1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Klart att målvaktssidan har bidragit till att det känns tryggare i det offensivare spelet.
Men det ändrar ju inte på faktum: det är inte nån större strukturell skillnad på spelet jämfört med ifjol, enligt Silfverberg.
Vilket klart motbevisar vårt smålandsorakel som hävdar att CZ stod för en defensiv och tråkig hockey.
Så jag väljer nog i det här fallet att tro på en spelare i laget som kan jämföra, och inte på nåt sofforakel i Småland.
Om du ursäktar...

atilla: Konstigt att du inte kom med samma uppmaning för ett par månader sen, när alla skadeglada inlägg om CZ haglade härinne...

Huge: Vad tycker du själv?

Spelade Brynäs lika offensivt förra året? Du såg väl några matcher?

Tommy Jonsson har ju både inför och under säsongen sagt att Brynäs spelar offensivare än föregående säsong. Angående vem man ska tro på om Brynäs taktik. Personligen tycker jag att huvudtränaren är en pålitlig källa.

Lunkan: Har det inte framgått av min argumentation så här långt vad jag själv tycker?

Inte lika offensivt, men ändå offensivt.
Just pga att vi inte hade lika utpräglat offensiva spelare i en smalare trupp och även pga att våra junisar ifjol inte alls hade samma kapacitet som dom har haft hittills den här säsongen. Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match.
För att ta ett exempel i mängden på junisar som tagit rejäla kliv framåt.
Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har.

Huge: Håller med dig där men inte i det sista. CZ hade fortsatt spela som han gjort ifjol. TJ har en helt annan hockeyfilosofi ön vad CZ har.

mattiaskarlgren: Vänta bara snart byter det här forumet namn till "Färjestad 2"

Peja: Ja, TJ bekräftar väl bara det Silfverberg säger.
Att vi spelar OFFENSIVARE den här säsongen utesluter ju inte att han även tycker att vi spelade offensivt förra säsongen.
Vore intressant att höra vad TJ svarar om han får frågan:
hade du själv velat spela ännu mer offensivt förra säsongen, med tanke på det material vi då hade? 
Tror du isf att ett ännu mer offensivare spel hade gått att genomföra med lyckat resultat?
Frågan blir säkert obesvarad eftersom han då skulle tvingas ge ett indirekt omdöme om CZ.
Å andra sidan var ju TJ ass tränare under CZ och själv alltså delaktig i besluten om det spel vi skulle spela ifjol.
Hur pass mkt han kunde påverka CZ i ena eller andra riktningen är svårt att säga.

Redigerad kommentar

mattiaskarlgren: Nämn en enda vettig förklaring till varför CZ isf skulle ha avstått från att spela mer offensivt om han dels fått två riktigt bra målvakter, ett gäng juniorer med ännu ett års erfarenhet och hårdhet samt ett par riktigt bra nyförvärv som Ollas, MJ och Lavander?
Det vi vet är hur han satt sin prägel på dagens Färjestad, och där kan man knappast se nån större tendens till defensivt och avvaktande spel så här långt.
Tvärtom, skulle jag vilja säga.

Huge:Att motbevisa en hypotes kan endast göras med en annan hypotes. Båda tagna ur luften.

Det är bäddat för en diskussion utan slut.

Huge: blogg.aftonbladet.se/wennerholm/2011/12/lista-lagen-som-spelar-roligaste-hockeyn

Ska vi gissa att ett visst FBK dyker upp på morgondagens lista: De tråkigaste lagen?

Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC

Huge: Hur ska jag kunna ge en vettig förklaring till något jag aldrig kommer att få se?

Jag tror helt enkelt inte att CZ skulle göra det lika bra som TJ. CZ hade för mycket defensivt tänk i sin hockeyfilosofi, oasvett vilket lag han har. Titta på FBK i början av säsongen..

Ove Myling:

"Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC"

Inte om du frågar en person här inne ;)

Redigerad kommentar

Huge: "Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match."

Bertilsson fick inte särskilt mycket förtroende av Czarnecki. Klart att han spelar mycket bättre nu.

"Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har."

Jonsson och Czarnecki är två olika människor. Två olika hockeytränare.

Kvällens idioter är Niclas Johansson och Sören Persson!!!

« · 1447504