1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738909 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
lindberg: En viss skillnad på det spel som presterades den säsongen om jag säger så. Det tar några år innan Brynäs har en stomme av så spelskickliga herrar igen. Just nu är det jobba och slit som gäller...
Det är inget som drar massorna till rinken.

lindberg: Åter igen! Det är de där jä... derbygruppernas fel! Vi har dessutom inte de mest publikdragande lagen i vår grupp. Bort med derbygrupperna så kommer publiken, för vem f.. vill se Timrå, Modo och Luleå var och varannan vecka??? Knappt ens deras egna supportrar skulle jag tro ;-)).

Lunkan: Du vet uppenbarligen inte ett skvatt om det du försöker dig på att tala om. Lägg ner, tack.

Det finns problem i föreningen, inget snack om den saken, men du är ute på hal is nu...

65Selander: Läst det på White Lions och man kan ju bara garva och inse att de lär vara IQ befriade bråkstakar bara....
Skulle vägra gå med i en Supporterförening som har en så låg nivå på sin sida.

bobbe: Jag lägger ner !

lindberg: Har du den vidion hemma? Skulle man kunna göra en kopia av det bandet (om det går)? Visst, Per Dahlström (ekonomiansvarig) skyller på derbygrupperan i dagens gd, tycker att hela den bilden inte stämmer. Min personliga åsikt är att supporter klubben Brooklyn Tigers inte har gjort allt för att få dit folk på läktaren. De får inte ens dit sina egna på ståplats ens... Om de skaulle försöka få dit brynäsare som bor i Gävel, både de som sitte rpå sitt samt ståplats folket så skulle det vara bättre tryck på läktaren med mer publik. Allt går igenom supporterklubben, De kan faktikst göra ett bättre jobb på hemmaplan...
Det är min personliga åsikt, som sagt...

bobbe: Det är ju ingen hemlighet att ni har ett dåligt rykte men det är ju upp till er att bevisa motsatsen. Befatta er inte med rötäggen, stäng dem ute från föreningen. Det finns säkert både bra och dåliga människor även bland er, men se till att de är de trevliga som syns och hörs mest, så försvinner väl ert dåliga rykte med tiden.

Lothar:
Det är spelet som måste locka "folket" till rinken. Att Brooklyn Tigers skulle lyckas med det är utopi...

bobbe: Lungna ner dig lite, käre Bobbe. Jag undar bara vilka knäppa personer som sköter om White lions hemsida ang erat skitprat om brynäs på hemsidan? Finns det såna märkliga personer inom it gruppen/white lions styrelse så finns det en hel delö personer förutom det som verkar vara lika konstiga som inte regerar om det som står på sidan.

Lunkan: Tack... jag hoppas att du förstår att jag reagerar som jag gör. Jag hör inte till "rötäggen" direkt, men när någon kommer med sådana anklagelser, då kan inte ens jag hålla mig.

RavenLord: Ja, alla är det. Bara för att det står larviga saker på en hemsida så är alla idioter. Vi är nazister, rasister och kvinnohatare också, visste du det? Icke heller att förglömma lönnmördare och terrorister.

Jag tycker inte heller om snacket på hemsidan, men det kan jag i alla fall försöka påverka inifrån. Det blir knappast bättre av att jag gnäller för mig själv i min lilla vrå...

Lothar: Jag vill vara lugn... :) Men när påhoppen "haglar" så är det lättaste sättet att värja sig att hugga tillbaka. :P

Det finns märkliga personer där - helt rätt. Sedan ska man givetvis ta det som står på sidan med en stor nypa salt, men tonen är "fel"...

Lothar: Supporterklubben kan inte få mig att ändra på mig gällande va jag tycker om Derbygrupperna som är åt helvete för hockeyn och att Linköping Luleå MoDo och Hv71 är tråkiga lag att gå och se...Timrå gillar jag men de blir för många möten med dem liksom MoDo Luleå...Hv71 går man och ser trots att ja tycker de är ett tråkigt lag eftersom Brynäs spelar ju inte mot dem varje vecka hemma som de i derbygruppen.

