Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Frölunda 10/10

« · 590944 Till forumet


Brynäs-Frölunda 10/10
Jaha, då blir man ju tvungen att åka upp igen på måndag.
Nu borde dom vara taggade efter första förlusten...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Clubsport: Det hoppas jag. Nu är det dags att bryta den där jävla trenden med förluster mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Falken: Jo det var bra jäkla längesen vi slog Frölunda,dax imorrn!!

Lite statistik från dem 25 senaste mötena,ingen rolig läsning direkt!!!

1 feb -05 FHC - BIF 6-0
3 jan -05 BIF - FHC 1-4
4 nov -04 FHC - BIF 3-1
7 okt -04 BIF - FHC 1-2
24 feb -04 BIF - FHC 4-5
29 nov -03 BIF - FHC 1-2
11 nov -03 FHC - BIF 4-0
18 okt -03 FHC - BIF 6-2
25 feb -03 BIF - FHC 2-3 (ÖT)
23 jan -03 FHC - BIF 6-1
29 okt -02 BIF - FHC 0-2
1 okt -02 FHC - BIF 2-1
5 mar -02 BIF - FHC 6-8
10 jan -02 FHC - BIF 5-4 (Str)
24 nov -01 BIF - FHC 3-4
13 okt -01 FHC - BIF 5-0
------------------------------
13 jan -01 BIF - FHC 7-2
------------------------------
26 nov -00 FHC - BIF 3-6
19 okt -00 BIF - FHC 5-4 (Str)
21 sep -00 FHC - BIF 2-4
3 feb -00 FHC - BIF 1-2
6 jan -00 BIF - FHC 4-1
18 nov -99 BIF - FHC 0-4
23 sep -99 FHC - BIF 4-2
6 mar -99 FHC - BIF 7-4
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Ojj 13:e Januari 2001 var senast vi slog dom ! :O över 4 och ½ år sen ! Men imorrn har vi nog större chans en på länge mot dom ! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Saxat från Hockeyligans puckprat där Boorken jämför våran Ove Molin med SuperMats Waltin!!


"Nicklas Bäckström är ännu bara 17 år - han fyller 18 den 23 november - men har hittills skött sig så bra att Leif Boork nu är beredd att ge honom ännu större arbetsuppgifter i laget.
- Grabben är fantastisk ! Han har gjort sig förtjänt av att spela en huvudroll, säger Leffe.
En annan positiv överraskning i Brynäs är altmeistern Ove Molin.
- Ove är verkligen motiverad. Han åker skridskor som i fornstora dar och har dessutom tagit på sig ett stort defensivt jobb. Jag jämför honom med Mats Waltin som jag hade i Djurgården. ”Super-Mats” blev också en fulländad lagspelare mot slutet av sin karriär, säger Leif Boork.
Leffe tycker att Brynäs gjorde en hygglig match i Luleå trots förlusten: 0-2.
- Nicklas Bäckström sköt i ribba och stolpe när det stod 1-0 och Ove Molin hade ett friläge. Med tanke på de chanser vi skapade kändes det litet surt att förlora.
Brynäs saknar Björn Danielsson, som blev skadad mot Södertälje, samt Andreas Dackell. De beräknas vara borta ytterligare en vecka. Det innebär att junioren Kim Sunna får fortsätta som ytterforward i fjärde kedjan".
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Bissett19: Hoppas det blir ännu en vinst för Frölunda men för varje Frölunda vinst kommer ju Brynäs närmre en vinst för alla trender bryts nångång :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
mok: Exakt. Men blir nog en jämn och tuff match. Förvånar mig inte om antalet utvisningar avgör matchen. Hoppas på fullsatt, vore ju trevligt!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Falken: Hoppas också det blir en jämn och underhållande match. Skulle också vara bra om det blir nått mål i spel 5 mot 5
kan vara bra för självförtroend mm
Fullsatt lär de ju knappast bli, men dröma kan man ju alltid! =)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Bissett19: Jag tror som sagt på seger! Vi har ju hållit jämna steg på hemmaplan enligt statistiken!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Back in business! Det blev torsk med 1-3. Inte vad jag väntade mig, men så här i eftertankens kranka blekhet föga förvånande. Nu gäller det att plocka poäng mot TIK & MIK för omgång 11-20 har vi ett mkt. tufft spelschema!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
JanT:
Oh ja! Kan inte nog betona hur viktiga dessa två "sex poängs-matcher" är. Det handlar ju lika mycket se till att dessa kollegor på nedre halvan inte tar poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Försenad matchsympunkter..:
Det gick undan när Frölunda trampade på minst sagt, Kahnberg var som Ove 1999...
Det är väldigt sällan jag imponeras av motståndarna men i måndags var en sån gång.
Brynäs då, Ove, Bäckström, Spets var bästa kedja. Spetsen gör sin klart bästa match som jag sett. Men karln måste ha grymt dålig grundkondition. Han går på hörntänderna efter halva bytet...
En intressant iaktagelse då jag satt på rad två, Brynäsarna såg helt slutkörda när dom kom till båset Bäckis undantaget. Frölunda snubbarna knappt andfådda...
Simon Skoog ser ut att vara en floppvärvning. Rodrigo är iallafall bra med pucken, där finns det fortfarande hopp.
Sunken, Kupan bästa backparet. Daniel Johansson stabil.
3-1 målet får Miettinen ta på sig också en Brynäsare som inte sköter grundträningen bra på egen hand...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Clubsport: Miettinens +/- statistik visar väl samma sak. -5 efter sju matcher är inte bra!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Falken:
Miettinen har varit direkt dålig i dom 5 matcher jag sett i höst.
Däremot så tycker jag att Viitakoski ser ut att gå mot en bra säsong.
Lite mera jävlaranama i honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Clubsport: En intressant iaktagelse då jag satt på rad två, Brynäsarna såg helt slutkörda när dom kom till båset Bäckis undantaget. Frölunda snubbarna knappt andfådda...

