Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Boork is back !??

« · 997982 · » Till forumet


Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Tack, det var vänligt.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
JBlom: Så det finns inga boende i Medelpad som håller på Timrå annat än dem som bor i själva Timrå?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
JBlom: 20 000? Det var fegt att inte räkna in Sundsvall i siffran för Timrå.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huss: Japp, det var ju därför jag sa det, o ni behöver härdas lite mer.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Tyvärr du har fel igen.
Men det är ju bra att du tycker att allt är OK med en sportchef som är utbränd( undrar vad det beror på), en sparkad tränare, all turbulens som varit o är just nu, o som grädden på moset på väg till KS men där kommer den sparkade tränaren ev. tillbaka eftersom han har scoutat KS-lagen utan o innan.
Taktik o strategi på hög nivå.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Peja: Klart ni har ett bättre snitt än oss de vet väl alla, men de de handlar om är att de inte är tillräckligt eftersom ni går minus, nej om vårat Timrå hade varit så illa ute som ni är så tro jag knappast att eon skulle stå tom, vi vill verkligen inte att vårat Timrå ska åka ur och jag tror helt klart på mycket folk, vi har bra erfarenheter av kvalserien.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Peja:
Lite skillnad på publikunderlaget i Gävle och Timrå kanske...
100 000 mot 20 000.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huss:
Vill egengligen säga "sluta upp med sandlåderiet" men samitidigt är det länge sen man såg nån från annan förening som var härinne och hetsade upp stämningen ..lite kul ändå...(konstigt nog är det bara supportrar från vissa norra orter som brukar göra det).. ;)
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huss:

Ja, det var så sant, vi spelar mot Timrå ikväll.

Såklart... och jag som funderade över deras plötsliga intresse för Brynäs väl och ve...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: "Det som inte dödar en, härdar."
Ja, det borde väl du som Timråit veta om någon...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Snoop: Det är sant, men samtidigt är det fakta att vi Brynäsfans är piggare att gå på hockey än vad ni Timråfans är. Hemmasnittet är MYCKET bättre och det kan inte förklaras bort. Detta trots att Brynäs är seriens sämsta hemmalag! Timrås publiksnitt hade väl varit tresiffrigt om laget hade spelat så dåligt...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Jag är ledsen, men bara för att ett gäng onyanserade tomtar överdriver och tvärsäkert talar om kris och förfall, så betyder det faktiskt inte att det måste vara sant.
Inte från vare sig Sundsvall eller Timrå alltså?
Vad var det jag sa: du ÄR släkt med Anrell....
Kommentera

Sv: Boork is back !??
tjugo8: Men titt! En till som tycker att det inte är nån kris utan att det är onyanserat dravel när nåt påtalas om Brynäs "kris" som inte är nån kris egentligen utan bara påhitt.
Jag är inte från Sundsvall eller Timrå heller, så då besparade jag dig det iallafall.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Peja: Jo men med tanke på vad eran arena kostar jämfört med vår så är erat inge bra, ni förlorar pengar de gör inte vi.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Peja: Ja, det är lite skillnad när man har en publik som förväntar sig guld och avhuggna tallar varje år mot en publik som aldrig upplevt en semifinal i modern tid...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Snoop: Du verkar inte inse att du kastar sten i glashus.

Hemmasnitt den här säsongen:

Brynäs: 5995
Timrå: 5295

Enough said really... Men det är ju bara om Brynäs som man får använda ordet "publikkris" eller hur?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy:
finns redan så många osakliga o onyanserade tyckare, dock med rätt klubbtillhörighet
bespara mig gärna en till, från sundsvall
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Peja: Hur kan man veta på förväg om man ska få stryk ?? Ajja de är synd att ni har lagt ner iaf.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Snoop:

Ja, konstgräs, GIF-SIF och Söder-Broder 20 på läktaren en kall marsdag, finns det nåt bättre...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Snoop: Det är sant att det var många >glin< som tackade nej till gratisbiljetter, men det hade folk kanske gjort i Timrå också om de hade vetat att deras favoritlag skulle få stryk.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
rackham: Förstod nästan att ett sådant svar skulle komma, ni pallrar er ju knappt till hemmamatcherna när de är gratis, nej håll er till fotboll ni.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: Ja, det är kaos i Brynäs just, men ur kaos kommer ordning...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: F'låt en enkel arbetare men om det de facto är fakta, hur kan det då vara en överdrift?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Nä, det är en stabil klubb som står stadigt eller?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Snoop:

Förhoppningsvis ett gäng på isen och några i båset...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Är det några Brynäsare på plats i EON ikväll ?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Du är ju mer än lovligt dum!

