Brynäs IF

712730 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-DIF 21/2

1130962 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
micke: Nog tycker jag väl iofs att introt var lite extra kryddat i Lördags mot för vad det brukar vara men riktigt bra var det iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hård: Är det ngt jag har missat?

(Har inte varit i asken på ett par månader)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Måste få säga att Brynäs har ett riktigt bra intro! Verkligen ljusår bättre än det Djurgården har på Hovet, nästan så man tycker synd om dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Fy fan va skönt med en till hemma seger.. Jäkligt synd bara att Silfverberg för göra nån poäng, han har varit riktigt på hugget på sistonde...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Zzz: härligt att ni hjälpte oss lite på Traven idag när ni slog Djugården.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Clarence: "Jag tror inte vi kan klara ett lag som LHC i en matchserie, men de är och har hela säsongen varit överskattade. Alla har pratat om att Linköping har ett brett material, vilket är just vad de inte har. Jag tror de sinkade guldchansen -09 redan i somras när spelare som Mårtensson och Weinhandl drog. LHC rasade ihop även för två år sen i seriens slutskede. I år tror jag inte de kan resa sig i slutspelet på samma sätt som -07 utan mitt tips är att Linköping blir den stora floppen i årets play off och faller bort senast i semin"

Jag misstänker att dom är nedtränade och hittar formen lagom till slutspel (spekulationer från min sida). Känns inte heller som en överaskning om Brynäs tappar formen lagon till slutspel.. Men skitsamma, vi tog oss dit i allfall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Intervjuer med Limpan och Widde efter kvällens seger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hong Kong:" Clarence: Linköping i en ev. kvartsfinal skulle smaka mumma."

Jag tror inte vi kan klara ett lag som LHC i en matchserie, men de är och har hela säsongen varit överskattade. Alla har pratat om att Linköping har ett brett material, vilket är just vad de inte har. Jag tror de sinkade guldchansen -09 redan i somras när spelare som Mårtensson och Weinhandl drog. LHC rasade ihop även för två år sen i seriens slutskede. I år tror jag inte de kan resa sig i slutspelet på samma sätt som -07 utan mitt tips är att Linköping blir den stora floppen i årets play off och faller bort senast i semin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: Whatcha talking bout Willis?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: Ja herregud vilken vecka, jag känner mig oslagbar :)

Enaranger: Fan du har rätt! Vas ungerska övergångspapper är säkert ogiltiga och vi tappar alla poäng. Fan nu är jag nervös igen :)

Uppdaterad KS-tabell:

Rögle 66
---------------
Södertälje 50
Brynäs 0
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
sylf: Slutspel i all ära...

Det viktigaste idag är att Brynäs IF spelar i ES säsongen 09/10.

Det känns j-ligt skönt!

DIF har en lång väg att vandra om de skall förbi oss, 9 poäng kvar att spela om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hence: Ja det är riktigt kul när mycket folk är på plats. Går vi till slutspel måste vi som du säger fylla upp arenan. I slutspel kan allt hända :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gött att SSK har 1-0 på Timrå en bit in i andra också. Det får VÄLDIGT gärna stå sig. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
MarcusElving: Kul med så mycket folk på plats idag. Vi ska fylla Läkerolen i slutspelet! Förhoppningsvis ska man själv kunna vara på plats då också
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: Håller med. Vi är helt ute och cyklar i första, men spottar upp oss rejält i de 2 sista.Revanshkänsöan är euforisk after deras gratispoäng senast. Mycket skönt och mycket imponerande! Nu är det bara att sikta på en 6:e plats, då skickar vi sillstryparna all världens väg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Nyss hemkommen från LA! Och fyfan vad skönt med 3 poäng!!!!!! Ruggig kämpainsats, STARKT att vända matchen. På plats kändes Brynäs hetare faktiskt, 2 ribbskott. Många bra chanser, men det var svårt att få in pucken. Men skitsamma, vi vann och det var så jävla viktigt. Limpan underbart bra, bortsett från halvtabben till 2-1.

Får vi gå på slutspelshockey här framöver tro?


Skönt publiktryck också för omväxlings skull, 8166 tror jag det var på plats!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
En fråga till någon som kanske vet. Sparkade BIF Wanvig och betalar hans lön kontraktstiden ut eller stämmer det verkligen det som stod i tidningarna att bägge parter kom överrens att bryta kontraktet?

