Brynäs IF

705153 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-HV 71 16/1-01

« · 655712 Till forumet


Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Arnio:Vi skiter i det där nu,så här kommer Brynäs starta matchen imorrn,allt enligt Brynäs hemsida!!

Laget...


Målvaker

Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)

 

Backpar

Tommy Sjödin - Martin Öhrstedt

Rodrigo Lavins - Daniel Johansson

Nicklas Andersson - Jörgen Sundqvist


 
Kedjeformationer

Mathias Månsson - Björn Danielsson - Andreas Dackell

Brian Felsner - Jonas Almtorp - Antti Aarnio

Henrik Malmström - Nicklas Bäckström - Ove Molin


HV:s lag:

Målvakt:
Stefan Liv
(Reserv: Erik Ersberg)

Backpar:
Lars Jonsson - David Petrasek
Per Gustafsson - Fredrik Olausson
Mika Niskanen - Johan Halvardsson
(Ola Svanberg - Axel Nordholm)

Kedjor:
Martin Thörnberg - Johan Davidsson - Mika Hannula
Stefan Pettersson - Andreas Karlsson - Jens Karlsson
Peter Hammarström - Erik Andersson - Björn Melin

Noterbart är att båda lagen kommer il spel med tre femmor,så räkna med ett högt tempo,det är bara hoppas att brynäs kan hänga med i svängarna!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Tycker det är lite konstigt att Boorken väljer att spela med Öhrstedt i första backpar,han har ju inte rosat marknaden direkt!!

Vet inte om det är angenämna problem för Boorken med så många backar,tror han gärna skulle vilja lite fler backar som presterar lite mer!!

Imorrn får ju Cassel,Kupan o Morin vila!!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: vart är Casselståhl ? :O Och vafan gör Öhrstedt där? dom SKA ju byta!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
wap.hockeysnack.com
90Steen:eller varför inte låta Morin få fortsätta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Öhrstedt håller inte för Elitserien..Så jag håller med..Varför inte låta Morin fortsätta spela med Sjödin? Har han ju gjort väldigt bra hittills tycker jag.. Eller sätt in Kuparinen där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rodge: Det är hård konkurens om backplatserna, tyvärr inte pga. hög standard utan på att vi har 4-5 backar som är lika dåliga. Jag tror att Boork helt enkelt går efter dagsformen men även anpasar lite efter motståndet. Men visst kan det tyckas konstigt att peta Morin efter 3 poängaren sist. Har egentligen ingen åsikt om vilka som skall stå utanför laget utan vi får hoppas att Boorks fingertoppskänsla är på topp.
Kanske Boork tror på en lite mer fysisk batalj än mot Modo och därför stuvar om?
Djävligt starkt om vi kan knipa nån pinne mot Hv i alla fall. Allt är dock möjligt om Honken kan storspela.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
arnio: Vad gäller Morin så tror jag att de vill låta honom fokusera på J20 i första hand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: "Vad gäller Morin så tror jag att de vill låta honom fokusera på J20 i första hand"

Det trodde jag oxå var orsaken,men han har ju inte spelat med J-20 denna helg iaf!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Vet du varför inte Morin var med och spelade i helgen?

För övrigt hoppas jag att det blir mycket folk i Gavlerinken ikväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
wap.hockeysnack.com
Brynästigern:Ingen aning,men jag har för mej att han drog på sej ngn skada innan de två sista Es-matcherna,men lirad ändå,kanske orsaken?Det är säkert ngn annan som kan svara på det,Lasse brukar ha koll på J-20!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Ok, då ber jag att få tacka för den informationen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: Inför match rapporten på officiella hemsidan angav käkskadan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: Skall själv bila upp till Gavlerinken ikväll, trots att det sker i sällskap med en HV fantast (hur osannolikt det än låter).
Hoppas också på mycket publik.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss:
Med Huss på plats kan vi inte förlora... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Otroligt att Örat rankas högre än Cassel och Kupan...
Nu får man åka upp och leta fel på Örats agerande ikväll ;o).

