1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741963 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
Powerfade: Jag tolkar det som att han är snart tillbaka. Skulle det vara en långtidsskada, som Vranas, tror jag att man går ut med vad det är för skada.

Zappaholic: Hehe, exakt.
Å andra sidan är det ganska vanligt att många bygger sina argument på just spekulationer i såna här fall.
Isf bättre att spekulera i hur man bör gå vidare EFTER att man har fakta på bordet. Men som Mittzon är inne på: inte lätt som triggad och uppjagad supporter...😀

Zappaholic: Kanske det. Men jag tycker fortfarande att Berras skadefrekvens är alt för stor för att vara en spelare man vill satsa på.En duktig spelare när han är skadefri. Men han har en spelstil som hans kropp inte håller för.

Steenm: gällande Greiss så är det svårt att se, ja. Men jag tror det var Honken som i en intervju för några år sen förklarade att det är mycket, mycket svårare för en målvakt att gå ner i seriesystemet än vad det är för t.ex en utespelare. Målvakterna tränar specifikt för ett visst typ av spel på en viss typ av planstorlek med en viss typ av skottvinklar. Som målvakt är du utsatt för du står ju där, på ett ställe jämfört med utespelare som kan positionera sig på ett annat sätt.

Jag var ner på första träningen när Greiss kom till Gävle och helvete, han tog precis allting. Tror knappt ett skott gick förbi på hela träningen. Men sen så var det ju en annan historia när han fick möta motståndare...resten är historia

Powerfade: Håller absolut med dig. Men faktum är att vi inte vet något om skadan. Det kan vara något som inte har med hans skadehistorik att göra. Kan också vara så som flera av er befarar.

Hoppas ni har fel...

Zappaholic: Jag menar att OM det handlat om något enklare, exempelvis sviterna av en slashing så hade man säkert gått ut med det som i Salmelas fall. Nu har det ju gått ut information om att det var Wännas tackling som orsakade det hela. Då ligger det nära till hands att misstänka att det rör sig om en ny axelskada eller nåt i den stilen.

Powerfade: Konstigt om det var Wännströms tackling med tanke på hur den träffade och att Bertilsson spelade i efterföljande match.

Peja: Det kan mycket väl vara den som triggade det hela. Det är i alla fall vad som stod om hans skada. Han kanske gjorde ett test nu mot Luleå och kände att han inte kan spela 100% och väljer att vila.

« · 1703216