Brynäs IF

713368 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

« · 614628 Till forumet


Brynäs-HV71 15/11
Snart är det äntligen premiär efter landslagsuppehållet. Brynäs har fått in en ny forward. I vilken formation går han in? Kommer Boork att spinna vidare på Almtuna och köra Gella och Almtorp ihop?

Jag tror att Brynäs har stora chanser att ta poäng eller till och med vinna mot HV 71. Brynäs kan som mot Linköping senast spela "bortaspel" hemma och utnyttja de misstag som HV gör. Men de får inte bli för passiva heller. Det skall bli intressant att se vem som får förtroendet i målet. Honkens senaste insats i Brynä var ju inte bra men han har spelat upp sig i tre kronor och kommer säkert tillbaka med ett bra självförtroende.

Jag tippar i alla fall på Brynäsvinst med uddamålet.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Jag tror också åp Brynässeger, 3-1. Brynäs har ju kunnat träna på under hela uppehållet medans HV har haft 6st man uttagna til karjala.
Vet inte det påverkar så mycket men det kanske kan vara skönt med ett uppehåll från matcherna någon vecka.

Jag tycker att Korhonen ska stå mot HV, Honken var ju inte direkt lysande mot Leksand senast. Han gjorde i och för sig en bra match i går mot Findland men Korhonen måste ju vara taggat och villja visa vad han går för så därför borde han placeras i kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
honken stog mot ryssland i går!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
21olsson: Kanske var de han mena men skrev lite fel .
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
brynasaren: Första målet mot ryssarna, klassisk "Honken" öppet i första krysset över plokhandsken. Det var ju en match förra året hemma, kommer inte ihåg motståndarna (kan det ha varit MoDo eller Linköping?) när han släppte in ett par, tre skott på precis samma ställe.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Det blir nog mycket jämnt på tisdag, Hv tar nästan aldrig poäng i Gavlerinken, men än så länge har de bara tappat en eller två poäng på borta plan denna säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jag tror att Brynäs vinner med 5-1....ett ass av Aarnio...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Honken står inte ikväll det gör Stefan Liv,lite synd tycker jag!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Visst vinner vi med uddamålet! Har tippat 2-1 till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
brynästigern: Jag hoppas att vi får rätt...Men jag har givetvis helst fel och ser Brynäs vinna klart efter en bra utförd match.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
21olsson: Ojdå, du har rätt. Ryssland ska det stå inte Finland.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: HV-lirarna lär vara rejält slitna efter Karjala. Vi har alla möjligheter att knipa poäng. Kan vi hålla deras 2 scoringlines med överstepräst Davidsson respektive pingstpastor Karlsson i spetsen under herrans tukt och förmaning kan det gå vägen.

In med Korhonen i kassen!

Simons fortsätter att byta spelare - ut med en kalkon, in med 2 nya. Jag är mållös......
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Egentligen varför skulle dem vara slitna,ett par tre matcher i Karjala blir man inte sliten av,tvärtom är jag rädd för,alla kommer ju tebax med ett grymt självförtroende!!!
 Förövrigt tycker jag att Honken ska stå!!

Gonatt!!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Bissett19: Tempot i ES har väl varit minst sagt stressigt fram till Karjala. Liten tid för återhämtning för dessa lirare, men vi får väl se.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Jag tror inte att de är nämnvärt slitna. Det kommer att krävas ett för dagen väldigt taggat Brynäs för att ta poäng. Starten är viktig, sedan måste skärpan finnas när väl chanserna kommer...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: "Simons fortsätter att byta spelare - ut med en kalkon, in med 2 nya. Jag är mållös......"

Så det är okej att såga andra lags nyförvärv innan dom haft chansen att visa vad dom går för men inte Brynäs diton?

Du mållös?....man kan ju alltid hoppas ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Touché..

*asg*
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
HOPPAS DET HÅLLER I SIG

HV71:s facit mot Brynäs på bortaplan:
041209 Brynäs-HV71 5-4 sd (1 poäng)
041002 Brynäs-HV71 4-1 (0 poäng)
040226 Brynäs-HV71 2-3 (2 poäng)
031025 Brynäs-HV71 2-1 (0 poäng)
030109 Brynäs-HV71 3-1 (0 poäng)
021126 Brynäs-HV71 2-1 (0 poäng)
020205 Brynäs-HV71 3-0 (0 poäng)
011115 Brynäs-HV71 4-3 str (1 poäng)
010215 Brynäs-HV71 4-1 (0 poäng)
001102 Brynäs-HV71 5-3 (0 poäng)
000127 Brynäs-HV71 3-1 (0 poäng)
991002 Brynäs-HV71 6-2 (0 poäng)
990218 Brynäs-HV71 0-1 (3 poäng)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Lunkan: Det var intressant statistik du har tagit fram,man får verkligen hoppas att det håller i sej!!!

