en grym talang.

Den back som kan komma efter Mattias från juniorsidan anser jag vara Nicklas Andersson, men han är åtminstone en säsong från att vara med och träna med A - truppen.

Kristoffer Bäckström är också lovande junisback.

Om Bif kan få ett snabbt besked av Tony vore det utmärkt. Han kommer naturligtvis att kosta en hel del men det är en klasspelare värd. Tony kan ju också användas som center, även om jag ser honom som ytterforward. Då finns ytterligare ett alternativ förutom Jim Engström till skadebenägne Lind.

"Bäckis" beskrev förhandlingsläget med Jämtin som "inte så hett". Hoppas att han skämtade. Vi behöver den spelartypen. Vi behöver få upp storleken, tyngden och farten i truppen.

« · 1541638