Brynäs IF

713125 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16

1800288 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Peja:
Fan, Peja, allt går "din" väg just nu! 😃
Rena juniorlavinen på Sätraåsen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Kollade på TV-sändningen imorse. Kul att studion gav Ölund massiv beröm efter matchen. För mig är det tydligt att det hade varit idiotiskt att panikvärva en center när vi har en så fin talang i laget.

Jensens och Ölunds kedjor kan verkligen driva upp tempot i matcherna. Hur viktigt som helst.

Ikonen är duktig i PP. Också hur viktigt som helst i ett Brynäs som har dragits med stora PP-problem.

Nu får vi bara hoppas att Bokvist är tillbaka så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Bellman 6,0: Jag tror inte att det är en medveten anpassning efter motståndet utan en konsekvens av att bottenlagen försöker (och ibland lyckas) sänka tempot i matcherna. När Brynäs skruvade upp tempot hade inte Leksand särskilt mycket att komma med. Om man ska vara helt ärlig så hör ju de flesta av Lekands spelare hemma i Allsvenskan, därför är deras poängskörd hittills imponerande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Härligt med en nolla.
Vi mötte ju ett sämre lag därför tycker jag det var bra att vi höll en genomgående högre klass. Finns annars en tendens att anpassa sig efter motståndet. Körde även på i sextio minuter.
Hoppas det fortsätter så nu.
Malmö blir nog tuffare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Forsberg 1978:
Clark fick en sån klassisk klubba-runt-midjan-och-omkullvräkt-baklänges av Ollas. Det var nog därför han blev förbannad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Jag trodde Clark var förbannad på Ollas efter en tackling han fick eller har media missuppfattat detta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Brynäsgubbe: Härlig vinst!! Idag saknar nog ingen Sondre Olden...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Inkazar: Det var sagt till Ollas... Hm vet inte vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Chris11: Varför inte? Minns du Scott utan Rödin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Måste säga att Ponthus är helt under isen. Vad fan har hänt? Första 10 matcherna var han en helt annan spelare.
Det kan ju inte bara bero på att han spelade ihop med Jensen och Lindblom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Malmö borta i nästa match... Fyfan. Bli inte belåtna nu. Detta är viktigaste matchen för säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: Cmore killarna sa det där om Paille och i samma veva nämnde dem att Bulan tror att Johnson skulle vara tillbaka nästa vecka, så inget nytt ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: kunde inte låta bli att slå en titt. Tydligen så var fälth bara värd en 2a. Tyckte han var en av planens bättre backar idag.. men ja kanske hade fel. Tycker inte Ölund är "värd" sin 3a heller, borde varit en 4a, pojken hade ju 18.5min för guds skull!.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Inkazar: Jaha, då fattade jag fel. Hur som helst lite uppfriskande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Davey85: som sweatt säger så står Clark upp för sig själv :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Davey85: Clark blev arg när Ollas vräkte omkull honom i en situation vid båsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Inkazar: Man får förstå ilskan från Clark där. Man ser Boqvist åka på vad som först ser ut som en riktigt smutsig tackling. Tycker dock repriserna visar att Boqvist tappar balansen innan Ollas tackling och det blir en oturlig följd.

Men tycker det är härligt med lite attityd från Clark och att han står upp för medspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: nä de har ja slutat med sen länge. Ingen ide för de är aldrig rätt. Vinner Brynäs är det överbetyg på alla. Förlorar vi är det underbetyg på dom spelare som faktiskt varit bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
haha kolla gd's betyg efter matchen. Mannberg en 3a ...........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
"Nobody fucking respects you!"

Haha älskar Clark. Den här filmen ska jag spara och lyssna på en trist sommardag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
4 raka segrar trots tidvis svajigt spel och massor av skador är ändå riktigt starkt. Att nolla Leksand värmer alltid lite extra i själen dessutom. Ikväll mår man bra :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
pjotr63:

Vi har nog en del andra lag som tänker återkomma också. = )
Jaja, puckjäveln är rund den också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Hörde jag att Paille kommer till Gävle nästa vecka?? Missat det i sånna fall. Däremot vet jag att Bulan är väldigt positiv till en Nick comeback nästa vecka.

Men intressant nästa vecka kanske.

