Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

« · 1302246 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: Värt att notera är att värdelösa Lauritzen ligger nia i Elitseriens poängliga, tia i plus-minusligan och trea i assistligan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Tänk om du nån gång, en enda, kunde komma in under match och säga "varför inte göra si, varför inte göra så etc". Näe Istället kommer du in efter VARJE match och säger "vad var det jag sa". Alltid lika enkelt att vara efterkonstruktionens mästare när man dessutom vet utgången. Helt obegripligt hur man kan vara så åsiktslös och ändå sitta här och försöka tuta i folk att man begriper nåt om hockey. Det hade lika gärna kunnat vara kast med liten dvärg du kommenterade, bara du får säga ditt när resultatet är klart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Gurra88: Det finns ju väldigt goda chanser att främst Nordan och Kahnberg är extra tända när det skall matchas mot Frölunda. Kahnberg var ju väldigt besviken när han inte kunde vara med förra matchen.

Viktigt dock att man är noga med detaljerna. Hellre dumpa ner och checka deras rätt stelbenta backar än att göra dragningar på offensiv blå. De har några riktigt vassa spelare i Pyrret mfl..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
arnio: Inte dåligt av polacken:) Tänk om han kunnat komma på detta lite tidigare bara.. istället för att envisas med nån som inte funkar

Tror stenhårt på dessa uppställningar.. Och dom du sa, extra intressant mot frölunda..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Pettisbif:

Denna PP uppställning tror jag starkt på.

Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin

Kahnberg och Nordan är nog sugna på att sätta en mot Frölunda.

Tips: 5-3 varav tre PP-mål

Mest speltid får Lars Jonsson

Publik 7800 pers
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Pettisbif: Ett tecken på att man insett att det inte håller med Hansen och Dacke i PP..

Gott! Sent skall syndaren vakna ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: PP´t brynäs har för tillfälligt är kasst.. med eller utan Dacke, hansen mm. Vi har gjort ett pp mål på 22 försök den senaste tiden.

Så här tränade Brynäs PP idag:

Jonsson-Järnkrok-Kahnberg-Nordquist-Rödin

Clarke-Silfverberg-Granström-Lauritzen-Somervouri
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Jag kan tillägga att han har 0 mål i PP
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Lindström: Det känns väldigt svårt att "försvara" en så mager poängskörd som 2+8 på en spelare som spelar i princip varje PP och har en snittistid på över 20 minuter.

Jag ser liksom inte storheten i det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Om du fick bestämma PP-femmorna i morgon, hur skulle dom se ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Jag kommer inte ihåg vart jag fått siffran från men jag är ganska säker på att han ligger i den lönegraden...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Jag det är MIN uppfattning. Det är välden jag skall hålla mig till och inte sitta här och chansa på vad andra har för uppfattning. Något du kanske skulle prova nångång
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Så enligt din logik så är det bara otur att Dacke har -8?

"uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen "

Så Bifs 1á lina ska inte vara detta alltså?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

GävleLasse: "Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken."

Det är DIN uppfattning.
Min uppfattning är att Dackell och Hansen var "heta" i den del av matchen som föregick vändningen.
Och att dom helt naturligt fick stå åt sidan när det helt plötsligt smällde till med 3 mål på 38 sekunder.
Tror således inte att bänkningen egentligen hade nåt med deras påstådda "uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen när vi väl fått upp ångan och vittring på 3 pinnar.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Jag tycker att Nordans utveckling inte har varit speciellt konstig på nåt sätt. Han har varit allvarligt skadad och knäskador kan faktiskt ta betydligt längre tid att återhämta sig ifrån än den tid han hittills har bedrivit i Brynäs.
Sen ska man komma ihåg att alla värvningar där en skadebild har varit inblandad är ett vågspel, mer eller mindre.
Finns inga garantier för att Nordan ska bli vare sig kärnfrisk och återbördad till den form han ex visade i Luleå, eller att han kommer att bli ngt av idrottsinvalid med en utveckling som bara går bakåt från nuläget.
Sundlöv har tagit en kalkylerad risk i det här fallet.
Om det var rätt eller fel får väl framtiden utvisa.
Sett till hur Nordan presterat mot slutet och hur det såg ut igår så verkar det iaf finnas gott hopp om att Sundlöv trots att satsat rätt.

