Brynäs IF

705149 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

821935 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
PP nu. In med 2-2 nu då!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: Lahti ger många utvisningar till bortalaget i första perioden.. sin vana trogen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Bissett19: När Sperrle är så här ihålig så bör vi nog undvika bakåtpass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
wap.hockeysnack.com
Dacke två onödiga tvåor,Sperrle iskall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: oj oj det är öppna slemhinnor i Brynäs oj oj.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
wap.hockeysnack.com
Sperrle verkar glödhet:-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
arnio: Det var väntat att Boork skulle byta målis efter förlusten i lördags...

Det verkar som att det beslutet var dåligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
arnio: P4 ka det ju va.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Sperrle verkar riktigt ihålig idag enligt P3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Såja, nu är det bara 15 poäng ner till 9:e platsen...det går lika fort nedåt som uppåt...ehh...äh ni fattar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Som sagt var... :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jaha, då lär Djurgården ta ledningen då. Fem mot tre i ett tag nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Falken: Jaha, 5 mot 3 läge.... då lär det väl ringa snart
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Fem mot tre nu. Verkar vara segt efter ledningsmålet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Dackellt utvisad igen. LG (Radisporten) tycker att Sperrle får ta på sig 1-1 målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Ajdå. Inte alls bra att ha Dackell i båset, speciellt inte efter vad som hände nyss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Dackell seg idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Falken: Exakt min tanke.. Klantigt att dra på sig en utvisning innan man fåt spela lite mer på sin ledning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Absolut inte bra. Hade varit bra om Sperrle fick hålla nollan ett tag längre än vad han nu fick.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Gusten: Å där kom kvitteringen som ett brev på posten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Synd att det är just Dackell som åker ut...känns betyyyydligt lugnare när han SPELAR i BP
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Pontiac: Ja perfekt.. Men nu kom den så självklara "kompensationsutvisningen"...
Håll tätt nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
05.04 0 - 1 EQ Brynäs 33. KARLSSON, Sebastian
(19. BÄCKSTRÖM, Nicklas
8. ANGELL, Nicholas)

Där satt den! Jävligt synd att man inte åkte ner.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Såja! Fin start!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
claesw: Få se om det är rätt tajming för målvaktsbyte...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Nu tar vi detta!! 2-4 e tipset ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Tyckte Sunken var riktigt darrig tyvärr mot FBK. Spred pass omkring sig, inte blev det bättre av missen vid målet. Såg stressad ut med pucken, mer ju längre matchen gick. OK i försvarspel, och utan puck, men stressad med puck. Rädd med tankar på frysboxen? Vågar Brynäsarna misslyckas?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Jag kan även tänka mig att ditt försvar av handlingen inte varit lika envist om misstaget gjorts av någon annan..

Sunken är sjunde back ikväll.. Tydligen så var hans insats om än sämre än DJ's. Det är verkligen konkurrens om platsen som sjunde back i Brynäs ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Danne tog ett beslut på en hundradels sekund, försökte maximera den avvaktande utvisningen, och spela ut tiden på Brynäs utvisning genom att spela hem, beslutet blev fel eftersom Kristan redan lämnat målet, shit happens in heat of battle, move on. Fortsätt fatta snabba beslut, nåt sånt här lär inte hända mer i vår livstid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Ove Myling:
Förstår att du vaknade, eftersom ämnet handlade om kritik av Brynäs. Jobbigt för dig att vi är i toppen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Ove Myling: "Vem som helst" utom Danne hade inte blivit lika mkt sågad, det är poängen.
Och att rakt av såga en spelare enbart pga ett misslyckat pass, känns inte direkt nyanserat och seriöst.
Säger som Stenmark: Int´ lönt å förklar´ för en som int´ begrip....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Löjligt att tro det. Vem som helst som gjort en sådan tabbe skulle blivit sågad (med all rätt!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Hur kan du tycka att passningen i sig är helt ok?
Den går ju inte till någon medspelare och dessutom i egen bur. "Passningen" tillhör väl det sämsta man sett, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
JanT: Nä, då hade det nog bara varit ett olycksfall i arbetet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Jag gick och lade mig tidigt i går.......