Senaste o nästan den enda torsken var alltså den 26/2-04,en suddenförlust.Det måste väl varit när vi säkrade ES-platsen genom Miettinens kvittering i slutminuten va?

Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Klart man ska såga motståndarnas nyförvärv om det finns minsta chans att det kan vara fråga om kalkonvärvningar!

Finns inte en chans att jag sitter och gläds med Mora IK!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Men det faktum att du pratar emot dig själv struntar du i?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Nu var det ju din okonsekventa stil jag kommenterade.
Men jag antar att det är ditt leksandshjärta som talar.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: "Leksand är mitt andralag".......Finns det nåt värre ?!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Ja, "Leksand är mitt förstalag" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: 11 andra lag är väl värre ;-)

Blir hårt imorgon och förhoppningsvis så går det vägen. Brynäs har ju haft några dagar att nöta in nya kombinationer.

Blir väl 5 backar i morgon och som Davidsson spelade igår så är det nog inga problem att matcha honom iaf ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Javisst är det Leksandshjärtat som bultar! ;-)

Allvarligt talat så tillåter jag mig själv att vara något inkonsekvent i ett fall som detta, finns det en möjlighet att racka ner på våra konkurrenter så skall man inte missa det tillfället! Däremot tycker jag att man kan missa vissa tillfällen att racka ner på Brynäs IF. Det sistnämnda är något som en del tycks ha glömt bort här inne....

Handlar inte hela supportergrejen om att vara inkonsekvent? Man hatar/älskar favoritlaget utan förbehåll.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Att kalla Brynäs IF för ett lag bestående av avföring.......
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Som Brynäsare har jag ETT självklart "hatlag". Känns ganska naturligt faktiskt. Har väl mycket med var man är ifrån kanske.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT:
Det handlar alltså om vad du tillåter, både för dig och för andra?

Jag hade inte kommenterat ditt inlägg om inte det varit för att just DU är en av dom som skriker rakt ut när folk är missnöjda med en värvning.

Det kanske inte går så bra att kombinera att både vara magister och busfrö.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Vad jag tillåter? Visst är det så! Hela HS går ju ut på att människor med olika åsikter debatterar dessa. Du får det dock att låta som om jag på något vis sätter mig själv och vad jag tycker över andras åsikter. Det har du i så fall fått helt om bakfoten!

Magister + Busfrö = Jättebra! ;-)

Håller du inte med om att man ska vara lite mer kritisk mot motståndarlagen än vad man är mot Brynäs IF?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: Jag har fått känslan av att du ibland sätter dig på en piedistal, men okej jag kan ju ha fel ;)

"Håller du inte med om att man ska vara lite mer kritisk mot motståndarlagen än vad man är mot Brynäs IF?"

Njae...att syna/kritisera sig själv kan man uttvecklas. Jag vill inte att t.ex Leksand ska uttvecklas.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Visst vill man se Leksand förlora ofta och mycket...Men jag vill inte att de skall åka ur. Matcherna mot Leksand är alltför lönsamma för Brynäs för att man skall önska att de åkte ur. Man har saknat dem och nu när de ersatte MIF så blev man nöjd.

JanT: Att berömma sitt eget lag för vad de än gör är att vara lite väl naiv. Man kan älska ett lag och samtidigt vara kritisk mot vissa saker. Visst måste man även vara realist och försöka basera sin kritik på fakta och inte enmassa rykten. Jag är av en ganska bestämd uppfattning om hur jag vill att Brynäs skall spela, för det är ju "mitt" Brynäs, precis som Brynäs även är "Ditt" Brynäs... ibland är man överens, ibland inte.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
För egen del har jag inget mot att vi skulle vi vara Norrlandsfönstret ut en djupt egoistisk konkurrensfördel.
Ner med Leksand, Mora och Timrå i allsvenskan och Brynäs kan utöka sitt territorium... fan, ta och degradera Modo när vi ändå håller på.
Och Berg & Co kan coopa på däruppe på gränsen till Finland.
Vilket rekryteringsområde och vilka möjligheter till farmarupplägg :-)
För att inte prata om sponsormöjligheter...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
När det kommer till Leksand så skiter jag i ekonomin.