Lothar: Ja de är ju inte så bra reklam för Lions att ha en av dessa knäppgökar till att sköta Hemsidan som blir ansiktet ut

65Selander:

Ääh, din fegis. Det hela handlar om att du redan insett att det blir pinsamt för Brynäs på Lucia och du nu besparar dig förnedringen genom att skylla på jobbet.

Länge leve NHL!!!

RavenLord: Derbygrupperna suger fett! Ok om vi hade LIF FBK och DIF men som det är nu lägg NER SKITEN!

bobbe: Du tänder direkt när din supporterklubb blir kritiserad. Det är ett känsligt ämne white lions. Men som man bäddar får man ligga, och det räcker med ett par stycken rötägg i hela föreningen så dras alla med i smeten, inte minst av massmedia, tyvärr.

Poffa: Nä nu kalla mig chicken, nej nu...

Tyvärr så är den bistra sanningen den att man är lojal till arbetsgivaren ;-)

Dopingligan NHL, nej tack!!

Lunkan: Dom om ni skulle ta en poäng i den gruppen...

Ja ja det gör ni knappt nu heller! ;)

65Selander:

Nähä, inte ens lite ret lyckades skrämma upp dig till Övik. Måste vara allvarligt på jobbet med andra ord. Jaja, jag får väl se till att fylla cykelkungen igen. Han slipper ju trots allt cyklandet från Köpmanholmen och hem den här gången.

Dopingligan?? Hmpf! Här snackar vi hockey och inget annat. Forza NHL!

Makkan: Det kan nog klassas som "yrkesskada" snart... ;) Det blir så när man får ta för mycket skit, helt enkelt, obefogad sådan. Den senaste halvtimmen har jag i princip klassats som rasist och iq-befriad, enbart för att jag är supporter till LHC. Det värsta är nog att det kommer från folk som kanske aldrig ens varit i Linköping.

Ingen förnekar att det finns rötägg - tvärtom tas det itu med problemen, åtminstone en del av dem. Fem personer är avstängda. De tidigare så urbota korkade ramsorna är borta. Inget av detta bryr sig folk om, utan man är stämplad för lååång tid framöver.

Apropå rötägg, jag dömer inte er bara för att en god vän till mig var på vippen att bli misshandlad på en krog i Gävle för ett tag sedan, bara för att han höll på LHC.

Poffa: Jag har sagt det förut och säger det igen (skrev det på Modos gb-blev avstängd där), Modo supportrarna lever nsätan ebart på sina nhl spelare. De väntar bara till strejken bryter ut så att de kan vinna Sm-Guld. Modo kommer aldrig att vina sm utan sina nhl spelare...
Alla modoiter, lev för nuet...

bobbe: De överspända idioter som var i Timrå och skämde ut sig i höstas, ca 6-7 st, är förståss de ända som skämmer ut sig i WLs namn?

Lothar: Om Modo och alla andra nhl spelare kommer hen då får man stänga serien. Jag menar det finns ju lag som inte har några direkta nhl stjärnor. Är det då rätt att modo ska vill allt bara för att dom har mest stjärnor. Tror inte det.

maria29: Modo ska vinna skulle det vara.

Swordster: "Överspända idioter" låter som pricken över i gällande ett fåtal (de avstängda). Jag vet dock inte vilka som var i Timrå i höstas, så jag kan tyvärr inte svara på det. Om du vill kan du ju skicka ett privat meddelande med signalement, så får vi se... ;)

maria29: Ja bästa laget bör vinna och sämsta bör åka ur, så enkelt så!

Varför göra ett undantag nästa år? Då kan vi lika gärna stänga redan nu eller sätta ett lönetak för de rika klubbarna...

maria29: Om du åker upp och ser en match i Kempehallen så får du se modoiternas rätta jag. De verkar bara vänta på Foppa, Näslunnd m.m...
De kan inte vinna sm på något annat sätt... Enklare än så är det inte att beskriva dem...

maria29:

Du tycker alltså inte att det vore rättvist om MoDo vann SM-guld bara för att de fick ha alla sina bra spelare i sitt lag, äntligen och för en gångs skull?

knaskamilla: Nej, det vore inte rätt. Men däremot skulle det vara rätt om spelarna verkligen kom hem för att spela en sista säsong innnan dom lägger av. Men absolut inte pga av strej/blockad eller vad det nu heter.

knaskamilla:
vad hindrar dom från det nu då ?

