Brynäs IF

715674 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Mora IK 27/11-07

947319 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Magico: Klart att de kommer att dömma ut er som ishockeylag, men du kan väl inte förvänya dig att de ska hylla er som årets hjältar, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Sov gott Huge, kanske vaknar du upp mot en bättre dag med nya insikter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: "I övrigt måste man väl se vad han skriver, eftersom jag har för vana att läsa igenom skiten innan jag kommenterar den."

Läs igenom hädelsen först då och återkom. Titta övriga tidningar också. De är inte så nyanserade, vi kan nog gissa oss till highlightsen i deras utläggningar.

Komplott?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Magico: "Imorgon kommer Pucken och alla andra tidningsskribenter döma ut Brynäs. Är de oseriösa journalister? Inkompetenta? Eller rör det sig om en komplott på riksnivå? Vore intressant att höra ditt expertutlåtande."

Ja, skriver han att vi gör en godkänd match så är han oseriös och inkompetent. I övrigt måste man väl se vad han skriver, eftersom jag har för vana att läsa igenom skiten innan jag kommenterar den.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Imorgon kommer Pucken och alla andra tidningsskribenter döma ut Brynäs. Är de oseriösa journalister? Inkompetenta? Eller rör det sig om en komplott på riksnivå? Vore intressant att höra ditt expertutlåtande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Tyvärr är det bara inse att vi är Elitseriens just nu sämsta lag även om vi ligger före Södertälje. Alldeles för många underpresterar och det måste komma in lite nytt (Juniorer framförallt)...

Sen så måste jag fråga dig vad DJ gjorde vid FBKs tredje eller fjärde mål? försökte han att rensa på volley? haha herregud :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Begåvat kanske inte är rätt ordval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Ja, efter dagens insats håller jag faktiskt med dig om att tabellen ljuger en smula. Brynäs förtjänar att ligga DYNGSIST!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Hitman: "Var någonstans har jag "tvärsäkert konstaterat att det lag som ligger sist måste vara det sämsta laget"

Ja, du påstår ju att tabelläget är den bästa värdemätaren och visst ligger det ngt i det. Men i en situation där 5 lag ligger inom 3 poängs marginal så tycker jag inte att man kategoriskt bara kan titta på tabellpositionen påstå att sista lag också per automatik är sämsta lag.
Det är ungefär lika begåvat som att påstå att vi är ett bättre lag än Frölunda, eftersom dom fick spö idag av Luleå och vi själva slagit Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Hitman: Hänger du med till Leksand i vår?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Mycket intressant teknik indeed... Speciellt efter att man själv har förklarat att tabellen inte visar hur det ligger till.... Ärkemupp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: ok, så du ljuger nu också? Var någonstans har jag "tvärsäkert konstaterat att det lag som ligger sist måste vara det sämsta laget"? Snälla, tala om det. Du får pengar till en ny, fungerande hjärna om du hittar den frasen i mitt inlägg. Jag nämnde inte tabellen utan ifrågasatte ditt resonemang om att tabellen inte skulle vara en bra värdemätare. Du valde att inte svara utan hitta på saker som jag inte nämnt.

Varför kan man kolla på tabellen efter hela säsongen men inte nu? Gäller det andra regler då? Om Brynäs då ligger t.ex. 8:a, stämmer inte det då? Stämmer det inte att Brynäs ligger 11:a JUST NU? Stämmer det inte att Brynäs ligger på 11:e plats efter 24 omgångar? (Ja, nu nämner jag tabellläget, inte tidigare. Och jag frågar bara om fakta inte stämmer)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Fakta som bara säger att vi är näst sämst i tabellen, men inte nödvändigtvis vad gäller slagstyrka i förhållande till många andra lag, främst de vi slåss med därnere.

Nej, när det gäller slagstyrka är vi inte bara näst sämst i tabellen, vi är sämre än valbo green frogs.

Sämre än Valbo, ja vi är sämre än Valbo, sämre än Valbo. Ja vi är sämst i Sverige
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge:

Skillnaden är inte så jättestor om man jämför mot samma tid förra året,skillnaden var väl att Brynäs då kryssade i många matcher.

06/07 Brynäs IF 23 8 10 5 66 : 59 37 3 2 0 0
07/08 Brynäs IF 23 7 3 13 56 : 67 26 2 0 0 0
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: "Vad ska du säga ifall vi tar ett par pinnar och klättrar till en tillfällig åttonde plats?
Är vi det bästa laget då helt plötsligt?"

Nej Huge, vi är inte det bästa laget då, vi är det åttonde bästa laget isf.

Finns det ingen kurs i enkel tabellkunskap som du kan gå i?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Ove Myling: Fortsätt du att inbilla dig att en skillnad på 3 poäng i tabellen innebär att vi är det näst sämsta laget.
Vad ska du säga ifall vi tar ett par pinnar och klättrar till en tillfällig åttonde plats?
Är vi det bästa laget då helt plötsligt?

