1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739261 inlägg · 7967 ämnen

BIF-RBK 23/2-13

BIF-RBK 23/2-13
Är Gerber klar att spela mot BIF?

Sv: BIF-RBK 23/2-13
Kahn: Det spelar ingen roll vilken keeper man ställer mellan stolparna, vi lyckas ju inte ens sätta pucken när det är tomt i mål!

Tippar vinst för BIF. 4-3.

Kahn: Jag hoppas verkligen att du har rätt. Rögle är ett motstånd som är mer på vår nivå än Skellefteå just nu.

Brynäs - Rögle  1-4

Målskytt: Pecka Alcén

Carl Lejonkräk:Håller definitivt med dig att RBK är ett motstånd som passar oss mer än SAIK. Målskyttar : Lindholm 2 , "Gunde" och Harju.

Kahn: Gerber är klar att spela imorgon.

Treklövern1912: Intressant. Får BIF stora skälvan?

Kahn: Stod Markström i målet för Florida inatt?

Kahn: Till saken hör att vi är det sämsta laget sedan jul. Vi har skrapat ihop hela 14 poäng. Vi har släpp in mest mål 69 st och gjort 34. Rögle har fått ihop 19 poäng släppt in 63 mål och gjort, hör och häpna mer än oss, nmligen 38 mål.

Alltså ungefär jämnbördiga lag. Fördel Rögle p.g.a. att Gerber är mycket spelsugen efter avstängningen och Janne Karlsson är en erfaren coach jämför med våran.

Vet någon om Löf spelade efter tacklingen.

Treklövern1912: Hoppas att "Honken" kan göra en sådan match som tog honom till Tre Kronor.

Tycker att BIF skulle kunna sänka biljettpriset till 50:- igen, trots att jag är seriebiljettsinnehavare.

Sponsorer hör upp!

Treklövern1912: Tveksamt, han spelade ju knappt innan tacklingen.

Kahn: Inte tusan lönar det sig att sänka biljettpriserna i detta skede. Även om det vore gratis så sviker större delen av publiken. Vem fan vill se ett sådant skitgäng?? Som match efter match pissar ner staden!

Kahn: Som läget är nu så tror jag inte att LA skulle fyllas ens om det skulle vara gratis inträde.

Kahn: Ja Honken måste bara spika igen. Vi har inte råd att komma i underläge i denna match för då rasar väl allt som vanligt. Vi bör gå in med full fokus på att spela 0-0  under resten av serien. Igelkottsförsvar och köttmur är vad som gäller, i PP får vi försöka att sätta nån puck.

Defensiv är bästa försvar!

Skitstöveln:Hellre 6200 än 4400.

70 Rodrigues:Se svar till Skitstöveln.

rafalski: Ok jag ställer frågan, var Löf på isen efter tacklingen?

Carl Lejonkräk:Därför vill jag se Göransson istället fö Nörstebö. Han är en bra tvåvägsback med storlek.

rafalski: En helt osannolik säsong så här långt.
2 ordinarie backar försvann redan i september, nåt vi egentligen aldrig hämtat oss ifrån.
Sen kom en lockout som ställde till det ännu mer, även om vi hade turen att hitta Franson. Utan honom tror jag att vi hade varit indragna i KS-striden vid det här laget, så små har marginalerna varit.
Känns som att TJ aldrig fått en ärlig chans att få nån sorts grundspel att sätta sig i laget, det har allt plottrande pga skadorna sett till.
Och när DP såg ut att vara tillbaka så försvann vår bäste och viktigaste back (förutom Gunde): Bertilsson.
Kombinera detta med att alltför många har underpresterat och hållit en väldigt ojämn nivå, minst sagt.

Att ex TJ inte fått mer kritik av alla som normalt sett brukar såga tränaren vid minsta motgång, är obegripligt.
Var är vårt småländska orakel, som hackade på CZ från dag ett och skyllde allting på honom?
Måste kännas jobbigt att erkänna att idolen från ifjol som han har på väggen därhemma, nu verkar ha tappat greppet om det mesta.
Det räckte som bekant med att han ställde sig i båset ifjol, och vips så tog det sämsta lag vi sett guld.
Nu har han stått i båset en hel säsong, men inte mkt som har hänt.
Har du nån förklaring, Gurra?

