1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741530 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08

Sv: Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08
Huss: Det tror jag nog att det gör, ge folket en bra produkt så kommer dom på matcherna. Det behöver inte vara ett lag som spelar som i fornstora tider, utan ett lag som visat att dom VILL vinna,kämpar,sliter och spelar med hjärta. Inte som nu, det här är ju löjligt. Folk vill knappast betala för att se sitt lag bli utspelade i varenda hemmamatch.

Huss: Ja men kommer tränarförstärkningen den här säsongen? I så fall så brinner det i knutarna. För varje match som spelas så får Flemming mindre tid att få fason på laget, oavsett om det blir slutspel eller kvalserie.

Visst finns det underlag för ett Elitserielag i Gävle. Men folk är SÅ trötta på hur Brynäs IF har misskötts under åren. Jag har många bekanta som helt enkelt inte orkar engagera sig i klubben längre. För många dåliga nyheter och för många skandaler har satt sin prägel.

Jag är rädd att det måste rensas en hel del för att få bort nepotismen och de grundläggande problemen i föreningen. Det handlar om att återskapa förtroendet helt enkelt.

Den här säsongen är kört men för framtiden så måste nya visioner ges utrymme.

Man spelar inga träningsmatcher på hemmaplan - ändra på det
Man profilerar sig ingenting i hemmaregionen - börja med det
Man pissar på medlemmarna genom att inte ha en riktig medlemspub - fixa en sån.

GävleLasse: Ang Fleming, se dagens Pravda där Sundlöv öppnar dörren för tränarförstärkning.
Total utrensning har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera.
Det mest skrämmande är att det kanske inte finns ekonomiskt eller publikt underlag för att hålla ett elitserielag i Gävle.

Huge: Så genom att sitta och kalla folk för både det ena och det andra höjer alltså debattklimatet här inne?

Jag tror du behöver se över din argumentationsteknik en smula.

GävleLasse: "Har du någonsin sett ett problem? Jag tror inte det, istället så har du letat efter ursäkter och skyllt på dessa istället för att göra som alla andra, visa sitt missnöje. Du är helt enkelt löjeväckande."

Man kan se problem utan att hela tiden kasta skit, vältra sig i negativa tankar och skriverier, spy galla över allt och alla och rent allmänt bidra till att sänka hela debattklimatet härinne. Om du forfarande inte fattat att det är detta jag avser, så når du inte ens upp till löjeväckande nivå.

Huss: Glöm honom. Brynäsledningen sitter med armarna i kors på åsen och vänta på mirakel.

Kan man inte skylla på spelarna så kan man ju alltid skylla ifrån sig på Gävleborna. För i grund och botten är det ju deras fel att allt gått åt pipan.
Jag menar, skall man lasta Brynäs IF för att Gävleborna har mage att ställa krav på den produkt som Brynäs försöker sälja biljetter till?

Vad som krävs i framtiden är en TOTAL utrensning i ledningen. Det handlar om att vinna tillbaka Gävlebornas förtroende. Man har lallat runt för länge helt enkelt.

Davey_22: Huge kan, han sitter hemma i ett hav av ballonger för att vi luggade grymma, starka Luleå på en poäng!

GävleLasse: Läge att ring Fleming nu, det går absolut inte att vänta till kvalserien. Det är om inte annat ansvarslöst att låta OÖ som man ändå långsiktigt tror på leva med denna press just nu.

Gårdagens match, upphämtningen till trots, var inget annat än ett svaghetsbesked, bedrövligt....vem fan kan påstå nåt annat ?

mattiaskarlgren: Vore bättre om dom gjorde sig av med båda. Köpte en rikigt 1a målvakt och sen hade junioren som 2a målvaket..

Jag har ju alltid försvarat Sperrle samt Korhonen, men igår var det katastrof så dåliga dom var, båda två. Hade varit riktigt läckert om Omarks grej hade gått hem, även om man är Brynäsare i det läget.

Men till nästa säsong då? Tror ni verkligen att dom slänger iväg både Sperrle och Korhonen? Jag tror en av dom stannar, är ganska säker på detta.. men vem blir det? Jag tror på Korkonen

Huge:

"Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas"

Hur var det med dem nya vindarna i GB:n?var det inte just det där vi skulle undvika...?

Huge:"Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas, dvs när vi lyckas vända ett hopplöst underläge och tom nästan vinna matchen."

Frågan är hur de skall agera? Oavsett vadsom skrivs så kommer du in med dina epitet i stil med gamnackar och medgångssupportrar. Dessutom så är du fruktansvärt snabb att peka finger om någon är förbannad över billiga mål bakåt för att sedan bli glada över att man till viss del lyckas reparera skadan.

Du verkar ensam i din bubbla.

