Brynäs IF

712126 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007

843549 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Att supportrar munhuggs m varann förstår man,,bättre,, än denna tråkiga situation som råder här på "hockeysnack" för stunden. Tagga ner er lite grann!!!! Please boys and girls...->>>
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Huge: Halmstråt kan kanske bestå i att Boork först går ut och säger att nu ska vi tagga upp för slutspelet, vi ska vinna 5 av de 8 sista matcherna.
När det sedan visar sig att detta går helt åt pipsvängen så säger Boork att laget är nedtränat, att allt går enligt planerna och att formen inte skall komma förrän lagom till slutspelet.
Luktar lite halmstrå tycker jag.

Känns lite som att om man ens kan hitta något positivt i dagens situation så har man grabbat ett halmstrå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: Du tjatar om dina halmstrån och jag har ännu inte fått ngn riktig kläm på vad du menar.
Vad skulle vara halmstrået?
Boork har ju förklarat hur han tänker och vilken ide han jobbar efter, sett till de förutsättningar som föreligger: spelet går trögt, vi har haft skador och sjukdomar, vissa spelare vilas mer eller mindre avsiktligt för att vara fräscha inför slutspelet. Sammantaget är det hela alltså ett agerande som Boork tror på och även genomför.
Om det sen kommer att funka, får vi väl se.
Även om det inte skulle funka så är det ju djävligt lätt att i nuläget stå och säga att man gjort fel. Då är man ju iaf garderad om det nu verkligen skiter sig i slutändan. Men att med facit i hand efteråt stå och konstatera: "vad var det jag sa", känns väl inte direkt seriöst.

Ett halmstrå trodde jag var när man uttömt alla möjligheter och hoppas på ett mirakel.
Frågan är då ifall det skulle behövas ett mirakel för att ex besegra Timrå i bäst av sju?
Tufft, javisst. Men det hade det varit även med ett garanterat toppspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Fy vilken mardröm denna säsong har blivit. Allt började så himla bra med en Bäckis som spelade strålande och med massor av poäng och folkfester i Läkerolen.

Vad sjutton har hänt? Jag är chockad. Nu tror man inte ens på kryss innan nedsläpp längre utan hoppas bara på att vi skall slippa förnedras.

Detta påminner starkt om en säsong för inte länge sedan när vi rulade i serien för att sedan tappa allt i slutspurten, åka ut i fyra raka och året därpå hamna i kvalserien.

Fan vi har inte spelat en enda riktigt viktig match i år och när de viktiga matcherna kommer så är vi helt djävla under isen.
Visst nedtränade men va sjutton det är nog Fbk, Hv, Timrå och Modo med.

Sjödda har pajat liksom Jesus. Bäckis och Angell har gått från att vara stjärnor till att vara mer eller minde kassa.

Jag mår dåligt, mycket dåligt och ser fan knappt inte ens fram emot kommande matcher utan är mest bara rädd för hur förbannat illa det kan komma att gå.

Mörkar Brynäs allvaret i Sjöddas skada? Har detta fått resten av laget att fullständigt tappa tron på att de räcker till?

Vad sysslar Boork med? Hutten och Dackell slitna? Hur är det möjligt? Har de kört hårdträning som har tränat sönder spelarna?
Mystiska bänkningar och obegripliga laguttagningar verkar inte ha gjort att spelarna tänder till det minsta.

Strimman av hopp ligger i en vinst mot Luleå, en spelklar Sjödin och en från intet plötsligt uppoppande formtopp hos Bäckis som leder till att allt helt plötsligt lossnar hos alla samtidigt.

Hur troligt är detta egentligen? Som det känns nu så är det 1 på miljonen att vi tar Sm Guld, 1 på 100 000 att vi går till Semi och ca 1 på 1000 att vi vinner en slutspelsmatch överhuvudtaget.

13 raka utan en trepoängare, tolv raka? förluster i Sm-slutspel är siffror som inte direkt lovar segerns sötma kan man säga.

Hoppas verkligen att Brynäs ger allt mot Luleå i sista.
Att Boorken toppar och går runt på de hetaste spelarna i spel fem mot fem såväl som i Powerplay. Att han matchar de minst dåliga spelarna som visar att långt därinne någonstans så bankar det Brynäshjärtan hos Brynäsarna, Brynäshjärtan som vet att Brynäs kan uträtta stordåd, att Brynäs aldrig jag säger aldrig ger upp hur hopplöst det än ser ut.

Fan det får bara inte sluta med ytterligar fem förluster, det får bara inte hända.

Nu gäller det som spelare som Bäckis, Sperrle/Jesus, Angell och Sjödin att visa att de är vinnare, att de inte bara kan briljera utan press.

