Brynäs IF

713204 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07

956683 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
65selander:
Du får väl ha lite medlidande så här i juletid, snart är dom utan både bandy och hockeylag ;o). Klart som fn att dom är lite kinkiga då...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
wap.hockeysnack.com
Hittar ingen meny. vi är på Lina och mer än hälften tror de är världens bästa. Någonting som sitter som en smäck är att Bajen suger fett. otrevliga är dom. de har haft sin bar utom att knyta tills sig bamsingarna. Noä pain
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bonäs norra: Vad då ville? Klart dom ville vinna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Varför ville inte bif vinna i går ? tråkigt både för er och oss!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
wap.hockeysnack.com
sylf: Olle kan ju även ge Nick lite mera fria tyglar att gå till attack
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: Dagens Wennerholm
"Brynäs tränare Oof Östblom är faktiskt ruggigt lik Tintin.
Lika som bär, nästan.
Intressant då Leffe Boork påminner en hel del om kapten Haddock."

Anfäkta anamma...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huss: Dacke och Sjödda var ju bänkade under inledningen, inte fan blev det nån skillnad, möjligen till det sämre. Självklart skulle Gynge,Salle,JC och Andersen varit ordinarie i det här slaskgänget. Dom skulle med lätthet ersätta DJ, Sjödda,Björne,Dacke.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19:
DÄR SER MAN

Ut med Bäckman!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
GävleLasse: Skulle vara intressant och se om Doffen vågar bänka Sjödda till förmån för t.ex. DJ eller Andersén. Skulle gärna se även Dackell på bänken någon match men nu när vi skickat iväg Salle och Gynge så är det helt plötsligt ont om folk på forwardssidan.
Bänkningar har ju gjort underverk med Hauhtonen i varje fall.

Förlusten mot Luleå låg i luften. Brynäs har spelat bra på sistone (eller åtminstone tagit mkt poäng) och HV borta var en bra skalp. Luften ur?
Luleå piskade att vinna, motivationen på topp med omstuvade femmor.
Kanske OÖ oxå skulle vaskat om lite för att inte få alla alltför bekväma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Metal Guru: Visst om man räknar så är det ju mycket, men 3 poängsystemet ger ju en otrolig hävstång åt lag att gå ur och bli överlägsna, vilket inget lag gjort, därför anser jag att 13 poäng på 15 matcher är lite mellan 1 och sista.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
spud:
otroligt att det bara skiljer runt 50% mellan första och sista lag de senaste 15. Snacka om jämn tabell
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: otroligt att det bara skiljer 13 poäng mellan första och sista lag de senaste 15. Snacka om jämn tabell
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
claesw:
"MoDo är ju också ett skitgäng - ser man till de 15 senaste omgångarna ligger de säkert sist..."

Nä du Classe........;)

Lag M 3p 2p 1p 0p Mål +/- Poäng
1 HV 71 15 8 1 3 3 51 - 37 +14 29
2 Linköpings HC 15 6 3 4 2 52 - 33 +19 28
3 Färjestads BK 15 7 0 3 5 47 - 38 +9 24
4 Timrå IK 15 7 1 1 6 33 - 34 -1 24
5 Brynäs IF 15 5 3 2 5 42 - 47 -5 23
6 Södertälje SK 15 7 0 1 7 42 - 40 +2 22
7 Mora IK 15 5 1 4 5 38 - 40 -2 21
8 MODO Hockey 15 6 1 0 8 32 - 36 -4 20
9 Frölunda HC 15 6 0 1 8 39 - 47 -8 19
10 Skellefteå AIK 15 4 1 3 7 36 - 43 -7 17
11 Djurgårdens IF 15 4 1 3 7 35 - 45 -10 17
12 Luleå HF 15 3 0 7 5 36 - 43 -7 16
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
GävleLasse: Ännu värre är det när man har ett lag som varken VILL eller KAN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
GävleLasse: "Nej, du har varit inne på det och jag håller med. Det enda man fick ut var att man tydligt visade att man pissar på den ståplatspublik som troget betalar varje match" Tack Gävle Lasse för det uttalandet,
" Hockeyfesten"kom upp på ståplats tittade sig runt omkring,och med en undrade blick,"var har jag hammnat" ialla fall började de att ställa sig mitt i ståplats, för att när andra perioden började, ställde de sig som du skriver längst ut på flanken,och stod där tysta som möss, nog fanns känslan av
" vi och dem" där, reducerade priser, enligt säker källa fick de 350 st ståplatsbiljetter gratis, varav ca: 200 st kom. Nä, låt dessa personer fortsätta med sitt, att en gång om året besöka arenan.Jag personligen kommer ej att sakna dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
GävleLasse: Jobbet som marknadschef i Brynäs rankas väl där uppe med försvarsadvokat för ungdomsmördarna på Kungsholmen och miljöansvarig i Bushs regering. Gävleborna är rikskända för att ta elithockeyn i stan för given. Att det sen är Luleå på besök och sista matchen före jul gör inte saken bättre. Att man mutade, lurade och trixade 5600 pesoner till LA är en bedrift.