Har du någonsin sett ett problem? Jag tror inte det, istället så har du letat efter ursäkter och skyllt på dessa istället för att göra som alla andra, visa sitt missnöje. Du är helt enkelt löjeväckande.

Huge: "och tom nästan vinna matchen."

Just där ligger poängen, nästan!!!!!!

Det är många matcher Brynäs "nästan" vinner. Men du hävdar hela tiden att matcherna kunnat sluta hur som helst. Dom gör inte det. Du ältar hela tiden också om att inte ge upp. Det spelar ingen roll om dom ger upp eller inte, vinner matcher gör dom inte ändå, dom har inte kunnande till det. Många här inne kan se en tendens i spelet redan efter 15-20 omgångar medans du tar match för match och med en dåres envishet vägrar inse faktum. Att man inte sitter och kastar serpentiner och blåser i trumpet för en vunnen poäng igår är helt normalt. Vi TAPPADE 2 skitviktiga pinnar helt i onödan och på grund av Sundlövs lama hjärna som inte värvade målvakter!

Huss: he he ja dom som skrek efter honom kan skatta sig lyckliga idag, att vi slapp eländet

Hitman: "Ja, och det omvända gällde väl dig? Inte mycket skrivet av dig under 1:a och 2:a perioden (spektaklet som vi andra kallar det)."

Nä, jag orkade bara inte kommentera det sedvanliga skitkastandet från alla gamnackar när spelet inte stämmer och det går trögt.
Nivån på dessa dagisinlägg talar väl för sig själva, eller hur?
Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas, dvs när vi lyckas vända ett hopplöst underläge och tom nästan vinna matchen.

"Vissa reagerar genom att inte inse problemen (tror du passar in här),"

Fel.
Vissa inser problemen men reagerar INTE som en trotsig 8-åring och kastar skit, förlöjligar och hånar spelarna i det lag man påstår sig stötta.

"andra förnekar dem (tror att du passar in här också)"

Fel igen.
Måste man förneka problemen bara för att man inte kastar skit hela tiden?

sylf: Synd att vi inte värvade Myllyniemi ;-)

Huss: Dom var usla, men klassen bättre än dom här mupparna.

Peja: Spelsystem? Har dom ett sånt?

sylf: Hade vi inte P och Asplund ett tag?

sylf: Backarna verkar ju inte veta vilket spelsystem som gäller... Sen att de aldrig kan lita på sin målvakt lär ju inte underlätta heller.

Huss: Bakåt vette fan om dom här killarna har nån motsvarighet. Som jag skrev, framåt är dom helt ok, elitseriemässiga. Bakåt håller dom inte AS-klass. Så här dåligt målvaktspar har ALDRIG funnits i Brynäs historia! Backarna är inte mycket bättre dom men lider stort av Humle&Dumle där bak!

GävleLasse: Räknade inte in Jokela, såg honom mer som träningsutfyllnad. I såfall måste Leonid Fatikov in också.

Och Ram's kvalserie räddade honom från listan. Han spikade faktiskt igen när det gällde i kvalserien mot alla odds.

Jag kan inte fatta varför Sjödda och Angell fick NÅN istid efter sina sedvanliga duttspelande med klubban i midjan höjd... Hygglig bjuding av nr.8 det första målet..

Sitter ju förfan killar på bänken som VILL offra sina tänder och högra arm för att hålla tätt.

Men inte då vi rullar på bara..

Man kan ju hoppas att Kanken kör över Sjödda på träning, så han känner av nån gammal skada och står över nån match...

Dom som gjord rätt för lönen i går var som vanligt; Brendel, Sandin (det lilla han fick spela), Hietanen och Sundqvist.

Undrar om dom har glömt bort allt det dom gnugga på under uppehållet??

Domarn: Nu glömde du ett par riktiga skitförvärv som gjorts. Två målvakter. Jamie Ram och Antti Jokela

Lunkan: Sämsta värvningen någonsin är nån i högen av:
Brad Berry
Branislav Janos
Skoogh (glömt vad han heter i förnamn!
Daniel Johansson....
Pekkala
Sulku (otur)
Hulkkonen (otur)
Ketola

Bästa värvningen i moden tid: (tar inte med självklarheter som Tord, Tigern, bröderna Salming osv:)

Bissett (båda gångerna)
Djoos, andra vändan
Huss tillbaks från Timrå
Janne Larsson tillbaks från Modo
Tull-ole
Davydov

sylf:
Har bara kommentar till Puckens krönika, han tror alltså att Gävlefolket längtar till allsvensk fotboll på plastgräs...?
Gefle har ett snitt på ca 4500 pers per match. Mycket lägre snitt än Brynäs...

sylf: "Det här laget är den sämsta Brynäsuppställningen som skådats"
Ehh, inte riktigt va? Namnmässigt så är laget lika starkt som förra året men prestationsmässigt är det ett enda stort frågetecken.
Håller med om att det är läge för Markström på bänken mot LHC och därefter låta honom debutera hemma i nästa match.
Det måste utan tvekan in en stabil första målvakt till nästa säsong.
Om man inte längre vågar bänka Sjödda så kan det vara läge att köra med Andersén eller Carlsson som backpartner. De spelar åtminstone ett enkelt spel (och håller säkert högre klass defensivt..)