Sen vet jag inte var du fått 300k/mån i lön ifrån.
Är det en fastslagen sanning eller vadå?
Känns iaf som en siffra tagen ur luften, även om Nordan förmodligen inte är billig i drift.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Bissett19: Ja, jag tycker att vi har köpt på oss väl många "spelande" backar. Vi behöver lite mer pondus framför kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse:

Bara att gratulera det laget som knyter till sej denne spelare,och det blir inte Brynäs IF,kan tänka mej att han hamnar i Skellefteå eller Modo som letar förstärkning på backsidan.
Vi skulle behöva en riktig bra defensivt stark back a´la Kudroc,men tror inte det är aktuellt tyvärr:(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Sluta, kan inte sluta garva. Du kan omöjligen vara riktigt navlad :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken. Precis som sig bör.

Men sett till de matcher som spelats hittills så tycker jag att 300k/månaden för EN bra match är väl i överkant. Eller vad tycker du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912:

"Vilka skall ha mest speltid i BIF?"

Dom som inte matchas tillräckligt av N.C förståss,vad ska annars dryftas under uppehållet?;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

Jajjen: "Det är ju bara några dar sen HS-coacherna ville bänka Nordqvist. Czarnecki följer tydligen väldigt sporadiskt deras goda råd."

*ASG*

Klockrenast idag.

Ja, visst är dom härliga.
Ena dan kräver man Nordans bänkning.
Nästa dag skryter man över att ha gett CZ idén att coacha som han gjorde igår.
Där Nordan var kung på banan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
To all hockey lovers. Hur skall taktiken vara imorgon mot dom från baksidan av Sverige? Vilka skall ha mest speltid i BIF?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: Klockrent ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: Tydligen eftersom du är vaken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Jamie är 7 mån inte 7 år, Huge hur är det med den berömda läsförståelsen, men d e klart, it takes one to know one :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Det är ju bara några dar sen HS-coacherna ville bänka Nordqvist. Czarnecki följer tydligen väldigt sporadiskt deras goda råd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Gurra88: Finns öht inget som säger att idéerna som dysterkvistarna härinne tjatat om sen Sundsvall brann, skulle ha påverkat CZ i hans coachning igår.
Dackell och Hansen passade helt enkelt inte som alternativ när vi skulle försöka vända via den desperata "bära-eller-brista"-taktik som nu råkade gå hem just igår.
Det var enbart därför som dom båda bänkades som jag ser det.
Ett drag som vilken annan tränare som helst förmodligen hade gjort i samma läge, dvs ett relativt normalt och schablonmässigt schackdrag man tar till när det gäller att försöka sätta allt på ett kort vid ett till synes målmässigt ointagligt läge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Gurra88: Samma här. 6 gånger har Czarnecki coachat laget som jag vill. 7 gånger har han varit helt lost. Och 5 gånger har han coachat dels som jag sagt, dels åt helvete. När ska han börja lyssna?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Dada bla bla dada blabla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Förstår att det är jobbigt för er att svälja att idéer som kommer ifrån dysterkvistar här inne faktiskt gav resultat när CZ för en gångs släppte tvångstanken om att spela Dackell, hansen in i döden.. med mera med mera..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

GävleLasse: "Jajjen: I och med att jag tjatat om detta ett tag så är det knappast någon efterhandskonstruktion. Det är väl snarare ett kvitto på att jag haft rätt."