Undrar vem det är som saknar hjärna i den här debatten....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Ja det är nog som Hitman skriver: Att Huge har en egen Huge-skala där han rankar lagen efter egen (avsaknad av) hjärna.

Sen ska alla vi förstå att tabellen är inte så viktig, Brynäs är ju slagkraftiga. Att vi förlorat alla matcher hittills betyder inte ett smack. Hur kan någon vara så dum så den tror det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Det här är ju kul!

"Hör du inte själv hur korkat du resonerar?"

Intressant debattteknik.

"Återkom när serien är slutspelad. Först då kan man av tabelläget utläsa ngt som känns rättvist vad gäller lagens inbördes slagstyrka."

Vad fan ska vi snacka om fram till serien är slut?

"Eller menar du på fullaste allvar att tabelläget mitt i säsongen är den absoluta och enda värdemätaren på hur ett lag bör rankas i förhållande till sina konkurrenter?"

Du skrämmer mej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: "Eller menar du på fullaste allvar att tabelläget mitt i säsongen är den absoluta och enda värdemätaren på hur ett lag bör rankas i förhållande till sina konkurrenter?"

Öhhhh! Ja, det är den bästa värdemätaren. Att påstå något annat vore ju att ljuga.

Men vi kan vända på resonemanget. Om serien sluta med att Brynäs kommer sist och är tre poäng från strecket, då är de alltså ändå inte det sämsta laget, eller?

Trots all fakta, så accepterar du ju ändå inte hur verkligheten ser ut.
Brynäs har tre poäng färre än några lag ovanför. Varför? Man har inte vunnit eller inte spelat lika många oavgjorda som lagen ovanför = man har helt enkelt varit sämre än dem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Hitman: "Vad är då en bra värdemätare?"

Ja, inte är det då att titta på det aktuella tabelläget mitt i säsongen där 5 lag ligger inom 3 poängs marginal, och sen tvärsäkert konstatera att det lag som ligger sist måste vara det sämsta laget.
Hör du inte själv hur korkat du resonerar?
Återkom när serien är slutspelad. Först då kan man av tabelläget utläsa ngt som känns rättvist vad gäller lagens inbördes slagstyrka.
Eller menar du på fullaste allvar att tabelläget mitt i säsongen är den absoluta och enda värdemätaren på hur ett lag bör rankas i förhållande till sina konkurrenter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
70 Rodrigues: Tomten finns, han sitter på Söderstadion varje match och heter Johan Johansson. Dogges kompis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Ove Myling:

Slagstyrka? Sämst?
Fan, vi har ju Mördar´n i laget...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
70 Rodrigues: "Så tabellen ljuger??"

Ja, vad är det som är så konstigt med att en tabell ibland kan ljuga?
Mellan sista och åttonde plats skiljer det 3 poäng.
Betyder det per automatik att SSK är ett mkt sämre lag än Luleå bara för att SSK för tillfället råkar ligga sist?
Det är ju den logiken som dina tomtefränder går på, och det är ju så urbota korkat att klockorna stannar....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Ove Myling: Lägg ner nu broder, det är meningslöst :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: OK, vi snackar slagstyrka. Då är vi isf sämst i elitserien. Vår första line har gjort överlägset minst mål. av alla första-kedjor i elitserien.

Det aktuella tabellläget, roligt uttryck. Men man kan ju ganska lätt se på hur säsongen varit, resultaten som gett den aktuella tabellen. Och det som Brynäs presterat hittills har ju varit bedrövligt, och jag och många med mig har svårt att se någon bättring.

Alltså även här bygger man sina antaganden på hur laget faktiskt har spelat (fakta, kallas visst det). Om du sedan sitter och rotar upp en tabell för de senaste två omgångarna är ju det oxå fakta. Men att påstå att någon är naiv när denne basrear sina antaganden på en lång räcka av resultat undrar man ju hur det är ställt.

Om man inte tittar på hur saker och ting varit, hur får man då fram konkreta antaganden. Genom att spå i sump?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Om du tror att det aktuella tabelläget är nån sorts absolut värdemätare på
förhållande i slagstyrka mellan många lag, så är du mer naiv än jag trodde.

Men Huge.....det där var nog det dummaste jag läst.

Vad är då en bra värdemätare? En serie där poäng utdelas vid vinst (inte hur "bra" det ser ut för dig) eller oavgjort är väl den bästa värdemätare man kan få? Det är väl visst en värdemätare på slagstyrka i förhållande till andra lag? Många vinster=mycket poäng, få vinster=lite poäng, det borde ju vem som helst kunna förstå. Att det dessutom används för i princip alla seriesystem för alla sporter i hela världen för att avgöra vem som är vinnaren borde ju tyda på att det fungerar rätt ok trots allt.

