Brynäs IF

713021 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

1302403 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: Vi håller tummarna för det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Trots allt har det varit ganska tomt med det våra av och till som har skymt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Ser på tabellen att en seger ikväll skulle ge ett jävligt skönt glapp neråt.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Hur som helst, sedan 2006-10-21 har BIF spelat 11 gånger inför mer än 8000 pers. Det har blivit 7 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster. Målskillnaden är 35 30.
Det har blivt 3 uddamålsvinster, 2 vinster med 2 mål och en vinst med 3 mål.
Senast blev det en förlust mot DIF och dessförinnan en vist mot HV. Det är alltså dags för en vinst igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Man behöver ju inte buffla framför målet för att skapa tryck och vara först på returer. Kommer man in med lite fart när skottet kommer så behöver man inte buffla.

Rörlighet är bättre än bufflande. Tajming är nyckeln. Åk förbi och skym när skottet kommer och nästa går på returen.. Det finns väldigt många varianter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Då hade FBK bara 3 spelare på banan så det blir lite enklare och sådana misstag som Axelsson gjorde förkommer inte så ofta. Vilka är bäst i BIF att buffla framför målet förutom Granis?
Vi har inte så bra beställt på den varan. Ibland har inte någon velat, utom Granis, att ta på sig den rollen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Nej, dessvärre så har Ekholm hamnat på efterkälken vid ett antal spelvändningar. Vilket inte är bra det heller.

Min drömbild är mer backskott och forwards som är snabba på returer. Sedan stressa motståndarna tillmisstag. Typ som Lauritz gjorde i förlängningen i torsdags.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Jag tror att det har smittat av sig då Ekholm har varit så lyckosam med sitt offensiv. Men alla har ju inte samma kvaliteter som Ekholm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Nja, jag tog upp lite av de problem som backarna haft den här säsongen i inläggen till Sylf.

Visst har det blivit offensiva räder, men det hade vi ju även när Nolander spelade i Brynäs, för att inte tala om när Angell spelade i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: Ja men det finns ingen anledning att hela tiden söka det svåraste alternativet utan då skall man tvärt om spelaenkelt och framför allt, att snabbt få pucken ur egen zon. INte ståoch passa varandra
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Rätta mig om jag har fel. Jag tycker mig ha sett att bakarna har i år tagit mer offensiva räder jämför med förra året. Sedan skall ju någon forward täcka upp det. Härav har det uppstått problem då motståndarna snabbt har vänt spelet och anfallaren inte har samma defensiva skicklighet som backarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: INGEN back blir speciellt bra med det målvaktsspel vi visat upp i år. Jag förstår att det virras ibland!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: Man kan ju också fundera på hur mycket det aningen mer offensiva spelsättet har påverkat backarnas spelkvalitet samtidigt som målvalksituationen har ändrats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: NJa, Det var ju inte Markström som fick dem att spela mer resolut. Men visst. Målvaktsspelet kan ju göra dem mer osäkra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Haha.. ja det gick väl sådär ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Gjorde bara ett försök att vara rolig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Ja, Bertil, Andersen och LJ har varit sämre, även Sunken har en liten dipp.
Undrar hur mycket av deras ära som räddades av Markström........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Det går inte att jämföra dem på grund av att de inte spelade i Brynäs förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Inte samtliga, Ekholm och Clarke har varit bättre iår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: Nej Trojas 48:or har MIF lagt beslag på...

Fast visst är det lite skumt att samtliga backar är "sämre" den här säsongen. Till och med Andersén var bättre förra säsongen TROTS axelskada
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf: HAHAHAHAHHAHAAH!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Sundlöv har ju snöat in på dom killarna! Vi ska vara glada, det hade lika gärna kunnat vara Trojas 48:or!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
faceoff: Ja sett till vad Nordan har presterat så börjar man fundera. Är det verkligen rätt att sätta ribban på den säsong han hade i Luleå innan han stack över till Blackhawks? Jag tror inte det för han har inte varit i närheten av det spelet någonstans efter det.

LJ skall vara en ledare och tittar man på kontraktlängden så är det ju tydligt att Sundlöv vill ha honom som ett nav att bygga laget kring. HAn har ju försökt att få in ett antal spelare på långa kontrakt. LJ och Nordan och även Widing erbjöds ju ett långt kontrakt. Lite lustigt med tanke på att samtliga av dessa spelare tillhörLeksands 82-kull..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Nu har jag kollat det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Stämmer bra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Tycker det är märkliga kommentarer,är100 på att nordan är fullt frisk,han är inte bättre helt enkelt,har inte varit hitintills i vart fall enligt mig,men hoppas han är på g,Jonsson el. alla våra backar har enligt mig underpresterat,ingen vet tydligen hur man använder kroppen,2a i dom flesta duellerna,dåligt spelsinne det är min uppfattning..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
arnio: Nu finns det ju uppgifter på att Nordan tjänar runt 200k och LJ 250k
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: vi vet ju inte ens hur mycket han tjänar, jag tror inte att han har tjänar så mycket
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
faceoff: Nej, jag är rädd att du har rätt. Fast det finns ju främst två som jag tycker har underpresterat och det är Nordan och Jonsson. Jonsson har ju gjort juniormisstag och för små marginaler till en konstform. Samtidigt som Nordan har väldigt svårt att stå på rören.

