Brynäs IF

712960 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-HV 71 16/1-01

656796 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: Låter bra, Lind borta till efter OS och Sulku hela säsongen. Det är väl de enda allvarligare skavankerna vi har i truppen just nu ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
munkas: Kör hårt munkas! Minst ett rykte till i morgon tack!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: Spelade inte Per Gustafsson i HV med specialskydd i slutspelet 03/04? Om Dacke nu missar 2-3 matcher känns det i alla fall överkomligt. Ett finger tillhör ju inte en hokkyspelares allra mest vitala delar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Nix, spelarna som du räknar upp ser jag bara som en breddning av truppen, jag snackar om riktiga förstärkningar. I morgon ska jag ta mig upp till gavlerinken och hjälpa Sundlöv med faxen. Den har tydligen krånglat på sistone...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
munkas: ja precis ,vad har du i kikarn??Sakic?Gionta?Thornton?......:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Det är väl där jag kommer in i bilden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: Stämmer Lasse!!

Dacke lär väl missa ganska många matcher ändå med tanke på att det är tätt i programmet framöver,men tills Tisdagmatchen(Mora borta) kanske Sundlöv har skrapat fram nåt nytt tollskott till truppen!!

Lite oroväckande bara att det inte florerar några ryken över huvudtaget!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19: Jaså, Dr.Toss du kommer ihåg den jäveln... Var det inte han som tog livet av sig efter att ha spårat ur totalt?

Jag fick beskedet genom Kebbans frågespalt så något research har inte gjorts. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: Strålande besked,Dr Toss:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
brynästigern: Det verkar som att Dackells finger inte var brutet utan endast fick en spricka. Det kommer ju att korta ner frånvaron väsentligt.

Jag skulle tippa på att han är tillbaka om nån vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rodge: Motivation slår klass...som det så vackert brukar heta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rafalski:
Hahaha...Var nog den mest färgade analys jag någonsin läst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Lunkan: Melin skött ju inte precis rätt på Honken när han gick ner i spagat och plockade friläget...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rafalski: Lite motsägelsefull rapport måste jag säga eller vad sägs om:

"HV71 vat det klart bättre laget i matchen"

Trots att Johan Holmqvist höll nollan var ändå Stefan Liv den bästa målvakten. Brynäs hade flera bra chanser att öka på, men då stod Liv i vägen. Att rädda HV:s skott 28 skott, bara 15 efter två perioder, var inget svårt - det räckte med att stå i vägen. HV71 sköt antingen rakt på Holmqvist eller utanför.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss: Håller med dej det vara bara Laban som sade han tyckte inte HV hade bred trupp vilken jag precis som du verkar tycka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rafalski: Patestiskt var ordet. Hade två HV fans med mig i bilen hem och de var ense om att utan Liv i målet hade HV legat under med 5-0 efter andra perioden. Det var snarare Brynäs ineffektivitet än HVs 6 mot 4 läge i slutet som höll på att fälla hemmalaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Laban: Skillnaden mellan Frölundas och er trupp är inte stor alls vad gäller stommen. Skillnaden ligger i att Frölunda vågar ge juniorer chansen i större utsträckning. Vilket lag som helst i er situation, serieledare och gott om självförtroende. Hade skickat med en hel kedja med juniorer som avlastning. Fast det är klart, det kanske inte heter juniorer i jönköping utan, "korgossar" eller liknande ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok: Precis, HV har ett gäng bärande spelare så om Fredrik Olausson skulle bli skadad betyder det inte så mycket då man har Petrasek, Gustafsson och Lars Jonsson som lätt täcker upp hans klass.
Frölunda sitter i samma sits, marginell skillnad men Frölunda har nog fler duktiga juniorer att slänga in vid skador.
Definitionen bred trupp tolkar jag som flera spelare av klass som gör att man inte är sårbara vid ett par skador.
Brynäs har sparkat tre tänkta nyckelspelare, har Lind och Dackell nu långtidsskadade. Har tillgång till två naturliga centrar men lyckas ändå gå runt på nästan fyra femmor tack vare spelare som Gellerstedt, Hermansson och Spets. Är det en bred trupp per definition då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Något färgad matchanalys på HVs hemsida, eller ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Laban: Tog bara ett taskig exempel ville bara ha ut från dej vad du menar med att laget har en "bred trupp", att dom har många spelare att tillgå? Eller att dom har bra spelare på alla positioner så dom inte är s¨känsliga för skador på någon spelare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
fan vad gött det va igår......älska Brynäs....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss: Exakt. "Äsch, kan man bara ta ut 500-lappar i den här bankomaten idag...?" HV-folket känner inte innebörden av begreppet tunn trupp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Laban: Tyckte jag mig höra signaturen från HipHip till Dagens I-landsproblem kring din insändare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok:

Nu tog du la i så du sprack..

