Brynäs IF

715351 inlägg · 7953 ämnen

Boork in i frysboxen....?

« · 879075 · » Till forumet


Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Om man nu så gärna vill sälja tidningar, varför lägger man då ut det på nätet?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
kacken: Om Leffe har kört sitt race så länge så bprde nog alla ha vetat vad som förväntas. Hade Esko fått varit kvar och rensat i ledena så hade nog Boorken inte varit här nu.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Debatten om Boorks sätt att hantera spelare känns rätt meningslös, Boork har varit tränare i 25-30 år och skulle han då helt ändra sitt sätt de 2 sista åren i karriären?? han körde sin linje under 80-talet i DIF och gör det nu också och det är nog bara att acceptera både de negativa sidorna liksom att kunna se de positiva (vilket vissa har riktigt svårt för!)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Som en "ja-sägare" så står jag allena ;-)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: " Återigen så fokuserar du på media och VAD de skriver, inte VARFÖR."

Det handlar både om VAD man skriver och VARFÖR.
När det enda som i stort sett skrivs om Brynäs och som skapar rubriker gäller Boork och när ngn spelare är missnöjd, så är det väl rätt så självklart att man undrar vad vitsen är och varför.

"När samma skribenter och jouurnalister skriver positiva saker om Brynäs och Boork så är det inte onyaserat eller korkat. DÅ är det dagens sanning."

Problemet är ju att dom aldrig skriver lika onyanserat positivt som onyanserat negativt.
Hade man ex påstått att Boork varit världens bästa tränare som aldrig gör några fel, så hade det varit lika onyanserat som att han är en jättedespot som mobbar sina utvalda hackkycklingar.
Media älskar att sälja tidningar enkom på att skriva rubriker.
I det fall vi just nu diskuterar handlar det om att mjölkkossan heter Boork.
I morgon är det ngn annan det gäller....
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Peja: Känns väl heller inte som att Molin skulle ha så mkt anledning att gnälla. Han har ju fått en ny roll och accepterar den till fullo, som det verkar.
Av hans uttalanden att döma så verkar det dessutom som att han trivs rätt bra i sin nya roll.
Att han är missnöjd beror nog snarare mer på att han har höga krav på sig själv och därav ev missnöjdhet.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Nä, man hör inga klagomål från Molins sida, men ibland märker man att han är missnöjd ändå. Tänker på kroppsspråket.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Konstigt är det men så är det. Klarar man inte att gå ned i speltid under Boorks ledning såp får man tufft.

Jag tror att de "stjärnor" som fått mindre speltid och gnällt hos Boork varit ganska körda.

En som klarar det med bravur är Molin som accepterar sin nya anonymare roll i laget och den mindre speltiden till fullo.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Ja det var ju inte ett antal andra spelare... Dessa har givetvis ursäker som skador och liknande. Något som inte förunnats Lavins som även han var skadad långe under den så viktiga offseasonträningen.

Jag tycker att det är konstigt att en spelare som var så pass bra under förra säsongen kan gå från det till närmast bedrövlig.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Återigen så fokuserar du på media och VAD de skriver, inte VARFÖR.

När samma skribenter och jouurnalister skriver positiva saker om Brynäs och Boork så är det inte onyaserat eller korkat. DÅ är det dagens sanning.

Du och många lägger ner mycket energi på att förneka det som skrivs och vill hela tiden få det till att det är rubriker endast skrivna för att sälja lösnummer. Om man nu vill sälja tidningar varför skriver man inte "påhittade scoop" i negativ ton om andra lag i samma utsträckning som man verkar göra med Brynäs.


Vill man bara sälja tidningar till Brynäsare? Hatar media Brynäs? I så fall, hur mycket kraft läggs på att förändra den bilden? Ingen rök utan eld brukar man säga. Om det nu är så illa att media verkligen älskar att sälja tidningar enkom på att skriva rubriker om Boork så kanske Brynäs borde sparka Boork. DET skulle ge rubriker.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Ska också tilläggas att Lavins var närmast bedrövlig när han väl fick spela. Undantaget var i slutspelet där han var riktigt bra.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Att unga talanger och utländska spelare trots allt väljer Brynäs och Boork, tyder väl isf på att dom inte svalt alla rubriker och artiklar där Boork framställs som en jättedemon och envåldshärskare.
Praktexemplet på att din teori är minst sagt långsökt, är väl Brendl.
Min personliga uppfattning är att spelare som vi försöker värva, har en egen vilja och förmåga att först sondera terrängen via andra kontakter än bara Tomas Ros skriverier i Aftonbladet.

