Brynäs IF

713959 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK i Sandviken

« · 1055518 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: " Nyström är inte helt ute och cyklar när han skriver som han gör."

Nä, han har förstås helt rätt i att AIK är bättre än Brynäs, baserat på vår första träningsmatch.
Ska man skratta eller gråta åt hans bloggdravel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: Ser hellre dessa kedjor!

Målvakter: Markström (Lindbäck)

1:a Sundqvist-Jonsson Hermansson-Dixon-Widing

2:a Andersèn-Hietanen Dackell-Lind-Vas

3:e Nolander-Carlsson Sandin-Granström-Alcén

4:e Hassel Molin-Hansen-Danielsson

Extra: Svanberg

Känner att Hermansson kommer bli bäste målskytt i vinter, kan passa bra ihop med framförallt Widing då jag ej sett Dixon spela.
Vas får spela med Lind som kan ge honom bra pass. Dackell är en smart backup där bakåt!
Vill se Granström och Sandin ihop och tar även med en duktig Alcén där som jag ser kan utvecklas ytterligare iår. Dom tre kan komplettera varandra riktigt bra.
Molin-Hansen-Danielsson kommer inte göra något väsen av sig iår och får nöja sig med begränsad speltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Hietanen Jonsson
Dackell Dixon Vas

Nolander Andresén
Alcén Lind Sandin

Svanberg Sundqvist
Widing Hansen Molin
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss: jo, därav " " :-). Men frågan var väl om vi ska försöka satsa på en femma som "ska" göra våra mål.
Att vi sen har för dålig trupp är liksom givet i förutsättningen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Jonsson, Nolander, Widing, Dixon, Vas
Hietanen, Sundqvist, Alcén, Lind, Danielsson
Andersén, Svanberg, Dackell, Hansen, Hermansson
Carlsson, Hassel, Molin, Granström, Sandin

Det är väl det närmaste två producerande och 2 defensiva femmor som Brynäs av idag kommer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Tommy: En "superfemma".
Ja du, hur skulle vi få ihop en superfemma av vårt spelarmaterial eller ens två producerande femmor?
Jonsson, Hietanen och Widing. Där har vi våra klasspelare. Troligtvis kommer även Dixon tillhöra den skaran men det återstår att bevisa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Tommy: Vill ha det så här:

Målvakter: Markström(Lindbäck)

1:a Andersèn-Jonsson Vas-Dixon-Widing

2:a Sundqvist-Hietanen Dackell-Lind-Molin

3:e Nolander-Carlsson Sandin-Granström-Hermansson

4:e Hassel Alcèn-Hansen-Danielsson

Extra: Svanberg

Låna ut: Sundström och Persson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: Ja senaste säsongen blev man ju inte så glad över. Mest irriterad blir man över pengarna faktiskt. Att det kan slå fel sportsligt händer ju bättre lag än oss. utifrån förutsättningarna alltså. Har inte läst allt då jag varit borta ett par dar, men vad tror du. En "superfemma" eller två jämna producerande femmor
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Tommy: Det har funnits orsaker till att jag har varit/är negativ, det är inget jag önskar att vara, men det går inte som vissa att blunda för hur läget ser ut, blir bara löjligt att greppa efter halmstrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: Brukar tycka att du kanske är lite väl negativ ibland :-).
Men i år är jag benägen att hålla med dig. Inget sundhetstecken att hoppas på att alla pusselbitar (!) ska falla på plats samtidigt. fast det är klart tändvätska finns ju nu så det är bara att fortsätta hoppas...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues:

Som sagt,det återstår att se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Bissett19: Som sagt, han är inte helt ute o cyklar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
MarcusElving: Jag tror att Sandin kan producera om han får spela med bra spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues:

Det återstår att se.

Nu har han gett sej på ett tips oxå.
Bottenträsket enligt Nyström:

9 SKELLEFTEÅ - Lokalpressen kallar kedjan Mathias Månsson, Brad Moran och Niko Dimitrakos för en superformation. Oh, la, la. Visst, det kanske, kanske kan bli bra. Men det kan också bli triss i floppar och Skellefteå blir inte bättre än i fjol.
10 LULEÅ - Egentligen för tunt lag, för många märkliga värvningar och inga värvningar alls. Men jag tror Luleå blir vinterns ”jobbigaste jävlar” att möta. Därför slipper man kvalserien.
-----------------
11 BRYNÄS - Nio år sen senaste SM-guldet. Det lär dröja minst nio år till nästa.
12 RÖGLE - Inte så lite naiva som tror man kan överleva i elitserien utan att värva mer.