Är övertygad om att vi gör en bättre match än det förra 1-4 mötet.
Dom har säkert fått upp nån ny vägg som man kan impas av i Rinken också, det får gärna vara Honken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huge: Att "Honken" visar god form lär hjälpa föga mot ett HV 71 som kommer att åka 8:or runt våra backar.Om vi ska ha en chans så får vi hoppas att Liv har en usel kväll. Tips 2-5
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Angående Morin så spelade han ju inte med J20 i helgen på grund av sin käkskada. Nu när Kuppa och även Cassel är tillgängliga tycker väl Boork att Morins käke ska få läka en gång för alla istället för att han ska åka omkring med en slalomhjälm. Men han kommer säkert tillbaka inom kort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Spännande ikväll .. tyvärr så fick man ingen möjlighet att gå på matchen :( Sjutsen svek i sista minuten .. menmen är väl rätt så van att följa matchen hemmifrån, och de är inte fy skam de heller :) hehe .. mitt tips: 4 - 2 !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
90Steen_: Vi får hoppas att du får rätt men det lär bli jäkligt tufft....själv tippar jag 2-2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: ja jag tror på 3-2 till brynäs men vad som helst kan hända i denna matchen men laj hoppas brynäs kan skrälla
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
bif 90: Vi får väl se hur det går....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
70 Rodrigues: Är det Fredrik Olausson som skall åka i 8:or?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Peja: Tyvärr så är Morins käke bruten efter en tackling från Kuppa i förra veckan. Hans käke är fixerad och ska vara det i 4-6 veckor då han bara kommer att kunna äta soppa. Så det kommer dröja ett bra tag innan han är tillbaka på isen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: ja men det skulle vara skönt me en vinst ikväll=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
bif 90: Självklart, men vi möter seriens bästa lag, så jag är nöjd om vi klarar oavgjort ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: jo jag vet men en poäng skulle va bra men jag tror vi kan skrälla
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Finns inte hockeylive kvar längre?
Det är SR som gäller nu mer eller?
Kommentera


Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Och de sköter det bättre än gamls HockeyLive.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Jompe: Verkligen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Jompe: Ok, jag har varit "borta" ett tag....
Då är det dags att jobba in lite poäng då!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Nu blir det att se hockey på tv. Jag har stor tro på laget idag och tror fan på en fin trea. Vi vinner med 3-2! (Bäckström, Felsner x2)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Nu har Boork supit till! Knut-Henrik Spets och Jörgen Almtorp....... Va fan är det här? Ha, ha, ha.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Hyffsad start verkar det som....PP nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
jimmy_90_bif Kom igen brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
jimmy_90_bif: Jadå, Almtorp 1-0
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
jimmy_90_bif: skönt, skönt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Kul att Almtorp äntligen fick sätta den ;) Och skööönt med 1-0! Håll detta innan pausen nudå !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
90Steen_: lr varför inte matchen ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
90Steen_: Är det fel på min tv, eller är det så här tyst när serieledarna är på besök i Gavlerinken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Brynäs spelar "hyggligt" och ska va tacksamma att det står 1-0.HV har haft nåra riktigt feta chanser.Vi behöver 2-0 också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
eltifoso: Är Morin med och spelar ändå...?
Fick assistpoäng enl. text-tv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
eltifoso: är matchen på tv ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
eltifoso: Så här är det ALLTID när HV kommer på besök.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
90Steen_: PPV...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Ojjoj va skönt med ledning i paus mot serieledarna ;) HÅLL DETTA NU KILLAR!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: Det är han inte........Månsson assisterade snyggt,annars en otroligt seeeeg period,Hv underpresterar o skapar inte mycket framåt!Dem chanser dem skapar är våra "bjudningar" av Dacke o Sjödda!!

Men räkna med ett helt annat HV-lag i andra perioden!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
sylf: Bra gjort utav Dacke och trycka till Niiskanen (tror jag) vid sargen så Månsson fick fritt fram att lägga passet till Almtorp.

Annars så är det inte mycket att hänga i julgranen denna match.. jo BP i slutet var bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Ok, blev lite fundersam när jag hörde att Morin var skadad. Bra start i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
65selander: Honkens plock på Melins friläge var väl periodens höjdare!!
Men vad gör "Dacke",börjar dribbla som siste man,hade det stått #62 på ryggen då hade varit färdigspelat!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
65selander: Det är bara att hoppas att HV fortsätter att vara sega resten av matchen. Viktigt att få hål på Liv i första!!
Kommentera

« · 655712