Brynäs IF

714656 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/9-13

1589289 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Huss: Håller med till viss del: mkt kringspel och snygga kombinationer, det fattas lite mer "skitspel" (mkt folk på mål och skymma/störa målvakten.
Känns iofs som ett problem Brynäs alltid dragits med...)
I övrigt ser det bra ut överlag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Johan Norrström: Ja, likt ett par tre skribenter här i gb:n så har dom inte så stora krav som det verkar. Vi måste ha in ett par snipers, det här håller inte på långa vägar. Som det är nu så skulle dom inte kunna träffa väggarna ståendes inne i en lada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues:

Det oroar mig mest är att de verkar nöjda med spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Ni kan även förlora flera matcher om ni spelar såhär.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

Huge: Jag vet inte det jag, att vi skapade massor alltså. Det var lite som när man satt och tittade på Växjö-Brynäs i helgen. Växjö ägde spelet och skapade också massor, men som kommentatorn då uttryckte det gällande Växjös anfallsspel, det var egentligen aldrig riktigt farligt någon gång utan mest halvchanser. Ombytta roller denna gång. Dump and chase, spelare bakom mål men aldrig någon framför, skott från dåliga lägen utan folk på retur. Nej, skottstatistiken är en chimär i det avseendet.
Varannan gång AIK kom in i Brynäs zon blev det virrigt och livsfarligt, det var inte ofta men det var desto giftigare.
Det går trots allt ut på att göra mest mål och då tar jag hellre 45 matcher som den mot Växjö...

Sen tror jag också att vi officiellt fått oss ett hemmaspöke.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Huge:

Befarar att detta försvarstal är ett av många jag kommer att få läsa från dig i vinter. Elva hemmaförluster på 14 försök nu. Jag börjar förstå varför publiken prioriterar andra sysslor framför ett besök på Läkerol Arena. Framför allt när de presenterar det spel de gjorde igår kväll. Hafsigt, slarviga uppspel och VM i felpass. Det var stundtals plågsamt att se.

Visst var det total Brynäsdominans, men ser man till matckvaliteen så var det för mycket allsvenskan för min smak.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
BRYNÄS4EVER NR1: Och när puckarna börjar studsa lite rätt och vi vinner såna här matcher, är du antingen som bortblåst alt tokhyllar allt och alla. Jag vet hur fans av din sort funkar: allt är svart eller vitt. Tålamod existerar öht inte.
Mao: inget nytt under solen härinne.
Mer beklämmande att en sån som Stisse inte heller verkar ha nåt vidare tålamod, även om han inte är lika onyanserad som vissa härinne.
För övrigt lite olika karaktär på dom här hemmamatcherna: mot SAIK är det jämnt skägg mellan två jämna lag, mot HV är vi lite bättre och igår klart bättre. Vi skapar massor och inte första gången i hockeyhistorien man sett ett för dagen ineffektivt lag förlora mot en bra målvakt.
Bara att jobba vidare, även om allt enligt dig verkar vara kört efter 5 omgångar och fuskbygget inte skapat ett skit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Johan Norrström: Vi har iallafall tur att Scott har varit så bra. Mycket tongivande i varje match faktiskt. Hoppas han fortsätter på det spåret.

Hur många poäng kommer Harju att göra den här säsongen? Över 20 ens?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Peja: sundlövs fuskbygge börjar nu visa vad dom går för . . Var är Huge med sitt beröm av fuskbygget??? Var är spetsen målgörarna som Sundlöv skulle signa ?,? Mer skrämmande är det att detta får fortsätta . Snart är läkerolen tom . Vem fan vill se Sundlövs fuskbygge ??? Ingen !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Peja:

Var Sweatt på isen i huvud taget, eller var han på möte med anonyma transatlanter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: Det är lustigt hur Lokaltidningarna vinklar Brynäs respektive Gefle. Det märks var sympatierna ligger...
Kommentera


Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
1 mål på 40 skott är för dåligt, även om Daniel Larsson var bra. Det är väldigt tur för laget att Thuresson har producerat över förväntan hittills. Nu måste spelare som Scott, Nokelainen, Sweatt, Rödin och gärna några backar - kanske framförallt Gunderson - också kliva fram. Enterfeldt, Brodin och Ollas är också spelare som är kapabla att göra 7-10 mål i grundserien. Lauritzen tror jag inte längre på överhuvudtaget och Harjus status känns minst sagt tveksam.

'Kusinerna' - allra mest Calle - saknas väldigt mycket i powerplay. Det var framförallt där som Calle briljerade under sin tid i Brynäs (även juniorverksamheten). Man tappade en dimension i PP-spelet när han flyttade till USA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Tycker det mest skrämande är att dem flesta här inne redan innan säsongen såg vart detta barkade men inte Sundlöv. Avsaknade av målskyttar/ offensivspets lyser redan efter 5 omgångar med sin frånvaro....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Mikael Karlsson:
PP-träningen gav inte så mycket...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
TobiasR: Det är så man saknar Brendl
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Brynäs, botten är nådd - stackars pubilken i Läkerolen, hur många kommer tillbaka nästa match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
tjugo8: vill knappt se arenan igen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