Kahn: Om Honken kan göra en bra match beror på hur försvaret uppträder.  Det är klart att jag hoppas också.

Treklövern1912:OK

Huge: Att inte Brynäs försökt sig på att spela defensivt är märkligt tycker jag (även om jag är okunnig).  Bara för någon match sedan så (Timråmatchen?) så uttalade sig någon spelare i GD att det gäller att hålla till i anfallszon och inte i försvarszon. Brynäs verkar ända sedan det började gå tungt ansett att de måste upp i banan för att undvika spel i egen zon.Känns märkligt för mig det hela.

Huge: Vad menar du med sämsta lag.

Treklövern1912: Fråga vårt småländska orakel....

Ok småländska oraklet, jag vet inte vem du är men vad menar du med det sämsta laget?

Treklövern1912: Det lag som enligt nämnda orakel tog guld ifjol....

Huge: Du snackar om att det är så många skribenter som är så omogna i sina inlägg. Hur jävla moget är det att köra med "det sämsta laget" i var o vartannat inlägg, vad är du ute efter egentligen?

Huge: Ja den här säsongen känns som en gigantisk baksmälla efter 100-års firandet.

Känns lite märkligt att inte TJ fått ordning på grundspelet när större delen av truppen är intakt från fjolåret.
Allt kan nog inte skyllas på skador då ett bra grundspelet brukar lindra den negativa effekten skador i truppen råkar ut för.

Årets spel har inga som helst likheter med fjolårets tekniska kortpassningsspel med mycket skridskoåkning och platsbyten i anfallszon.

I år är det mest dump and chase.

Huge: Tror inte att någon på här på HS är kapabel att göra sådan analys. De flesta som skriver här har aldrig själva spelat hockey och ännu mindre haft en ledande position inom elithockey.

rafalski: Brynäs borde ha firat kinesikt nyår. Från det lyckosamma drakens år 1012 har ormens år 2013 inletts.

Så här borde vi ha gjort: Inför nyåret städar man huset ordentligt och färgen som gäller under nyåret är rött och syns överallt. Den röda färgen symboliserar lycka och ett lyckosamt år vill ju alla ha. Röda dekorationer och lyktor hängs upp och röda pappersark med lyckohälsningar.

Ja, man borde ha städat huset.

rafalski: I stort sätt samma lag som förra året är väl att ta i? Vi har ju tappat i princip alla spelare som gjorde det spelet möjligt. Det var ju knappast Sunken, Widing och Granström som visade upp en bländande anfallsspel förra året =).

Glöm heller inte att försvarsspeletvar långt ifrån braunder grundserien i fjol. Men med ett anfallsspel som höll samma nivå som Skellefteås i år så kompenserades det. Lägg till ett PP som måste varit ett av dom starkaste dom senaste femton åren.

Redigerad kommentar

Zzz: Ja, du träffar i stort sett huvet på spiken.
TJ har inte alls samma förutsättningar att spela samma spel den här säsongen, där alla skador knappast underlättat försöken, om man säger så.
Problemet är: hade det varit bättre att mitt i alltihopa försöka spela nån sorts defensiv grishockey och backa hem när det inte funkar?
Det har ju trots allt funkat bra bitvis, men tyvärr alltför sällan.

70 Rodrigues: Jag kör med "det sämsta laget" varje gång det känns relevant.
Som när jag nu försöker få till en seriös debatt om TJ och hans ansvar (liksom tränarens ansvar överlag, eftersom vissa toksågade CZ en hel säsong och det i ett lag som vi inte hade så stora förhoppningar på, medans samma personer nu moltiger om TJ trots att en hel säsong gått med knackigt spel).
Mao: om du hade haft förmågan att läsa mellan raderna så hade du fattat vad jag är ute efter.

Huge: "Mao: om du hade haft förmågan att läsa mellan raderna så hade du fattat vad jag är ute efter."

*asg* Du är bara ute efter jidder. Hade du varit ute efter en seriös debatt så hade du skippat det där med "sämsta laget".

Huge: Brynäs ledning har krafigt överskattat materialet. Sen har självklart skadorna spelat stor roll.

Jag förstår inte heller varför man inte dragit i handbromsen och försökt spela mer defensivt. Men samtidigt är det svårt att spela Cz hockey med usla målvakter och backar.

« · 1562620