Prio 1: Brynässeger
Prio 2: Leksandsförlust

Sen är jag sååå trött på att dom vinner läktarmatchen varenda gång (det måste ju erkännas att dom har en jävligt tajt klack).

Nej jag kommer jubla om dom åker ur igen...det sitter så rotat hos mig...skoltiden i dalarna har satt sina spår ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: Hehe, ja det vore det ultimata, Leksand och Mora som farmarlag till Brynäs...Förnedringen vore total... *evil grin*
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Gusten: Tyvärr är det så att motgångar förbrödrar. Leksandsfansen är ett hårt beprövat gäng och de skall ha en stor eloge för att de fortfarande kan åka på en bortamatch och dominera läktarmatchen.

Jag vet inte varför det skall vara så svårt för de som väljer att se Brynäsmatcherna från sektion K har så svårt att koordinera sitt stöd. Däremot så vet jag att det arbetas för fullt för att åtgärda detta.

Själv kommer jag att fortsätta att haka på när det skanderas på sektion I, där jag sitter. Tyst är jag inte ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: För att inte tala om vilka derbyn vi skulle kunna ha i Allsvenskan med Brynäs där. För är det inte det Sundlövs värvningspolicy är intraktad på, habila allsvenska lirare.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huss:
Mormor är administratören som efterträds (enligt planeringen) av rookien Sjödin.
Vi får hoppas att det under den tiden går att behålla Elitseriestatus...

Vi litar på Gud och hoppas på Boork (för att travestera Air Marshal Hugh Dowding under WWII)...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: Under tiden Sjödin blivit varm i kläderna menar du (laddat hem Sundlövs webadresser..)?
och Boork har ett låångt kontrakt.
Aldrig har så många fans haft så få att tacka...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Dra inte in Mora i detta nu!! Känner jag herr Gusten rätt så är nog inte ett MIK i allsvenskan hans önskescenario :-)

....eller....?? Gusten??.....hallå!....

GUSTEN!!!??? :-/
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Intressant att Wahlberg är bänkad för att han varit hemma i feber och inte hunnit träna sig ikapp resten av laget.
"Boork är hård mot de mjuka" gammalt ordspråk.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huss:

Miettinen som CENTER INTRESSANT!

Målvakter: Markus Korhonen (Joakim Lundström)

Första femman: Mikko Kuparinen , Jörgen Sundqvist, Joachim Gellerstedt, Tommi Miettinen, Henrik Malmström

Andra femman: Daniel Johansson, Daniel Casselståhl, Björn Danielsson, Mikael Lind, Andreas Dackell

Tredje femman: Tommy Sjödin, Martin Öhrstedt, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Lars-Erik Spets

Fjärde kedjan: Niklas Andersson, Rodrigo Lavins, Antti Arnio, Jonas Almtorp, Ove Molin

Skador: Johan Holmqvist (fot), Sebastian Sulku – Långtidsskadad (handled).
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Lunkan: Kul att Miettinen äntligen får spela center. "Gella" hamnade inte i någon undanskymd roll utan rakt in i förstakedjan.. Kul. Jag tror att de formationen kan bli tung att möta. Det känns tyvärr som att tredjekedjan bli lite tunn men jag hoppas att jag har fel.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Bäckis "och hanses kometer" klarar säkert av att kämpa sig till 0-0...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Lunkan: "Fjärde kedjan: Niklas Andersson, Rodrigo Lavins, Antti Arnio, Jonas Almtorp, Ove Molin"

Intressant trio!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
74050: Trio? Hmmm, en, två, tre, fyra.....fem
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham om Norrlandsfönstret: Klockrent!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Frisco: Precis...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Fjärde krdjan ser ine direkt vass ut framåt...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
arnio:
Rätt tråd, men stavningen ser inte så vass ut... :-)

Har förstått att fjärdekedjan skall vara vass bakåt.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Bra då kanske vi kan koncentrera oss på hockey igen...Ni som sett Aarnio mycket i action, har han något mer än tacklingar i sig? Skulle han inte kunna tänkas kriga framför mål i tex. powerplay? Skulle vara härligt med en Wernblom typ...
Kommentera

« · 614628