1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736882 inlägg · 7967 ämnen

Bra för Aspen...

Bra för Aspen...
Nu så har Jamie Ram kommit från finska mästarna Jokerit. Han ska ju ersätta P å ta första platsen från Asplund, men jag tror inte det blir så lätt för han.
För Aspen kommer inte släppa ifrån sig platsen frivilligt utan kan kommer strida om den. Jag tycker det är bra att SK har hittat en bra men inte omöjlig målvakt för nu kan Aspen köra hårdare än han gjorde mot P för att ta förtsa platsen mellan stolparna.
Hade tex. Nurminen kommit då hade det nästan varit lite "halvkört" för Johan men nu kom en målis som har varit i lite olika lag å som är en bra men inte en världsmålis. Så jag tror faktiskt det kommer bli jäkligt jämt vem som tar målvaktspaden, de kommer nog att turas om i försäsongen men jag tror personligen att Johan blir även förste i vinter. Inte lika självklart som den gångna men han kommer att stå i minst 60 %, tror jag.
För nu när han har en likvärdig målvakt att konkurrera imot så tror jag att Aspens nerver håller å det för han till första platsen.
Visst, många vill se Jamie som förste kepper men jag vill hellre se att en målis från den egna klubben står mest.
Tror även att Ram är en bättre backup än P.
Men- is säsongen har inte börjat än så man vet aldrig, kanske så kommer Ram att spika igen å inte låta Aspen få chansen, men, men- det är långt kvar så vi får se vad som händer. Jag tycker iallefall att det ska bli spännande nästa säsong, visst vi har kanske inte ES bästa målvakter på papperet men jag tror att både Aspen, Ram å Brynäs kommer skrälla nästa säsong, var så säkra....

83382 · »