Brynäs IF

715352 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

« · 821280 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Med tanke på att ni, trots förlusten, ligger tvåa i elitserien enbart p.g.a att HV71 har ett måls bättre målskillnad borde kanske valet vara tämligen självklart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Rätt intressant att GD ger Johansson en 4:a i betyg. Han är direkt involverad till ett av målen som vi åker på och hänger själv ett. En annan som får en 4:a är Sjödda som gör en av sina sämre insatser på ett bra tag.

Betygen på resten av backarna

Nolander 3
Lavins 3
Hulkkonen 3
Angell 2
Sundqvist 2

Man vet inte om man skall skratta eller gråta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Alternativt att han i det läget stressas fram till att spela säkert och lägga hemåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
eltifoso: Jo jag såg det nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse:

50.58 1 - 3 PP1 Färjestad 25. RHODIN, Thomas
49.20 2 min Brynäs 8. ANGELL, Nicholas HOOK
48.46 2 min Färjestad 31. SÖDERSTRÖM, Christian INTRF
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse:Brynäs spelade 4 mot 5 det var väl det han syftade på med att vinna tid.

Men det slår slint i skallen på D.J,helt enkelt.

Bara glömma o gå vidare nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
eltifoso: Jag tror inte at vi spelade BP just då. möjligen var det spel 4 mot 4.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Som jag skrev igår, han ville nog vinna tid eftersom Brynäs spelade i boxplay vid tillfället, vänta in tills ni blev fulltaliga och sen inleda ert powerplay. (Bara en tanke)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Jo jag såg det. Enligt hans uttalande så visste han om att det var en avvaktande utvisning. Vinna tid? trodde han att vi ledde eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
General_Moisio: Jo, men dessa metoder verkar bara gälla vissa spelare. En del spelare brukar kunna komma undan med en hel del misstag. Johansson är en av dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Men Boork har ju sina metoder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Han erkänner ju att han gjorde en stor tabbe i dagens GD,han ber lagkamrater o fans om ursäkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
General_Moisio: Nej det tror jag inte... det skulle förvåna mig mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
bobby: Det är väl Blur som sjunger den låten har jag för mej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Kommer Daniel Johansson att bli sparkad eller hamna i frysboxen efter detta fina självmål?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Olyckligt och typiskt att Daniel Johanssons självmål skall avgöra matchen när matchen står och väger vid 1-2. Vem vet, han kanske hade spelat 1-3 på matchen eller är det numera förbjudet för spelare efter spelskandalen i början på 90-talet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
lillovechkin:

hmm..den som visas på trombonen. (videon) just när introt räknas ner.!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
bobby: Menar du "Brynäs Hej"?:P.
Aja, Godnatt alla DJ lovers!;D.

Sista orden för mig ikväll: -Jag tror stenhårt på Hauhtonen!;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Tänkte bara undra vad brynäs intro låt heter ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
mattiaskarlgren: Jaa, Bänkning tror jag inte skulle göra gott på Bäckis, men lite vila 1 eller 2 matcher skulle nog sitta fint.

Skulle kunna sitta här åh ge beröm till varenda spelare, men jag känner att jag måste få framhäva Dackell & Lind lite extra nu, Nu har dom börjat fått lite fart på Offensiven nu också. Defensiven behöver jag inte nämna, där vet vi redan hur enorma dom varit, speciellt då i Boxplay.

Det ser bra ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
lillovechkin: Kan bara hålla med dig, Bäckis har inte varit sig lik och en bänkning/vila kanske skulle göra honom gott. Han ser seg ut och ser inte ut att ha kul på planen längre.
Widing har visat riktigt bra go dom två senaste matcherna, tycker samtliga Brynäsare varit riktigt riktigt bra det senaste. En underbar skridskoåkning av alla och ett riktigt grovjobb. Kul att se!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
vilken_lirare: Så sant som det är sagt!.

Men jag tycker inte att vi ska ge så extremt mkt extra skit åt DJ idag, det var inte många som visade vad dom egentligen kan.
Bäckström har inte varit sig lik på planen sen JVM började!.
Alldedes för "fart-löst" från dennes sida, glider åh glider...
Hoppas på mer fart nu när Hauhtonen kommer in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Allt hänger ju på att Kristan lämnat målet. Hade han stått kvar så hade det inte blivit något självmål och då hade inte den här massiva och proportionslösa kritiken öht dykt upp."

Näe kanske inte men vilken målvakt lämnar inte kassen då man har en avvaktande utvisning?
Sen att "passa" hem pucken då man redan är innan för blå i anfallszonen förstår jag verkligen mig inte på...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Lus-läste just igenom en artikel från svenska fans. Saxxar ur detta:

"- Egentligen är det en värvning inför nästa säsong. Men han valde själv att komma redan nu så då fick det bli så. Det blir en bra förstärkning i slutspelet, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv till Expressen."

Är det redan klart att vi går till slutspel?;D.
*kommer just på att man skrivit ännu ett onödigt inlägg*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Tycker att det låter rätt bra med Janne Hauhtonen?, Har inte lagt mig i diskussionerna så väldans mkt idag, Men, är det ingen som har något Snyggt smeknamn till Hauhtonen?. lr ska vi bara köra med Janne?;D

Jaja, vi får väl sova på saken......