Huge: Ja, och det omvända gällde väl dig? Inte mycket skrivet av dig under 1:a och 2:a perioden (spektaklet som vi andra kallar det).

Inget snack om saken, upphämtningen var stark av Brynäs, med eller utan hjälp av usel Lule-målis. Men saken är väl ändå att vi hämtade upp till 1p efter en av säsongens sämsta försvarsinsatser där vi redan släppt in 5 mål hemma mot ett annat bottenlag? Återigen tveksamma insatser av både försvar och målvakter och även du borde kunna se mönstret nu.

Dåligt försvar match efter match och fortfarande i botten av tabellen (ja, jag vet att det fortfarande finns chans uppåt och att det är tight men faktum kvarstår). Klubben är verkligen illa ute och samtliga härinne vill nog inget hellre än att det går bättre. Vissa reagerar genom att inte inse problemen (tror du passar in här), andra förnekar dem (tror att du passar in här också) och andra blir förbannade och besvikna (dvs alla vi som du kallar okunniga, medgångsupportrar, läktarcoacher och gamnackar).

65selander: Fatta att Sjödda idioten redan är i Klyktatttarland för faaaann!!!! Bänka sjödda resten av säsongen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Bissett19:

Nu kan ni kanske ta tillbaka boorken

sylf:

Nån som saknar Boorken nu eller :)

Huge: Den "sk" upphämtningen var frukten av ett såll i målet. Dessutom är det nog ingen, förutom du,härinne som är nöjd med en poäng i en måstematch på hemmaplan. Det här laget är den sämsta Brynäsuppställningen som skådats, med målvakterna som största pajaser. Framåt är man helt ok,bakåt en katastrof!

MARKSTRÖM, NU!!!!!!!!!!

wap.hockeysnack.com
28: De borde införa en ny bokstav i Hockeyligan "T" (Transfer)

65selander:
C stands for Captain, not Cone head...

wap.hockeysnack.com
Lindström: har nämt det förut men... Sjöddas uttalande i vilan till 2:a är bäst. typ " vi var inte beredda att Luleå skulle gå ut så hårt"

Huge: Du var du på matchen?? Det var jag.. Kan säga att det satt ett helt gäng med gamnackar i båset..
Sen att man gör 5 mål på hemma plan och INTE vinner bevisar väl en del.

Tur att dom lyckades få med sig ett p, illa att vi förlorar två p..

Hoppas våra sk bärande spelare drabbas av kolik eller blir ännu mera proppmätta, så spelare som visar inställning får spela!!

Lindström: Dur?
Isf bara när vi vunnit.
Värre gäng medgångssupportrar får man leta efter.
Fram till 2-5 öste man galla över spelarna.
Efter upphämtningen hördes inte ett knyst, trots ett mkt starkt jobb av spelarna i ett läge som kändes hopplöst.

JanT: Hoppas på sol åt dig då! Liver här på Brynäs går i moll och i dur..

Lindström: Nog för att våra målvakter läcker som såll mellan varven, men LHF's nye finne var bland det svettigaste jag sett. Herregud vilka tavlor!

Honom får de gärna ha kvar i kassen!

Skulle vi inte ha tränat extra på försvarsspel under uppehållet?

Bör räcka med 67 poäng för att hänga kvar, 13 poäng på de avslutande 10 matcherna ska vi klara. Men detta gäng kan ju leverera vad som helst, således kan det sluta hur som helst!

Nu åker jag till Kanarieholmarna i en vecka och ger fullständigt f-n i de 4 kommande matcherna. Beställer även 60 poäng i hamn till nästa lördag...

God Natt.

Som Bif uppförde sig som LAG idag har dom intet att göra i Es.
Tycker synd om Brendel som har spelat med ett gäng korpspelara medparten av året...

Lunkan: Typ...

Peja: Är ju ruggit tydligt att man hellre spelar rink bandy än hockey.. Varför lyckades INTE Nr7 å 18 dela ut EN enda tackling på 60 min, när 4 linan delade ut ca 6 st på 3 min??? Nån?????

Peja: Hauhtonen eller Brad Berry BIFs sämsta värvning någonsin?

Lindström: Hauhtonen och Danielsson fick också sjukt mycket istid...

Lunkan:Typ...

Konstigt att 4 linan får typ 3 min på hela matchen... Men Träbenet Nr7 rullar på som vanlgt..

Lindström: 4 mål på 3 skott är nog närmare verkligheten :(

« · 984152 · »