1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
WarhawK: Får väl ge honom cred för att han erkänner tavlan.

"I så fall ska målet underkännas. Jag har förmodligen gjort ett fel. Lärdomen blir att jag alltid tar kontakt med videodomaren när denne vill mig något. Att jag inte gjorde det i Gavlerinken var en grov miss. Jag beklagar att det blev så, säger Sören."

Men tydligare kan det väl inte sägas: han stal en poäng av Brynäs. Bara att hoppas att det inte blir avgörande. Och att vi får tillbaka poängen i nån annan match av nån annan klantskalle.

Lilljanne:
Jo han var ju man nog erkänna han gjort fel iaf . Och som sagt nu får vi hoppas poängen inte blir avgörande i slutet

Lilljanne: En domare som kan erkänna sina misstag. Det finns hopp för den grabben.

Lilljanne: Inte för att jag vill vara ngn glädjedödare, men det var väl 1.11 kvar av matchen när det hände. LHC hade ju fortfarande 1 man mer på isen, så osvuret är kanske bäst, även om det iofs lutade åt 3p till oss.

För övrigt har jag idag studerat matchbilderna från Hockeykväll. Tyckte först det inte var ngn idé, eftersom det såg väldigt rörigt ut och svårt att få ngn klar bild av det hela. Tänk vad fel man kan ha ibland, när man har lite bråttom. Har vevat bilderna fram och tillbaka i slowmotion (eller Ultrarapid, som vi rutinerade säger...), och det framgår mkt tydligt att Eriksson medvetet sparkar pucken.
Eftersom domaren bedömde det som klar omedveten spark, har ju detta bara akademisk betydelse.
Klen tröst för Tigerhjärtan är det iaf....

Huge: Glädjedödare! :)

Lilljanne: Glädjedödare? Tvärtom. Det kunde varit värre... :-)
Målet underkänt. Spelet fortsätter, dom kvitterar och och avgör i slutsekunderna, alt oavgjort vi full tid och vi torskar i förlängning eller på straffar.
Summa summarum: Vi skall vara djävligt tacksamma mot Persson.. :-/

Huge: Dysterkvist!

Huge: Själv har man ju tippat stubinen för sista gången...schysst slumpgenerator Modo: 4 el. 7 mål. BIF: 0 el 2..... iof, ska dom få stryk så kan dom lika gärna torska med 7-0 ;)

Lilljanne: *Touché* What goes around, comes around....

(som ngn "dyster" SpS-kollega brukar säga. Ngn som börjar på 70...) :-)

Huge: Måste vara 70 Igor :-))

70 Rodrigues: Igor?? Var inte det Marty Feldman som puckelryggig betjänt i "Det våras för Frankenstein" ??

- Where is the Castle?
- There Castle....There Wherewolf...

« · 350644