Men Hv71 har 11 forwards att tillgå
eftersom Pasi Mättänen troligtvis
inte kommer att kunna spela mer i år.
Det är minst 2 spelare kort om du frågar mig.

Det ultimata är att kunna spela med
4 kedjor och 3 backpar,ngot som FBK,VF
och LHC gör.Att kunna går runt på 4 kedjor
spar på krafterna något man har nytta av
i ett slutspel inte sant?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Laban: Tycker nog dom har en bred trupp eftersom trots skadorna så tuggar ju maskineriet vidare... eller hur menar du att en bred trupp är? 18 forwards o 10 backar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss:

Hv71 må vara bäst i årets ES men att de
har en bred trupp håller jag inte med om.

Hv71 har 7 backar och 12 forwards att tillgå.
Pasi Mättänen har en kronisk ryggskada och har
spelat ytterst få matcher i år.Nu är David Fredriksson
och Mattias Remstam skadade då måste
Hv 71 spela med tre kedjor.

Nää att säga att Hv71 har en bred trupp är felaktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss: Nej visst är det oxå så som du säger. Man märker inte av dom skadorna lika lätt bara att kolla på Frölundas situation där vi har 3 bra spelare skadade men ändå får hyffsat koll på spelet. Bara att hoppas att er situation reder upp sej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok: Vill nog också förklara det med att HV har en bredare trupp än på länge. Backbesättningen är strålande och det vimlar av potentiella poängkungar i 1a och 2a kedjan. Sårbarheten är inte lika stor i ett sådant lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok: Jo, det är möjligt, jag tog mest HV som ett exempel runt denna match. Däremot så har Brynäs de senaste säsongerna konstant drabbats av skador på nyckelspelare vilket är underligt, för inte säga unikt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Huss: Ser du tillbaka så brukar HV ha det omvänt dom brukar alltid få skador på viktigare spelare men har kanske det där lilla extra denna säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
För övrigt kan man undra över hur olika ödets lotter faller (nu talar jag inte om bitterhet för att den vinnande 50/50 lotten inte fanns i min ägo).
När HV drabbas av skador är det andremålvakten Ersberg, fjärdeline killar som Fredriksson, Svanberg och Remstam som drabbas.
Åker Brynäs på skador då är det givetvis bäste backen (Sulku), landslagskeepern (Honken) bäste centern och poängplockarn (Lind) och vårt relativt nyligen hemtagna NHL proffs (Dackell).
Varför i all världen kan det inte var Gellerstedt, Spets eller Hermansson som ger sig in framför mål och agerar kamikaze piloter bland våra egna backars projektiler?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
rafalski: Ja, det var en riktigt bra match trots måltorkan. Andra perioden måste vara bland de bästa Brynäs har spelat i år. Synd bara att ineffektiviteten (självförtroendet..) vid målchanser är så tydlig. Skulle göra under om det ramlade in en 2-3 puckar till i en match som igår.
Defensiven såg stark ut igår, trots att HV spelarna var fysiskt större så var spelare som Sunken, Lavins och Andersson riktigt starka. Även Felsners defensiva spel var kul att se, avväpnade HV spelare retfullt enkelt ibland.
Almtorp måste gjort sin bästa match igår och Månssons tändning var det inget fel på.
Undrar bara om Brynäs laget orkar i längden. Det måste vara oerhört fysiskt tungt att spela som de gör. Speciellt då vi hela tiden verkar öka på skadelistan.
Till sist, Boorken, öva på 4 mot 1 lägen också. Maken till handfallna Brynäsare när situationen uppstod har inte setts på länge....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Dackell är femte bästa poängplockare i Brynäs, han har näst bästa plus, minusstatistik och bara Sjödin har varit inne på fler mål framåt än vad Dacke her varit.
Dackes sargspel, kämpaanda och finurliga passningar har lett till många mål och målchanser så helt offside framåt tycker jag inte att han är. Att han trots mycket speltid bara ligger på minus två i plusminusstatistikern talar för att han är mycket viktig för laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Riktig skön seger igår, 60 min krig och Honken börjar närma sig formen från -99. Lite smolk i glädjebägaren att Dackell blev skadeskjuten. Jag tror tvärtemot många andra härinne att vi har minst lika stor segerchans om inte större mot LHC på torsdag än mot LIF på lördag. Topplagen har lite problem med motivationen och får dom inga enkla mål så tar det emot att gå in och göra skitjobbet. Leksand däremot MÅSTE vinna mot Brynäs på Lördag annars är risken stor att luften går ur dom, men jag tar gärna emot 6 pinnar till den här veckan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Bissett19:
Örat höll ju sin sedvanligt höga allsvenska standard...
Sjödda var så osynlig att jag ett tag undrade om karln hade klivit av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
claesw: "Är du någon officiell representant från klubben eller?"