Jag kan nämligen inte se att han hittade en ny klubb efter BIF. Han kanske bara sitter hemma i soffan, petar sig i naveln och nöjt ser på 250 lakan/månad ticka in på sitt konto...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Bissett19: Det hoppas jag verkligen för en gång när jag drack kaffe fick jag en brännblåsa på tungan. Sedan dess ogillar jag Gevalia...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: FAAAAAAAN,KS NÄSTA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
el sååå kul kanske är med rätt ord..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Bissett19: Inte klart än.
På PPV ligger vi under med 1-0.
Men det här vänder vi...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Bissett19: Ett ögonblick så ska jag slå på text-tv och kolla resultatet, 4-2 står det där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: hur gick det för Brynäs idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hong Kong: Vi har bra chans nu iaf hur som helst o KS ska vi fan inte
behöva spela iaf så det ska bli sååå skönt o följa KS med! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Enaranger: Jag är i Gävle hos tjejen =) vi har varit hemma ett tag redan! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Ja, vad var det jag sa?
Ragnarsson gör 1-0.
FAAAN också!!! :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hong Kong: Kom igen nu Brynäs!!!
Djurgården leker ju i inledningen och Limpan har gjort ett par svettiga räddningar.
1-0 ligger i luften... :-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
andreasknox: Lugn och fin nu. Vi har tre enormt svåra matcher kvar och "bara" sex poäng till godo på Dif. En seger och två förluster i dom tre återstående matcherna, och vi får se slutspelet på tv utan Brynäs medverkan. Om nu Dif radar upp tre segrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
andreasknox:

Redan hemkommen till urskogen i hälsingland från Gävle.
Då måste du ha kört som en biltjuv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Fan vilken skön revansch på DIF sen den senaste matchen i stockholm! =)
-sitter med en kall- o bara njuter! (dock bara 9r på stryktipset) borde varit minst 10 el 11, faan.. Men Brynäs vann iaf!! Vilken match, o vad mkt publik!
=) SLUTSPEL SLUTSPEL SLUTSPEL, dit ska vi o bråka åtminstone!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hemkommen från dagens match, SÅ JÄVLA STOLT över att grabbarna vänder
denna match!! BRA JOBBAT GUBBAR!!!! =) SLUTSPELET ÄR NÄRA! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: "VI HAR KLARAT KONTRAKTET!"

Äh, ta inte ut något i förskott nu.
Tänk i mitten på nittiotalet när det var någon historia
med felaktiga transferkort och ändrade resultat hit och dit.

Först när vi spelat första slutspelsmatchen eller efter det första
omgången i kvalserien spelats (utan Brynäs medverkan) så tar
jag ut klarat kontrakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hong Kong: Nä, vi är djävligt starka i tredje och det har vi ju i stort sett varit hela den här säsongen.
Man måste ändå impas av vändningen i det läget vi hamnade i.
Både 0-1 och 1-2 i arslet, och speciellt 1-2 kändes blytungt i det läget.
Men som sagt: dom såg lite sega ut och fick nog betala till sist för forceringen i första.
Nu återstår bara att som Enaranger är inne på: att försöka undvika att få Färjestad i kvarten.
Mot övriga är vi absolut inte borta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Clarence: Linköping i en ev. kvartsfinal skulle smaka mumma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Vi har nu tagit 20 trepoängare.

Lindbäck har stått i minst 9 av dem.
Han var med och vann i omgång 4 och 5.
Sen har han stått i 7 trepoängare sedan omgång 36.

Det är möjligt att han var med i någon trepoängare däremellan också.

Det skulle vara riktigt synd om vi inte får behålla honom till nästa säsong.
Markström lär väl stå i junior-vm även nästa säsong, och två bra
målvakter är aldrig fel. Att sen ha två målvakter från Gävle är det
inte många lag som kan skryta med, alltså inga "importerade" målvakter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Clarence: Jag är så jäkla stolt över detta LAG som jag hejar på! Så GÖTT att redan ha säkrat kontraktet, nu fixar vi slutspel också tycker jag...
nä, nu väntar Backyard babies...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: Ännu en gång vinner vi en tredje period, så såg det inte ut för några år sen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Davey_22: Visst gör de det bra. Slutspel nära nu. Önskar bara innerligt att de kan bli sexa i tabellen så de slipper Färjestad i en kvartsfinal. Visserligen är jag i det närmaste säker på att Brynäs i kvarten åker ut vilka de än får möta, men det finns inget lag som det känns så fullständigt hopplöst mot som mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: "*RUNKAR*

Är det beordrat av frugan eller vill hon ha en brynäsare till? ;-))
Grattis till nytillskottet så här i efterhand.
Vilken vecka du haft... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Jaa !!!! Man kan inte annat än beundra det här laget, 4 raka när det gäller som mest.

Så jävla många i laget man vill hålla fram idag !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hong Kong: Har suttit och lyssnat på webbradion i bussen och känslan är så jävla skön. Gött att de spelade upp sig efter !:a Servus!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: :-D Visst är det härligt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: SÅ JÄVLA SKÖÖNT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hence: Slutspelet hägrar men framför allt: VI HAR KLARAT KONTRAKTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*RUNKAR*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Fan jag trodde att domarn skulle hitta nåt där igen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hence: Hv, Timrå och Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: jaaaaaaaaaaaaa så jävla skönt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: Orgasm!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Gusten: Slutspel, here we fucking come!!!! Vad ska stoppas oss nu???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Hence: Jaaaaaaaaaaaaa! Fyfan vad härlig!
Kommentera

1130962 · »