Du skrev; "Danne slog sin passning i god tro, och ska därför heller inte kritiseras för sin handling."

Jag hävdar fortfarande; Hade den gode Danne tittat upp ordentligt så hade det hela aldrig inträffat, däri ligger min kritik. Passningen i sig är helt OK.

Slutligen hade kritiken säkerligen inte blivit tillnärmelsevis så stark om exempelvis "kelgrisen" Angell gjort målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
GävleLasse: Ok. Tyckte bara att ordet "svacka" kändes som ett lite väl kraftigt uttryck för det du nu ville ha sagt.
En tillfällig hastighetssänkning på segertåget, det är min melodi... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jompe: Du vet vad vi sagt om det där med ironi...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
51 Roger: Nej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: ...lite ironi....

Du e rolig du.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jag skäms å Brynäs vägnar.Matchen i Lördags spelade Brynäs inför en icke närvarande publik,så tyst och bedrövligt tror jag aldrig det har varit, kändes som att man var på bortaplan. Några stycken(inklusive mig själv) försökte gång efter gång få igång ståplats, nej och åter nej, det enda som hände var att övrig publik tittade förvånat upp på oss, och undrade vad vi höll på med.Nog för att publiken i Gävle är kända för att vara tysta, men detta var som sagt bedrövligt. Hade sett fram emot en fest, tryck i Arenan (festen, och tyrcket bidrog FBK supportrar för !!!!!!) Etta i elitserien( före matchen), borde då inte publiken ha ställt upp mera, eller förväntar jag mig för mycket??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Det jag menar när jag säger "svacka" är det faktum att Brynäs förlorade senaste matchen ÄVEN fast de spelade bra...Rullar du upp ett försvar och bränner målchanserna så vinner man inga matcher. Brist på effektivitet och bjudningar i egen zon brukar inte vara ett framgångsrecept när det gäller att vinna matcher....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge:
Spela på som vanligt, dvs högburna huvuden. Har sällan (aldrig under 2000-talet) sett ett Brynäs som bara kör på oavsett läge i matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jompe: Jo, jag förstod att det i mångt och mkt låg lite ironi bakom, och främst när det gäller punkterna 2 och 3 som är uppenbart medvetet ironiska.
Men det är punkt nr 1 som jag mest baserar mitt svar på, för där känns det som att du mer försökte vara allvarlig.

Nog om Danne nu (ska försöka iaf..) ;-)

Hur ska vi ta oss ur svackan nu då? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Jag ver medvetet ironisk, trodde det var uppenbart. Och orsaken till att jag var ironisk var att jag tycker att vi ältat det där självmålet mer än tillräckligt nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jompe: Och efter ca 36 timmars debatterande så har du fortfarande inte fattat vad debatten handlar om: hur stor skuld Danne har i det hela för att vara förtjänt av den massiva kritik som från början östes över honom.
T.o.m Gävlelasse har ju backat kraftigt från sin ursprungliga kritik, när han sett sekvensen i efterhand. Det är ju flera aktörer inblandade som också har sin del i skulden, och enligt min mening en betydligt större skuld in den person som tills sist ensam fick agera syndabock, sas.
Kul iaf att du nu kommenterade det hela, men jag är lite besviken på att din kommentar mest är ett försök att raljera över dels händelsen i sig men även att du försöker skoja bort det hela med ett par skojiga alternativ som öht inte känns seriöst.
kan det vara för att du möjligtvis har kommit till insikt om att Danne faktiskt inte förtjänar så mkt kritik som han fått, och nu inte kan hålla med mig om att det ligger ngt i det jag försöker säga?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Jompe: Saknar de mer konspiratoriska inslagen, som att DJ var i hypnotiserat tillstånd, DJ redan signat för FBK, DJ tröttnat på all istid och ville sitta i frysboxen ett tag,
DJ hade spelat FBK seger på oddset, DJ har blivit närsynt, osv osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Anemyr: "Hur ofta gör man bakåtpassningar i hockey?"

