Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08

« · 1019534 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: Dålig var han inte bara lite fipplig, inte riktigt med, men Korhonen var riktigt bra annars vet man ej hur det hade kunnat sluta.

Nej, det var inte riktat mot dig, men det här forumet verkar vara himlen för gnällspikar som lever för att sabla ned laget som de säger hålla på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: Ursäkten godtages om ditt misstag inte upprepas...
;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Izah:

Markström var godkänd tycker jag. Domaren var katastrof, men som sagt, skylla på domaren känns klent.

---

"Skärpning, med ditt lag eller inte alls!!" - Den var inte riktad mot mig antar jag? Jag är alltid med !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge:

Oj, läste visst fel.. tyckte det verkade konstigt att du av alla skulle ha fått en sån sak om bakfoten :P fel av mig, ber om ursäkt..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: "Markström dålig? tycker jag inte att han var..´"

Inte jag heller.
Vilket jag väl uttryckte ganska så klart i mitt inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Har redan börjat annonsera efter en handgranat på Blocket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
MarcusElving: Tyckte att Markstöm va fipplig idag, fast när Brendl inte ens orkade åka ut på isen vid presentation, då visste man liksom att det ej kommer att bli vinst.

Sedan var ju domar insatsen under all kritik, men det känns billigt att skylla på domaren.

BIF hör hemma i ES och det är dit vi är på väg, som HUGE sa, varför är så många förvånande över en förlust.


Och om man nu ej klarar av att hålla på sitt lag i alla lägen kan man ju bara ja, ......

Tänk om vissa här inne blev lika uthängda och sönderplockade på nätet som BIFs spelare så var det ej många som skulle våga ta sig till sitt jobb.

Skärpning, med ditt lag eller inte alls!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Dom uppgivna blickarna efter första säger allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge:

Markström dålig? tycker jag inte att han var.. Två frilägen och ett mål i 5-3, inte mycket att göra åt, snarare backarna som var sega i spelvändningarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski: "Huge, din analys köper jag rakt av, men fan vad denna förlust svider. Nu lär Korhonen få nytt förtroende i Malmö och det förtjänar han."

Ja, visst fan svider det lite extra när förlusten känns lite snöplig.
Vi får skylla oss själva som inte håller oss till uppgjorda planer, åtminstone i första perioden. Och där grundläggs ju deras seger.
Men jag undrar hur Boorken tänker göra med målvaktsdilemmat han nu har?
Markan fick ju inte kliva av pga att han varit dålig, och samtidigt gör ju Markus en bra insats när han kommer in.
Undrar om inte Markström ändå får förtroendet i returen på tisdag....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Lesky:

En sak till: Vart i hela världen liknar Läkerol Arena Malmös Islada? IQ-befriad bloggare ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Lesky:

Fy fan vad löjligt!
Tänker inte ens försöka kommentera det där, Arenan är väl helt okej tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Saxar ur Malmös blogg:

Live från Tablettasken del 3
(14.01, 29 mars 2008)
Inne i Läkerol Arena för första gången. Kan ju inte direkt säga att det är något som imponerar. En katastrof, om jag får vara riktigt kritisk. Det känns som att man har stressat sig genom hela bygget och missat en hel del fundamentala delar.
¤ Varför bygger man inte en läktare som följer sargen, utan en som liknar vår kära Islada?
¤ Avbytar- och utvisningsbåsen verkar man helt ha glömt bort.
¤ Är man över 190 cm går det knappt att utnyttja faciliteterna på detta ställe.
¤ Ismaskinen ser ut att vara imponarterad från Hawaii.
¤ Några extremt korkade räcken skymmer sikten ganska duktigt för en av mina bänkgrannar.
¤ Mediakuben är extremt liten.
¤ Den sämsta musiken i mannaminne. Just nu spelas "I love Europe"...I rest my case.



Ska vi skämmas för Läkerolen också?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Vinst i Malmö är ett måste, annars är vi rökta vågar jag lova..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge: Bra analys. Det jag ställer mig väldigt frågande till är Boorks matchning av laget. Varför nöter han på med Hansen tillsammans med Dackell och Brendl? Jag hade gärna sett att man gjorde en rokad och stoppade in Brendl tillsammans med Lind och Alcén och stoppade in Danielsson tillsammans med Dacke och Hansen för att bilda en tredjekedja. Maken till ineffektivitet får ma leta efter.