Kvittot säger bara att coachningen igår var lyckad men säger öht inget om att du haft rätt tidigare.
Ett par av spelarna som var tongivande när matchen vändes igår har tidigare varit klart sämre eller ojämnare.
Därmed finns det inget som säger att dom skulle ha lyckats lika bra tidigare som dom gjorde igår, ifall dom hade coachats likadant tidigare.
Dessutom: att du sitter och slår dig för bröstet och yrar om kvitton hit och dit, baserat på en (1) lyckad vändning känns minst sagt förhastat.
Till sist: förklaringen till att ex Kahna och Nordan nu förhoppningsvis verkar vara ordentligt på g, kan lika väl bero på att CZ konsekvent hållit fast vid att låta dom få tid och inte bänka eller börja plottra alltför mkt med laget.
Mao: CZ:s filosofi där trygghet är en viktig del börjar till sist kanske ge resultat hos de spelare som hittills inte presterat som både dom själva och ledningen hade förväntat.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: "Det är alltså så enkelt att när Brynäs vinner, då har Czarnecki coachat som du och Gudrun88 vill."

Bra sammanfattat
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Och du tycks sakna all självkritik. "När Czarnecki coachar som jag säger vinner Brynäs." Yeah, right!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: En väldigt idiotisk jämförelse tycker jag. Det verkar som att du endast är ute efter att provocera. Men det är du duktig på.. alltid nåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Brynäs spelade oavgjort med "din" taktik. Czarnecki har vunnit 6 matcher med sin taktik. Vem är bäst?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: I och med att jag tjatat om detta ett tag så är det knappast någon efterhandskonstruktion. Det är väl snarare ett kvitto på att jag haft rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Håller med dig om coachingen och även om Dackell. Han har hamnat i situationer med utvisningar som följd för honom själv eller att någon annan har blivit tvungen att ta en utvisning. Det har även hänt att motståndrana har gjort mål pga missen. Han har inte längre någon kick i åkning mer än i några enstaka matcher. Han skulle må bra av lite mindre istid av och till. Men har har fortfarande mycket bra blick för spelet och en stor erfarenhet och det skall inte underskattas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: "Nu matchade han laget rätt och det gav genomslag."

Apropå efterhandskonstruktioner?

Det är alltså så enkelt att när Brynäs vinner, då har Czarnecki coachat som du och Gudrun88 vill.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Alisandali: Ja kanske det.. Men att komma med efterhanskonstruktioner är inte att vara smart. Vem som helst kan komma med bortförklaringar om strålkastare i ögonen, otur, skylla på domaren osv.

Jag tycker att Cz har matchat laget felaktigt genom att ge ex. Dackell så mycket speltid. Nu matchade han laget rätt och det gav genomslag. Det berömmer jag Cz för...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Jajjen: Stirra på ett tag till... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

GävleLasse:"Det är så typiskt dig att inte kommentera NÄR det händer utan du kommer med dina sk synpunkter när det är över"

Kanske bara är så enkelt att Huge är smartare än dig .

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
brynäs08: Jag tycker att #16 är en tillgång för Brynäs. Det var även han som stressade fram misstaget av Axelsson som förelåg indianaren till Nordan. Ser man sedan på statsen så är det ju ingen tvekan, sidledspass eller inte.

Jag hoppas verkligen att man tar lärdom av detta och ger framförallt Kahnberg mycket mer speltid. Han verkar tillsammans med Nordan och Lauritz. Även fast Nordan inte levt upp till förväntningarna, varesig från oss supportrar och som jag kan tänka mig honom själv och Sundlöv. Jag hoppas på en vändning där.

När det gäller coachingen så sa CZ rätt saker under T.0'n och matchade in rätt folk och bänkade andra. Helt rätt och jag hoppas att han tar lärdom av detta och slutar matcha sig till förluster genom att ge fel spelare massor av speltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: "Man blir väldigt glad över Brynäs vändning det tråkiga är att man skall behöva genomlida alla jävla slag under bältet från din sida."

Har suttit å stirrat på meningen i en timme nu. Du måste väl skämta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Lindström: Det får du mer än gärna göra. Men istället för att sitta och skriva en massa skit som du brukar så kan du väl komma med något bra istället. Vilken spelare i laget ska dom ha på högerkanten i PP då? Mitt svar är Lauritzen, vad är ditt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse:

Intressant skrivet! Jag håller med dig och (för ovanlighetens skull) hyllar NC coaching i tredje perren, han lät de heta spelarna spela och det gav utdelning. Även i PP fortsatte han med vad vi kan hoppas vara den nya inslagna vägen. Vågar man spela såhär så kommer det gå bra framåt.
Jag som kastat mycket skit på nordan och lauritz lyfter på hatten och vågar säga att de 2 (+Kahna) spelade riktigt jävla bra igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

GävleLasse: "det tråkiga är att man skall behöva genomlida alla jävla slag under bältet från din sida."