Om det i dina ögen inte är ett bra system, hur mäter du? Får man Huge-poäng i ett speciellt system typ 10 Hugepoäng för en i Huges ögon väl utförd match? Det verkar ju som en myyyycket bättre värdemätare, Brynäs skulle dessutom vinna serien varje år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: "Lång drapa som säger vadå?"

Nu när vi ändå är i sandlådan: Ska du säga!

:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Burberry: Fast å andra sidan spelar ju redan ett gäng kärringar redan i Brynäs...och då menar jag inte damlaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Jag kan bara konstatera att ställningen i matchen Dysterkvistarna - Huge just nu är 100 - 0. Som facit använder jag tabellen.

Du är mycket välkommen till det vinnande laget. Mycket bra inlägg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Så tabellen ljuger??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Lång drapa som säger vadå?

"Det du har missuppfattat är att det inte betyder att vi måste ljuga om hur jävla illa Brynäs ligger till."

Och vem har ifrågasatt att vi ligger illa till?
Att vi ligger illa till kan väl vilken idiot som helst se.

Däremot verkar inte alla kunna se det uppenbara: att spelet förbättrats avsevärt sen Boorken och raden av förluster.
Kan man som dysterkvist inte ens erkänna detta så är det ju rent löjligt och bara ett sätt att försöka vara obstinat, därför att just Huge tycker det.

"Att påstå att Brynäs idag är näst sämst i Elitserien innebär att man använder fakta som grund för ett påstående."

Exakt. Fakta som bara säger att vi är näst sämst i tabellen, men inte nödvändigtvis vad gäller slagstyrka i förhållande till många andra lag, främst de vi slåss med därnere.
Om du tror att det aktuella tabelläget är nån sorts absolut värdemätare på
förhållande i slagstyrka mellan många lag, så är du mer naiv än jag trodde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Var det inte snack om en tjej i as den här säsongen? Vore ju grymt om sundlöv värvar henne så kanske hon kan lära pojkarna att börja tacklas..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge:
"Tycker att det ligger lite i sakens natur att man som supporter för ett lag väljer att "försvara" sitt lag och sin förening i stort."
"JAG anser personligen att man som supporter ska stötta sitt lag i ALLA lägen och inte bara när det flyter på och man kanske får mer valuta för pengarna, sas."

Du har givetvis helt rätt! "Att älska utan att bli älskad tillbaka" var det nån som definierade supporterns roll. Det köper jag, rakt av. Bildar du en supporterförening med den devisen går jag med direkt. Skrämmande att många tror att det handlar om ett jobb, typ "får jag inget för det, då jävlar ska dom inte ha nåt stöd."

Det du har missuppfattat är att det inte betyder att vi måste ljuga om hur jävla illa Brynäs ligger till. Såna här kommentarer är ju på gränsen till bedrägeri:
"Tycker det har märkts framförallt i dom två senaste matcherna där vi rakt igenom har sett en klar förbättring..."
"Nu jobbar alla hårt och efter riktlinjerna och det är bara att fortsätta på inslagen linje..."
Vad jag kan minnas har väl du tyckt att Brynäs varit på gång sedan september. Jag kan bara konstatera att ställningen i matchen Dysterkvistarna - Huge just nu är 100 - 0. Som facit använder jag tabellen.

Att påstå att Brynäs idag är näst sämst i Elitserien innebär att man använder fakta som grund för ett påstående.
Att påstå att vi rakt igenom sett en klar förbättring och att det bara är att fortsätta på inslagen linje innebär att man utifrån en självupplevd känsla uttrycker en förhoppning.
Du behöver lära dej skillnaden mellan att tro och att hoppas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: Har jag förnekat detta? Nej.
Självfallet så går inte en SC eller tränare ut offentligt och berättar såna saker.
Jag har heller aldrig påstått att det med 100% säkerhet är som Sundlöv säger, men det var det intryck jag fick vid den intressanta diskussion som fördes.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Förstår du verkligen inte att OM det hade varit dålig stämning i truppen så hade Sundlöv inte gått runt och berättat det för folk?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: Goddag yxskaft...
Isf är alla Sportchefer bra på att ljuga. Spekulationer och rykten kring ev nyförvärv kommenterar man ju oftast inte alls, utan man hänvisar alltid till nåt pressmeddelande eller liknande, när kontraktet är påskrivet.
Så lögnen i det här fallet tar jag mkt lätt på och är inte ngt som bevisar att han skulle ljuga speciellt mkt i andra sammanhang.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: Sundlöv är bra på att ljuga. Han förnekade ju till exempel att Brendl var aktuell trots att Brendl själv sågs på besök i Läkerol Arena.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
bradberry: liksom munkas när elias skrivit på :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Lunkan: Ha, ha... Väntade på den...