Brynäs började hyfsat och kunde haft 2-0 efter tio minuter. Men man kan inte hantera den osäkerhet som kommer när man inte utan istället kommer i underläge. Luleå spelade som Brynäs borde ha spelat: enkelt, rakt, mot mål inte mot sarghörnorna och med stort hjärta.

Tabellen vågar man inte titta på längre. Ett steg från ravinen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
sylf: Det är ganska intressant att se VAD man gjort för att locka publik till LA. Fancorner, skitkul grej för den delen av publiken som INTE är ifrån Gävle. Som Gävlebo ser man ju spelare nere på stan varje dag så det är inget som betingar att betala 250 spänn.

Profileringen nere på stan är obefintlig. De tar gävleborna för givna, de tar för givet att alla vet att det är match.

Sen är det ju det här med kvalitén....

Att man tar 1000-tals kronor i inträde när en stor artist typ Liza Minelli eller Sinatra gör en konsert gör inte att man kan ta samma inträde för något lokalt bajsgäng. Att man tar samma pengar för en toppmatch mellan t ex HV och FBK betingar inte att man gör detsamma med ett möte mellan två bottengäng, ett lag som inte VILL spela hockey och ett annat som inte KAN.

 Brynäs skule behöva sänka biljettpriserna till den nivå som laget håller, och som de spelade igår så kan de öppna dörrarna och släppa in folk gratis. Frågan är om det skulle komma in fler, det är ju så trångt i dörrarna för alla som är på väg därifrån.  ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
GävleLasse: Man pissar ju på alla, även de som pröjsat 250 spänn, logemuppar,PPW folk,rubbet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
51 Roger: Jag är grymt besviken på insatsen igår. Men man får inte glömma bort att Luleå gjorde en bra match igår. Jag hade på känn att det skulle bli så här. Aftonblaskan lade ner mycket energi på att bräka ut hur illa det ser ut för Luleå, något som fungerade som tändvätska åt de sura lappjävlarna.

Att Sjödda och de andra "stjörnorna" gör en skitmatch är inget nytt, det har man sett förut. Jag efterlyser fantasin och handlngskraften från Doffens sida. Är det dödsstraff på att prova något nytt? Varför inte testa med 4:e linan i PP när våra "stjärnor" inte ens kommer in i offensiv zon? Om inte annat så har man ju i alla fall försökt och samtidigt gjort en markering till både spelare och publik att man inte är nöjd.

Hockeyfesten visade vad man går för igår. De ställde sig ute på flanken och visade direkt att det är en "vi och dem" känsla. Ställer man sig mitt i så kanske man kan få igång de personer som står runt omkring. Engwall har lite att arbeta på där. Inte ens "proffspublik" som säkert lockats in med kraftigt reducerade biljettpriser fick igång laget. Antagligen så kände spelarna att det inte fanns något hjärta i stödet. ;)

Nej, du har varit inne på det och jag håller med. Det enda man fick ut var att man tydligt visade att man pissar på den ståplatspublik som troget betalar varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: Publiken kommer inte att komma tillbaka på överskådlig tid. När inte laget bjuder till VARJE match, i varje byte så ruttnar folk. Att betala 250 spänn för en sån här jävla skitunderhållning är patetiskt. Engvall måste vara en drömmare av stora mått. När laget visar att dom över huvud taget VILL vinna så kanske publiken kommer tillbaka. Det lär inte hända innan halva truppen är borta och nytt blod kommit in. Spelare som Björne,Dacke,DJ mfl mfl mfl mfl får chans på chans medan spelare som visar hjärta typ JC,Andersen lånas ut??!! Jävla amatörklubb!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling:

lektion 2: Ljuger du nu...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Det spelar ingen roll, vilken bra match de gör nere i Jönköping, eller om de har vunnit fem raka.Man riktigt skäms hur de spelade igår, visst förlora det händer att man gör, men matchen igår var rent ut sagt för djävlig att beskåda.Förbannad, det kan jag lova att man är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jävla skitlag, rent ut sagt. Vad håller Dackell,Sjödda,Danielsson och Lind på med?De borde ta ett större ansvar,Sjödda är lagkapten!!!!!!!!!!!!!Stor chans att kliva upp några placeringar i tabellen,försökte de.NEJ Så lojt,så ointresserade, spel i 1,45 5 mot 3, ett skott på mål.
Gick ut från arenan 10 minuter från slutet, bedrövligt att se hur de uppträder,spel endast i sarghörnen. Luleå gick mer rätt på mål.Förstår varför publiken sviker.
Till slut en God Jul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: "Dom har nog vare sig internet eller tidningar i Mönsterås.
Nån kurir på en löddrig springare levererade Engwalls kommentar för nån minut sen...."

