Brynäs IF

713256 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

1447595 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Håller ni på att tjata om Czarnecki fortfarande? Jag beundrar er för ert intresse av ointressanta saker, typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Kvällens idioter är Niclas Johansson och Sören Persson!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: "Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match."

Bertilsson fick inte särskilt mycket förtroende av Czarnecki. Klart att han spelar mycket bättre nu.

"Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har."

Jonsson och Czarnecki är två olika människor. Två olika hockeytränare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Ove Myling:

"Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC"

Inte om du frågar en person här inne ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: Hur ska jag kunna ge en vettig förklaring till något jag aldrig kommer att få se?

Jag tror helt enkelt inte att CZ skulle göra det lika bra som TJ. CZ hade för mycket defensivt tänk i sin hockeyfilosofi, oasvett vilket lag han har. Titta på FBK i början av säsongen..

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: blogg.aftonbladet.se/wennerholm/2011/12/lista-lagen-som-spelar-roligaste-hockeyn

Ska vi gissa att ett visst FBK dyker upp på morgondagens lista: De tråkigaste lagen?

Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge:Att motbevisa en hypotes kan endast göras med en annan hypotes. Båda tagna ur luften.

Det är bäddat för en diskussion utan slut.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
mattiaskarlgren: Nämn en enda vettig förklaring till varför CZ isf skulle ha avstått från att spela mer offensivt om han dels fått två riktigt bra målvakter, ett gäng juniorer med ännu ett års erfarenhet och hårdhet samt ett par riktigt bra nyförvärv som Ollas, MJ och Lavander?
Det vi vet är hur han satt sin prägel på dagens Färjestad, och där kan man knappast se nån större tendens till defensivt och avvaktande spel så här långt.
Tvärtom, skulle jag vilja säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Peja: Ja, TJ bekräftar väl bara det Silfverberg säger.
Att vi spelar OFFENSIVARE den här säsongen utesluter ju inte att han även tycker att vi spelade offensivt förra säsongen.
Vore intressant att höra vad TJ svarar om han får frågan:
hade du själv velat spela ännu mer offensivt förra säsongen, med tanke på det material vi då hade? 
Tror du isf att ett ännu mer offensivare spel hade gått att genomföra med lyckat resultat?
Frågan blir säkert obesvarad eftersom han då skulle tvingas ge ett indirekt omdöme om CZ.
Å andra sidan var ju TJ ass tränare under CZ och själv alltså delaktig i besluten om det spel vi skulle spela ifjol.
Hur pass mkt han kunde påverka CZ i ena eller andra riktningen är svårt att säga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
mattiaskarlgren: Vänta bara snart byter det här forumet namn till "Färjestad 2"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Huge: Håller med dig där men inte i det sista. CZ hade fortsatt spela som han gjort ifjol. TJ har en helt annan hockeyfilosofi ön vad CZ har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Lunkan: Har det inte framgått av min argumentation så här långt vad jag själv tycker?

Inte lika offensivt, men ändå offensivt.
Just pga att vi inte hade lika utpräglat offensiva spelare i en smalare trupp och även pga att våra junisar ifjol inte alls hade samma kapacitet som dom har haft hittills den här säsongen. Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match.
För att ta ett exempel i mängden på junisar som tagit rejäla kliv framåt.
Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Tommy Jonsson har ju både inför och under säsongen sagt att Brynäs spelar offensivare än föregående säsong. Angående vem man ska tro på om Brynäs taktik. Personligen tycker jag att huvudtränaren är en pålitlig källa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: Vad tycker du själv?

Spelade Brynäs lika offensivt förra året? Du såg väl några matcher?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
atilla: Konstigt att du inte kom med samma uppmaning för ett par månader sen, när alla skadeglada inlägg om CZ haglade härinne...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Klart att målvaktssidan har bidragit till att det känns tryggare i det offensivare spelet.
Men det ändrar ju inte på faktum: det är inte nån större strukturell skillnad på spelet jämfört med ifjol, enligt Silfverberg.
Vilket klart motbevisar vårt smålandsorakel som hävdar att CZ stod för en defensiv och tråkig hockey.
Så jag väljer nog i det här fallet att tro på en spelare i laget som kan jämföra, och inte på nåt sofforakel i Småland.
Om du ursäktar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
tobhund: det är två veckor som gäller, ett tag var det fyra men nu är det två igen. Hade det varit sm final så hade han spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: Men snälla, börja inte babbla om CZ nu igen, vi har hört den visan 100 0 gånger nu......

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Nu har det gått sju veckor sedan man gick med att Dackell skulle operera menisken och att han beräknades vara borta ca. två veckor. Någon som hört nåt om "Den gamle", lever han fortfarande?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge: Och en viss analytiker från Enskede "glömmer" som vanligt att citera andra saker som är minst lika viktiga.

"– Sen har jag aldrig spelat i ett lag med två så bra målvakter. För en forward känns det extra tryggt att veta att oavsett vem som står spikar han nästan alltid igen, säger Jakob om Johan Holmqvist och Niklas Svedberg."