Samma reflektion har jag gjort i flera år. Det saknas grundkondition, eller snarare är den inte tillräckligt bra. Nu är det ju iofs så att man får jaga mer mot ett bättre motstånd och blir därmed tröttare.
Jag tycker ändå, och jag vet att Clubsport håller med, att vi beordrar ut grabbarna på extra joggingrundor!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
claesw:
Är man hockeysmart rör man sig inte mer än man behöver, dvs rätt.
Titta på tex Jonas Johnson.
Är man mindre hockeysmart jagar man runt som en liten iller. Då blir man slutkörd.
Lustigt att du nämner Bäckis.
Lagets bäste löpare och en av de hockeysmartaste...

Uppdrag till mormor:
Fler hockeysmarta spelare med bra kondition!
Bevare oss för fler tubar...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham:
Tror löpstyrka och smartness går hand i hand : )
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
claesw:
Vi kan konstatera att när smartness och kondition går hand i hand blir det bra lir och resultat. Det gäller nog för övrigt i de flesta yrken, inte bara puck-eller bollspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
claesw: Vi som var på årsmötet kommer säkert ihåg att Boork talade om att han skulle lägga upp träningen annorlunda i år. Detta k a n vara en starkt bidragande faktor till att de ser slutkörda ut. Jag har inte sett så många träningar på andra håll så det är svårt att göra en jämförelse. Men om Boork har sagt att han skall lägga upp träningarna på ett annat sätt så har han mitt fulla förtroende. Nu var det Frölunda som kom hit och slog oss.. De spelar i en "annan division" än Brynäs, en division tillsammans med HV71, Linköping och Färjestad. Hade det varit Modo, DIF eller Leksand så hade jag varit mer orolig.

På träningen idag så hade Boork gjort om lite i femmorna.

Svart: DJ, Casse Miettinen, Wahlberg, Viitakoski
Vit: Örat, Sjödda Molin, Almtorp, Spets
Röd: Kupan, Sunken Dackell, Lind, Månsson (extra: Sunna)
Grå: Skoogen, Roddan Aarnio, Bäckström, Malmström