Jag är chockad, jag mår illa.
Fan, kärlek är bra jobbig ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: nja, det känns mer som om Boorken är nöjd, FÖR nöjd.

Nöjd med att vi inte legat i botten av tabellen...nöjd med 20 oavgjorda... för det är ju så svårt att slå Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: Boorken verkar oxå vara nedtränad,många felbeslut från hans sida den senaste tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: Hade Boorken haft koll på läget så hade han inte hattat runt så jävligt med laget. Oj, Molin är borta, då rör vi om i tre kedjor...Hade det varit "stabilt" så hade han kört in Sunna eller någo annan junis på hans plats... för det är ju ändå "uppladdning" inför slutspelet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: Ja det gäller att kunna snärja pressen,Kebben går ju på det iaf.

Men inne i omklädningsrummet är det nog rätt bra med panik.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: Halmstrån verkar vara det enda Boork har gott om. Det ska bli jävligt spännande att se hur han formerar laget på fredag.

Vilka "vilar" då...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007

Boorken griper efter halmstrån igen:
Från GD:
- Det blir perfekt för oss att slå ur underläge - men jag förstår allas reaktion när fansen i dessa dagar allmänt undrar vad vi sysslar med...
Boork vidare:
- Vi har varit kalla i tränarleden och inte spelat alla nyckelfigurer så hårt på sistone - och det kan bli en avgörande faktor hoppas jag.


Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Peja: 5 spänn på Huge.. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Hulkkonen får helt och hållet ta på sig deras 0-1-mål. Någon som INTE håller med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: jo jag vet.. de flesta går å sätter sig bakom spelarna eller uppe på 3e plan där de brukar finnas stora hål
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Det blir ju inte bättre av att 50% av ståplats sätter sig på någon av alla tomma stolar efter första periodpausen heller...

Det blir tänkvärt tomt på hemmastå efter en period.


Snålovar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
65selander: de lär inte hjälpa.. dom som "brukar" försöka få igång klacken hade alla köpt sittplats! gabbe och co! för dom tycker de är meningslös match och dom "orkar" inte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Du får väl ta med dig ett gäng och vattna ståplats före match så att inte turisterna kan sitta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Dream Team:
Brynäs - MODO 4 - 3 (0-1, 1-1, 2-1, 1-0) sd
MODO - Brynäs 3 - 3 (0-2, 3-0, 0-1, 0-0) sd
Brynäs - MODO 3 - 3 (1-1, 2-1, 0-1, 0-0) sd
MODO - Brynäs 3 - 4 (1-1, 1-2, 1-1)
MODO - Brynäs 2 - 1 (0-0, 1-1, 1-0)


Timrå - MODO 3 - 0 (0-0, 2-0, 1-0)
MODO - Timrå 1 - 3 (1-2, 0-0, 0-1)
MODO - Timrå 8 - 1 (5-1, 1-0, 2-0)
Timrå - MODO 3 - 2 (0-0, 3-0, 0-2)
MODO - Timrå 5 - 3 (1-0, 1-0, 3-3)

Det blir som att välja mellan pest och kolera, kanske Modo hellre vill ha Linköping ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
rafalski: ska va kronwall ;) en spelare med "power" som vi skulle behöva! om vi ska ha en liten skit så byt ut mini spets mot lill wallin!

ni som inte va där å såg matchen så har stå plats blivigt nya och billigare sittplats! typ alla satt å dom sa "välkommen å slå dig ner på sittplats"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Vi får vara glada att vi inte har lättviktare som Sidney Crosby, Paul Kariya etc i laget, dom skulle inte ha en chans att hävda sig. Hatcher i Flyers är urtypen för en komplett hockeyspelare, stor och stark.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: Lättare byte? Vi har ju plusstatistik på MoDo. 3 vinster, 2 förluster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: jo vi skulle haft flera över 90 pannor som kunde kriga! alltså inte knattarna! månsson och janne är väll dom tyngsta i laget har ja för mig
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
TIKbiff: Jag tror att många lag granskar hur de spelat mot de olika lagen och väljer därifrån. Modos uddamålsseger hemma senast ger dem inte allt för mycket självförtroende. Däremot så har ju ni Tallefjantar varit ett lättare byte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
70 Rodrigues:
Och vi lyckades med en av de bättre matcherna denna säsong, kan mycket möjligt vara så att dessa poäng innebär ett LHC i kvarten..det gillar jag inte..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: tja Brynäs är ett av Elitseriens lättaste lag. De flesta väger 70 kg när de åker runt med en hantel i pungskyddet
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
TIKbiff: Alla vill ha Brynäs i kvarten, för vi är det lättaste bytet!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse:
Ja och sett till dom sista 13 omgångarna så avskräcker
BIF verkligen..
Övertygad att Modo skulle välja er före Timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
70 Rodrigues: Som jag skrev till Huge tidigare. Han diskuterar inte, han märker ord...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: ja ingen verkar vela smälla på! fan tror dom att alla är gjord av glas eller? va äre för veklingar vi har! man ska tacklas i hockey!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Huge: Säger han som svara åt sin banjobroder JanT i parti o minut! Ge dig nu för fan och kom med ett nyanserat svar istället!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Ge faen i att tracka Huge nu!!!!

