1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736625 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
ja som det känns nu så är allt annat än KS en bonus..skit. Skalman sa att Brynäsarna såg trötta ut?..det är nu som grundträningen eller bristen av densamma skördar sina offer..

Lilljanne: Du resonerar ofta klokt i dina inlägg, men det där om att du accepterar Brynäs oduglighet gentemot sponsorer köper jag verkligen inte. Det är skamdåligt att klubben har så dålig ekonomi att man inte kan rumstera om i spelartruppen som andra lag!

Clarence: Jag väntar bara tills du och övriga gnällspikar är klara. Sedan kan man börja lite lätt och försöka föra upp diskussionen på en lite högre nivå (i den mån det nu är möjligt här på sidan...)

Lilljanne: bra analys, fast Soling hade nog behövts på isen hela matchen idag mot stora stockholmare...

70 Rodrigues: Brynäs tar ledningen mkt tack vare att Djurgården spelar väldigt passivt i första perioden, i kombination med att vi är effektiva i PP. Solings matchstraff bidrar nog mkt till att dom får komma in i matchen gratis, sas. Dessutom höjer dom sig väl med ca 80% i andra.
Inte mkt att säga om, som det utvecklade sig.
Idag hade ju GP vaskat om rejält i laget, ngt som en del efterlyst flera gånger. Nu passade inte det heller tydligen. Med 3 juniorer och dessutom Kupan sjuk, gör man ändå en hygglig insats. När Soling dessutom försvinner måste man börja stuva om ytterligare.
Att skylla på GP är ju bara befängt. Det är spelarna som ska fixa det hela och vi har det material vi har.
Mot HV borta gäller det nu att komma tillbaka till ett effektivt bortaspel, förhoppningsvis med lite mer ordinarie lag. Inget ont om junisarna idag, som gjorde nog så gott dom kunde, men tyvärr är dom nog lite för tunna ännu. Speciellt mot ett motstånd som dagens....

sylf: Det går ju inte att hela tiden räkna med att andra lag ska rädda Brynäs.Skulle vara kul om dom kunde uträtta någonting själva också.

Och du Huge blir som vanligt tyst efter en ny förlust... Frågan är vad du ska samla ihop dej och säga till lagets försvar denna gång då..?

70 Rodrigues: Felat är att det är ett skitlag av guds nåde.

Brynäs tar ledningen med 2-0 men sedan tar Djurgården över tämligen klart, känns det igen? Vad är det för fel på det här laget egentligen????

Lilljanne: Avgå GP !! Han misslyckas med det mesta.Fel i matchandet,får inte igång spelarna,skyller på det ena och det andra.Bort med honom.

Ang att göra sig av med spelare.Visst,bort med Anger,Molin,Soling,VPL.Men ersätta med vad ? Och vem vill ha nån av dom ?

rafalski: Det är inte Solings fel. Torsk med ett mål mot ett lag som har råd att plocka in Espen mitt under säsongen är klart godkänt. Det skiljer ungefär en division mellan dom här två lagen. Och tack vare timrå är det fortfarande 7 pinnar till kvalet med 14 matcher kvar. Det KAN gå med lite flyt.
Att Brynäs som enda lag i Elitserien inte kan skaka fram en spänn från sina sponsorer till förstärkningar har jag accepterat sen länge. Men jag önskar ledningen kunde vara lika fiffig som ssk:s när dom gjorde sej av med Gahn. Dvs. sälja en högavlönad och lågpresterande spelare för att chansa på en ny spelare med samma pengar. Det är givetvis Soling jag menar. Kan aldrig bli sämre, bara bättre. Efter 36 matcher törs man nog säga att han inte bidrar med nånting.
Dom två matcherna hemma mot modo den 20/1 och lif 22/1 avgör var vi spelar nästa säsong.
KÄMPA BRYNÄS!

Det luktar KS lång väg..........

Gone: Nästan alla är bättre än Brynäs...