Vad gäller Dacke så är det lite ovisst men det var han som var med och körde mest när röda femman var inne och körde med Sunna på bänken. Jag vet inte om man skall tolka det som att Dacke är spelklar eller om han var inne å kände. Men nog tycker man att Sunna borde varit inne mer om det är han som skall spela...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse:
Hur såg Skoog o Aarnio ut?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse: Kul för Bäckis med dom passningsskickliga kedjekompisarna...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
claesw: De såg väl ut som vanligt. Men Boorken har en hel del små konversationer med dem båda med jämna mellanrum. Hur man skall tolka det vet jag inte. Annars så tycker jag att det såg ut som vanligt.. Högt tempo och inga spelare som ser slöa eller ointresserade ut.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
prosten: Jag tror att tanken är så här. Malmström jobbar vid sargerna och gör grovjobet, Aarnio skall stå vid mål alternativt screena bort spelare. och Bäckis skall styra spelet. En tankegång som jag köper..
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
prosten: lol :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse: ...och Bäckis ska göra en Kahnberg och trampa runt och runt på egen hand och sätta puckarna? :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
micke:
Precis, då är det bra om Aarnio flyttar på lite folk först ; )

Kahnberg - MYCKET bra!
Interference - trams!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse:
Det är inte att nyttja Bäckis fulla kapacitet/potential att ha evighets-Tuben och en liten tacklare i samma kedja.
Vad förväntar man sig skall hända?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
På tal om trampa runt och runt. Vad hände med Uffe Dahlén? Verkar som han gjorde senaste säsongen 02/03 men sedan då? Minns att han skulle flytta hem till Östersund och bygga hus men jag kommer inte ihåg att han blev hockeyinvalid/pensionär...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: Känns väl bättre att flytta ned Almtorp till den kedjan och låta den vara en renodlad checkingline. Bäckis kreativitet tjänar nog som sagt bättre i annan kedja.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
micke: Uffe satt brevid mig på Frölundamatchen och förde nogranna anteckningar...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
micke:
Du tänker som en mästare :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
micke:
Och varför inte marknadsföra den som "Stridsvagnskedjan"!?
Det gör sig bra i rubriker i media.
Vi måste tänka i marknadsföringstermer, den gamla damen konkurrerar i underhållningsbranschen...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: En kedja som jag tror skulle komplettera varandra bra annars är Björne-Bäckis-Malmström. Danielsson är snabb, irrationell och har ett hyfsat målsinne, Malmström, grovjobbare men även han en vinthund med ett hyfsat skott. Åsså Bäckis som klok, spelfördelande och irrationell center. Tyvärr så är ju Björne sjuk eller skadad jämt och ständigt, snart kommer väl hans eksem dyka upp igen. Molin får väl migrän igen, Öhrat skjuter sönder Dackells vänstra öra och Wahlberg bryter tummen i en bildörr...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
micke:
Dysterkvist :-)

Jag är tveksam till Tuben bredvis Bäckis eftersom Tuben är en skicklig friåkningslirare och ingen taktiker av stora mått. Det blir lite fire and forget med honom.
Det är inte Bäckis starka sida.
Handleder, micke, handleder!
Eller rent av smartness, micke, smartness...

I så fall hellre:
Danielsson-Almtorp-Malmström (Trio med Bumba)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: Bäckis med Viitakoski vill jag se, vettefan vem man ska ha på andra kanten, Aarnio kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: jaja, det är nog tur att det är Boork som är tränare och inte ni.. ;)
Danielsson och Dackell är skadade... varför ens spekulera om hur kedjorna kommer att se ut när de är tillbaka? Eller vi kanske skall ta med Sulku i diskussionen? ;)

Kanske Sunna känner nån samisk Shamaan som kan göra ett hopkok på renpiss och grålav å lite hokus pokus dryck åsså e Sulku frisk igen.

Bäckis fick spela med Molin och Spets i måndags vilket renderade i att han hamnade på bänken i toppningen mot slutet...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
HF:
Miettinen!
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse:
Principerna, Lasse, principerna!
Sulku som forward kanske vore nåt...

Vi var väl mer ute efter komplement till Bäckis för att nyttja hans kapacitet bättre än i en Stridsvagnskedja.

Bäckis och Molin går säkert bra också eftersom Bäckis är smart som Jan-E.
Men Lars-Erik är inte Bissett...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: Tyvärr så har det blivit så att Spets fått agera stridsvagn runt sargerna då Molin och Almtorp inte verkar vilja ta på sig det ansvaret. Detta är en bidragande orsak till att Spets går på hörntänderna efter en halv match. Vad hans uteblivna målskytte beror på är svårare att säga. Han blir ofta hakad i skottögonblicket. Vad det beror på kan man fundera på, är Almtorp och Molin för långasamma i tanken och levererar passningarna för sent alternativt slår en passning för mycket som gör den då friställde Spets till en upphakad Spets.

