1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739062 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Frölunda 2 mars

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Skönt med snabb kvittering!

Steenm: Men det var inte Felix fel! NOTERA DET NU HUGE!

{6984}: Liknar väldigt mycke HV-matchen

{6984}: Ja, du har väl frågat alla andra synskadade i hockeyvärlden, förstår jag.....

Vem är det som kastar sig på mage? Vad är det eför jävla försvarspel?`
Där måste ju backen stå upp och så ska det ta tvärstopp med en stenhård smäll om han försöker ta pucken in där.

Men för helvete!!!!!!

{1570}: Vår ineffektivitet kommer att bli vårat fall den här matchen... jaha, där kom ett mål till i häcken... Suck

Steenm: men ett magplask

Haha patetiskt...

kennys: Brynäs gör det sällan enkelt för sig. Topp-6 kanske avgörs i slutomgången när allt kommer omkring?

{1570}: Någon som vet var Fälth är? Skadad?

kennys: Eller Paille! Nu börjar jag tröttna på missade frilägen!

Steenm: exakt..

Vår "ovana" att göra 4-5 mål per match verkar ha avtagit....... hoppas det inte sätter sig i huvudet på Clark & co

ellis: De där lägena är inte ofta man ser Clarke missa

Fan, in med pucken nu..

ellis: Jo jag tror det. Om jag räknat rätt.

Bratwursten :
Gamnacken konstaterar att ett jävla slumpmässigt mål ser ut att avgöra matchen. Det är inte till Brynäs fördel.

Zappaholic: Nämen vad säger du? Kan det bli så?

{7800}: Det var väl att han låste motståndaren och att en annan brynäsare gick in och tog pucken. Tror att #31 måste röra pucken eller nåt sånt. Har aldrig förstått poängen med denna regel.

{7800}: domarna håller ju pucken alltför länge ofta innan pucken släpps...

Zappaholic: Osså tar SAIK ledningen.

{7800}: Deras ovana att plocka bort tekare vid varje jävla tekning gör mig skogstokig

Varför var den tekningen felaktigt? Granis vann ju klockrent... Så jävla trött på linjedomarna i SHL vid just tekningar.

ellis: Mycket möjligt. Kan bli en poäng också. Eller två. Eller möjligen tre...

Noll poäng även ikväll?

Huge: Du har ju gjort det till en grej att till varje pris försvara Sandström (trots en del tveksamma ingripanden/solklara tavlor) den här säsongen. På andra sidan står de som sågar Felix för varje insläppt mål.

Inget av dessa tillvägagångssätt är ju varken särskilt begåvat eller nyanserat.

Zappaholic: Det beror ju på att han sitter i sin butterfly och är passiv

{6984}: Jag tycker inte heller han har fritt synfält.

Huge: Du är den enda i hockeyvärlden som tycker det.... Stanna i din bubbla

Steenm: Jag missade försnacket. Var är Fälth? Skadad?

kennys: Du vet väl att Brynäs överlägset leder ligan för "skitmål, styrningar, slumpen, skymningar, otur och oflyt" ?

Brynäs och frilägen..

Huge:
Det är ju snarare du som har skygglappar på och greppar efter halmstrån i din strävan att få Felix att framstå som en bra SHL-målvakt.

smallround: vi ska ju inte dumpa våra juniorer

{6984}: Skitsnack. Veva reprisen och använd ögonen du är utrustad med.
Deras ena gubbe kliver in från vänster precis när skottet går och skymmer. Sen står deras andra gubbe och vår egen nästan i siktlinjen och pucken ser ut att styras in via magen på deras andragubbe.
Många mål tillkommer på det här sättet, slumpen avgör om touchen ska gå utanför, på målvakten eller leta sig in i mål.
Är inte förvånad att Felixhatarna som vanligt reagerar med ryggmärgen, utan att ens försöka titta på situationen...

Fruktansvärt pinsamt beteende från väldigt många här inne just nu. Men blir väl så när folk sitter bakom en skärm.
Börjar förstå mer och mer varför de gamla rävarna tröttnade och lade ner HS helt!

Bratwursten : Ja det är bara att hopas att de har någon slags överenskommelse att han sulle spela säsongen ut i Rögle för att sedan komma hem till Nästa säsong. På ett tre årskontrakt eller nåt i den stilen

Det är skandal att han är i rögle. . Tycker jag. Bz borde värvat lindbäck och lånat ut sAnd ström till Ängelholm istället. Kan bliver dyrt misstag

{6984}: Tror knappast han begärde så hög lön, känns inte som Rögle skulle haft råd med honom isåfall. Dessutom en kille med Brynäshjärta. Surt är det.

{6984}: Han kanske ska ha den pucken. Behöver se situationen igen. Felix har gjort några riktigt bra ingripanden också

Men laget känns tryggare med Rautio

Bratwursten : Då hade det stått 1-0 nu

{6984}: Amen. Det är sorgligt att vissa härinne visar strutsbeteende när det händer match efter match

Börjar bli orolig för Rautio..

En bra förstaperiod! 1-0 hade varit rimligt. Felix ska inte släppa den pucken. Nu är han skyldig att ge tillbaka. Ett mål av förstakedjan är bara en tidsfråga.

{6984}: Tänk om vi haft Lindbäck nu..

Huge: det var ingen styrning och han har fri sikt...

Huge: 1 Pucken styrs inte 2 Felix kan se förbi spelarna när skottet går 3 Den SKA han ha

Davey85: 2-0 var betydligt närmare än 1-1. Men sen kom den obligatoriska tavlan. Nog kan jag köpa att en eller annan sån puck slinker in på en säsong, men man kan ju nästan garantera att det händer minst en gång per match.... Det är ju nånting i själva mv-spelet som inte fungerar, oavsett vad alla hans Bomhus-kamrater skyller på. Trevlig grabb som jag önskar allt gott, men han är inte en 1:a målvakt just nu.

Lindström: Tittar vi på utespelarna är vi definitivt att topp-6 lag. Men tyvärr måste man räkna med målvakterna

« · 1805815 · »