Brynäs IF

714048 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK den 29/1-13

1555515 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Gurra88: snälla gurra 3 i virket plus ett mål av 38 skott tillomed du bör veta att det är drygt 10% farliga skott och inte 1%. Så hade vi haft ca 0.3 farliga skott den matchen hade du haft rätt om ca 99% ofarliga skott enkel matte för en begåvad elev. :) Eller är du som vanligt bara extra gnällig?? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Huss: Klockrent inlägg. That's what it's all about!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Anders Berg:Krävs väl ganska mycket mer än bara en back, jag vet att det var ironi från din sida men vem ska göra det framåt ? Vilka är våra matchvinnare ? Calle var en frisk fläkt men vi gör ju inte mål trots att vi vinner skotten ?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Huss: Jag skulle gärna se att Brynäs utnyttjar Arells ES-klausul. Det är meningslöst att sitta och invänta på att den "perfekta backen" ska bli ledig. Dvs en back som är lika stor som Franson, men rörligare och ofelbar på alla sätt och vis. De backarna kommer knappast att bli klubblösa i det här skedet av säsongen och även om någon fantastisk back skulle dyka upp på marknaden så kommer inte Brynäs att kunna vinna budkriget om denne. Med Arell skulle man åtminstone få in rätt spelartyp och dessutom ny hunger & energi. Skulle även gärna se att man tar in en allsvensk forward och kickar Lavander (som man ändå inte verkar vilja matcha, varför ha kvar då?).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Thomas Kongo Sv: Problemet är att det här vänder inte, dylika trender har aldrig vänt för något lag i Elitseriens långa historia.
När vi spelar bra så förlorar vi, förvisso hedervärt men likförbaskat förlust. Sedan i oktober har vi dessutom inte spelat bra i längre perioder än max 2 matcher i följd.
Sen kommer dessa dippar som bara verkar bli längre och djupare...
Man blev lata och bekväma iom serieledningen tidigt på säsongen det gav alltför för mycker grus i maskinen. Där låg ansvaret hos TJ. När sedan skadorna kom så saknades dessutom en stor del av motorn. Det hade sportchefen kunnat åtgärda bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Thomas Kongo Sv: AIK var totalt uddlösa, trots det mäktar vi med 1 mål. Vi är dessutom svenska mästare. Det är inte ens i närheten av att vara en bra match från vår sida
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Gurra88: jasså dom var själv på isen idag? Visst AIK är inte de bästa laget i ligan men jag anser dom inte som att vi skulle ha stått utan motständ
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Thomas Kongo Sv: Spelar som idag? du uppfattade inte att det saknades motstånd idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Huss:Du har helt rätt att de är poängen som räknas. Men om dom fortätter som dom spelade idag så kommer poängen. Problemet är att det inte är varje match dom spelar som idag. Jag tror att de har att göra med bristande självförtoende. kunde dom få göra några matcher som idag så kommer poängen och självförtroendet tillbaka. Och då tror jag på de gänget som stog på isen idag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Thomas Kongo Sv: Jo, men vi har gjort bra matcher i denna månad där vi också tokdominerat i ett par perioder men förlorat ändå pga ineffektivitet. Så ja, det var en dålig match. Poängen är allt som räknas för ett lag i motgång, spelet är sekundärt.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Gurra88: Visst möter vi ett sämre motstånd. Men om man ska ta med sig nått från matchen så är de att dom trots allt spelade bättre än på länge.

Eller tycker du att Tommy ska gå in till grabbarna och säga att dom gjorde en dålig match när dom vinner skotten med 34-14? Varför ska alla hitta nått negativt isället för att se de som är bra. Jag anser att dom gjorde en bra match idag. Dom möter ett elitserie lag så så jävla dålig är dom inte. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Från Mästare till katastrof på mindre än en säsong, hur är det möjligt, vad ska göras, vems/vilka är felet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
ja jag har sakt att dom ska in med ny tänk i minst 15 matcher sen. men då har dom flesta sakt att bort med sundlöv. men han sa att han avgår inte själv. så byt tränare har jag sakt innan det är försent. men dom flesta har gett upp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

En del tycker att vi spelade bra?? Vi möter ett lag som är fullkomligt odugligt men kan trots det inte mäkta med att ta 3 pinnar. Det är inte att spela bra. 99% av skotten är totalt ofarliga och en medelmåtta som D.Larsson framstår som ett monster.

Ännu ett bottennapp, men imorgon lär rubrikerna vara. Vi gör en riktigt bra match. Haha

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

foppa78: Det är långt kvar till slutspel, som spelet såg ut idag så spelade dom inte dåligt. Ja jag vet de var sämre motstånd. Men lite självförtoende i grabbarna så kan detta lag prestera mycke bättre än vad dom gör idag.  

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Thomas Kongo Sv: Hahaha semi dream on!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

foppa78: Frågan är om de är rätt att agera NU. Chansa på en back som kommer att kosta mycket pengar. Jag tycker att vi spelar med de vi har i år för att istället titta efter en mer långsiktig lösning. Jag tror inte de är helt omöjligt att ta sig till semi med laget BIF har nu. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Huss: Klart det är underbart att vi vann sm guld men jag lever i nuet, Sundlöv och ledningen med vissa fans här inne verkar vara kvar i april förra året! Dags att vakna ur koman och agera det är säsong och vissa av oss betalar massa pengar på resor, medlemsavgifter mm! Att det inte händer ett jävla skit gör mig illamående!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Huss: precis! Det är just guld man vill ha så otroligt gärna och det är vad som motiverar en till att fortsätta följa eländet. Fan va kul det var i våras och det måste ju vara en drivkraft för hela föreningen att försöka nå dit igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
foppa78: Trams, guldet är väl värt allt just nu. Det är just de momenten i närminnet som gör att nuvarande patetiska spel känns mindre jobbigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Enaranger: Även i numerärt underläge saknar den där backen. Bara två dagar kvar för Sundlöv att släppa bomben nu annars blir det nada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
foppa78: inte vart ett skit kanske men ändå långt ifrån oviktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Carl Lejonkräk: Ja det kan man inte tro! Det är inte värt ett jävla skit nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Vi måste få ordning på spelet i numerärt underläge.
Vi har släppt in mål i 4 av dem 5 senaste.