I och med att man har målvakter man kan lita på så kan backarna spela lite högre upp i banan och därmed ge kraft framåt.

Jag menar bestämt att man spelade ett mer defensivt spel under CZ. Inte för att man ville det men för att man var tvungen i och med att man misslyckats med att värva målvakter som höll ES nivå.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Lite läsning inför kvällens drabbning.
Noterar bl.a vad Silfverberg säger om vårt spel den här säsongen, jämfört med förra:

"Jakob menar dock inte att det inte är någon större skillnad i strukturen på spelet jämför med i fjol.

– Vi gör fler mål, men ett mer offensivt spel är inget vi pratat om. Det har blivit så, men det beror mer på att vi fått bra spelare. Vi har fyra bra kedjor i år. Flera spelare som Sebastian Lauritzen, Martin Johansson, Johan Larsson och Jesper Ollas, som tagit ytterligare ett steg."

Nåt som inte stämmer.
En viss småländsk analytiker hävdar ju motsatsen, att CZ var en defensiv coach som satte sin prägel på vårt spel ifjol.

Säger som di Leva: vem ska man troooo på, trooooo på, tro på......

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Fan vad avundsjuk jag är:-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

rafalski: Jag hade tur. En kompis ringde igår och bjöd med mig. Gratis bussresa och gratis matchbiljett :) Det var nån resa med hans jobb.

Topp säger jag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Då var biljetterna bokade till kvällens match:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
arnio: LHC är övervärderat. Fast Brynäs den 20:e slår de väl, kan man tro.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
lucky luke: Härligt att Linköping ligger där de gör hemma. på Kvarserieplats. Jag gillar det skarpt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
lucky luke: *asg* Klockrent!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Huge: Nej,jag är inte ointresserad i allmänhet, bara av ditt tragiska orerande...
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
SH:Näe, han e dö...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
munkas: Med betoning på BARNEN.....    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Är du alltså DEN Burken.... som var i Rockfolket på 70-talet...? Eftersom Rodrigues blir "Lill"-Burken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
"Alla barnen på HS var överens utom Huge, han satt ensam med Björk och tyckte att han var den sluge"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Det är kärlek broder<3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Clarence: "Thorleifs 1975. Ett år då Brynäs var BRA. På riktigt!"

Precis.
Nästan lika bra som Leksand....    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
lucky luke: Intresseklubben antecknar att du är ointresserad....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Numera kallas Rodrigues för 33cl (lillburken)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
tompap71: "Ja, det finns olika moment i regeln beroende på vilken zon du befinner dig i. Det finns t ex en som säger att du om du befinner dig utanför försvarzon inte får passa eller åka tillbaka till egen zon i fördröjande syfte.

Vad gäller exemplet i mitt tidigare inlägg kan jag bara anta att du missförstår med flit."

Tror att du missförstod mig.
Jag undrade om det finns olika regler för olika zoner när det gäller regeln om fördröjande av spel, eftersom jag uppfattade att det var det du menade.
Och att jag därför var lite undrande, eftersom fördröjningsregeln gäller oavsett zon.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Clarence: Huge skiter väl i Brynäs. Han håller på FBK
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge:....för du meeeenar ingenting med det ändååååååå-å-å-ååååå....

Thorleifs 1975. Ett år då Brynäs var BRA. På riktigt!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
lucky luke: Bara det att Boden och Luleå är som hund och katt vad gäller det mesta.
Vilket isf snarare skulle gynna Brynäs i det här fallet, om du nu försöker antyda att domaren skulle ha några speciella sympatier för Luleå.
Det är dessutom relativt vanligt med "hemmadomare" sas.
Får en domare från Ljungby döma HV?
Får en domare från Huddinge döma AIK?
Det där dösnacket om partiska domare har man hört sen Sundsvall brann och det är fortfarande lika onyanserat och spekulativt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken:   ....för du meeeenar ingenting med det ändååååååå-å-å-ååååå....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Huge: Grååååt inga tååårar meer för miiiin skull.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Sitter redan och laddar för CZ:s julfest.
Du vet, han som skulle få sparken innan jul.
Sådär går det när man baserar sina åsikter på det man sett och känner till.
Eller hur var det nu igen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Huge:Klart att han håller med mig. Han är ju Brynäsare till skillnad från dig.

Sätt dig och lyssna på Dansbands hits 47 och låt oss diskutera hockey ifred

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11

Gurra88: Vad jag tycker luktar lite illa är att en norrbotten-domare överhuvudtaget får dömma luleå - det bara drygt tre mil mellan Boden och luleå, en halvtimme på skotern - risken för lokalpatriotism är överhängande. Vi såg ju resultatet igår - sjukt domaringripande!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Huge: Nickar o ler, fortsätt du bara Narcissus :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Gulligt att ni håller med varandra.
Du glömde nämna Lill-burken, men han håller säkert också med dig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
sylf:Ja han gör det. Besserwisser som han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Burken: Han håller på motsatsen, vad det än är.
Kommentera

1447595 · »