Forza Sundlöv;D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
70 Rodrigues: Nä, man kan ju inte ha vettiga saker att säga HELA tiden.
Så jag avrundade med ett lite mer ovettigt inlägg.
Roligt iaf att du tycker att mina övriga inlägg varit vettiga... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Åh vilket dåligt inlägg, det märks verkligen att du inte har något vettigt mer och säga. Pinsamt Huge, pinsamt!! God natt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
70 Rodrigues: Nä, det är väl bara enögda fanatiska nyanslösa supportrar med noll glimt i ögat som tar Dannes hempass på blodigt allvar och anser att världen rasat samman...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Skrev jag inte nyligen att han borde bänkats tillsammans med Sunken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Selektivt läsande, kolla för fan vad folk har skrivit om Bäckis i kväll!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
arnio: Absolut. DJ gör inte ngn sämre match än många andra.
Bäckis gör ju inte mkt väsen av sig och tappar puckar lite här och där, men undgår tydligen den massiva kritik som Danne får utstå.
Proportionslöst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
arnio: Om man någon gång hållt på med idrott så skrattar man ALDRIG åt en sådan total jävla tavla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Men att spela pucken hemåt som siste man är aldrig ett alternativ oavsett situation. Klarar man inte av att hantera en situation som den som vi nu diskuterar så har man inget på plan att göra. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Årets mål? I det läget vi befinner oss i så kan vi skratta åt målet och förhoppningsvis så kan DJ det också. Hockeylivet leker ännu och snart vinner vi igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "Enligt min mening så hade det varit bättre att flippa ner pucken mot FÄRJESTADS mål alternativt att "ge" pucken till en motståndare så man får en avblåsning och tekning i offensiv zon."

Ja, men det förutsätter ju att Danne visste att Lärking höjt armen.
Vilket jag efter att mer och mer studerat bilderna tror att han INTE gjorde.
Och isf hade det ju inte blivit ngn avblåsning och en spelvänding hade i det läget varit ett alternativ att som rutinerad back räkna med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Så även om Danne visste att Lärking höjt armen så har han ju mht ovan nämnda förutsättningar agerat rätt, enligt min mening."

Enligt min mening så hade det varit bättre att flippa ner pucken mot FÄRJESTADS mål alternativt att "ge" pucken till en motståndare så man får en avblåsning och tekning i offensiv zon.

Om nu Johansson är siste man så hade alltså tekningen hamnat i den egna zonen, vad hade vi vunnit på det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "är det inte enklare att bara erkänna att han gjorde bort sig rejält?"

Ja, sett till resultatet så gjorde han bort sig, men sett till de förutsättningar som han själv tog sitt beslut på, så är det ju inte alls säkert att han gjort bort sig. Allt hänger ju på att Kristan lämnat målet. Hade han stått kvar så hade det inte blivit något självmål och då hade inte den här massiva och proportionslösa kritiken öht dykt upp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Ja, vad skulle han ha för anledning att jobba hem, när han direkt såg att hempassningen var på väg in i det egna tomma målet?
Bäckis blir hakad strax innan Danne får pucken, Sjödda åker ner i sarghörnet och vi har en spelare i mittzon på väg fram på motsatta sidan mot där Danne befinner sig. När Danne slår sitt pass så står Kristan redan i båset, men ingen ersättare verkar ha kommit in på isen. Iaf inte vad man kan se på bilderna. Vi har alltså Danne som sista man bakåt, Bäckis på arslet, Sjödda i sarghörnet och en spelare på väg fram på andra sidan i mittzon.
I det läget tycker jag att Danne gör rätt som spelar hem till den spelare som han förmodligen tror just har kommit in för att ersätta Kristan.
Så även om Danne visste att Lärking höjt armen så har han ju mht ovan nämnda förutsättningar agerat rätt, enligt min mening.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Åh vad du är torsk, snälla erkänn att du har fel någon gång!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Det enda jag kräver av honom är att agera som en elitserieback, och det gjorde han INTE i den situationen.

Att behålla pucken i offensiv zon när laget befinner sig där ska sitta i tyggmärgen på en så pass rutinerad spelare som DJ, så enkelt är det.

är det inte enklare att bara erkänna att han gjorde bort sig rejält?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
70 Rodrigues: Inte alla, men med säkerhet några.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: "Du kanske har fler alternativ som DJ kan ha tänkt ut..."

Nä, inte för tillfället. De alternativ jag redogjort för är väl dom mest sannolika.
Skillnaden är väl att du i egenskap av tankeläsare ju redan vet hur han borde ha agerat, och att han definitivt agerade fel när han spelade hem pucken.
Jag spekulerar bara i hur han kan ha tänkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Var det FBK som gjorde att Brynäs missade ALLA sina klara chanser??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Ja han gjorde ju inga ansatser att jobba hem.

Jag väntar på ett svar från dig.

Är det smart att spela hem när hela laget befinner sig djupt i offensiv zon?

Var tanken att Kristan själv skulle bygga upp nästa anfall eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Vadå själv stanna kvar?
Hur vet du att han tänkte stanna kvar?
Tankeläsare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Nja det vete fan.. Med tanke på dagens insats så får han nog rikta in sig på sin nya uppgift till nästa år.

Som julgransfot...Det är fan det enda han passar till..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: D.J får kanske t o m får sitta i Tomtens knä?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Förutom att jag var snabbare än dig så är det väl träning ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Hela laaget ska på julgranplundring.



Alla får påsar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: "Du verkar ha en sällsynt förmåga: att kunna avläsa exakt hur en spelare tänker och uppfattar en viss situation,"

Hur var det nu igen..

Du kanske har fler alternativ som DJ kan ha tänkt ut...
Kommentera

« · 821280 · »