Man kan analysera ihjäl sig men uppenbarligen så gillar Boork den formationen i och med att han gått tillbaka till den. Det kan ju givetvis bero på andra faktrer med, brist på en viss typ av forward är ju en het kandidat.

En liten fråga. Hur många av de tänkta målskyttarna som tillkommit till ES den här säsongen har levererat? Leska, Fabus mfl.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: Jo, det kan ju vara nåt. Saken med Miettinen är att jag tycker han vill ha pucken väldigt länge och ofta och skulle nog helst se honom som center i stället. Men vafan, jag ringer Boork och tipsar ;)

Bara Viitakoski får bli vår nya Bisset bredvid vår nya Janne L. Tycker Viitakoski visat de tendenserna i år. Molin kan ju vara sitt nya eller gamla jag i den formationen om han vill =)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse: Spets har inte levererat nåt, än. Almtorp har överraskat framåt och bakåt. Molin rules.

Att han blir hakad i skottögonblicket beror på att 1. Han är dålig. 2. Han är ...


dålig.

Hur såg Simon Skoogs skottträning ut idag?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse: Dom tänkta målskyttarna levererar väl i vanlig ordning (Kallio, Kahnberg, Hannula) och av nya spelare är det väl som det ska vara, ömsom vin ömsom vatten. Bartecko (LHF) och Horava (MoDo) bland nykomlingarna som fansen hoppats ska frälsa deras lag har väl öppnat starkt. I bottenlagen som knappt har något spel vare sig framåt eller bakåt är det såklart svårare att göra succé. Leska är väl den enda som man förväntat sig ngt ordentligt av som misslyckats kapitalt, men som jag skrev tidigare idag beror det nog mer på hans roll Tavola har givit honom i SSK (som ytter i en brunkarkedja istf center i en offensiv formation).
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Glömde att Kim Sunna imponerade igen i måndags, la märke till nummer 33 tidigare i höst med utan att veta vad han hette.

Är också inne på vad Persson skrev att bänka Skoog och låta Morin spela på hans plats.

Man undrar ju vad Sundlöv har för scouting på spelare egentligen. Vore Skoog nått att ha så hade han visat det nu.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Nån som vet varför intervjuverna innan match och i paus på jumbotronen försvunnit?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse:
När det gäller Spets vill jag säga så här:

En gammal liknelse med Johnny Bråttom i Blåvitt då det begav sig: Stefan Pettersson spelade fram till jag vet inte hur många mål som Johnny sprang in i mål. Värvad till Italien utan framspelare blev det inte lika lätt för Kallebäcks-expressen...

Enligt uppgift hade Spets "öppet mål" förra säsongen då kedjekompisarna (två rätt skapliga importer) levererade på bladet många gånger. I en sämre liga. I ett lägre tempo. Utan svensk defensiv (läs interference och hakningar).

Har Spets fart på rören? Nej!
Har Spets ett vasst skott? Nej?
Går Spets på hörntänderna efter halva matchen? Ja.

Finns en del att jobba på med andra ord...

Har för övrigt ingen aning om Leska, Fabus & Co.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Clubsport:
Intervjuaren har kanske tagit time-out?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
HF:
Molin är hockeysmartness personifierad. Som stridsvagn, njae.
Med Viita framför mål och avlossandes gamla Bettan i parti och minut så måste det bli mål, men karln skjuter ju för lite. Samma sak hände när Bissett hade lågt självförtroende, då skulle han dutta till pucken först.
Det var inte mycket duttande mot MoDo -99.
Då sa det bara pang, pang, pang!

Mer skott och mindre dutt!

Molin-Bäckis-Viita...
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
Clubsport:
Eftersom Skoog är både Boorkens och mormors favoritvärvning så blir han säkert bra.

Niklas Andersson eller Simon Skoog?
Simon Skoog eller Niklas Andersson?
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: "Molin-Bäckis-Viita..."

Jag sa ju det, ergo jag har också smartness =)
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
HF:
Bara Viita avlossar kanonen i slottet 10 gånger per match är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
rackham: Apropå målglada forwards, frågan om det inte är dags att lyfta upp Simon Östlund från Valbo nu med alla skador. Inte någon skridskovirtous direkt men det är en kille som alltid hittar målet.
Kommentera

« · 590944