Swordster: För inte kan det väl vara "rättvist" att FBKs löner överstiger Timrås totala budget!

maria29:
Lockout , spelarena blir utestängda av ligan

WarhawK: tack för det.

maria29:
så lite så

bobbe: Jag själv har sett många lhc matcher även innan dom spelade i elitserien tex när dom mötte taif och mjölby södra. Redan då så hade lhc-supportrarna dåligt rykte när dom skulle ut på landsbygden och spela, med extra polisbevakning och dyl som följd. Det dåliga ryktet har kanske levt kvar sen div2 tiden. Du var kanske med på dom bortamatcherna och vet om det är samma personer som bär sig åt nu eller om det är rookies ?

maria29:

Vad är det för skillnad mellan att värva spelare som strejkar och spelare som inte strejkar?

maria29:

Känner jag doften av avundsjuka? Ja, jag tror banne mig det. Undra om det hade sagts samma sak om Brynäs också fått hem en fem-sex spelare...

Makkan: Det är bara sånna där wannabes. Som det finns i AIK. Vad är det för mening med att var otrevlig. Lite gnabb är bara roligt. Men blir det mer våldsamt då är det bara drygt.

Makkan: Jo, den där historian är jag fullt medveten om, även om jag inte var med på den tiden. Det är nu inget annat än historia, även om viss "kultur" lever kvar från den tiden hos vissa.

Jag har bara bott här i drygt tre år, så jag har inte någon kunskap bakåt i tiden, men de som sticker ut nu är unga...

knaskamilla: SKillnaden e väll att när strejken e slut sticker spelarna tillbaks till NHL igen.

Poffa:
Hur många kilo var det de nya spelarna i NHL gick upp i vikt i genomsnitt första säsongen? Kommer inte ihåg artikeln (det var nog förra året), men de har nog bättre mat än mammas köttbullar i NHL? ;-)

maria29: Huvudet på spiken.

knaskamilla:

Fel...

Vad är det för skillnad mellan att värva spelare som blir utestängda av ligan och spelare som inte strejkar?

Så skall det vara och svaret på frågan är att skillnaden är noll och intet.

Poffa: Vad gör det för skillnad för er egentligen eftersom ni har ju fått hem ett gäng nu som ni inte kan förvälta på rätt sätt ;-)

Fast dom kommer ju från NHL och NHL suger som jag har sagt tidigare :-))

Får jag smaka glöggen ändå?

MoK:

Jo, men vad gör det för skillnad vad gäller SM-guldet? Forna NHL-spelare har väl spelat ett år i Sverige tidigare för att sedan gå tillbaka till NHL... Renberg, t.ex. (Okej, kanske dåligt exempel, men jag kom inte på något annat namn såhär på rak arm...)

Och tvärtom.

Poffa:

Same shit, different name... ;)

Poffa:
NHL består av 30 lag , om vi vill kan vi nog hitta villiga spelare som skulle spela i brynäs

knaskamilla: Jo men det är skillnad att komma hit och sen få för sej att man skal över igen. Det kan ju faktiskt bli så att NHL spelarna kommer hit spelar en månad och sedan drar över igen när allt är över. MoDo skrämmer mej inte direkt med alla deras sk proffs. INte många av dom jag är "rädd" för. Sen skulle dom vinna SM Guld med sina 10 nhl proffs kommer nog inte många ta det på fullt alvar.

MoK: Därför är det bättre med en stängd liga i så fall.

MoK:

Har för mig att det är tre av MoDos spelare i NHL som har kontrakt över nästa säsong. Som en upplysning, bara.

Vad är skillnaden mellan ett SM med Sveriges bästa spelare, och ett VM med världens bästa spelare? Det pratas ju så ofta om att det land som vinner VM egentligen inte är det bästa landet, eftersom de allra bästa spelarna är "fast" i NHL och därmed inte spelar VM.

« · 348856 · »