Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

« · 616666 · » Till forumet


Sv: Brynäs-HV71 15/11
björne: Ja han sa nog inte, "Jag har dålig attityd och blev bänkad för att jag inte ger 100% på träningar och matcher"

Det är bara att hoppas att han tagit bänkningen på rätt sätt...

Frågan kvarstår, VEM står över imorgon?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: "Det räcker att säga:
Jag har varit sjuk och det är tränaren som tar ut det bästa laget för dagen."

Vem vet, han kanske sa så också. Jag menar det handlar ju om Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: "Brynäsarna hamnade för långt ner i banan vid flera tillfällen, speciellt forwards så HV hade det väldigt enkelt att hålla puck och bygga upp anfallen."

Brynäs hamnade långt ner i banan vid ett flertal tillfällen då Lundström inte våga gå ner bakom kassen och stoppa pucken. Det var klara kommunikationsproblem spelarna emellan, något som inte kan beskyllas på ljudnivån från publiken...

Annars så tycker jag att det är mycket som är bättre i gårdagens match. Vi skapar målchanser, skjuter 28 skott på mål. Lite mer skärpa, lite mer flyt så går puckarna in. "Gella" sätter sitt första i Brynäsdressen i morgon...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander:
Kyllä!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander: Walle tränade med grå tröja idag, till skildnad från den nästan kycklinggula han hade igår, enligt rapporterna så han lirar säkerligen nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: ang Walle så måste det ju vara något fel med honom eftersom han var bänkad i fjol också, Stor käft?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Visst är det synd om oss Brynäsare! Ett helt lag fullt av spelare som inte håller ES-klass. På något j-a konstigt vis ligger det laget på slutspelsplats!? Hur har det gått till?

Gusten är välkommen på kurs i positivt tänkande, dig betraktar jag som ett hopplöst fall..........
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Bissett19:
Mediaträna Wahlberg!

Det räcker att säga:
Jag har varit sjuk och det är tränaren som tar ut det bästa laget för dagen.


Hrmpfh!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Näe,vi har ju bara en center med ES klass, Lind!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Visst jag håller med. MEN jag har så svårt att tro att både Viitakoski och Wahlberg skulle vara så dumma/vrånga så att det är stört omöjligt att få dom att göra sitt jobb.

Men visst....ligger felet hos Viitakoski och Wahlberg så ska dom bort.

Men skickar vi iväg vår förväntade toppmålskytt och vår förväntade toppcenter så ska dom ersättas med spelare med den kompetensen tycker jag.

Almtorp som duger knappt som fjärdecenter, vill inte se han som tredje.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Om det nu är så att Boorken är missnöjd med honom så tycker jag att han gör rätt.INGEN ska kunna glida runt på en skridsko i matcherna.Walle har ju haft det här problemet tidigare och måste lära sig vara på tå i matcherna,annars tillför han ingenting.Hellre en grovjobbare från Eritrea än en glidare från Tierp.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Han skickar väl iväg Walle och tar in en grovjobbare från allsvenskan.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Bissett19: Läste det där. Antingen har Walle samarbetsproblem med de flesta tränare eller så är det en höna av en fjäder.Vi får se i morgondagens laguppställning.
Kommentera


Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Det verkar som om Boorken o Walle har hamnat lite på kollisionskurs...........

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,730688,00.html
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "HV verkade slarva en del bakåt och bjöd på en del."

Mot Brynäs har man råd med det,gör liksom ingen skillnad eftersom INGEN kan ta tillvara på chanserna


"så får dom ett skitmål istället"

Mot Brynäs får alla lag skitmål,så har det varit i alla matcher jag sett den här säsongen,tillfälligheter? Icke!


"Men med Honken eller Markus i mål idag så tror jag vi haft en jättechans att vinna"

Glöm det!!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "Men med Honken eller Markus i mål idag så tror jag vi haft en jättechans att vinna, då HV verkade slarva en del bakåt och bjöd på en del."

RavenLord: "Så med Honken eller Markus skulle vi gjort fler mål ? så de är målvakterna som ska sköta det med ?
Tycker nog det är upp till anfallarna att ta tillvara på chanserna och göra mål, och det borde ha gått lika bra/dåligt oavsett målvakt"


Huge:Vilken målvakt hade du föredragit inför gårdagens match?
En landslagsmålvakt eller en orutinerad div1keeper från Valbo?