Lavins skrev på för ytterligare 1 säsong, efter att först (enligt artikeln) haft en skräcksäsong under Boork.
Förklaringen är sannolikt som du varit inne på, att han hade det tufft rent socialt och kanske även i viss mån rent spelmässigt det första året.
Med en förhoppning om att det skulle bli bättre på båda plan, så skrev han på för ytterligare 1 år, i förvissningen om att Boork fortfarande trodde på honom och att han ansågs förstärka laget. Annars hade man väl knappast valt att förlänga.
Sen måste ngt ha hänt under senaste säsong, och allt strul med det sociala plus det rent spelmässiga har kanske gjort att situationen blivit ohållbar, trots att man försökt på alla sätt och vis.
Min poäng är ju att media i ren rubrikkåthet har övertolkat det Lavins velat få fram, enbart för att det handlar om just Boork.
När det i själva verket lika gärna kan ha gällt ett fullt normalt agerande av en tränare, i en rätt så vanlig situation.
Dvs en spelare som för tillfället inte anses riktigt hålla måttet och därmed blir bänkad till och från.
I besvikelsen kommer sedan alla tidigare problem vid sidan av fram, och bidrar till det hela.
Det känns lite som om man vill försöka hitta eller problematisera saker och ting, där det inte finns ngt speciellt konstigt att analysera.
Boork kan ju inte gärna sluta med det arbetssätt han tror på och som bevisligen gett resultat i föreningen, bara för att en korkad och onyanserad media ska sluta skriva korkat och onyanserat.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: ok...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: arnio: "Men enögd? Om man skriver en bok som berättar om ens upplevelser och hur man ser på saker och ting så blir boken enögd. En självbiografi SKA vara enögd."

Förklaring så att Lasse fattar om han nu inte gjorde det.
Enögd i fallet sandlins bok var ett skämt riktat mot det faktum att den gode proffessorn faktiskt bara hade ett (riktigt) öga.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Det behöver ju givetvis inte vara en självbiografi men jag fattar tanken.

Enögd kommer annars Börje Johanssons självbiografi garanterat att bli.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Men enögd? Om man skriver en bok som berättar om ens upplevelser och hur man ser på saker och ting så blir boken enögd. En självbiografi SKA vara enögd.

Hur blåst skulle du inte känna dig om du köper en biografi av en spelare eller ledare och han sitter och skriver "generella" vinklingar om saker och ting.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Skulle vara kul om boken inte blir så enögd som Sandlins bok är.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Den boken lär bli en ganska "enahanda" historia. Det kan vi tacka hans gräsklippare för...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Givetvis är det övertolkat. Men om du läser mitt första inlägg angående detta så är det inte VAD som skrivs som jag är bekymrad över utan ATT det skrivs. Såna här runriker och artikklar är inget som förenklar Sundlövs arbete med att få in bra spelare till Brynäs. Kommer det svenska spelare till Brynäs som är i sin prime och har elitserierutin? Nej det kommer unga talanger som ser en chans och utländska spelare som inte har full koll på det som skrivs.

När det gäller Lavins så skrev han på under en period då han fick massor av speltid i Bryäs och hade fullt förtroende från tränarna. Du har snöat in för mycket på vad som skrivs, rent ordagrant. Jag försöker att ge en analys på varför det ens skrivs en sån artikel.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: Man kan inte annat än längta tills när boken "Boork the bok" kommer ut så att vi får reda på vad som egentligen försigår. Nu får vi förlita oss på artiklar i kvällspressen och några säkra rykten lästa på HS.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Åja, hon är inte 13.00 än
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Givetvis är det en konspiration av Ros och Lavins. Ros är ju precis som alla andra journalister endast ute efter att skriva negativa saker om Boork.

Du hörde väl hur Boork satt och berömde Lavins under matchen igår."

Berömmet visar väl isf på att Boork uppskattat Lavins som spelare.
Att hans försök att få letten att prestera mer inte lyckats, utsluter ju inte att han tycker att spelaren i fråga i grunden har kapacitet.
Det är ingen som talat om ngn konspiration i detta fall. Det är du som har problem med att hålla isär debatterna, i vanlig ordning.
Rent generellt har media en tendens att överdriva saker och ting, vilket säkert även du håller med om.
I det här fallet gällde det Ros snack om "skräcksäsonger".
Tycker du inte att det är lite lustigt att en spelare som just haft en skräcksäsong, skriver på för ytterligare 1 år?
Min poäng är ju att Ros sannolikt förvrängt och övertolkat mkt av det Lavins ville ha sagt. Därav snacket om "skräcksäsonger".
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "man är ju ingen mager liten spillevink. Man är en man av både apitit och buk..."