Resten av hans tabell i länken
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Saxat från GD: Formationen med Emil Sandin, Jonathan Granström och Jacob Silfverberg imponerade mest i Brynäs i går.

Ungtupparna visar framfötterna, bara vi får igång gamlingarna och "stjärnorna" så ska det nog bli bättre. Widing, Vas, Lind osv. Dixon hör ju till den skaran också, och han har ju inte spelat än. Dessa gubbar måste producera. Men efter en match kan inga växlar dras.


Emil Sandins fräckhet och tuffhet finns kvar från föregående säsong, skriver Brynas.se

Emil Sandin kommer att göra en ruggigt bra säsong känner jag på mig.. Möjligtvis kanske inte poängmässigt, men inställningen och tuffheten kommer att vara hur nyttig som helst.


Vinst mot Kalpa, sen tror alla på SM-guld :D .. kom igen nu, försäsongsmatcherna är inte så betydelsefulla som de verkar på många av er. Hade de varit det hade vi tagit SM-guld förra säsongen, då vi hade en GRYM försäsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Peja: Ser hellre Vas-Dixon-Widing ihop
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Silfverberg-Granström-Sandin såg ut som en intressant kedja igår. Granström och Sandin spelar med en härlig intensitet, kanske Widing som tredje länk där? Sandin är en bra passningsspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Bissett19: Nyström är inte helt ute och cyklar när han skriver som han gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss: Den finns där ibland :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: Simultankapaciteten, no 70, simultankapaciteten....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Bissett19: Absolut inte, har tippat Brynäs i ingemansland, sitter och spelar poker samtidigt, blev lite stressat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues:

En gardering?....;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Om det blir KS ska det vara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss: Det är Brynäs vi snackar om, när gjorde dom något inom rimlighetens gränser senast. Det blir KS igen, och den här gången åker dom ur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Jompe: Just den idén gör det hela så orimligt.
Vi har alltså Molin, Lind och Dackell som är på väg nedåt i karriären vilket bör vägas upp mot Alcén, Andersén och Markström som är på väg uppåt.
Sen har du status quo spelarna Sunken, Herman, Björne etc.
Hietanen och Widing var bland de bästa ifjol och de kan möjligtvis bli jämnare i sitt spel men knappast mkt bättre.
På minuskontot finns också 125 poäng i form av Brendl, Hutten, Månsson och Angell. Låt vara att Jonsson, Vas och Dixon kommer in som nya men ingen av dem har dokumenterad kapacitet att komma upp i några större poängskördar.
Hur man än vrider och vänder på det här laget så är det mest positiva jag kan komma fram till att det verkar "intressant"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Gusten: Tror också att Granström kommer att vara nyttig. Kan mycket väl tänka mig honom i en andralina.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss: Den grundläggande idén med Brynäs 08/09 är att en del spelare ska hålla en säsong till (Molin, Lind, Dackell), andra ska lyfta sig minst ett snäpp (t ex Alcén, Markström, Andersén, Hietanen, Widing), några ska göra ungefär vad de gjorde förra säsongen (t ex Björne, Sunken, Herman), medan några ska "utvecklas" (t ex Sandin). Om allt detta faller på plats, och om Tricky Dick och Vasen visar sig vara kanonvärvningar, så kan det bli plats 8 eller ingenmansland. Om idén havererar blir det kvalserie. Det är med andra ord dans på slak lina som gäller. 08/09 blir, i bästa fall, en mellansäsong.

Känsliga tittare varnas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: Om Björne kunde spela i vår förstakedja förra säsongen så kan nog Granis lira i en andrakedja.

Han är betydligt tuffare än Björne. Kan vara bra att ha en som vågar bryta in framför mål och checka skiten ur motståndarna tillsammans med lite producerande tjommar.
Jag tror att Granis kommer peta in MÅNGA returer i år...om han får istid vill säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Gusten:

Nä, har svårt att se Granström i de två producerande kedjorna, men vad vet man... han är väl tänkt som energispelare och nöta ner motståndarna?