Lothar: Ta det lugnt, vi hade tagit över ändå. Vi är mycket bättre än ni.

sylf: jag är bara så himla arg och besviken att jag bara hafsla ur mig nånting.. Men det var efter solings amtchstraff som djurgården tog över matchen... Suck...

Lilljanne: Jo,då jävlar.Får va glad om pengarna räcker till en ny puck.

sylf: Vänta bara till nästa säsong när hela Gävle gått ihop och skramlat pengar till Brynäs.

Lilljanne: Fy fan vilket jävla skitlag det här är !!!! Viktigt med första,OK,men det gäller tydligen bara alla andra.När Brynäs får det så hjälper det inte alls.

westerlind: It aint over til its over heter det va? :-)

westerlind: 1 mål till så är vi nia.

sylf: 2-4 Skit, nu ser det mörkt ut ( ...men inte f-n ger jag upp.)

sylf: Knappast oväntat. Viktigt att timrå håller i nu.

Lilljanne: Förvisso

Där kom 2-3

sylf: Ligger längre tillbaka i tiden än så...

magoo70: Det har det varit sen dom gjorde 2-1

känns spm det är kört nu..

WarhawK:
Vart ju inte mycket PP spel av det ju :-<

Hoppas på bra PP spel nu så kanske match bilden kan ändra sig lite iaf

Nu gäller det att samla ihop sig inför sista. Tyvärr kommer dom in i matchen, mycket tack vare Solings matchstraff, men dom fick nog även en rejäl utskällning av Wikegård i pausen. Många juniorer som spelar och det blir tufft...

sylf: I Brynäs skulle Nordmark vara andre back.

Lilljanne: Inget att hämta mot ett dif som matchar Nordmark stenhårt ?? illa,illa.

BP ska det va.

PP igen nu,domaren verkar inte särskilt populär i Gavlerinken,filmning av dvärgen.

Huge: nej det är det inte. däremot så är det en 2 + 10 min på en slashing med blodvite på följd.
Får man matchstraff på det så är domaren riktigt petig och ej har läst på reglerna elelr så var det ett fult slag.

Lilljanne: Det är ju just det vi inte gör.När det gäller är vi som sämst.

sylf: Vi har inget att hämta mot lag som dif (idag) och hv (nästa omgång). Vi vinner dom viktiga matcherna istället mot lule och modo.
KÄMPA BRYNÄS!

Huge: GP brukar alltid tjata om det viktiga första målet.Nu fick man dom 2 första och vips har man tappat det......Fy Fan !!

Lothar:
Det kan man visst för det har jag sett under en malmö match för nån säsong sedan , kommer inte ihåg vilken brynäsare det var men malmö spelaren var lusth

Lilljanne: FEL !!!! Vi får inte torska alls.

2-2 nu,tåget går.............

Lothar: Det kan ju ha kommit en droppe blod.

Lilljanne: Torska? Det här ska vi bara vinna. Undrar om det inte är automatiskt GM vid hög klubba och blodvite? Tror det mest var otur...

sylf: man kan inte få matchstraff för en olyckshändelse, det har aldrig hänt! Hna måste ha spelat fult och slagit ett väldigt onödigt slag.

sylf:
Då borde det ju mer blivit 2+2 i utvisningen ju

Solings hjärnsläpp matchavgörande? Vi får inte torska med 3 mål eller mer. Då ryker slutspelsplatsen för första gången den här säsongen.

sylf: Det målet får vi tacka domaren för.

Lothar: Enl webradion var det mer en olyckshändelse.

Faan 2-1 nu

Huge: Det höll inte,FAN !!!!!!!!!!!!!!

Lothar: Har vi klarat oss utan Sportchef hittills så klarar vi nog av den biten 1 år till, minst.
Att försöka behålla en av landets bästa backar på banan tycker jag i dagsläget är viktigare.

sylf: Ja fy fan, det här blir tungt.

Nu blir det tufft,5 min och matchstraff på Soling......

« · 369055 · »