OM det är som Huge säger att han ointe är kurant efter knäskadan så gör ju den saken att man kan ifrågasätta hans lönegrad ännu mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Tyvärr finns det ingen i Bif som ska ha en sån lön för tillfället..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Treklövern1912: Du får väl titta efter själv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
faceoff: Inte enligt de källor jag har hört det från, men är det så så är det ju bara positivt. Även fast han inte gjort skäl för den lönen ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Är det någon som har statistik på hur BIF har spelat de senaste åren då hallen har varit nästan fullsatt eller fullsatt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Nordan har 200000/mån..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Jag önskar bara att du hade varit lika snabb på att erkänna dig fel alla gånger du haft fel. Du är jävligt snabb att peka på andra som har fel men när det är tvärt om så försöker du förklara borta allt genom att vända och vrida på minsta stavelse. Detta gör dig inte ett dugg trovärdig. Och i mina ögon har du inte förtjänat att peka finger åt andra när du inte kan erkänna att du haft fel.

Sen har vi nästa aspekt på det hela. ALLA var glada i torsdags, glada över att man haft fel. Nu skrev jag inte personligen så mycket men det finns de som skriver massor, (de får givetvis tala för sin sak). Men grejen är att jag tycker att det är JÄVLIGT synd att de få gånger det är bra stämning i boken efter en match så kommer MR. Facit-i-hand med sina pekpinnar och spydiga kommentarer.

Tror du ärigt att det är någon som är besviken på att man lyckats vända en matchbild likt man gjorde i torsdags? Så varför förstöra denna glädje genom att reta upp folk?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
GävleLasse: Nä, i många fall är det i princip inte nån större skillnad på sandlådan UNDER match och EFTER match.
Man skulle ju kunna tro att upphetsningen UNDER match borde vara en ursäkt för mkt av sandlådekommentarerna men tyvärr så förblir många i sandlådan äver EFTER match då man kanske borde ha lugnat ner sig och tänka lite klarare. Tyvärr så brukar det inte räcka med ett par dagars nedvarvning hos vissa och i en del fall verkar man vara cementerade i sandlådan för gott...

Jag kommenterar gärna under match och har även gjort så flera gånger, men börjar tröttna på samma gamnackar som ger upp innan match, börjar grina så fort vi kommmer i underläge osv.
Har öht inget med att det skulle vara under min värdighet att göra.

Och dina sedvanliga krokodiltårar är riktigt komiska att skåda.
Tänk att stora elaka Huge ibland kliver in efter en vinst och är lite skadeglad när skitkastarna står där med byxorna nere efter att så tvärsäkert ha neggat och gnällt över hur eländigt allt är och över hur mkt stryk vi kommer att få.
Du kanske borde starta nån sorts mottagning för illa behandlade gamnackar som känner sig förföljda av den där elake Huge?
Jag har ett bra namnförslag isf:

"GRIS"   (Gamnackarnas Rätt I Samhället)     ;-))

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Men om det nu är sandlåda UNDER match, är det annorlunda EFTER matchen? Det är ju hela din grej att komma in som MR. Facit-i-hand och kommentera vad andra skrivit UNDER match.

Om du nu tycker att det är sandlåda och under din värdighet.. sluta då att citera och kommentera saker som skrivs under match.. eller förresten. Sluta att kommentera helt. Du har ju redan skrivit allt redan. Det enda som kan skilja är namn. Man kan byta ut N.C Mot Boork, TJ, Kyrö så får man samma sak...
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

70 Rodrigues: "Tror att Sylf träffade en öm punkt?"

Absolut.
Han träffade sin egen tå, när han gjorde självmål och sköt sig själv i foten....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Bissett19: ok, kan nog stämma, men jag tror lik förbannat inte att det var fullt till sista plats. 8191 var nog mot DIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
sylf:

Den matchen var det 8214 enl swehockey
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Bissett19: Före ombyggnad var väl 8200 kapaciteten, har för mig att matchen mot LIF i KS drog 8191 eller nåt sånt. Det har således aldrig varit fullsatt i arenan......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

GävleLasse: "Vad hindrar dig från att komma in och göra kommentarer under match bara för att Sylf gör si eller så?

Sandlåda..."

Det som hindrar är kanske just det du pekar på: Sandlådan i boken under match....

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Bissett19: Källa? Jag har hört att fullsatt i dagens arena är vid 8400 personer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Skitstöveln:

Det var drygt 100 sittplatser kvar igår kväll.
Räkna med mellan 7500-8000 ikväll.

Nu när man tagit bort sittplatserna under ståplats borde väl publikkapaciteten ha utökats i arenan?Fast det lär väl dröja innan man får uppleva ett helt utsåld LA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Tror att Sylf träffade en öm punkt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
Huge: Vad hindrar dig från att komma in och göra kommentarer under match bara för att Sylf gör si eller så?

Sandlåda...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
nån som har koll på hur biljettläget ser ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

sylf: "Tänk om du nån gång, en enda, kunde komma in under match och säga "varför inte göra si, varför inte göra så etc".

Haha, stor komik.
Det kommer från HS i särklass mest onyanserade och okunnige skitkastare, som suttit härinne sen Sundsvall brann och haft EN enda åsikt efter varje förlust, oavsett hur det sett ut på isen: AVGÅ ALLA!!!!!!!
Uppblandat med att knipa käft så fort vi vunnit.

Det är DINA  2 åsikter härinne i ett nötskal, dom enda du har.
Så några efterhandskonstruktioner behöver vi iaf aldrig var oroliga för i ditt fall.
Vi vet redan resultatet innan du loggar in.


Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
arnio:

Helt okej för en som snittar 15,41 min istid och har 14 gubbar före sej total istid...
Kommentera

1302403 · »