Men det här är faktiskt en annan källa... ;-)

Fleming blir nog aktuell vad det lider. Dock kanske Mormor fått på fingrarna om spelarbudgeten så det kanske blivit lite grus i maskineriet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
bradberry: Jag tolkade bara det Sundlöv sa och han verkade iaf uppriktig.
Sen är det väl rätt så naturligt att det blir spänningar mellan spelare när det är flera som kanske vill ta på sig ngn form av ledarroll och vissa andra tycker lite annorlunda. Huvudsaken är att man då har högt i tak och gemensamt ändå kommer fram till ngt som i slutändan gagnar LAGET.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
bradberry:

Säger Sundlöv att stämningen är bra i laget,så är den det,för Sundlöv tallar alltid sanning,sådéså......:)

Eller nåt.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
bradberry: du (dina källor) blir trovärdiga när Flemming står i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge:
Glömde en sak, tycker du att Sundlöv lät uppriktig så har du säkert rätt.
Jag vet bara hur tongångarna går inom och utanför lagen i gurkstan.
Och dom lagen jag menar här har upplevt mer motgång än framgång...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: "Jag fick iaf intrycket att Sundlöv var mkt uppriktig på denna punkt, när han sa att stämningen i truppen är mkt bra, alla förlusterna till trots."

- Glöm!

Stämningen är inte bra. Missnöje hos vissa spelare vad gäller andra spelares sätt att ta på sig ledarroller på fel sätt. Ungefär så har jag tolkat de indikationer jag hört. Vissa tongivande vill bort. Illa...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge:
Det jag menade är att har du nånsin under alla dina år som Brynäsare hört att nån spelare eller ledare gått ut offentligt med att stämningen är dålig i truppen?
Jag har då inte under alla mina brynäsår hört det.

Ang Sjödda och Dacke så menar jag att det ligger på deras axlar att ta skutan i hamn utan att besöka kvalserien i vår.
Eftersom att dom gamla gubbarna verkade ha varit drivande i sparkningen av Boorken då menar jag att nu är det upp till dom som har underprestera att visa vad dom går för.
Det är ju veteranerna som ska kliva fram när laget krisar.
Den enda som har gjort det är Lind!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Clubsport: "Tror du på allvar att Sundlöv om det hade varit dålig stämning i truppen att han då hade berättat det för er?"

Jag fick iaf intrycket att Sundlöv var mkt uppriktig på denna punkt, när han sa att stämningen i truppen är mkt bra, alla förlusterna till trots.
Tycker också att man kan se på spelarna och framförallt på deras uppträdande att det är långt till att börja kasta några yxor i sjön.

Och vad har Sjöddas eller Dackells insatser hittills med saken att göra? Om du tror att dom på nåt sätt försöker intala sig att dom hittills gjort en bra säsong så räcker det väl med att lyssna på vad dom båda sagt i spelarintervjuerna nu senast.
Fördenskull behöver man ju inte ha tappat gnistan och börja odla gamnackar.
Dom finns på annat håll....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge:
Tror du på allvar att Sundlöv om det hade varit dålig stämning i truppen att han då hade berättat det för er?
Det ingår i hans arbetsuppgifter att skapa en positiv bild av laget till sponsorer, publik och allmänheten.
Om en person bedyrar att stämningen i laget är på topp trots alla förluster, det är då man har anledning att vara orolig...

Spelare som Sjödda, Dackell, Sperrle, Hautonen bara för att nämna ett fåtal, dom borde verkligen ha svårt att se sig själv i spegel på morgonen och intala sig att dom har gjort en bra säsong så här långt..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huge: I rest my case!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
70 Rodrigues: Ja, det var som vanligt ett sakligt och seriöst svar på en (för en gångs skull och som jag uppfattade som) saklig fråga från ditt håll.
Men jag hade å andra sidan heller inte väntat mig nåt annat svar än goddag yxskaft...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
westerlind: Hur fan ska man kunna svara ja eller nej på en sån fråga? :-)

Säg så här: jag försöker alltid att vara så opartisk och nyanserad som det går, beroende på hur mkt jag vet och hur mkt jag är insatt i det som diskuteras.
I mångas ögon är jag säkert partisk och onyanserad men det säger som sagt inte så mkt eftersom den kritiken isf kommer från personer som knappast heller kan betraktas som objektiva eller opartiska.

Men om jag ska svara ärligt och försöka klämma fram ett ja eller nej så får det isf bli ett litet nej.
Tycker att det ligger lite i sakens natur att man som supporter för ett lag väljer att "försvara" sitt lag och sin förening i stort.
Kommentera

947319 · »