Hahahaha bäst idag.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
mattias - 74: jo jag noterade ditt tappra försök... ;)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse:

Skulle rimma haha
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
mattias - 74: Vadan detta intresse om min ku*

FAB 5?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse:

Man är en man av både apitit och buk...

Och liten ku* =)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: ja risken finns... man är ju ingen mager liten spillevink. Man är en man av både apitit och buk...
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Strömberg och Boork har båda en förmåga att kunna visa ett lugn i båset, ett lugn som k a n smitta av sig på spelarna i positiv bemärkelse"

Jag säger bara "Boork off"
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Fan vad du har svårt att träffa rätt tangent Lasse. För fet eller?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Tack! Kul att det finns någon som håller med mig :-D
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Jajjen: Bättre korkad än "boorkad"
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Den stora skillnaden är att Strömberg är korkad.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: "Vilka av Boorks egenskaper stämmer in på Strömberg? "

Jag glömde svara på den här frågan (jag vill inte göra en "Huge")

Strömberg och Boork har båda en förmåga att kunna visa ett lugn i båset, ett lugn som k a n smitta av sig på spelarna i positiv bemärkelse.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Jajjen: Simensen har lång erfarenhet av att stå i båset. Han har varit med länge och är en hård men rättvis tränare. Han gjorde ett grymt jobb med AIK förra säsongen och gjorde ett strålande jobb med Rögle den här säsongen.

Strömberg har även han varit med länge och jag gillar hans hockeyfilosofi.

Tornberg är en pådrivare och känslomänniska. Han gjorde ett väldigt bra jobb med VIK efter att Bäckman fösvunnit. En outsider kanske, men vad hade Melin för meriter när han kom till Brynäs?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Vilka av Boorks egenskaper stämmer in på Strömberg? Att han lyckades i SSK beror enbart på att han hade en elitseriemässig trupp. Tornberg? Vad har han gjort? Siemensen? Fagervall? Ja, kanske. När Sundlöv köpt in ett landslag.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Ja, och den cykelturen har pågått sedan 2005-09-09 21:22
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Jag är helt ute på cykeltur ska ni veta...vinnartyper kanske man skulle kunna skriva i stället....

Kanske vi kan ringa Bissett och fråga om han vill komma och träna Brynäs efter Boorken..
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Offra en nagel?

Är det FAB 5 vi pratar om?


Styr upp det här nu Gusten... Arnio är ett Brokebackämne
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Jo du har rätt Lasse. Jag skulle nog ha skrivit "potentiell vinnare" eller nåt. Spelare är gjorda av rätt virke med stor vilja att vinna och som är villiga att offra en nagel för en seger.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Jajjen: Tränarens roll är hyperviktig. Gunnar Persson är inte det Brynäs behöver. Vi behöver en tränare som har lite av de egenskaper som Boork har, fast samtidigt en hel del egenskepar som är tvärtemot Boorks.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: Vinnarna finns i det bästa laget!
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: I år är samtliga spelare och ledare i Modo vinnare. Förra året var FBK vinnare. osv.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
När det gäller tränarens roll så är det som någon sa tidigare att det är ekonomin som avgör om en tränare lyckas eller inte. Sätt en nybörjare som tränare för HV och han gör bättre resultat än en mästarcoach i Mora. Dom som ska ha mest kredit för att Brynäs är uppe ur gropen är styrelsen och resten av organisationen som fått ekonomin på fötter. När vi tagit nästa steg och fyllt på truppen ytterligare tar vi hem GP som får leda laget till nästa SM-guld. Ska vi säga 2009?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
Vem skulle ni andra se som efterträdare till Boorken? Oj vad nyfiken jag är idag ;-)
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues: arnio: "övrigt skall sägas att man behäver inte vinna trofeér för att vara en vinnare. Det handlar snarare om inställning än om poängproduktion eller storleken på prissamlingen"

Vilket kvalificerat skitsnack. Har du någonsin hållt på med idrott?

Ja, Ishockey,fotboll och fickpingis.

Eller finns det bara vinnare i de bästa lagen?
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
arnio: "I övrigt skall sägas att man behäver inte vinna trofeér för att vara en vinnare. Det handlar snarare om inställning än om poängproduktion eller storleken på prissamlingen."

Det är väl ungefär vad du fått höra livet igenom... Det var bara tröst arnio, bara tröst. Jag ger mig fan på att du fick en kaka efter att mamma sagt detta.
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Okej..:D
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
mattias - 74: *ASG* Måste nog vara det!!
Kommentera

Sv: Boork in i frysboxen....?
GävleLasse: Jag tror på Fagervall. Tror inte alls på Tornberg (en mediapajas precis som Boork).

Vilka är Strömberg och Siemensen(Rögle?)?
Kommentera

« · 879075 · »