1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736584 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
lapad:

BIF lägger kanske för lite tid på distansskott under träningarna?

Inte många skott från blå under match.

Pucken spelas mellan backar och backar/forwards längs blå linjen under match, tyvärr uteblir ofta direktskott mot mål från blå ...

Vi hade fler avvägda skott från blå under Gundersson tid i Brynäs..

Peja:
Salmela är kanske ett rimligt alternativ just nu.
Han har varit en bra back. Dock är han gammal nu och kroppen kan börja ta ut sin rätt. Är han hel nog att klara istiden? Hinner han med i shl-tempot? Vågar han kliva på och ta det fysiska spelet när hans skridskor nästa ligger uppe på hyllan redan?
Åh andra sidan vad finns det att välja på?

Huge: Jag har ingen aning om puckens ursprungliga bana men på repriserna på SHL.se så ser det ut som att VV sträcker fram plocken för att fånga pucken och sjunker ihop med kroppen. När pucken ändrar bana så är hela vänstersidan blottad.

Peja: Den gamla legoknekten. Ja varför inte, men frågan är om han är villig att ta rollen. Kan man bli av med någon back och använda fansens miljon så borde det räcka till om rätt spelare bli ledig.

Många är kritiska mot Björk men med rätt backpartner tycker jag han är kvalitetsback i SHL. Han var t.ex dominant i kvalet mot HV när han spelade med Bertilsson. Björk och Genoway tar verkligen inte fram det bästa hos varandra.

Peja: Tveksam på den risk/rewarden... Med tanke på antalet spelade matcher de senaste säsongerna känns han ganska skadebenägen dessutom

Tigerhjärta:

ska vi int prova värva Hedman..?

youtu.be/cBT0L_QUX-Q

Tigerhjärta: Jag har inte sett Salmela sedan han spelade i SHL. Ser i historiken att han skrev på för Ilves i slutet av januari, så frågan är om han inte bara skrev på sent och kanske inte missade så många matcher? Var han skadad innan eller inväntade han anbud från utlandet som av någon anledning aldrig kom, eller som han inte ville ta på grund av corona?

Alcén pch Grahm lär ju inte heller ha sett Salmela i Ilves, men Brynäs finlänska ledarstab bör ha stenkoll på hur han presterade där.

Annars är Donovan som var i HV en spelare som jag gärna hade sett, men han kanske är inställd på att spela i AHL hela säsongen. Antar dock att Donovan är i en helt annan prisklass än en vetefan som Salmela.

Zzz: Tycker också Björk var bra i kvalet, men samtidigt var ju det i matcher mot ett lag som faktiskt kom efter Brynäs i tabellen och som åkte ur SHL. Rent mentalt pallade Björk och flera andra kvalspelet på ett bra sätt, men man kanske inte ska överdriva prestationerna när motståndarna var sämre än alla andra i hela SHL. När tempot inte blir så högt och Björk inte sätts under intensiv press kan han ju spela sitt spel, men när lag skruvar upp tempot har han svårt att hänga med utan att bli för stillastående och göra misstag. Är övertygad om att Björk skulle bli en allsvensk toppback om han tar klivet ner dit, men det är 3-4 andra backar i Brynäs som bör ta det "klivet" innan honom...

Zzz: håller med, Björk var riktigt bra mot hv i kvalet. Det borde kanske vara dags att ändra lite i backparen.

Davey85: Eftersom det känns som en evighet till torsdag, o det känns ganska ångestladdat så får vi mellanlanda på tisdag när både LHC o Djurgården spelar. Känns för jä….t att sitta o hoppas att våra bottenkonkurrenter ska torska, men med kvalet i färskt minne så sänker jag mig till den nivån. Kan vi hålla minst två lag bakom oss så slipper vi den stressen både på o utanför isen.

Honken72:
Stryk skall de ha!

mk:
Det verkar så.

mk: Inte ett ord i media om det som det verkar 😏

« · 2236375