1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745996 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15
Jajjen: Liksom du TROR nåt om hur Brynäs kommer att reagera, så TROR också jag nånting, svårare är det väl inte.
I övrigt har jag nog haft både rätt och fel om Brynäs förmåga i olika lägen, och kommer säkerligen att fortsätta ha både rätt och fel i framtiden.

Huge: Har inga synpunkter på att du tror. Konstaterar bara att du oftast är ute och cyklar när du beskriver Brynäs möjligheter. Enda året du varit rätt ute är säsongen 2011/12.

Jajjen: Går det öht att vara ute och cykla eller ha rätt när det gäller "möjligheter"?
Ordet i sig innebär väl just att man på förhand redogör för nåt man TROR kommer att ske, dvs att det finns möjligheter att det man tror på infrias, eller hur tänker du?

Senast jag såg en möjlighet att ex ta oss ur en knipa var under den långa svackan innan jul, där jag trodde på möjligheten att laget och TJ skulle ta sig ur utan att behöva sparka tränaren.
Vilket också skedde, så det där med 2011/12 stämme ju inte speciellt bra.
Och jag tror även nu att vi har goda möjligheter att i första hand undvika kvalspel, sen får vi se om jag får rätt eller fel.

Redigerad kommentar

Huge: Vi har alltså tagit oss ur knipan? Snacka om att anpassa verkligheten efter sina drömmar.

Jajjen: Har jag sagt det?
Jag sa att vi skulle ta oss ur svackan innan jul, och fick rätt.
Inte att vi därmed skulle ha tagit oss ur den stora knipan sas, dvs att vi nu riskerar att få kvalspela.

Huge: Vad får dej att tro att vi är ur svackan?

Jajjen: Frågan är väl om man ens kan prata om Brynäs dåliga spel som en formsvacka? Kan man ha en formsvacka nästan en hel säsong? Det verkar ju vara formsvackan som är Brynäs vanliga kapacitet, och matchena där man spelar bra som är undantagen (tillfälliga formtoppar?).

Redigerad kommentar

Peja: Du är från Gävle va? Isf hör du något surr på stan ex några rykten eller vad säger folk om Brynäs i allmänhet?

Peja: Efter 39 omgångar så finns inga ursäkter längre. Vi är inte bättre än placeringen säger och formtoppar/svackor ger bara tillfälliga förändringar. Det blir strid på kniven om kvalplatsen och det är fördel Leksand mentalt trots att Brynäs har en bättre trupp.
Tack för det TJ.....

Huss: Exakt så blir det ju tyvärr så hög tid att Brynäs börjar röra på sig i båten få in ett nytt tränarteam helst idag eftersom vi har ett minibreak nu (IGEN) !!! Detta skulle såklart gjorts för länge sedan och man kan ju undra varför inget har hänt???

Jävla skitsäsong!

Forsberg 1978: Helt oroligt att man fortfarande står och säger att vi tror på det vi gör??? Har dem tabellen upp och ner i omklädningsrummet...

Rossa: Grav brist på självinsikt.

« · 1654219