Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05

1788466 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Lunkan: Inte mkt, ärligt talat. Det jag sett när man visat Almtunas matcher, inte mer. Ändå tillräckligt för att jag anser mig ha fått en skaplig bild av hans generella kvaliteter och uppträdande som målvakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Huge: Hur mycket har du sett JJ i Almtuna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Powerfade: Min åsikt om JJ var självfallet en allmän bedömning om honom som målvaktstyp utifrån insatserna i AS och hur jag generellt ser på honom och hans möjligheter att ex ersätta Sandström om det nu blir aktuellt att denne försvinner nästa säsong.
Om du på allvar tror att jag bedömer honom enbart utifrån en enstaka match mot FBK och inget annat så vore det väl ungefär lika oseriöst som när du själv verkar ha bedömt Kinnvall enbart utifrån HANS insats mot FBK och inget annat. Vilket jag iofs inte tror att du heller har gjort, om du är seriös.
Har som sagt alltid gillat storväxta målvakter som uppträder med små medel och täcker mkt nät. Hans insats mot FBK tillsammans med det lilla jag sett av honom i Almtuna förstärker bara min bild av honom som målvakt i allmänhet.
Sen håller jag inte riktigt med om att han inte blev speciellt testad mot FBK. Det värsta för en målvakt är väl tvärtom att stå sysslolös långa stunder för att sen tvingas agera när motståndaren kommer i frekventa/sporadiska anfall. FBK hade faktiskt en hel del giftiga och jobbiga motattacker som mkt väl kunnat resultera.
Mao: baserat på ovanstående så är jag tämligen säker på att JJ fullt ut kommer att ersätta ex Sandström om denne försvinner och att det heller inte är osannolikt att bytet t.o.m innebär en uppgradering av målvaktsdelen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Metalman: Fyra fem lägen där det blivit mål vid direktskott i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Inkazar: Med ett rakare spel med snabbare avslut som dom haft stora delen av säsongen..då hade det kunnat stå dom siffrorna i första perioden..istället exra pass till medspelare..och dessutom bakom honom så spelet stannade av
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
SWEATT: Mycket slarvpass bakom spelaren så dom tappar fart osv
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Metalman: nja. Det finns långt mycket sämre. Och långt mycket bättre. Men faktum är att hade inte Steen stått på huvudet och vi varit lite rejälare i slutskedet så hade det blivit 5-0.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Metalman: Vad gjorde de så dåligr igår?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Och matchen igår om att Brynäs skulle ha spelat bra,så är svaret nej..och jag har sett alla matcher,matchen igår var en av deras sämre iår/denna säsong
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Kikade in i Luleås forum...inte så mycket snack om egna laget..mer om Buffalo haha
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
dacke72: Han påminner om en ung Adam Deutch.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Lunkan: Kinnvall såg väldigt mogen i sitt spel igår. Då kan man förlåta honom för ett par galna grejer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Powerfade: Jag måste säga att vårt lag ser grymt bra ut och som det ser ut nu så är det hos oss Frölunda eller Lakers som guldet kommer att hamna. De enda seriösa utmanarna jag kan se är LHC och möjligtvis SAIK.
Tänk om vi nu dessutom får in ytterligare offensiv spets, vi kommer att vara svårslagna på vårkanten om allt vill sig väl (läs skador).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Powerfade: Jag håller med om Kinnvall, vilket lugn han spelar med, imponerande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Huge: I ena andetaget berättar du om vår överlägsenhet och i nästa drar du enorma slutsatser om JJ? Tycker du att JJ testades speciellt mycket igår? Vi får se om han får förtroendet imorgon. Då, lär det bli ett test värt namnet. JJ gjorde det bra igår, men mot ett mer än lovligt blekt FBK.
Kinnvall fortsätter att imponera. I mina ögon kan man lika gärna plocka över honom till A-laget permanent redan nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Carl Lejonkräk: Enligt AB-GD är det ljumsken som spökar igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Skrubben: "För övrigt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser kommentarer på twitter och facebook som tycker att vi gjorde en dålig match idag. Enligt mig har dessa personer inte en jävla aning om vilken sport dom kollar på."

Kunde inte sagt det bättre själv.
Det man fascineras mest av är väl det ologiska i det hela: ju mer engagerade och intresserade vissa verkar vara, desto sämre står det till med både kunskaper och analysförmåga.
Jag menar, det logiska vore ju istället att ju mer man intresserar sig för nåt, desto mer kunskaper samlar man på sig.
Märkligt fenomen.... :-)
Angående matchen så känns det som att ineffektiviten till största del berodde på mentala saker. Spelarna kände att man var helt överlägsna igår och gjorde lite som man ville. Resultatet blir då oftast att man inte är lika helskärpt i avsluten och agerandet överlag, med klen effektivitet som resultat.
Härligt att se JJ i aktion, finns mao ingen anledning till oro ifall Felix av nån anledning försvinner nästa säsong. Känns faktiskt som en förbättring av målvaktssidan om det skulle ske.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Mrassarson: skitkul för Felix!