Jag ser honom snarare som en motvikt till alla utomsocknes som hela tiden gnäller på publiken... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Jonas: Vill också tacka alla ni som var där igår och supporterade Brynäs, trots byggdamm o TV-gala.

Är du någon officiell representant från klubben eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
HF: "Måste komma med en iaktagelse från gårdagen som ingen verkar ha reagerat på. Den där jävla check-överlämningen innan match."

Håller med dig. En bättre idé vore ju en "line up" i samband med en match isåfall med t.ex. representanter för alla Guldköpare. Där de fick lite reklam och en tröja med signaturer eller nåt. Inte särskilja en av dem.

Nu var det ju i och för sig en intresseorganisation för företag, så det kan ju också ses som en symbol för att näringslivet i Gävleregionen stöder Brynäs. Men det luktar lite "internare". Lite av den gamla tidsandan lever väl kvar i styrelsen.

Vill också tacka alla ni som var där igår och supporterade Brynäs, trots byggdamm o TV-gala.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
HF: Märkligt!! Vi i Brynäs Stockholm har beställt och betalat en likadan...Inte hört ett piss.


JanT: Väntar bara på att Christer Rockström ska komma och spana in Bäckis,så han hamnar i ett bra lag och kan börja leta lägenhet på Manhattan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
HF: Tanken slog mig med igår. Snacka om att förringa de andra och ge massor med fokus till Svenskt näringsliv. Fast det är klart. De kanske har förhoppningar om att smöra till sig mer pengar utöver silverplåten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
JanT: Det har jag hävdat länge. Jag skulle helst se att man försökte ha två kedjor som "skall producera framåt" och två kedjor som spelar 0-0 mot motståndets två bästa linor. Lite Luleåstuk alltså. Fast då skulle vi behöva få in en eller två bra forwards till för jag skulle vilja ha in Molin och Dackell tillsammans med Lind i 3:e.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Måste komma med en iaktagelse från gårdagen som ingen verkar ha reagerat på. Den där jävla check-överlämningen innan match. Svenskt Näringsliv köper en silverplåt i nya hallen och det får de lite reklam för innan match med överräckande av jättecheck och tillbaka får de en Brynäs-tröja. Två saker som jag reagerade på, hur patetiskt är det att inte köpa en guldplåt, det lär ju inte svida så mycket mer än en silver. Sen, varför får just dessa uppmärksamhet? Det finns ju ett gäng som köpt guldplåt som borde hedras mer i så fall och silverplåt är det ännu fler som köpt och inte har de fått nån extra uppmärksamhet för det.

Då har man avreagerat sig lite så slipper det bli en insändare i GD =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
GävleLasse: Är med på din linje, Frågan är om inte Dackell med nuvarande spelstil skulle göra sig bättre i ren checkingline med Almtorp och Aarnio?
Han är inte ett offensivt hot längre helt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
65selander: Jag bytte några ord med Mårts igår vid förmidagsvärmningarna och sa åt honom att de får fan ge oss matchen för vi behöver poängen bättre. Jag passade även på att hota honom lite med "Jürgen", det var nog det som tog skruv skulle jag tro ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
JanT: Intressanta kedjor. Men jag hävdar fortfarande att Felsner ska spela center. Ett platsbyte mellan honom och Björne sedan är jag nöjd ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
65selander: Nog är pengarna kvar. har inte hört något annat. vad tror du om Dackells skada? Lutar nog åt att vi får avvara honom i några matcher.

I så fall tror jag vi kan få en intressant ny 1:a line;

Månsson-Danielsson-Felsner (sämre bakåt, bättre framåt utan Dacke?)

Malmström-Bäckström-Molin (När skall Ove göra mål?)

Hermansson-Almtorp-Aarnio (AB Sargbök)

Ytterforwardspar; Gellerstedt-Spets
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
JanT: Pelle är inte i fas just nu, ser mer och mer buttrare ut för varje match tycker jag.

Men HV har en stabil ledning och bör därför klara av seriesegern utan problem. Är summan för serieseger kvar i ES eller är det bara äran nu förtiden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok: Så är det. Tycker förövrigt att Pelle Mårts i HV tenderar till att förklara förluster med att HV var "ovanligt bleka idag".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
Pelle Borås: Fascinerande annars att när "dåliga" lag slår "topplagen" är det alltid topplaget som gör en dålig match och inte tvärtom :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
arnio: Visst är det bra gjort av detta sopgäng att slå serieledarna....;-)

15 poäng på de 10 senaste matcherna visar att BIF är på rätt väg. Men än är det lång väg att vandra.
Kommentera

656796 · »