1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736640 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Frölunda (7/10)

Sv: Brynäs-Frölunda (7/10)
Det är mycket kvar att spela, men om det inte blir nån vändning ligger vi sist. För gott??

Felet i Gavlerinken lagat precis nu!

rackham: ordet kaffepengar måste ju ha någon orsak..;-)

Gusten: Att Malmö och Brynäs sitter i samma sits, kan det ha att göra med att båda har GEVALIA som sponsor...?

Hong Kong: Mora är ett gediget ES-lag som kommer plocka en hel del poäng...SSK kommer att köpa hela finlands world cup trupp om dom ligger illa till.
Känns som om BIF och Malmö sitter i samma sits

Gusten: Lyssnar på FBK-Mora. Mora verkar ha något stort på gång.

Gusten: det var la det jag tänkte ;)

slashpuppie: DÅ JÄVLAR!!!

Gusten: vi spelar inte för att klara kvalserien, vi spelar för att vinna serien. Då behövs varje poäng man kan skrapa ihop!

70Igor: Förlora kan man alltid göra men tror du hade tyckt det var rätt oröttvist om BIF hade råkat ut för samma dilemma. Nu är det ju inte sagt det blir så. Rädd att förlora e man la alltid så sunkiga e inte Brynäs. Vinner man mot HV (jaja dom ligger sist) och oavgjort mot LHC borta så e man inte direkt dåliga

Gusten: undrar hur det hade låtit om det var tvärtom...

mok: Är ni verkligen så rädda för att torska. Fan Brynäs har inte vunnit mot VF sedan 2000...

mok: Ja vi får hoppas att det inte blir så....dom poängen kan vara avgörande för Frölunda om det blir kvalspel till våren

lindberg: Högst ovanligt får jag säga. Får la se vad det beror på. Visst kan alla drabbas kan ju vara något större. Men tycker ändå det vore illa om det blir omspel och det då står 0-0.

Hoppas att Wille slänger ut lite gratismat och att Tigern rockar loss med tomtebloss på isen....

mok: tagga ner några varv va? strömavbrott kan garanterat varje arena drabbas av.

Gusten: Tja det var la oxå en jämförelse måste jag säga :)

mok: Hockey ÄR orättvist...vissa har råd med NHL förstärkningar och vissa har taskig arena ;)

mok: håller verkligen med! Så får det ju bara inte gå till

lindberg: Ähh räcker om han är spelklar på lördag...nu får ju Sjödin vila upp sig så att han kan spela nonstop i 26 minuter ;)

Gusten: Skandal om det blir omspel och man börjar på 0-0 tala om orättvist får jag säga. bara för att hemmalaget inte kan ha en fungerande arena

Hong Kong: 13 sek efter ledningsmålet för VF. hmm misstänkt ;-)

mok: Verkar som OM det blir omspel så är det 0-0 som gäller.

lindberg: 18 min menar jag förstås det är väl den normala pausvilan?

Gusten: Kan vara så om dom inte får igång skiten. Skall bli intressant att se hur man gör det VF ledde ju ändå med 1-0... kan ju inte starta på 0-0 precis

Gusten: 26 min Uppsala-Gävle, kan gå om det inte är för många som följer hastighetsbegränsingarna i vägen...

Undrar om LHC skulle vara jumbo om inte nhl-proffsen hade anslutit, även idag är det dessa som gjort målen.

jourbil från elverket på G till gavlerinken

Omspel sägs det nu

70Igor: Ojdå...matchen avbryts!

Gusten: Yes sista perioen blir 26 minuter med kort paus för sidbyte.

Paus i Gavlerinken...betyder det att sista perioden är 26 minuter? Gynnar inte Brynäs i så fall :(
Hämta hem Rönken NU

70Igor: 4-0, 15-6 i skott för Mora i andra, mäktigt!

sylf: Adam två assists och Bergqvist en. Fan Lückner har fått ordning på dom unga lovande som aldrig blev nåt.

från 0-2 till 2-4 det är grymmt på bortaplan mot FBK.

leek: 2-4

FBK-Mora 2-3 skaplig skräll

sylf: En säkring har gått iGavlerinken. Lyset är reducerat och jumbotronen har lagt av.

rackham: Är det bara min PPV som slocknat?

Nu har lyset gått också...

Dvs 0-1 Ronnie Sundin

sylf: Nu blir det jobbigt!

leek: Japp

visar dom matchen på Pay-per-view?

Huge: Så alla dystergökar sitter framför tv:n i kväll eller är uppe i Gavlerinken. Då får man väl sitta här själv och lyssna.

sylf: Rådbjer är ju gammal gnagare. Borde väl knappast gynna djurgårdarna, snarare tvärtom.....

Noterat från 1:a perioden:
Brynäs spelar mkt bra och täpper till i mittzon med bra aggressivitet i forecheckingen.
Finns det ingen zoomfunktion på kameran i Gavlerinken eller vet kameramannen inte var den sitter?
Kan inte Djoos säga åt tomten till kommentator att Kupan heter Kuparinen och inte Kauparinen?
För övrigt en trevlig tillställning. Tyckte mig se Rodrigues vid en kort panorering över läktarna.
Bådar inte gott... :-)

Är ND sjuk eller utlånad till Almtuna?

Har sett första perioden och konstaterar att Brynäs spelar MYCKET bra än så länge.0-0 med mersmak.

En fundering.....Hur kommer det sig att Rådbjer ofta dömer DIF men T.Andersson aldrig Brynäs???

65selander:

Det är lugnt, vi vänder det på lördag.

Poffa: Koncentrera dig på Luleå matchen du, ni är på väg neeeeeer i tabellen ;-)

« · 430964 · »