Brynäs IF

713958 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11

« · 1407745 Till forumet


Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Imorgon vinner vi med 4-2.

Mål: Silfverberg, Johansson, Jonsson och Järnkrok!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Hoppas att det är Svensson som står i AIK imorgon, ska försöka lirka ur en speciell person det svaret ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Det räcker med en matchtråd :)
Brynäs vinner med 3-2 imorgon inför en relativt välfylld arena, låt säga ca 7000 personer.

Målskyttar för Brynäs blir Jacke, Ollas och Lars Jonsson!

Tack för 3 poäng!
Skitstöveln Kommentera
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Gusten: Sorry - såg den inte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: Väntar på svar om målvakten :P
Om fasth står 3-1 om Gustavsson står 5-1
Målskyttar blir IRONHOOK Jonsson och Nordqvist "Lavander och Hansen"
Vilka ska vara på plats på lördag?
Själv har jag en given plats på stå! Har du det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Brynäs_89: Personen i fråga håller på med förberedelser inför matchen imorgon, dom rullar mot Gävle imorgon fm.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues:

Kanske missat det, någon som har hört något om bindningstid och uppsägningstid på erbjudandet från bwin? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: Den nivå som Brynäs spelat i de två senaste matcherna har inte setts på 10 år.
Anfallsspelet är vindsnabbt, kreativt och fyllt av energi och frågan är om vi inte har Elitseriens bästa (jämnaste) uppsättning forwards?

Nu hoppas jag tamejf:n att Gävleborna går man ur huse för att se sitt lag, för frågan är när vi fans får se ett lika starkt lag igen?

Och ja, trots detta behöver vi fortfarande ytterligare en kvalitetsback.

Silly season redan nu, vem hugger först på allsvenskans kanske bäste spelare Broc Little i VIK, Modo eller Färjestad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: Ska till Läkerolen med min AIK-polare...han känner Stefan Persson väl, och enligt SP är det tänkt att Fasth står!

Spelar ingen roll...

4-1 till Brynäs, Widing sätter två
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
zpith: "Kanske missat det, någon som har hört något om bindningstid och uppsägningstid på erbjudandet från bwin? :)"

Kanske du skulle ta och titta på deras hemsida? Där står ju alla detaljer om erbjudandet. Du kan ändå inte lita på vad som skrivs här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Zappaholic: Vad bra, då behöver jag inte snacka med Stefan då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
zpith: Jag ringde dem, och det räcker att man säger upp det på ditt konto nån dag innan det går ut, ser väldigt smidigt ut att göra det där.

Är Fasth inte överjävlig vinner vi, men han är ju oftast grym....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Huss: Ja, Little verkar vara grym, trots sin litenhet (haha). Men de spelarna som jag helst skulle norpa från Allsvenskan är William Karlsson och Victor Panelin-Borg. Och så har jag alltid gillat Henrik Eriksson i Mora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Vi vinner med 3-0
Honken håller sin första nolla för säsongen och Widing gör 2 och Jonsson 1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
henke1: Jag hoppas Svedberg vaktar kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Jag hoppas inget inför imorgon, däremot kräver jag tre poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
... trots att det är en semifinalist från i fjol vi möter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
aik är numret för små/dåliga imorrn. Brynäs spelar återigen bra o vinner komfortabelt med 4:a måls skillnad. Säg 5-1 typ:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Den där jävla fasth kan ju ställa till det :P

Men tror faktiskt ändå på en fin seger 6-2!

Målskyttar:
Järnkrok, Larsson, Gunderson, Johansson, Hansen, Nordquist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Hoppas på samma fina spel som dom två senaste matcherna.. tror ändå att det blir tufft. Viktor Fasth kan i stort sett vinna matchen själv.. tror ändå på en 3-1 seger, Jonsson, Hansen och Lavander målar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Huss: "Anfallsspelet är vindsnabbt, kreativt och fyllt av energi och frågan är om vi inte har Elitseriens bästa (jämnaste) uppsättning forwards?"

Ja, det ser jävligt bra ut, minst sagt.
Och då har ändå Widing varit relativt iskall så här långt, så där finns det sparkapital som heter duga.
Känns oerhört skönt och man är inte lika orolig längre under matcherna.
Nu tar vi tag i sakerna och bestämmer spelet själva i högre grad än tidigare, men det kostar kraft och börjar man fuska det minsta i checkandet så kan det skita sig.
Men har för mig att lulingarna sa samma sak ifjol när laget började likadant och man var orolig för när det skulle ta stopp.
Vilket det i stort sett aldrig gjorde, så låt oss hoppas på samma utveckling för oss den här säsongen.

Blir en rolig lördag i morr´n: först fotboll och kvalspel till div2 på Kastvallen.
IK Huge mot Syrianska Örebro.
Därefter får man se hur våra grabbar krossar råttorna från Solna och skickar ner dom i det råttbo där dom hör hemma...   :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Laget mot AIK

Målvakt
-Vi avvaktar, som vanligt, med att ta ut målvakt tills imorgon, säger Tommy Jonsson.

