Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07

825224 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Var nog mer att dim hade förbeställt maten och den var inte klar när dom kom dit. Blev lite tidsnöd för Lions.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
AD: Just ja... jag visste att jag glömt någon... Sen har vi ju Gynge och Morin fast de tycker jag inte räknas.. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
bobbe: "- rafalskis geografikunskaper. Lidköping är inte Linköping"

De ligger ju inte ens i samma landskap...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Samt båda målvakter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
bobbe: OK då vet jag det... Ja då är det inte omöjligt att Hutten får spela nån J20 match..Han blir ju inte den första som får värma upp med junisarna. Casselståhl, Kuparinen förra säsongen och Hulkkonen, Sebastian Karlsson, Angell, Widing och Salmonsson har ju varit nere i år för matchträning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
bobbe: "- O'learys så kallade "service"..."

Ni hade väl fel kläder på er ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Fel, det är först i slutspelet som överåriga spelare inte får vara med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse:

OK. Det låter som ett rimligt och klokt beslut om det stämmer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Lördagen i korthet:
===============
+ Matchen och spänningen
+ Hemmapubliken
+ Tågresan upp till Gävle

- rafalskis geografikunskaper. Lidköping är inte Linköping.
- Sören Perssons "jag ska inte falla för trycket"-resonemang
- O'learys så kallade "service"...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Davydkin: Jag tror inte man får använda överåriga i Topp 8 serien, endast i grundserien. Inte helt säker dock...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse:

Hade varit intressant att se honom någon match i J-20 innan han släpps in i hetluften på allvar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
wap.hockeysnack.com
Efter liten middag med Bisset19 med flera så känns det jävligt att loosa 2p strax före avslut. Men en poäng är dock bättre än inget. Det är ju inte alla som loosar mot DIF. Fast veckans jumboresa måste ha varit FBK`s resa till Mora. Ca 1000 fans från FBK eller mera får tugga isso tejp..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Huge: Om inga oförutsedda skdor uppkommer så kommer han att göra entré som tidigast efter Landslagsuppehållet skulle jag tippa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
uhahl: Som sagt: ingen panik.
Han blir lagom klar när det är dags att sänka Timrå... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Peja: Jag dömde ju själv på juniornivå för många år sedan och jag har för mig att testerna var klart tuffare än vad jag hade föreställt mig.
Och kraven har sannolikt skärpts efterhand, då tempot idag är ett helt annat än vad det var då. Och visst tar det på krafterna för domarna, då dom ju oftast har ett civilt arbete vid sidan om.
Sent isäng många gånger, kanske efter mkt grubblande över den där ev missade hakningen som blev matchavgörande... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
uhahl: Det är ingen panik...han spelar när han är färdig för spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
När skall ert nyförvärv få spela,eller är han värvad som hejarklack
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Huge: Frågan är ju hur krävande dessa tester är. Sedan så kan väl domarna, likväl spelarna, bli slitna under en säsong med många matcher & tätt matchande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Ambroo: Absolut, men jag tror nog att de flesta på elitnivå tränar rätt så mkt för att hänga med. Dom har ju vissa kriterier som ska uppfyllas i sina årliga tester som man väl genomför ett par gånger under en säsong.
Eller om det nu bara är ett (1) test inför säsongstart som genomförs, är lite osäker där.
Men som du säger: allt kan ju förbättras...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Huge: Du har så rätt så, men visst kan man kräva lite lättare och rappare domare också?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Ambroo: "För i dagsläget så hänger de inte med och i o m det så försvinner också blicken och känslan för spelet."

Vilket väl också talar mer och mer för ett tvådomarsystem. Kunskapen finns nog, det är inte det som är felet.
Lahti hade det lite småtufft idag och missade ett par solklara hakningar på djurgårdare, hakningar som han tidigare släppt. Tror alltså att det inte alltid behöver bero på inkonsekvens utan på att domaren helt enkelt inte hinner med att se allt.
Dom nya regeltolkningarna vi hakning gör ju dessutom att det per automatik blir mkt svårt för domaren att avgöra vad som ex är ett lätt slag mot klubban eller vad som är en slashing. Det första är ju tillåtet om du inte får en uppenbar fördel av slaget, det andra är inte tillåtet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Ambroo: Man kan tycka att lobotomi skulle ingå i domarutbildningen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Njae, men Pösen Persson kvalar in som god tvåa.

Dessa möten kanske skulle fokusera mer på hur det är ställt med fysen och hockeykunskapen bland domarna. För i dagsläget så hänger de inte med och i o m det så försvinner också blicken och känslan för spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Ambroo: Jag tror att Sören Persson kan ge Sjöberg en match i dåliga insatser.