Haha...

Du menar skillnad mot dig själv och dina skitkastande kompisar, som aaaaaaldrig slår under bältet mot oliktänkande härinne eller mot spelare/ledare?
Gå och lägg dig.
Krokodiltårarna du fäller klär dig inte alls, jag lovar att många härinne håller med mig.

Angående Dackell så är du så fetborta att det inte ens är värt att kommentera.

"Dackell, Hansen bänkade och laget fick luft under vingarna. Cz VÅGADE bänka Dackell och där har du anledningen."

Han "vågade" bänka dom därför att full fart framåt gällde, bära eller brista som det kändes (mer eller mindre).
Och Dackell/Hansen är knappast rätt spelartyper om du vill tokchecka högt upp i banan med mkt energi. Det kan t.o.m en läktarcoach som jag begripa.
FBK hade 4 rejält tunga pjäser borta och ett gäng orutinerade junisar på isen och när dom så småningom tröttnade efter halva matchen så fick vi chansen och tog den. Där har du en stor del i förklaringen varför vi lyckade vända. Kombinera med att vi själva visar hög moral och aldrig ger upp och samtidigt får utdelning på de chanser vi skapar.
Helt rätt att bänka i det läget efter att Dacke/Hansen som vanligt dragit ett tungt lass i främst defensiven så länge FBK såg ut att ha det mesta under kontroll och gjorde det svårt för oss.

"På tal om formsvackor, vad hände med den.?"

Ingen aning.
Om du hade läst vad jag skrivit så hade du märkt att formsvacketeorin var en tänkbar förklaring, och inte nåt som jag ansåg vara ett fullbordat faktum.
Nu verkar det som att jag som tur är hade fel i mitt antagande, och jag bjuder gärna på det om det nu glädjer dig så mkt att jag hade fel i det här fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Lindström: Hoppas på en kanoninsats mot VF i morgon så vi kan skylla på landslagsuppehållet att allt går åt helvete sen, får visst går det väl åt helvete!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
mattiaskarlgren: HAHAHAHAH den ska jag klippa ut å spara!!!
" MEN Lauritzen är det närmaste vi kommer en Bäckis i dagens Brynäs."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Man blir väldigt glad över Brynäs vändning det tråkiga är att man skall behöva genomlida alla jävla slag under bältet från din sida. Jag ger mig fan på att du redan hade ett kilometerlångt försvartal färdig skrivet när vändningen kom. Det är så typiskt dig att inte kommentera NÄR det händer utan du kommer med dina sk synpunkter när det är över. Oftast så kommer du med långa drapor om otur, dåliga domare, formsvackor etc etc.

På tal om formsvackor, vad hände med den.? Kan man ha formsvacka varannan match? Den enda formsvacka vi har stavas Dackell och den formsvackan har pågått sedan mitten på förra säsongen.

Om du istället tog dig en funderare på VAD Cz gjorde den här gången som gjorde att man kunde komma tillbaka på detta sätt så kanske du skulle inse att jag och många här kanske inte är så okunniga som du vill få det till.

Dackell, Hansen bänkade och laget fick luft under vingarna. Cz VÅGADE bänka Dackell och där har du anledningen. Dackell är en föredetting som inte insett att han är slut som hockeyspelare. Det känns lite vemodigt att skriva så om en ikon i Brynäs. Men ibland så måste man inse att åren gått för snabbt mot slutet på Dackell.

Till sist så tycker jag att din "analys" om att de kommer mer till sin rätt i andra lägen. NÄR? Så vitt jag försår så bygger hela spelidén som Brynäs tillämpar idag på JUST den sortens hockey. Men fartfylld skridskoåkning, hög forchecking osv... Så vad gör gamlingen i laget mer än att bli rundad gång efter annan?
Kommentera

« · 1302246 · »