Men, handen på hjärtat och ärligt talat...
Samsonov borde fått målvaktspriset. Han har varit bättre enligt mig och vann dessutom ett brons till Ryssland med en fantastisk 3e-pris match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Målvakterna är på gång nu. :-) JJ gjorde en grym match igår och Felix rejält på uppgång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Carl Lejonkräk: Nämndes på PKn att han hade en känning...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Skrubben: Bra bakåt med. Höll FBK utanför på ett riktigt bra sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Info om Bertilsson någon, han spelade inte många byten vad jag kunde se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Skrubben: Tack! Jag är inte ensam! Såg andra och tredje perioden. Men var aldrig riktigt orolig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
ellis: Spelar vi som vi gjorde idag kommer jag inte klaga på att antalet spelare i truppen ser tunnt ut.

För övrigt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser kommentarer på twitter och facebook som tycker att vi gjorde en dålig match idag. Enligt mig har dessa personer inte en jävla aning om vilken sport dom kollar på. Om Brynäs skjuter dubbelt så många skott som motståndaren och skapar väldigt många fler heta målchanser så har dom gjort en bra match. Punkt slut.

Idag mötte man en överjävlig målvakt i kombination med oflyt. Hockey är en sport som till stor del handlar om sannolikhet. Skjuter du fler skott än motståndaren och skapar fler heta målchanser så kommer du över tid att vinna. Men i enskilda matcher (som den idag) kan det studsa emot. I längden kommer spelet som Brynäs visar upp att vara vägvinnande. Jag är mycket positiv till framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
bradberry: Debatten om Leif Carlsson ska vi komma ihåg nästa gång Grin-Olle sätter igång uppe i gruvan..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
hahii: mycket oväntad men logisk försäljning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Chris11: Att Brynäs sålde Thorell är ändå ganska oväntat i nuläget tycker jag. Kanske drycker det upp ett nyförvärv under super duper hockey night?
Bara spekulationer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
ellis: Nån kanske äntligen fattat hur viktigt det är att få ekonomin i balans?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Så jävla skönt att slå Färjestad. Tre av fyra denna säsong va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
ellis: kan nästan lova dig att vi får förstärkning. Fönstret stänger ju i i mitten av februari sp innan dess kommer vi ha en ersättare till Zaborsky startklar. Att thorell får lämna tyder på att något är på väg in
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Som nån tidigare skrev så hade inte Brynäs andra säsonger vunnit matcher med det här utseendet när det går troll i målskyttet och allt finns att förlora sett till förutsättningarna. Glädjande och lovande inför fortsättningen. Dock måste effektiviteten upp markant mot Växjö.
Sen undrar man (otåligare för var vecka) - när kommer ersättarna på spelarfronten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Mittzon: "skit i det"
Muckar du eller? Sugen att provocera lite?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Inkazar: Viktigt rent psykologiskt att vinna såna här sjuka matcher. Förra året hade vi torskat denna i sudden. Typiskt för såna här matcher när nästan inget går in är att spelarna till slut gör det för svårt för sig i avsluten. Det behövs mer smartness i såna lägen - skymma mv, skjuta löst för styrning osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
tjugo8: Moget att raljera över en tränares utseende bara för han tillhör ett visst lag. Så motivet att mobba honom är alltså kort och gott "FBK"? Att han sedan är sympatisk, klok och ödmjuk spelar alltså ingen roll för att han tillhör FBK?

Trött...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Zappaholic: Sandström börjar bra, vilka målvakter vi har!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
tjugo8: Håller med bradberry. En mycket sympatisk tränare. Och person kan jag tillägga då jag har bekanta som känner honom väl.

Rest your case du...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Auchinleck: 17 bast han, kort kille.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Två raka matcher med hållen nolla. Mycket imponerad! Grymt jobbat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
bradberry:
Sympatisk. Fbk?
I rest my case
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
bradberry:
Loob hämtade spelare i U12 idag. Bra på rören Enok. Var nära JVM.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Mittzon: Nu Småkronorna med brynäsinlag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Carl Lejonkräk: skit i mig en sån här kväll
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Men spelschemat fortsätter att irritera mig till tusen. Vi kommer från ett fem dagar långt uppehåll, och nu spelar vi en match till innan det väntar ett nytt uppehåll på fem dagar. Sedan spelar vi två matcher till, sedan fem dagars uppehåll. Sedan spelar vi två matcher följt av – just det – ett fem dagar långt uppehåll. FYFAN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Mittzon: skit i Skellefteå en sån här kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Mittzon: Fyfan...jävla SHLdomare. Äckligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Hörreni. Titta på tabellen. Är det inte ganska fin torsdagsläsning? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Forsberg 1978: Haha, Eldebrink vansinnig och avbryter intervjun. Jag lider med Rögle och spyr på Skellefteå med sina jävla hemmadomare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Forsberg 1978: Helt sjukt och bara i Skellefteå. Jämför med utvisningarna Brynäs fått nyligen för en man för mycket. Och här gör idioterna mål dessutom med extragubben.
Kommentera

1788466 · »