Vann vi någon tekning idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Tabellen :-(


1 Malmö 5 4 0 1 0 15- 9 12
2 Brynäs 5 3 1 1 0 17- 10 10
-----------------------------------------
3 Leksand 5 3 0 2 0 18- 9 9
4 Mora 5 2 1 2 0 8- 10 7
5 Rögle 5 2 0 3 0 16- 20 6
6 Västerås 5 0 0 5 0 9- 25 0
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
70 Rodrigues: Den sämsta värvningen någonsin i föreningen är pajas Sundlöf. På fyra år har han lyckats ta ner föreningen i skiten två ggr, det säger allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
mikenomad: Huge och jag vet vart vi har varandra, så det är lungt. Hur skulle den här jävla GB:n se ut utan Huge, Rodrigues, GävleLasse och Sylf :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
70 Rodrigues: Visst, ska inte störa mer i boken för inavlad beundran. Men hur mkt jag än tycker att Brynäs är ett skitlag så hoppas jag i klarar er kvar! Ni hör hemma i ES och med lite rättning i leden så kan nog bättre tider nalkas även er.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
mikenomad: Att ständigt och jämt slicka röv på något som inte fungerar, det om något är pinsamt, och att du försvarar det är ännu mer pinsamt. så håll dig i din förbannade TIK Gb hädanefter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
mikenomad: Håll dig i TIKboken din pajas!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
"Vi vill ha erat stöd på läktarna, ni är som en sjätte utespelare". OK, vi gjorde vårat ikväll, varför vek ni ner er som ett gäng juniorer? Leif Boork, har du någon annan taktik än att backa hem? Pisamt att se dig icke agera i båset, du är så jävla dålig och det absolut sämsta som har hänt i Brynäs historia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
70 Rodrigues: Va fan är det för fel på dig, är det så jävla svårt att se att Huge gång efter annan faktiskt levererar rätt nyanserade matchanalyser? Till skillnad från dig som match efter match gråter ut om hur pissvärdelösa jävla skitbrynäs är.

Visst, som TIK:are håller jag gärna med dig...jag tycker Brynäs ÄR ett skitlag och tanken att många s.k. experter före säsongen trodde att de skulle vara där TIK är nu med fetchans att gå hela vägen är inte bara absurd, den är så sinnessjuk att det är pinsamt.