A. Har vi en klubbdirektör? =NEJ
B. Har vi en sportchef? = NEJ
C. Har vi nåra pengar? = NEJ
D. Har vi nåt annat än en tillfällig tränare? = NEJ
E. Är vi en klubb i förfall? = JA
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Nä, men jag uttalar mig inte lika tvärsäkert som du gör, innan jag har lite mer kött på benen.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: På så vis, det förklarar en del. :)
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge:

Det är inte mycket att argumentera emot när vi INTE har en klubbdirektör, har en sjukskriven sportchef, vikarier i båset, en artonåring i mål och inga pengar...

Eller?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Han är mannen som gav Bagdad-Bob ett ansikte!
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: "Exakt vilket av dessa fakta är en överdrift?"

I stort sett samtliga fakta.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huss: Här kör vi den hårda vägen. Ståplats framför tv´n, 10 folköl, en hemrullad cigg och direktsändning ikväll!
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: O du är Brynäs egen Bagdad Bob?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
tjugo8: Aha, så det är bara klubben för inbördes beundran som får tycka till om Brynäs? Intressant.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Vi vet inte VEM som kommer i en ev KS.
Vi vet inte vad OÖ tycker om saken?
Vi vet inte vad spelarna tycker om saken?
Det är mkt vi inte vet, men DU och många andra verkar iaf veta att det luktar desperation o panik lång väg.
Är du släkt med Anrell, eller....?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: Ett tips, stoppa in Just D's "Relalalaxa" i musikspelaren, glid ner i Chesterfield-fåtöljen med en Habana i ena handen och bra single malt i andra och se reprisen på fjärde finalmatchen mot Modo, om och om igen...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Jompe: Tur att ni verkar nöjda o glada över situationen.
Kan ju vara intressant att testa nya grepp o infallsvinklar i KS o ev. AS så småningom.
Det som inte dödar en, härdar.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: "Har sitt sämsta lag någonsin, ingen klubbdirektör, ingen sportchef, ingen tränare annat än en tillfällig lösning, inga pengar"

Exakt vilket av dessa fakta är en överdrift?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: "Ska jag fortsätta?"

Nä, du behöver inte fortsätta med dina megaöverdrifter.
Det jobbet gör ju Anrell så bra själv....
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: "jag tycker det att luktar desperation o panik lång väg."

Intresseklubben antecknar...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Stärka upp tränarsidan? Varför sparkade man honom då? Jag trodde man var nöjd med vad Östblom presterat.
Vi får väl se ifall han vill komma tillbaka.

Ja jag tycker det att luktar desperation o panik lång väg.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Aha, så du tror han är sjuk.... Tro inte allt du läser!
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy: Jaha, så hela föreningen har kantrat bara för att sportchefen är sjuk och man försöker stärka upp tränarsidan inför ett ev KS?
Ok, om du säger det så....
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Hahl Bundy:
ok, så du vet att det är klart m Boork?
skynda dig o ring kväll-murvlarna...kanske ger tips-pengar...!

kom tillbaka när ni har ett sm-guld...
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Ursäkta men tycker du ärligt att det står rätt till? Det lyser ju desperation starkare än en supernova, inom Brynäs organisation.

Först sparkar man Boork för att låta en fjunis med nytaget tränarcertifikat ta över o låta honom styra upp det hela.
När sen hela föreningen kantrar då; Vips, tar man i Boork igen.

Otroligt amatörmässigt skött.
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Jo, jag vet det, men i det här fallet är det solklart. Klubben är i megakris. Har sitt sämsta lag någonsin, ingen klubbdirektör, ingen sportchef, ingen tränare annat än en tillfällig lösning, inga pengar.....Ska jag fortsätta?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
sylf: Ja, det enda vi vet är väl att Sundlöv är sjukskriven, men jag tror ärligt talat att en sportchef inte kan göra så mkt åt tabelläget eller påverka spelet i en ev KS.
Att Boork gör come back är perfekt, då han har stenkoll på AS-lagen och hur dom spelar.
Att det är strul i föreningen är väl ganska så klart, med tanke på den turbulenta säsongen. Men "förfall" ??
Murvlarna älskar att frossa i överdrifter, har du inte lärt dig det än?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: Menar du att han har fel i och med att han tycker att klubben är i förfall?
Kommentera

Sv: Boork is back !??
Huge: "det enda förfall vi bevittnar i sammanhanget är väl isf Anrells."

Om det bara vore så väl...
Kommentera

« · 997982 · »