Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16

2025827 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Alilisa17: Sträva röv? Vadå sträv?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
dAVydov: Vår insider gick förbi Sundlövs kontor sent på fredagen, tydligen så var det nu ett fasligt pipande och blippande från modemet inne hos Sundlöv. På dörren fanns en post-it lapp med stör ej på. Hmmm
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Axle San: Löven-Timrå är också bra. Även här sker konstiga bedömningar hos domarna med bortdömt mål.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Lunkan: nu NHL
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Lunkan: 🍻
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Lunkan: Ja, kul med ett så aktivt forum mitt i säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Mattson: en positiv grej med en turbulent klubb är ett forum som bubblar och sprakar, tack alla ni som bidrar!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Joho!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Blå grottan: Haha :) När Sundlöv surfar är det strängt förbjudet att ringa från kontoret. Inte ens faxen får användas.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Det finns en insider djupt inbäddad bakom Brynäs murar - Det kommer nu rapporter om att Sundlöv till och med ska ha slagit igång 56k modemet till datorn. Det har tydligen hörts tydligt i korridoren hur det pep och blippade från modemet inne hos Sundlöv. Detta vet ju alla att det betyder att Micke surfar (Elite prospects!)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Mattson: du har ingen källa
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Mattson: Har samma källor, kan bli nu eller till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Min källa säger att Brynäs ska värva. Både spelare och huvudtränare ska in. Det är bara oklart när.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Om Brynäs värvar efter Färjestad och Malmö men bättre så är det väl ok eller?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Men om både Färjestad och Malmö värvar före Brynäs då lär de vara nå fel på Sundlöv seriöst men min källa sa att Sundlöv har plockat upp telefon rejält nu
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
willyyoung : vi får väl se
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Tror inte vi hittar något bättre än Ikonen....kan finnas en liiiiten chans nu när han inte verkar hamna i Luleå????
Förutom att det behövs en back också.....låt det hända något....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Axle San: undra om något kan vara aktuellt
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Axle San: jag håller med!
Låst ämne



Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Vad tror ni finns de någon här ??

hockeynews.se/articles/12516/
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Axle San: hockey brukar jämna ut sig så där :) borta mot Linköping så var det vi som fick komma ikapp och nu tappa vi. Nu har vi tappat mycket men.
På förhand , 2 poäng hemma mot Färjestad, ja tack varje dag i veckan! :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Guldet är BIF :
Ove Molin är en vinnarskalle, finns inte någon anledning till att byta ut honom nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
lultiger: Jag tycker inte att det var någon katastrof i tredje trots tre insläppta.
Det var ett par mål som trillade in som faktiskt kan sättas på oturskontot (eller kanske Erssons konto, svårt att riktigt se). Sen hade även Brynäs massor av chanser att döda matchen.
Nja, jag säger att bra spel gav 3-0 men att FBK hade en jäkla tur som gick ikapp genom att slänga puckar på mål som sedermera slank in.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Guldet är BIF : Vilket vad jag kan förstå Molin har om man läser intervjun Abrahamsson hade i AB
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
lultiger: Det bästa vore nog att Låta Molin och de övriga köra på säsongen ut. Vet att Molin bestämt har tackat nej till rollen, men han har säkert överseende att träna laget säsongen ut, när det handlar om Brynäs intresse.
Så att Brynäs inte stressar fram ett beslut av valet av tränare. För klubben har inte råd att göra ett sådant misstag igen.

Jag ser med tillförsikt på hur Brynäs spelar av resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Makita: Så viktigt är ett bra ledarskap min vän. En tränarskara som får spelarna att prestera på topp och arbeta som ett lag är A och O. Lite kan man säga att tränaren påverkar minst lika mycket som den bästa spelaren på isen. Därför hävdar jag att Sundlövs val av tränartrio till nästa år är avgörande för Brynäs närmast fem år.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Huss: Ersson var bra under större delen av matchen, somnade dock några minuter. Det får man ej göra på denna nivå. Ersson är dock klasser bättre än Jocke, som gör sig bäst som båsöppnare. Snacka om att bränna pengar, 3,5 mkr inkl soc avg för en båsöppnare. Lägg därtill överbetalda linje 4-spelare så har vi förklaringen till många av problemen denna säsong.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Forsberg 1978: Tänk om det hade varit Eriksson som stått igår och spelat lika osäkert. Då hade drevet gått härinne...
Sallinen går från klarhet till klarhet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Steenm: Tur då att vi har tio poäng ner till strecket och formen är god.
Hur det är möjligt att ett tränarbyte direkt kan haft en sådan effekt är frågan.
Låst ämne


Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
folk brukar ju ibland överdriva och säga typ "sätt in en junior och låt han tackla sönder någon spelare i motståndarlaget för att bli av med dem"
Färjestad gjorde ju en sån fast light version, 6 sekunder kvar av andra sätter man in spelare som inte ens lirar i samma kedja med bla en junior och det hinner bli slagsmål. 100 medvetet gruff från ryggsäckshockey BK
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
xxx BIF xxx: tack för att en Människa här inne har alla fötter på jorden klokt inlägg
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Brynäsgubbe: Sallinen ger hjälmen till Ersson, tycker inte han gjorde någon av sina bättre matcher.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Ok vilka inlägg är bara massa skit och dynga?
När jag skriver så försöker att att inte skriva raljerande eller spydigt.
Men visst du får tycka vad du vill.

Din stil och ton liknar en bekant som har fler förklädnader än Fantomen...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Davey85: tyvärr så går nog FBK före oss på alla spelare som finns lediga...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Fyra av de fem kommande matcherna spelas på bortais. Hua.

Men om vi på allvar vill utmana om en slutspelsplats måste vi börja plocka poäng på resande fot. Nu ska vi bara bygga på den här segertrenden.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Chris11: Om det blir så att Palola släpps, då antar jag att Fbk öppnar skattkistan, eller annan europeisk klubb. Men sen behöver man ju inte alltid va pessimist heller iof :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Olli Palola spelar i ett bottenlag i KHL. Haft en tung säsong hittills. Kanske får sparken snart? Man vet ju aldrig med KHL.
Isåfall vore det en jävligt bra värvning. Vi vet ju vad han kan på SHL-nivå.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Willelöken: Välkommen tillbaka Pettisbif. Kul att du valt att återvända hit!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kovacs affären känns mer och mer som en deal mellan Bengtzen och Bulan. Bra att ha lite vänner ute i landet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Skön seger idag. Dock borde vi haft 3 pinnar. Men skönt med 3 raka segrar. Stärker gruppen enormt i detta läge. Utav bara farten vinner vi mot Saik också :)

Läst en del från er under matchens gång. Herregud vad många dysterkvistar det finns. Och maken till kappvändare. Lite ironiskt att se.

Kör hårt Kevin47. Även jag har hört av en kompis som jobbar på rinken att det är något påväg in. Vet dock inte vem.

Ett namn jag bara slänger fram. Ludvig Rensfeldt. Lär ju inte få mera istid i Örebro nu när Kovacs är klar.
Gävle kille, stor, stark, rivig med ett bra spelsinne. Kan lira både på kant och som center. Användbar i boxplay och powerplay framför mål. Jag tror Ludde skulle kunna göra liknande resa som Molin. Han gjorde framför allt en riktigt bra sista säsong i Rögle.

Nu är det skönt att vara Brynäsare!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
mk:
Fan vad det tuktas på kevin47. Klart han lackar ur.

Det här drevet får ju vilken som helst att avstå att skriva och berätta här vad man hört ryktas.

Han är väll inte den första som hört något, skriver här, utan att det sedan händer något.
Kan väll hända att sundlöv sagt till ”någon” att nu är kontraktet skickat för signatur och denne ”någon” för vidare att snart händer något till Kevin47. Ingen rår väll då för att spelaren tex backar ur med pennan i hand.

Tagga ner drevet.

Jag tar hellre rykten som inte stämmer än inga rykten alls, varje dag i veckan, bara den som skriver tror på dessa rykten själv.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Rödin1912: 2 raka mot FBK nu, det är viktigt inför kommande slutspel.
Låst ämne


Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: ”men vad är du för ny medlem hahaha tyvärr jag gissar inte”
WOW dina 3,5 månader fler som registrerad här bländar🤩🤩
Vill helst inte bidra till pajkastning här men behövde få detta sagt😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Du håller en fantastisk nivå på dina inlägg, både vad det gäller innehåll och språkbruk......
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Hur som helst så förlora vi 1 pinne. Man tappar inte som man gjorde.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
mk: haha du glömmer bort dom dagarna du spyr ut dig massa skit här men men vissa är bara för roliga
Låst ämne

2025827 · »