70 Rodrigues: "Undrar när våra amerikaner ska börja producera mål? Tittar man på de andra lagens importer så producerar dom"

Är det verkligen så? Källa på det? Finns det inte en massa mållösa amerikaner i SHL? Hur ser det ut för t ex. Modos och Lakers fantastiska transatlanter? FBK? HV.....Bud Holloway?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

70 Rodrigues: Haha,,själv besitter jag inte det ölsinnet, vill ju inte köra en "Dansk" och springa in på isen efter domaren.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
bradberry:
15 hemmamatcher es/shl i år
13 förluster
Stackars LA-besökare
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Davey_22: Tar 2 tim o 15 min från Hässleholm, är uppe kl 11, då har man hunnit med 8-9 bira, sammanlagt innan nedsläpp så har man nog tryckt ett flak :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Sen kan man konstatera.
Att med 40-20 i skott på mål.
Då ska man som sämst vinna med 3-2, efter ordinarie tid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: Min prognos med tanke på Linköpings form och våran oförmåga att göra mål är ca 4-6 öl innan nedsläpp =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Det ultimata beviset på det parodiska med straffläggning.
Ett lag skjuter inte ett enda skott i förlängningen.
För de vet att man får lika bra betalt, genom att vinna på straffar.

Har man inte avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.

Jag tror säkert att förlängningarna skulle bli mer underhållande,
om det inte fanns en förlängning att falla tillbaka på.
Om man vill ha en extrapoäng, så blir man tvungen att anfalla.

Nu kan ett spelmässigt underlägset lag, vänta in en straffläggning.
I stället för att riskera något med att försöka anfalla.

Det är inte ens underhållande med straffläggning.
Och det drar knappast mer publik. Vem bestämmer
sig för att gå på hockey, för att det finns 25% chans
att det blir straffläggning? Många passar till och med
på att gå hem innan den börjar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

Dagens plus/minus ;

+ Greg Scott, skapar,oroar,sätter i alla fall en straff

+ Thure, fortsätter göra mål, i övrigt blek, men målskytte är en bristvara

+ Jacobsson, spelar smart och rejält idag

- Gunderson, slarvigt passningsspel och kladdar onödigt vid målet

- Enterfeldt, tidigare ett engeriknippe, idag osynlig

- Djoos, vet inte om han hade en passning med rätt adress idag ?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Jaja vi kan inte gräva ner oss nu, nya tag på lördag och något positivt är ju att leksand också förlorade alltid något ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Davey_22: Ja hua, ska också upp till Linköping på lördag, kan bli jobbigt är jag rädd. Man får väl dricka ett par extra bira ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
rafalski: Å Gundersson största besvikelsen... Hans senaste 2-3 matcher har varit oroande svaga...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

Redan trött på de här satans förlusterna där vi spelar bra men inte kan knyta ihop säcken.

Ska åka upp till Linköping på lördag. Hoppas Honken har börjat stretcha och käka bananer, för om vi ska ha poäng där får han max släppa ett mål,som det ser ut med dagens oskarpa skytte,,,

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
bradberry: Shit happens, hade varit orolig ifall vi inte skapat nåt. Likförbannat surt att råttpacket åker hem med 2 stulna pinnar. Skönt iaf att dom är borta från guldstriden i sparkbollen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Måste kunna vinna mot klart sämre motstånd men AIK har blivit ett spöke på hemmaplan.
Rödin bäst trots straffmissarna och spelmässigt godkänt över lag.

Bara glömma och ladda om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
40 skott 1 mål= bedrövligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Brynäs har enbart sig själva att skylla. Man kan inte skylla på tur hos AIK. De gör ett mål... Att de vinner ändå är ett underbetyg till Brynäs. Ett mål på 40 skott!!?? Vafan...!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Hur fan kan Rödin få två chanser när han gör en sån jävla dålig första straff???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Tommy: 1 mål på 40 jävla skott är så jävla uselt så det borde kriminaliseras. Man lär väl som vanligt få läsa en massa jävla dyna från spelare o TJ. Det är bra go i laget bla bla bla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
brynäs08: ren jävla parodi Brynäs pinsamt!!! Träna avslut köp snipers!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
En riktig jävla AIK-match.

Som det brukar se ut...

Å va fan är det för jävla straffar då? BLEKT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

Spel och chansmässigt borde våra tre hemmamatcher resulterat i 9 poäng. När det nu blivit 2 poäng istället kan man fan inte snacka om slump och oturv.

Vi är helt enkelt inte tillräckligt spetsiga framåt, och dessutom är vårat PP fantasilöst och slött.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Fy faan vilket jävla stjärnlag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues:
Fan vad bittert att bli rånad på detta vis men de får skylla sig själva då de inte klarar av att göra mer än 1 mål.
Skit också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Helt jävla otroligt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: fy fan... Fyy faan..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: Ovanligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: Uselt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Zappaholic: Exakt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: Det måste vara den sämsta siffran på änge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
70 Rodrigues: vilka skitnödiga straffar. In och dra ett slagskott från fyra meter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Skott: 40-19 ger en effektivitet på 2.50%. Det är inget annat än pinsamt uselt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Publik: 4242. Inte fan lär det dyka upp fler efter en sådan här match.
Kommentera

1589289 · »