Kan det bero på att domarna haft möten nyligen där de pratat igenom en del tolkningar..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Han är förmodligen den sämsta domare som överhuvudtaget dömt en match den här säsongen+alla utbytesstudenter inräknade... Han var iofs lika dålig åt båda håll så det gynnade ju inget av lagen, men det kan ändå inte försvara hans totala blicklöshet för spelet.

Näe det var TIK:s kvalitetslirare som stod för den bedriften:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Ambroo: Jo det är han...Om nu det skulle ha någon betydlese.

Såg att ni inte fick iväg ett enda skott på mål trots 2 minuter i 5 mot 3...

Det var säkert Sjöberg fel det med ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Peja: Pubiktrycket som var tror jag kan ha haft motsatt effekt på Sören. "Jag ska minsann inte ta utvisning bara för att publiken vill ha en"

Johanssons hakning var en följd av att andra inte agerade som de skulle. De satte honom på pottan helt enkelt så han var tvungen att haka i det läget. Jag öär osäker på vem det var som inte agerade konsekvent utan velade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Är sällan jag blir förbannad på domare. Men idag kan jag bara inte hålla mig, grrr....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Peja: Apropå domare och den eminenta standard som de håller... Patrik Sjöberg är från Gävle va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
GävleLasse: Ja, men han tog ju för fan på allt. Nog för att det var klantiga utvisningar, men hur fan kan han ta exempelvis hakningen som DJ gör när han släpper den brutala crosscheckingen i ryggen på Angell i slutet av matchen? Pajas-domare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Peja: Lite upprörd eller? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
ÄR DET BARA JAG SOM TYCKER ATT DOMAREN VAR HELT SJUKT KASS IDAG? GJORDE JU FÖR FAN ALLT FÖR ATT LHC SKULLE KUNNA KVITTERA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
90Steen_: Skellefteå tog bonuspoängen i sudden mot Timrå. Därför fick man ju två poäng och inte tre. LHC alltjämt i slutspel, alltså. Men det är ett rafflande läge med fyra poäng mellan sjätte och tionde plats!

1 HV71 79
2 FBK 76
3 BIF 74
4 MODO 72
5 TIMRÅ 70
6 LULEÅ 62
7 FRÖ 62
8 LHC 61
9 SAIK 61
10 DIF 58
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Brynäs har grymt svårt för LHC i år. Vill inte ha dom i slutspelet. Och med Sören Persson är dom nästan oövervinnerliga. Är det bara jag som minns hur han bestal oss på poängen som så när skickade oss till kvalserien för några år sedan. LHC kunde tacka honom den gången också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Lyssna - "Boorken!" fan va vackert
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
ojojoj dramatik i både toppen och botten :D

1 HV71 79
2 FBK 76
3 BIF 74
4 MODO 72

6 LULEÅ 62
7 FRÖ 62
8 SAIK 62
9 LHC 61
10 DIF 58
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Lyssna på klacken, kan det vara hockeyfesten måntro?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
2 raka 3-3 nu igen .. Modo borta väntar .. vi alla vet ju vilket resultat vi har att vänta : D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Bif_FANS: 8037, hade kunnat vara ett par hundra till, men dom hade buffertzon mellan klackarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
90Steen_: Fjollestad får pisk av Mora. Vi måste snacka med Djoos å kolla hur dom gjorde. Det var en seger för Mora som kändes bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Hur mycket publik vare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Jompe: Brynäs-LHC+Persson 3-3, man får väl vara nöjd så länge inte domaren är med i målprotokollet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Timrå - Skellefteå 1-2 fl. SLUT .. / TIMRÅ 1 POÄNG
Djurgården - MoDo 2-1 SLUT .. / MODO 0 POÄNG
Mora - Färjestad 3-2 SLUT .. / FBK 0 POÄNG
Hv71 - Luleå 5-3 / HV71 3 POÄNG
Brynäs - LHC 3-3 / BRYNÄS 1 POÄNG
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Kung_Sjödin: Har för mig att jag såg Sören Persson döma en match Frölunda-Brynäs i Scandinavium. Otroligt dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
mattias - 74: Persson har lyckats med konststycket att inte döma bra i någon period, det är sällan man hör en domare som så konsekvent dömmer till bortalagets fördel (PS, jag ser inte matchen).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
mattias - 74: Håller helt med dig. Men, precis som med spelare finns det mer eller mindre bra domare. Det finns inget tvivel, det måste till proffsdomare som håller hög nivå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
DJURGÅRDEN-Modo 2-1 SLUT :D:D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
Kör över dom där slättbönderna nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
MORA- Färjestad 3-2 SLUT :D:D
Kommentera

825224 · »