Brynäs IF

715602 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07

« · 956169 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19:

Vi kan byta plats :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
mattias - 74:

Gillar Maskens Julklappar idag:

"Hoppas Allsvenskan får behålla Leksand – så att inte den serien dör ut."

Jag håller med........:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues:

Svt Sport kallade luleås seger omgångens skräll. Hmm.. Nog är väl SSK:s storseger mot Frölunda en större skräll eller är ni världsmästare enligt sportnyttt =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: "Jag var alltså ironisk."

Det förstod vi alla.
Alla utom en. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling:

Jojag håller med det är rätt tragiskt hur två gamla Ikoner ser ut att lida o bara vill att säsongen/karriären ska ta slut.

På Luleås etta får nog "Landslagsback" Nolander vara med o skämmas lite,även fast Sjödda gör det stora misstaget o ska göra set snyggt o valla med sargen.
Dackell är nog totalt sönderläst när han bär upp pucken i anfallszon,han gör alltid den där "looven" o lägger tillbaks till back,han agerar lixom som en öppen bok,sen går ju allt i Ultrarapid oxå,så det göt det lite lättare för motståndarn att läsa av sas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Visst får man det. MEN; man ska då fan visa lite jävlar annama och inte åka några jävla bandysvängar i 60min...

Jag kunde förövrigt inte se att ett enda pass från dacke gick fram idag.
Något är ju fel med killen i år. Inget flyt varken i skriskoåkningen eller i spelet what soo ever..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Jag skrattar som fan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Detta var då ingen topp 10 match mellan lagen iaf, Krampaktigt, Kantigt spel + ineffektivitet i kubik.

Brynäs ville mycket Luleå drog ned tempo lirade taktiskt enl planen dom hade men gick på hörntänderna sista 5 min av matchen, Nej inget av lagen var bar och ändå sämre dommaren som när det skulle kompenseras så blev det mest löjligt i båda riktningar tyvärr!

Nåja man får ju likväl önska alla Brynäs fans God Jul från ett Luleå fan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: Jag var alltså ironisk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Ja, jag tycker att både kaptenen och assisterande borde fråntas sina bokstäver på bröstet.
Dom får helt enkelt inte slå ett felpass eller göra nåt misstag öht under en match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Tänk att så många sitter och är kaxiga bakom sina skärmar, där kan du snacka om idioter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Instämmer! Nr.7 lär ju för fan inte en ha behöft durscha efter matchen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Det, enligt min mening, värsta med brynäs är att "grabbarna" med C och a på bröstet gör bort sig mest av alla.

Det är ju pinsamt hur Sjödin, gör ett riktigt rookie-misstag som leder till luleås första mål. vad ger det för signaler till övriga laget.

när sedan dackell slår ett blindpass som friställer en luleåspelare, undrar man hur fan dom tänker. Ska inte kaptenen och hans assisterande vara föredömen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Hade Brynäs vunnit med tvåsiffrigt då jävlar hade alla tyckt Brynäs var kanon. Vilka idioter?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Om inte om fanns hade Brynäs varit svenska mästare varje säsong.

Tyvärr, för din del, finns det en verklighet och den säger att brynäs var kasst, och det hade inte ens Brendls skott kunnat rädda även OM det gått i mål.

Fy fan vilket skitgäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: "Det såg väl alla, men det hade hur som helst snackats om vilket krigargäng vi har, om Brendls ribbskott hade kvitterat matchen"

Det är vad du hoppas. Kan du inte skriva att dom gjorde en skitmatch, eller får du sluta skriva matchrapporter på hemsidan då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: "kan du inte bara hålla med om att dom gjorde en skitmatch??"

Det såg väl alla, men det hade hur som helst snackats om vilket krigargäng vi har, om Brendls ribbskott hade kvitterat matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Peja:

Idag tyckte jag Lind förstörde minst lika mycket som Björne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Curre: Ja, Danielsson förstör verkligen mer än han tillför i kedjan med Brendl och Lind.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Hoppas verkligen att Sundlöv är den första som försvinner nästa säsong. Elitseriens sämsta sportchef utan konkurens. Helt inkompetent när det gäller värvningar, därför ligger Brynäs där dom ligger varje säsong.
Bort med halva laget som innehåller allsvenska spelare som Karlsson, Hermansson, Spets, Hansen, Sjödin, Molin. Koronen, Danielsson och in med landslagsmän för fan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Näe, den här gången hade inte ens det räckt! Så illa var det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Tänk att du alltid försöker att greppa efter halmstrån, kan du inte bara hålla med om att dom gjorde en skitmatch??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Nä, det hade det inte gjort!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: "Är du förvånad, Brynäs brukar att vika ner sig så fort det gäller något."

Det roliga är att om Brendls ribbskott suttit så hade det hetat: härligt gäng som aldrig ger upp.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Steven Hawkins hade varit kung idag, så bra är Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Boork är en idiot!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
aphac:

"Månsson och Norlander kan väl fightas om vem som var sämst ikväll. Som bäst när det gäller???????"

Min heta kandidat är nog Micke Lind,han haft en dålig trend de senaste matcherna.Idag var han rent bedrövlig.