RavenLord:En Landslagsmålvakt men var det därför man inte tog tillvara på slarvet igår ?
Förstår inte varför man plötsligt skulle lyckas ta tillvara på slarven Hv gjorde med en annan målvakt.
Släppt in mindre mål däremot det kan jag köpa
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge:
Backarna var mer än lovligt passiva och överkörda vid fler än ett tillfälle om jag som du såg matchen via bilder på webben...
Lundström hade inga enkla lägen heller.

(Ragnarsson, prosten, Ragnarsson.)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
RavenLord: "Så med Honken eller Markus skulle vi gjort fler mål ? så de är målvakterna som ska sköta det med ?
Tycker nog det är upp till anfallarna att ta tillvara på chanserna och göra må,l och det borde ha gått lika bra/dåligt oavsett målvakt"

Självklart.
Med Honken och Markus ihop med Lind som center så är jag övertygad om att vi hade vunnit igår....

Vet inte om det är jag som formulerar mig krångligt eller om det är du som har svårt med läsförståelsen.

Säg så här då:

Vilken målvakt hade du föredragit inför gårdagens match?
En landslagsmålvakt eller en orutinerad div1keeper från Valbo?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
"Bengans irritation beror nog inte så mycket på att OS ska spelas med nolltolerans utan mera på att vår förbundskapten tvingas tänka om när det gäller vilka spelare han ska ha med. Ut med kampspelarna och in med lirarna."

Igår Keb, idag Pucken.

Moahahahahahaha!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:

Ja, den linan var klart bäst. Sjödda hade en dålig andra period. Om han gett fn att sätta sig på HV spelaren efter Lulintacklingen så kanske deras mål hade kunnat undvikas...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:

Brynäsarna hamnade för långt ner i banan vid flera tillfällen, speciellt forwards så HV hade det väldigt enkelt att hålla puck och bygga upp anfallen.

Hoppas verkligen Korhonen är frisk till på torsdag...

Aarnio var bra igår. Wikegård tycker ju att det är en onödig värvning, att det finns svenska spelare som kan spela hans spel. Men jag har då aldrig sett en svensk i dagens hockey som smäller på som Aarnio gör...
Och han gör det snyggt och enligt regelboken, det är väldigt sällan man ser spelare som blir förbannade på honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Tycker att första linan med Malmen, Miettinen och Gella såg lovande ut. Brynäs skapade mycket och hade massor av chanser... men ineffektiviteten består. Bot och bättring måste till. Mer skott nu men en del av skotten kom i fel tidpunkt ofta stoppade innan skott. Vart är direktskotten?

Sjödda var off ikväll tycker jag i synnerhet under andra perioden.

Att Cassel missar öppet mål och skjuter över tycker jag beskriver Bryäs insats, chanser finns men de klarar inte av att göra mål på dem.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Peja:
Nån som däremot inte var bra var Månsson...

Och Cassel missar öppet mål och går bort sig på HVs 4:e mål...

Ove bra igen...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Tabellen som den föreligger,nu går vi in i en viktig period,igen!!


1 Frölunda HC 20 14 2 2 2 81 - 43 +38 48
2 HV 71 19 14 2 2 1 63 - 26 +37 48
3 Linköpings HC 19 11 2 3 3 51 - 36 +15 40
4 Färjestads BK 19 9 0 4 6 44 - 36 +8 31
5 Luleå HF 19 9 0 1 9 51 - 48 +3 28
6 MODO Hockey 19 8 0 3 8 46 - 42 +4 27
7 Brynäs IF 19 6 1 3 9 38 - 46 -8 23
8 Timrå IK 19 7 0 2 10 37 - 49 -12 23
9 Djurgårdens IF 19 4 4 1 10 47 - 61 -14 21
10 Mora IK 19 6 0 2 11 35 - 54 -19 20
11 Södertälje SK 20 5 0 3 12 37 - 60 -23 18
12 Leksands IF 19 2 0 3 14 31 - 60 -29 9


Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Okej, personligen tycker jag inte ens att han gjorde en godkänd insats. Det händer ju faktiskt att han är helt okej, ibland tom riktigt bra, så jag tycker inte att han var bra för att vara Miettinen heller.