Ja du lille Huge, du är ju född i början på 50-talet, så jag förstår att du använder ord som springare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: "Det kommenterad han ju inför Luleåmatchen"

Ja, jag vet det. Men nu är det ju så att Brynäs inte har spelat speciellt bra under större delen av säsongen, hade dom gjort det så hade publiken också varit på plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Metal Guru:
MoDo är ju också ett skitgäng - ser man till de 15 senaste omgångarna ligger de säkert sist...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
65selander:
Mot HV71 spelade ju Brynäs riktigt bra från första nedsläpp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas:
All Credits for yor "7-an i taket"-inlägg.
Stor humor!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas/Myling:
Byt lag, SNÄÄÄLLLA,
orkar intwe lyssna på gubbarna i mupparna mer...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge:"Ove Myling: Det stavas Enskede Gård, med stort E och stort G.
Sen bör man inte upprepa sig i meningar, typ när du använder ordet "bara" i rask följd.
Låter inte bra rent syntaxmässigt.
Sen avslutar man alltid den mening med punkt.
"
Så skriver en person som helt saknar argument.

Jag utgår från att du inte kommer att använda ordet "onyanserat" någon gång under 2008. Med tanke på upprepningar.

Passa på att ta en konstpaus på nåt år med när du ändå är igång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07

Va f-n säger man om gårdagens match, tycker synd om er som fick betala fulltpris. Nu får man väl höra om denna förlust hela jävla julen uppe i Kiruna.

Undrar när Brynäs skall börja spela hockey när klockan slår 00:01 i en match.

Tur det är jul igen och sedan så blir det två bortamatcher Frölunda och Modo och Djurgården hemma. Ser roligt ut om de tänker fortsätta med detta spel.


Sedan så skall nog Brynäs sluta med sitt prickskytte på stolpar och ribba och lägga den emellan istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: lektion 2:

myling ljuger inte
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling:

Lektion 2:

Hur ser en ljugande tabell ut...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: lektion 1:
tabellen ljuger inte
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: "du kan få en lektion av mig med, i hockeyvett!"

Ja, jag har länge väntat att ngt vettigt ska komma från din sida vad gäller hockey, så det ska bli intressant att höra... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Och av mig får du säsongens sista runkbulle. Merry Christmas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Du är väl mest bara tragisk och dessutom ensam. sitter uppe på småtimmarna och försöker skriva positiva saker om ett lag som suger.

God Jul, strutsen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: tack för lektionen i språkvett huge. du kan få en lektion av mig med, i hockeyvett!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Inte hälften så rolig som bröderna Bäver (myling och munkas).
Sitter uppe långt in på småtimmarna och försöker överträffa varandra i vem som kan hitta på flest negativa saker om det lag man påstår sig supporta.
Riktigt gulligt i all sin tragikomik.

Gonatt på er, muntergökar... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: du är rolig du huge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Mmm, skulle vara skönt om du också kunde sätta punkt, för gott.

God Jul
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas: ja det blir nog repet innan jul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Det stavas Enskede Gård, med stort E och stort G.
Sen bör man inte upprepa sig i meningar, typ när du använder ordet "bara" i rask följd.
Låter inte bra rent syntaxmässigt.
Sen avslutar man alltid den mening med punkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: Efter dagens insats är det nog jävligt många som är sugna på att komma tillbaka till LA...., och de som såg eländet på TV skrattade nog hela vägen till galgbacken åt de idioter som hade betalat för skiten.

Det skall dock poängteras att om spelet på isen är dåligt så är nog pausunderhållningen snäppet sämre. Har man riktigt tur får man se lite oddset-reklam på världens minsta mediakub och höra lite radiomusik från en av de fyra fungerande högtalarna...Med andra ord var kvällens timmar mellan 19-21:30 inte mycket att hänga i granen. Hade varit roligare att hänga i bjälken!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: och i enskede gård där finns bara brynäs pravdan, som bara levererar positiva nyheter om en aning friserade
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Dom har nog vare sig internet eller tidningar i Mönsterås.
Nån kurir på en löddrig springare levererade Engwalls kommentar för nån minut sen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Nja, med tanke på att man lånar ut lovande spelare till höger och vänster skulle jag inte räkna med den rokaden.
Att Hansen och Dackell fortfarande kamperar ihop är väl ett tydligt exempel på hur det står till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues:

Det kommenterad han ju inför Luleåmatchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: " Nu måste hemmapubliken haka på - annars kommer säsongen att bli ett hårt slag ekonomiskt.
- Vi hoppas lagets framgångar ska smitta av sig, säger affärschefen Sven Engwall"

*ASG*

Sitter han och haschar eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas: ...och doffen coachar laget
Kommentera

956683 · »