Miettinen som Boorken skickade åt helvete var kung därute.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Till nästa säsong behövs en krisplan, allsvenskan är inte att leka med! Det är NU vi ska ha en buffert.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Är du förvånad, Brynäs brukar att vika ner sig så fort det gäller något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Vi kunda ha legat 7:a ikväll......

1 HV 71 30 19 1 4 6 102 - 74 +28 63
2 Linköpings HC 30 13 4 5 8 90 - 73 +17 52
3 Färjestads BK 30 14 1 6 9 94 - 79 +15 50
4 Timrå IK 30 13 3 2 12 72 - 73 -1 47
5 Frölunda HC 30 14 0 2 14 83 - 88 -5 44
6 Djurgårdens IF 30 12 1 5 12 75 - 73 +2 43
7 MODO Hockey 30 12 2 0 16 69 - 80 -11 40
8 Skellefteå AIK 30 10 1 7 12 72 - 75 -3 39
9 Brynäs IF 30 10 3 2 15 84 - 91 -7 38
10 Södertälje SK 30 11 0 4 15 67 - 70 -3 37
11 Luleå HF 30 9 1 7 13 76 - 89 -13 36
12 Mora IK 30 9 1 6 14 69 - 88 -19 35


Istället kommer vi att ligga på kvalplats efter mellandagarnas matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Varken sundlöv eller Brynäs är som andra, det är därför det ser ut som det gör!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Grämer mej att SSK plockade Pettersson. 3 mål på 3 matcher så här långt. I tisdags visade han landslagsklass. Till nästa säsong måste Sundlöv skaffa en buffert för att kunna förstärka under säsongen om det behövs. Som alla andra gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
aphac: Jo, vi är och förblir ett skitlag, som ibland tar poäng mot HV borta t.e.x för att dom mer eller mindre lägger av att spela. Som bäst när det gäller existerar inte i den här föreningen, det har vi fått bevisat i åratal nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Visst är det så, dom har dessutom muskler att kunna förstärka laget om det behövs, vilket inte korpklubben Brynäs har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Utskällning av vem? Östblom var ju inte helt lyckad själv denna match. Ett rätt hade han iallafall: Månsson fick sitta Sperrles 10:a. Juuso och Brendl funkar inte ihop i powerplay. Månsson och Norlander kan väl fightas om vem som var sämst ikväll. Som bäst när det gäller???????
BIF var inte nära ikväll, dom blev bortspelade av ett skitlag med rätt taktik. Medans BIF inte hade någon strategi alls. "Ankan" dissar Brynäs,har det inte gått lite långt då??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jag är nästan mer förvånad idag än efter HV-matchen. Men dom här dipparna tycks inte vara unika i år. Frölundas 4-0 mot FBK blir 0-7 mot SSK. Skillnaden är att dom har råd att göra en skitmatch då och då. Brynäs har nog förbrukat hela sin ranson redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
wap.hockeysnack.com
Fy fan vad dåligt, hoppas dom sätter julskinkan i halsen, jävla tomtenissar !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: Ja, det här var så jävla uselt så man ville spy! Alla lag vänder sina negativa trender mot Brynäs, alla målvakter blir fantomer. Publiken sviker, 5600 trots en radda godkända matcher räcker inte när man spelat upp såna fantastiska matcher som mot SSK,DIF,LHF,mOdO etc etc. Pinsamt!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Gusten: Det här är skillnaden skitlag vs lag med ambition. Så fort chansen kommer att rycka så gör dom ett bottennapp. Ett sånt som gör att publiken sviker etc. Dom var inte värda en pinne, en jävla utskällning och löneavdrag vore perfekt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Gusten: Brynäs lyckas med bedriften att torska mot det absolut formsvagaste laget i hela serien samt att dom saknade 1:an och 3:an i internapoänligan i Luleå Harju och Chabada. Fy fan vad uselt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Gusten: Du får snacka med Luleå, då. Dom har tre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Ja då har Brokebackklubben årsmöte och vi kan behöva en marinerad pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Gusten: Händer det nåt särskilt på trettondagsafton?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jajjen: Den enda som är sämre än Brynäslaget är domarn. Hoppas alla inblandade sätter en brysselkål i halsen. Så jävla bittert när vi hade chansen att rycka. Å sen finns det folk som inte inser att vissa matcher är viktigare än andra. FYFAN.

Och där tröstmålar Brendl, skulle dom mot all förmodan fixa en pinne så kan dom stoppa upp den i arslet och ta ur den på trettondagsafton!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: Dr Brendl
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Hur fan kan man vika ner sig så fullständigt. Man går från en kanonmatch mot HV, och ikväll visar man upp en sådan flathet, och Sven Engwall undrar var publiken är?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Jag tror det hade varit svårt att bräcka förra årets publiksnitt även om vi varit ett topplag. Som Brynäs spelar i år kommer det bli ett stort avbräck för publikintäkterna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rafalski: Nu tror jag det blir svårt att få in 7 -2...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
wap.hockeysnack.com
Sämsta skit jag sett den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Gusten: Det här är varför inte folk kommer på matcherna däruppe. Dom skämmer återigen ut sig å det grövsta. 5-3 spelet måste vara bland det sämsta som nånsin presterats i ishockey i modern tid.
Kommentera

« · 956169 · »