Om spelarna hade gjort mål när det var öppet mål i dag så hade vi haft 3 poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Anders Berg: "guldet ska hem till Gävle igen!"

Rättelse, guldet är fan hemma för tillfället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Rossa: Jag har mailat både honom och HGK. 

----

Å sen om nye backen gör 3-4 mål per match så kan han ju vara guld värd - guldet ska hem till Gävle igen!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

I och med kvällens pinsamma tillställning så skulle jag vilja säga att vi officiellt blivit indragna i en rysare.

Dagens förlust oroar mer än normalt, trots massivt spelövertag och stundtals ren överlägsenhet förmår vi inte vinna. Chansen att köpa sig lite andrum fanns...men icke.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Fy fan så pinsamt uppträdande ikväll (av vissa idioter härinne alltså) och även vid tidigare förluster (och mellan förlusterna).
Brynäs kämpade på bra idag även om det inte blev mer än en pinne och tyvärr så ser inte mörkret ut att släppa än på ett tag. God natt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
BRYNÄS4EVER NR1: jag tycker mest synd om TJ som måste stå å försvara föreningen , när det är sunklöv som måste förklara för alla oss Brynäsare vad han har för agenda och planer med laget ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Rossa: jag har skickat mail förr , men han bryr sig absolut inte , hans kall är att få ner en stolt förening i allsvenskan ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
sylf: Snälla Sundlöv, släpp taget och lämna in din avskedsansökan. Vi medlemmar lovar att kämpa för att du ska få ansvara för ex tacobuffen.

Släpp nu snälla Sundlöv, inget farligt kommer att hända.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
foppa78: Jag hoppas att flera här inne framför sina klagomål till Sundlöv åtminstone via mail...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
foppa78: ingen ide att bry sig om sunklöv , han sitter på livstid ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
sylf: Det mest sjuka är att han får sitta kvar helt jävla otroligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Davey_22: Sundlöv är ett skämt till sportchef. Han skulle först och främst ersatt Ekholm med NÅN ANNAN än LJ, han skulle ha ersatt DP när han gick sönder med en back för HELA säsongen. Han skulle ha ersatt Bertilsson när han gick sönder. Han skulle inte ha ersatt Svedberg med en kille som inte spelat hockey på 2.5 år!

Han har misslyckts fullständigt, ett misslyckande fullt i klass med alla KS han tagit oss till!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Anders Berg:

Angående den eventuella backvärvningen, hur många matcher hade Sundlöv tänkt att han ska få att spela in sig på ? Lära känna laget ? e t c

 

Det känns liksom lite som att det är i senaste laget nu,om man inte tar in en riktig toppback som klarar sig bra utan ovannämnda saker..och en sådan back betvivlar jag starkt ens finns tillgänglig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Ryck upp er nu för tusan, in med en ny back och vi har guldet som i en liten ask, eller hur Huge/Sundlöv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Visst, vi hade tre eller fyra puckar i virket,ett öppet mål, 4 frilägen och en mäng andra sorters chanser. Man kan kalla det en blandning av otur och oförmåga.

Men man kan inte snacka bort att slänger bort 4 powerplay (vi hade väl ett bra tror jag) och att Rahm som nån tidigare sa får typ 2 bra skott mot sig och släpper båda.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
60-25 i skott om man inkluderar skott utanför...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
sylf: AIK var det sämsta lag som vi mött hemma iår.
Man häpnar över den totala kollaps som drabbat föreningen, floskler som att "ett steg framåt" "pucken är blind" och domaren är randig kommer att rapas upp av föreningen ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
sylf:  förr kunde man jubla över mål , nu sitter man bara ser på skiten utan att bry sig längre , det gör fan ont när man inte kan glädja sig över ett mål längre , det sknas minst 3 backar , och ett par forwards , det kommer inte komma några nya så länge sunklöv sitter på livstid , Gp är bara en utgift som inte ger något alls ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Steenm: Klart det är så. Men spelmässigt är det en jävla steg åt rätt håll mot senaste hemma matcherna. Men trots det finns inga ursäkter att man inte vinner. 5-0 hade speglat matchen.

Synd att man inte kastar in Thuresson istället för Widing med Nordqvist och Lauritzen nu när den kedjan för första gången på länge presterar. Widing kunde lätt gjort tre mål idag men verkar helt ha tappat känslan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13

Steenm: Jag hoppas på ingemansland. Sånt här skit ska inte löna sig, vare sig på isen eller på kanslinivå! En så jävla underkänd säsong det bara kan bli, fullt i klass med KS!

"vi ska försvara guldet" 

Far åt helvete!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
bifhjärta: Tack! Min gärna var lite lost.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Steenm: kanske skriver på fler ställen än här dvårt att hålla reda på allt! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Wesley: HockeyAllsvenskan ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
BRYNÄS4EVER NR1: Nej, det är förjävligt. Man har fan ingen känsla kvar, vare sig om dom vinner eller förlorar. Det verkar ingen annan i klubben ha heller!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
FBK och Luleå härnäst - två givna 0:or. Sa det innan matchen och säger det igen; slutspelet är långt ifrån klart. AIK (trots deras uselhet ikv) och Växjö kommer klättra närmare för varje omgång typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Brynäslegenden: HA?
Kommentera

1555515 · »