Förresten så ville Boork se Boyle sparkad förra säsongen när han gav bort ett mål, men han lär ju knappast sparka Miettinen nu? Det är lättare att tala än att handla!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten:
Med Miettinen mått mätt så var han pigg, ja!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Peja:
Med tanke på att jag tycker att han varit bedrövlig hittills så var han rätt bra idag. Han var pigg och företagsam. Och visst gjorde han bort sig på kvitteringen. Men som sagt han var bättre ikväll än han varit tidigare denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Du måste skämta, Miettinen pigg värre...?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Clubsport: Tycker du att Miettinen var bra? Själv tycker jag att han bokstavligen ger bort deras kvittering och att han rent allmänt spelade alldeles för svårt.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Med nån av våra ordinarie målvakter så hade vi hängt med målmässigt långt in i tredje perioden. Lundström spelade osäkert och det är en viss skillnad mot att möta Surahammar och att möta HV...

Bäckis bra som vanligt. Miettinen pigg värre som center.
Aarnio gjorde sin bästa match tacklingsmässigt!

HV var bra men Frölunda är ett mycket bättre lag!

Vad gjorde väktarna som utv.båsöppnare? Såg mer än lovligt töntigt ut...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "Men med Honken eller Markus i mål idag så tror jag vi haft en jättechans att vinna, då HV verkade slarva en del bakåt och bjöd på en del."



Så med Honken eller Markus skulle vi gjort fler mål ? så de är målvakterna som ska sköta det med ?
Tycker nog det är upp till anfallarna att ta tillvara på chanserna och göra må,l och det borde ha gått lika bra/dåligt oavsett målvakt
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Du tror inte att HV hade legat på mer och skjutit fler skott om dom legat under istället för som nu att bevaka en ledning?

Det troliga är väl att HV tog i precis så mycket/lite som behövdes för att bärga 3 poäng mot ett uddlöst Brynäs.
Men visst...det är skillnad på 1-1 och 2-0...jävla fittmarginaler.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten: En 95%-ig Korhonen hade klarat skivan! 19 skott blir bara ett mål i det fallet!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten: Ja, man kan tydligen se lite olika på matcherna.
Enligt webben så var det inte så stor skillnad rent spelmässigt.
Om vi utnyttjat vår start lite bättre så kanske det hade gått vägen.
2-0 istf 1-1 var ett måste i det läget, även om det inte är säkert att det hade hjälpt...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Nu hamnar vi garanterat i KS! Eller ser du något annat i din kristallkula?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Nja, realist får jag nog lov att säga. HV är väl inte ett av dom lag vi ska slå som tur är.
Tror att HV kommer att vara mycket starka pretendenter till sm-titeln.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten: vi kunde fått en bättre start,2,3,4,5,6,7,8,9-0 i första.Det kunde ha slutat hur som helst,pucken studsade inte vår väg,domaren var petig.Vi HAR ett bra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten: Dystrkvist:-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "Men med Honken eller Markus i mål idag så tror jag vi haft en jättechans att vinna, då HV verkade slarva en del bakåt och bjöd på en del."

Glöm det.
HV flera klasser bättre än Brynäs, dom fick lite tryck på oss i 4 mot 5 tom.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Tycker synd om dom som gick på hockey för första gången i dag. Dom lär nog knappast gå tillbaka frivilligt.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Falken: Okej...lite, lite kasnke men så var det ju på en vardag också. Hoppas på fler på Löedag:)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
brynasaren: 4200 någonting...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Falken: Hur mycket folk var det?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Måste även tillägga att hela matchen hade en slags sömnig inramning. Ingen fart någonstans tycker jag. Varken på publiken, spelarna, matchen, allt var i ett slags sömstadie. Tråkigt var det defintivt.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Kommit hem från Gavlerinken är just nu besviken, arg och ja, förbannad. Därför ger jag inte mig på någon analys då det säkert urartar i ilska.

Men roligt se att Gellerstedt tog för sig, men det var bara i början tycker jag. Men han var genomgående bra. Lundström okej, men hade förvånansvärt svårt att komma upp och förflytta sig. Stel som en, fiskpinne i frysen. Men gjorde en del bra räddningar också.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: nej vi drack inget, hon jag var hos är nykterist
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
79 Andersson: Aha ni gjorde den klassiska "dricka några pilsner och låna varandras suspensoarer" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
79 Andersson: Läste här på forumet tidigare i dag att han var magsjuk
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Hehe...mm...Omöjligt är det ju inte i alla fall, fast i och för sig så är det ju inte omöjligt att Leksand vinner resten av deras matcher denna säsong heller.
Kommentera

« · 616666 · »