Men åter till Huge, hans senaste matchreferat är inget annat än saklig och besk kritik mot Brynäs agerande på isen. Fattar inte att du inte bara ger fan i Brynäs och börjar heja på ett lag som vinner istället. Håll dig dock gärna borta från TIK, med supportrar som dig behövs inga motståndare....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
70 Rodrigues:
Måste bara dela med mig en sak i misärens stund.
Satt en Tagga malmöit några platser från mig idag... när dom fick sitt första mål ställde han sig naturligtvis upp och jublade MEN... skrek även "SÅÅ JÄVLA RÄTTVIST!!"
Jag och polarn garvade ganska gott kan jag säga!!:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge: Va fan är det för fel på dig, är det så jävla svårt att erkänna att dom gjorde en skitmatch?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge: Ja, Brendl slarvade i PP, MEN Sjödin sket ju fullständigt i att jobba hem. Om gubben hade tagit i lite hade det blivit 2mot2, men hans spelförståelse (som annars är bra) svek honom tyvärr den gången och han bedömde situationen helt fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Huge: Visst räknade man med poängtapp i KS, men inte mot Malmö hemma....och idag spelar vi faktiskt inte bra, man kan inte säga att vi blev bestulna på segern precis,även om vi hade bra chanser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Huge, din analys köper jag rakt av, men fan vad denna förlust svider. Nu lär Korhonen få nytt förtroende i Malmö och det förtjänar han.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Ha ha ha, ja jävlar vilket oflyt vi hade. Du är rolig du.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski: Konstig match. Vi är stirriga och lite för överambitiösa i början, vilket tyvärr straffade sig. Efter kvitteringen ser det lite bättre ut men när Rönnmark sen hittar 2 höga klubbor som såg lite tveksamma ut, så gör dom 1-2.
Sen slarvar Brendl som siste man i PP och Söderberg kan kontra in 1-3.
Små marginaler, men vi reducerar och är med i matchen igen.
Därefter backar dom hem och försvarar sig och det blir mkt kamp.
När vi sen inte lyckas göra mål i 5 mot 3 (riktigt dåligt pucktempo och fantasilöst) och samtidigt missar två öppna mål (Hansen och Björne) så var det kokta fläsket stekt.
Som sagt: större chans att ta poäng borta, som det känns.
Halva serien spelad och det är så jämnt som det förutspåddes att bli.
Ändå verkar många vara jätteförvånade över dagens förlust.
Nån som trodde att vi skulle gå obesegrade genom KS?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Idag så skäms man att vara Brynäsarer....
Vilken skit match...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Brynäslaget är inte kompatibla med varandra. Precis som vissa par får barn som städigt är sjuka pga. att föräldrarna har en genuppsättning som inte passar varandra.
Det är Brynäslaget 2007-2008 i ett nötskal.
Hoppas bara motståndarna är sämre så det går vägen till nästa säsong, och en viss utrensning åt rätt håll kan ske.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Ska bli skönt att spela borta nästa match, gå tillbaka till ett tajt försvarsspel och skiter i anfallsspel som dom bevisligen inte behärskar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Jag är rädd för att vi idag såg början till slutet på Brynäs elitseriesagan. Det blir knappast nån poäng i Malmö heller. Leksand och Mora hemma blir oerhörda ödesmatcher. Full pott mot dem är säkert ett måste. Sen är jag oerhört skraj för Rögle och VIK borta. Mycket stor risk för minst ett debacel där, som i slutändan kan betyda allsvenskan. Brynäs är mycket illa ute...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Davey_22: håller fullständigt med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Helt oförsvarlig insats....men man börjar bli van. Orkar inte ens va förbannad idag..tomt bara.

En sak dock...spelet i 5-3 var helt åt helvete, att mata Brendl med skitpass trots att man har ca 6 bra skottlägen själv (Hietanen) är inget annat än löjligt kass. Lättläst,fantasilöst,fegt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
StoltBrynäsare: Dackell var helt under isen idag, men framförallt kan man ju undra varför dessa gamlingar inte fattar att dom MÅSTE visa vägen, och dessutom, hur faan kan dom gå på dessa ryck skitlagen gör... jag fattar ingenting.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski:
mora dominerar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
wap.hockeysnack.com
Katastrof, vilket Jävla bottennapp, nu får man hoppas på ett kryss i daladerbyt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
StoltBrynäsare: För Brynäs IF årgång 2008 inte är bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Varför förlorar Brynäs alltid alla viktiga matcher, dem vinner all meninglös brunkhockey mot västerås o rögle men när malmö kommer blir vi totalt sönderägda
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Gusten: Japp, får verkligen hoppas på ett kryss.
Fan, man vill inte fundera på hur det kommer gå mot pågarna borta.
Hemska tanke. Huvva
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Pensionärshemmet falls once again!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Gusten: Det enda som KANSKE kan rädda oss nu är att det blir kryss i daladerbyt, 14 förlängda matchstraff och 23 grova skador. Hoppas skiten spårar ur totalt HEJA EMIL NILSÉN! Kasta in en handgranat!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Nä fy för fan va äckligt. Hur fan kan ni torska mot ett gäng halvdanskar? Jag vill fan inte ha upp Malmö i ES.

Det kan väl ändå inte bli så satans illa att jag får gå på Gärdehov och titta på Sundsvall hockey mot Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Ajajaj.. surt sa räven.
Tyvärr ville inte pucken in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski: Japp så jävla impotenta. Dessa slapptaskar var marginellt bättre än Rögle och VIK, vi har varit sämre än LIF, Mora och nu Malmö...ett jävla under att vi inte är avsågade.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski:
Fasiken vad spännande det är just nu, extra skönt att sitta på sidan och bara njuta utan att behöva tugga på naglarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski: Skönt att man slipper TV-sändningen också då. Sitter på ett hotell i ½stad och lider. Fast med mer allt mer tilltagen fylla.
Kommentera

« · 1019534 · »