Den spelstilen passar bättre i tredje eller fjärdelinen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss:

Allt är möjligt.
Till Rodrigues stora frustration har jag tippat Brynäs mellan plats 6-12.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: Gillar du inte Granström?

Vas-Dixon-Dackell (Transatlantkedjan)
Widing-Lind-Granström (här blir det åka av på kanterna)
Herman-Hansen-Sandin (Hyfsad tredjelina)
Alcén, Sundström, Molin, Persson, Silferberg (alternerar)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: Ytterst tveksamt ärligt talat.
Nog för att "gamlingarna" Dackell, Lind och Molin först börjar vakna sent på säsongen men tanken är ju att ungdomarna nu skall visa framfötterna.
Visst är det trevligt och bra att vi släpper fram juniorer och satsar på "laget" istället för "jaget" men årets upplaga av Brynäs är tyvärr alldeles för tunn.

Nu skall man inte dra några stora växlar efter gårdagens fall men AIK bör inte kunna rubba Brynäs, med eller utan en tilltänkt förstacenter, Sundström och Alcén.
Vår nye tränare uttryckte sig väl i pressen att spelarna var "otroligt tända" men det verkar som det slog bakut.

Nja, denna säsong måste jag nog sälla mig till dysterkvistarnas skara.
Med en stor portion tur kan vi klara oss ifrån kvalserien, för hamnar vi där, ja då åker vi ur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Huss:

Nä, men det kanske går bättre om man hittar på det här:

Widing-Dixon-Dackell
Vas-Lind-Sandin
Danielsson-Hansen-Molin
Hermansson-Persson-Alcén

Typ.

Och Silfverberg kan gå in i fjärdelinan istället för Alcén...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: nästan så man börjar nynna på den där "Astrid Lindgren" sången "ner och upp"

Men förlora mot AIK.....näee...det bådar inte gott alls.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
JBlom:

Hmm...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: Ääää... Nu svammlar du...
Leksand skulle lätt vinna ryska ligan. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Pelle Borås:

AIK slog Brynäs.
Leksand slog CSKA...

Försäsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Lindström:
Du menade väl ”Hieten stod för finne å fart……” =)

Allvarligt talat. Det delas inte ut några medaljer i augusti. Inte heller i november eller januari för den delen.

För Brynäs lär det i och för sig inte bli några medaljer alls den här säsongen, men så j-a nattsvart kan inte allting vara.

Ibland har vi varit urstarka på försäsongen och sedan floppat i serien. Man måste ta träningsmatcherna för vad det är. Det här ska byggas något helt nytt från grunden.
Vi måte ge det lite tid innan vi kan såga det helt.

Dessutom hade väl råttorna minst en match tidigare i benen? Sånt påverkar massor så här i den absoluta inledningen av serien.

Vi tar revansch i KS !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
21olsson: stavfel igen "Där emot" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Makkan: Ja Svanberg var som en variant av Hutten fast back då.. Lindbäck såg rapp ut i handladerna när han öppna & stängde båsdörren..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
21olsson: stavfel.. Därimot*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: haha:) så jag blir inte förvånad om han gör de:) derimot kanske tony dricker lite mer på just den matchen..:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
21olsson: Klart jag kommer ihåg :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
mattiaskarlgren: Eller så måste du inse att det var en försäsongsmatch. En bra försäsong brukar ju betyda en dålig säsong för Brynäs så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
om ja ska avslöja en sak så har Rodrigues sprungit utan brallor å kallingar runt Brynäs Stockholms buss en gång efter att brynäs vunnit en match i Läkerol. har du minne av de? de tror ja inte ja;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
70 Rodrigues: Just nu kvittar det fullständigt hur matchen såg ut. Gör man bara ETT mål på AIK och dessutom i 5 mot 3 så måste man inse att man har STORA problem, även om detta bara var första träningsmatchen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
rackham: Varför skulle jag vara orolig, har absolut inget att skämmas över :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Brynässtockholm:

Äh, Rodrigues är bara orolig över att behöva göra helikoptern i direktsändning i Västnytt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Peja:

Ja, eller som en jag känner brukar säga, vi har många backar som behöver inse att de skall spela som Niclas Wallin... snabba enkla pass till första spelare med samma märke på bröstet... = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Lindström:

En som du glömde är Rodrigues nya favvis ;-) Svanberg, och sen Lindbäck, skötte han båsdörren ok ?
Kommentera

« · 1055518 · »