Han har faktiskt följt Brynäs IF hela säsongen via text-tv och radiosporten och vet nog mycket mer om Bork och BIF än vi alla andra tillsammans!!!


Nu tycker jag vi tar varandra i handen och gemensamt sjunger "We shall overcome", -Huge, du tar första versen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
70 Rodrigues: "Hur fan vet du vad han antyder??"

Låt din pappa svara nu istället.
Han klarar det säkert rätt bra på egen hand...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Ta ett par djupa andetag så kommer det att kännas bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Ja han visade lite vilja tycker jag. Tänk om de andra kunde smälla på när de får chansen istället för att vända ifrån.

LHC gick på väldigt kort om folk idag men det var inget Brynäs tag tillvara på. Martin Öhrstedt som ytterforward säger en hel del om hur mycket folk LHC hade att tillgå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Huge:"Du antyder ju isf att han inte skulle ha en aning om vad han sysslar med"

Hur fan vet du vad han antyder??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
65selander: :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: men hauthonen och widing lär han ju bänka! för dom är för bra i nuläget så dom kanske kunde gjort så laget skulle fått 3p! och de får ju inte hända! vi ska ju förlora allt och komma så långt ner som möjligt så kan vi kanske möta hv i kvarten och åka ut på en gång!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
rafalski: Här får du så slipper du vänta så länge...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: nä i nuläget kan inte brynäs vinna nått! borde byta ut så J-20 spelar! dom kan ju iaf vinna mer än brynäs! och kim sunna va inte helt fel idag! smällde på några gånger iaf :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Huge: Det har jag förklarat för dig tidigare. Hela upplägget under Februari har varit dåligt. Jag köper inte hans bortförklaringar helt enkelt.

Han bänka t ex Hauthonen efter Moramatchen för att han är "sliten" med det resonemanget kunde han ju ha bänkat halva laget. Får inte Hauthonen vara "nedtränad" han med? För du opch Boork anser ju att de är nedtränade fortfarande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
rafalski: "Bara att se Mårts le kan ju vara värt en hel del ;-)"

ET i kvadrat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: Mm, tänkte lite fel där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: Bara att se Mårts le kan ju vara värt en hel del ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Falken: Färjestad måste välja mellan sjuan eller åttan tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Nej det kan bli linköping med om de kommer fyra. Torskar timrå med några mål och Linköping vinner med några kassar så går de om Timrå på fjärdeplatsen och vi blir femma eller sexa, förutsatt att vi förlorar mot Luleå vilket vi kommer att göra, Motivation slår kass, du vet.

Jag tror inte att Modo kan motstå att välja Timrå om de kan. Mot oss har ju Modo haft det ganska svårt hela säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Dream Team: Självklart blir det tufft oavsett motstånd med Brynäs i nuvarande form, men jag vidhåller att Modo är det lag som passar oss bäst av de alternativ som finns.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: Inte en chans att HV71 eller Färjestad väljer oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: Kan du inte utveckla ditt resonemang om att Boork bara griper efter halmstrån?
Ex på vilket sätt och av vilken anledning.

Du antyder ju isf att han inte skulle ha en aning om vad han sysslar med.
Tycker du att hans resultat hittills i föreningen tyder på det?
Eller menar du att han inte vet vad han sysslar med rent hockeymässigt kring laget?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
88Lindkvist: Förlust på Fredag,samtidigt som LHC vinner blir vi sexa,o då väljer en skrattande Mårts Brynäs på Hovet Lördag kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
GävleLasse: om vi blir femma är de väll klart att vi får timrå eller modo i kvarten ellerhur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
65selander: Nja, det tror jag inte. Använder Boork fullt manskap så spricker ju illusionen om att det blir bättre så fort det är fullt manskap.

Nej, det blir 5:e eller 6:e plats, Order från Sundlöv som inte orkar att fixa med resa så snart efter "lottningen" på lördag. Han ska på bio på söndag och måndag så måste han hämta ungarna på dagis så den dagen ryker den med. Nej det är bättre att vi får börja hemma, att det kan kosta en mille i slutändan gör inget.
;)
Kommentera

843549 · »