Bakåtpassningar av den typen som Danne stod för är väl inte helt ovanliga i de lägen som vi nu diskuterar. Ett lag spelar 4 mot 5 och får med sig en avvaktande utvisning på motståndaren. Danne ser att vi har två man ur spel i deras zon och spelar hem för att laget ska hinna omgruppera sig.
Jag ser som sagt inget anmärkningsvärt i själva agerandet som så, utan det anmärkningsvärda var ju att pucken råkade slås i egen tom bur.
Man måste alltså skilja lite grann på orsak och verkan, sas.
Jag har svarat tidigare på ifrågasättandet av spelare som inte tittar upp utan till synes slår ett blindpass. Jag vidhåller fortfarande att det självfallet inte alltid är att rekommendera men att det samtidigt inte är ngt uppseendeväckande eller konstigt att spelare slår liknande passningar.
Litar man på att ex ens egen backpartner finns där eller att den spelare som borde funnits där har gjort sitt jobb, så ska man ju inta alltid behöva titta upp exakt varje gång vid ex en situation som den vi nu talar om.
Kritiken har blivit så otroligt uppförstorad, bara för att pucken nu råkade gå i mål i en situation som är så pass ovanlig att den väl aldrig mer kommer att uppstå. Nu har man ju på ett mkt praktiskt och jordnära sätt fått sig en läxa just vad beträffar självmål när målvakten plockats bort. Att bara lära sig det hela via att titta i regelboken är säkert bra, men det bästa sättet att dra lärdomar av saker och ting är ju ändå att få göra felen i praktiken, sas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Efter ungefär 35 timmars non-stop debatt om DJ:s självmål efterlyser Huge fler inlägg i frågan. Imponerande. Har vi representant från Guinness Book of Records närvarande?

Tre åsikter om "incidenten" har kommit fram.
1. Det var en riktig j**vla jättetavla. Den här åsikten förs fram av alla utom Huge, men efter att Huge övertygad/tröttat ut dessa hemska belackare av DJ:s backspel hade flesta nu givit upp och menar nu att händelsen--i den mån den överhuvudtaget ägt rum--inte alls var en tavla utan något annat, exakt vad är oklart. Dock, vill jag gärna tillägga, har jag ännu inte sett Huge tydligt hävda att DJ sköt pucken i mål med vilja.

2. Det var en olyckshändelse. Så gör ju backar alltid i anfallszon i PP; man spelar tillbaka till målvakten. Man säkrar hem innan man går till anfall. Visserligen befann sig alla lagkamraterna i anfallszon (ingen vet riktigt varför, men där var de) och man skulle spela i numerärt överläge, men en försiktig general spelar alltid bakåt, just in case, så att säga.

3. Det var Kristans fel. Här tror jag att vi är något intressant på spåren, en teori som inte fått tillräcklig belysning. Var var Kristan när självmålet skedde? Jo, han satt i båset och drack lästeblask! Robert Nollan Kristan hade övergivit sin post. OK, avvaktande utvisning och allt det, men nog katten måste en målvakts första ansvar vara att skydda kassen från aggressiva bakåtpass från spelskickliga backar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Huge, du efterlyser alltså fler åsikter på självmålet?

I fikarummet på jobbet så var det självklart någon som tog upp det och ville ha just min kommentar ;)

Jag har sett reprisen flera gånger och jag vet inte riktigt vad jag skall säga men även om han trodde att det fanns någon där, keeper el. back, så är det ju högst anmärkningsvärt att bara dra iväg pucken utan att titta. Hur ofta gör man bakåtpassningar i hockey? Självklart är det en tavla ionget mer med det men jag tror inte att den här diskussionen kommer särskilt längre...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Att folk inte gillar Johansson kan ju bero på att man faktiskt har sett karln spela för Brynäs i x antal år! Mannen har fler liv än en katt!
Kommentera

821935 · »