Rautio

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Kilström
Pudas - Carlsson
Zanetti

Clark - Jensen - Lindblom
Johnson - Granström - Paille
Ikonen - Blomqvist - Alcén
Asklöf - Ölund - Boqvist
PoW

Sen får vi tillbaks PaW och Sunken ev.Zabb så det kan bli en lång vår ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Man ska alltid sikta uppåt! HV71 och Skellefteå tror jag absolut vi har kapacitet och möjlighet att passera, LHC blir för tufft. En fjärdeplats vore grymt, med hemmaplansfördel och allt vad det innebär. Men en match i taget nu, kommer att bli ruggigt tufft i Malmö.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Vi har haft väldigt svårt för Malmö i år. Hoppas den trenden vänder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: med betoning på eventuellt ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
pjåtor:
Burr, det blir inte lätt.... men inte omöjligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Zappaholic: kniper vi 4e platsen så är jag extremt nöjd. Men tar vi 5e, 6e så är jag också nöjd. För ju länge säsongen går så ju mer skadade spelare kommer ju ev. tillbaks.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
SnowKing: tuff match borta på lördag mot ett formstarkt Malmö så då kanske dom får gnälla igen 😂😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Zappaholic: Ja, detta race pågår nog in i kaklet. Malmös seger ikväll impar och var inte riktigt bra. Ödesmatch på lördag. Blir inte lätt men tre, möjligen två, poäng där skulle vara oerhört viktigt. Förlust, då är det knivskarpt läge igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
pjåtor:
Jobbigt ja.... känner med sånna som munkas o clarence, av omtanke kan vi väl dämpa segeryran litegrann!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: Vad säger du pettisgubben? Vägar vi snegla uppåt i tabellen? Vi har häng på lagen ovanför oss men lagen under har häng på oss.

Usch...detta kan komma att avgöras i sista omgången...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Bra jobbat Brynäs! Ska bli kul att se highlights.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Steenm:
Kvällens oros var att Boqvist klev av... skadad?? Hoppas inte. För idag var han grymt bra!!

Skönt att höra Clarks tugg haha.
Skönt att Bulan körde Broman istället för Mannberg i sista. Hoppas det fortsätter så tills nån annan är tillbaka.
Skönt att Kilas och framför allt Pudas steppat upp på sistone.

Hoppas verkligen att Berra är fitt for fight för matcher och att han inte går på bara för att tillfredsställa oroliga fans.. hoppas det var en försiktighetsåtgärd att han matchas in så försiktigt som han har gjort dom här två matcherna efter uppehållet.

Ölund kan bli extremt nyttig för oss kommande år. Han är en extremt lovande talang. En ung Johan Davidsson kopia tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Haha, jag älskar Perra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Sköna 3 pinnar!!
Finns mycket att berömma, men PPet...

Måste justeras ordentligt, dålig skärpa och konstiga val av spelare inne.
Fälth direkt dålig i PP, helt plattfotad och bara felbeslut ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Zappaholic: Fy fan vad jobbigt för alla negativa att vi vann ikväll men håll ut det kommer säkert en förlust snart igen så ni får chans att spy galla igen 😉😂Tack Brynäs för underhållningen ❤
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Så städar man av Leksand. 4-0 är smickrande för dem idag. Härligt!

Nån som hörde/vet nåt om Boqvist?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Fy fan vad gött, nu är man helnöjd! Smolk i glädjebägaren om Boqvist och Bertilsson är skadade. Boqvist och Ölund är 5/5 idag, vilka gossar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
3 enkla poäng check
4 + mål check
Rautio höll nollan check
Mycket bra spel check
Tack som fan Brynäs👏🏻👏🏻👏🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Alla som tror att Felix vaktar kassen i Malmö räcker upp en hand...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Jaken: man sparar nog Berra för viktigare matcher. Hade han utgått hade Petter berättat det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Rautio Brynäs förstekeeper!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Nu kan man börja snegla lite uppåt i tabellen igen, även fast det år väldigt tajt bakom oss också.. vi har fyra raka tuffa matcher framför oss snart med LHC, Växjö och HV71 borta samt Frölunda hemma om jag inte missminner mig.. blir viktiga poäng att spela om!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
pjotr63: tack för ikväll Brynäs, riktigt bra spelat.. härligt att de gör det inför fullsatta läkare dessutom!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Hjälp Rautio nu!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Jobba in nollan nu, Rautio.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Auchinleck: Ja nu vet vi iallafall att spelet finns där. Tror spelarna tvivlade ett tag.... och när vi inte skänker bort enkla mål finns det ju onekligen kapacitet framåt. Men volatiliteten i mina åsikter är rätt hög så jag ber att få återkomma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
bifhjärta: Men så tjusigt vi spelar av tredje perioden. Visst ska vi vinna mot ett lag som Leksand, men jobbet ska göras också.
Kommentera


1800288 · »