Kedjeformationer:
Mats Lavander – Calle Järnkrok – Jakob Silfverberg
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Andreas Dackell – Jonathan Granström – Johan Larsson
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas
13: e forward: Joachim Rohdin

Backpar:
Niclas Andersén – Lasse Jonsson
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Simon Löf
Sjunde back: Jonathan Carlsson

Om Widing fortsätter på den inslagna vägen så tycker jag att det är dax att ge Rohdin chansen!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: Även om Widing har haft en tung start på säsongen så utgör han fortfarande ett stort hot och drar således på sig markering/matchning.

Sen är det mer ett sparkapital i Widing. I och med att vi lyckas vinna matcher utan att han bidrar med mål. Därför kan det till och med vara smart att låta honom spela på. Jag är säker på att det kommer lossna. Däremot så kan man ju alltid prova att ge honom en ny omgivning. I och med att det är Lauritzén som tyfligen är den som skall föra upp pucken och styra spelet i den kedjan så tappar man en av de saker som är Widings styrkor. FARTEN. Lauritzén tenderar ju att ta in pucken och sedan vända om så fort han kommer in i offensiv zon. En sån manöver gynnar inte spelare som kommer in i zonen med full fart samtidigt utan är mer anpassat för spelare som kommer in i andra våg. Så jag tror Widde försvinner lite där.

Byt plats mellan Lavander och Widing...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Burken: Widings ska ju inte bänkas för all framtid, kan kanske ge honom en tändning att få sitta några byten??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Hoppas Brynäs lärt sig läxan från förra säsongens matcher mot AIK. Man var segervissa inför alla möten men det blev platt fall varje gång.
Jag känner en viss oro för att det nu efter två fina insatser i veckan kan knyta sig igen. Trist att inte kunna ha bättre förtroende för laget. Men så har ju Brynäs varit som dom varit också de senaste tio åren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: " Widing ska ju inte bänkas för all framtid, kan kanske ge honom en tändning att få sitta några byten??"

- Varför skapa oro i ett annars väl fungerande lag? Hört talas om begreppet "tålamod"?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
bradberry: Men herregud, tror du att allt fallerar bara för att man bänkar en spelare några byten??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Jag brukar vara optimist men det Brynäs man mött de senaste säsongerna brukar ju vika ner sig när man förväntar sig som mest av laget. Nu har vi haft finfint spel, två meriterande bortavinster, så vi ska laget "bara" spela hem tre pinnar på hemmais.

Dock skönjer man en annan inställning och lagmoral denna säsong, vilket gör att jag är hoppfull om att TJ manat till noggrannhet, hårt arbete och hjärta inför denna svåra match.

AIK är ett lurigt spelande lag, och här gäller det för Brynäs att vara på tårna och spela med skallen också. Melin har väl ungefär 48 rävar bakom örat.

Lyckas vi ta oss igenom deras försvar så väntar Fasth...det vet vi alla vad det betyder.

Dock är jag optimistisk.

4-1 till Brynäs. Widing x2, Dackell, Jonsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Zappaholic: Ja det ska bli spännande att se hur laget uppträder mot ett "sämre" lag. Det är kust den här typen av matcher man bör vinna för att hänga med i serien. Det kan synas tidigt att prata om sexpoängsmatcher, men det är precis vad de är. Förklaring känns överflödig.

Jag tror det blir en målsnål tillställning präglad av massor av kamp. 2-1 till Brynäs. Målskyttar järnkrok och Johansson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Burken: Tror på 3-1 sista i tom kasse.
OM dom kör full fräs stuket som vi sett inledningsvis och vill leda matchen.
Annars så blir det torsk med 1-2..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Någon som hör vem som står i em? I AIK står Fasth och MacNevin lirar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Brynäs gör tydligen inga förändringar vilket innebär att Holmqvist står.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
70 Rodrigues: Varför kör det med Honken nu igen, Är Svedberg skadad eller nått? Synd om de väljer att satsa på Honken, Svedberg borde vara uttalad första målvakt enligt mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Venom: varför är det så självklart?
honken och svedda är bägge två riktigt duktiga målvakter och dom senaste två har brynäs varit grymma och vunnit två svåra borta matcher. förstår inte varför man ska ändra ett vinnande koncept..

mitt tips idag: 3-1, widde,ollas,grana
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Pettisbif:

Jaaaaa!!!!
Skönt att få hål på fanskapet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
PP Mål och 2-0 :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Dackell inte Widing målskytt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
RavenLord:
Det var en hård utvisning. AIKaren försökte ju inte ens komma loss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Fan vad skönt med ev 3-1 före paus...nu ringer dom så får se hur det blir
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
RavenLord: Solklart mål...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Berka: Okej jag ser inte jag lyssnar på webradion och mål är det :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
RavenLord:
Rättvis ledning men AIK är inte alls ofarliga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Qvarre: Fan va gött med 3-1 efter första
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Qvarre: Fan va gött med 3-1 efter första
Kommentera


Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
MEN VAFAN BRYNÄS VAKNA!!
NU r det ju match igen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
fan det håller inte och backa hem fan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
foppa78: men vad i helvete håller dom på med jävla klantrövar SPELA HOCKEY FÖR HELVETE
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
foppa78: brynäs har redan tagit periodpaus :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
foppa78: Vad hände med begreppet time out? Jonsson har varit lite för nära NC...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
haha, kan sätta 100 kr att brynäs förlorar den här matchen! vilket jävla skämt!
Kommentera

« · 1407745