Huge: Vad tycker du själv?
Spelade Brynäs lika offensivt förra året? Du såg väl några matcher?
Redigerad kommentar
Huge:Att motbevisa en hypotes kan endast göras med en annan hypotes. Båda tagna ur luften.
Det är bäddat för en diskussion utan slut.
Huge: blogg.aftonbladet.se/wennerholm/2011/12/lista-lagen-som-spelar-roligaste-hockeyn
Ska vi gissa att ett visst FBK dyker upp på morgondagens lista: De tråkigaste lagen?
Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC
Huge: Hur ska jag kunna ge en vettig förklaring till något jag aldrig kommer att få se?
Jag tror helt enkelt inte att CZ skulle göra det lika bra som TJ. CZ hade för mycket defensivt tänk i sin hockeyfilosofi, oasvett vilket lag han har. Titta på FBK i början av säsongen..
Ove Myling:
"Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC"
Inte om du frågar en person här inne ;)
Redigerad kommentar
Huge: "Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match."
Bertilsson fick inte särskilt mycket förtroende av Czarnecki. Klart att han spelar mycket bättre nu.
"Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har."
Jonsson och Czarnecki är två olika människor. Två olika hockeytränare.
Men det ändrar ju inte på faktum: det är inte nån större strukturell skillnad på spelet jämfört med ifjol, enligt Silfverberg.
Vilket klart motbevisar vårt smålandsorakel som hävdar att CZ stod för en defensiv och tråkig hockey.
Så jag väljer nog i det här fallet att tro på en spelare i laget som kan jämföra, och inte på nåt sofforakel i Småland.
Om du ursäktar...