Brynäs IF

714120 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03

« · 2085038 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Qvarre: Ja, då får vi hoppas att man godkänner det också. Annars blir jag sur...😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Zappaholic: eller så tar man bort regeln? Varför skulle man inte få sparka in pucken?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Huge: OK, då så. Jag backar.. Vi får se när Brynäs gör ett sådant mål.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mk

NU börjar Frölunda visa sin tyngd, Leksand är utspelade nu sista 5-6 minuterna
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mk: Jag tycker också regeln borde ändras. Men nu finns den där och då är målet nog korrekt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Axle San: Pucken får ju ta på skridskon. Man får även styra in den med flit, men inte sparka in den.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mk:

Precis så tycker jag med.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Huge: Den regeln är fel tycker jag. Det enda tillfället som det är tillåtet är om skridskon är i isen och är stillastående, typ skott/styrning när spelare står framför mål och bökar. Allt annat är ju en tolkning.
Det blir inte schysst.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Huge: Tycker också det är ok. Men jag skulle ändå bli vansinnig om vi fick ett sånt mål godkänt mot oss :-)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Qvarre: Korrekt dömt enligt reglerna.
Man får dirigera pucken i mål med skridskon i isen och i luften.
Ej tillåtet att sparka pucken i mål genom att tillföra densamma mer rörelseenergi än vad den redan har.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Blå grottan: här behövs en regeländring, antingen så får pucken ta på skridskon och in eller så får den inte det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Blå grottan: Grattis till segern Brynäs!!😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
magr: vem vet vad spelaren tänkte göra.. Jag hade dömt bort målet om jag varit domare även om det nu var Brynäs som sparkat in pucken på detta sätt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
magr: Han söker pucken med skridskon ja, men de kan ha varit för att ta emot pucken. Svårbedömt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: Jag håller med kommentatorn att spelaren ville ta emot pucken med skridskon, inte sparka in pucken i mål. Hade det varit Brynäs så hade jag nog haft svårt att erkänna det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: Hade det var Brynäs som hade drabbats av det justitsiemordet så hade jag varit vansinnig.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Qvarre:

Ja där hade Frölunda tur, jag var tvärsäker på att han skulle döma bort det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Peja: Det var det tydligaste sparkrörelsen jag sett.. Han klackar ju in pucken..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Lindström: Länk till presskonferensen.

Alltid lite kul att se Klockare, som vi ju minns från 90-talet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Som någon skrev innan så har faktiskt SAIK hemska bortaställ och jag tycker fasiken att hjälmen är något hemskt att skåda.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
PA ger ivf raka svar!
” Andersson var allt annat än nöjd med sitt lags prestation i de två första perioderna:
– De två första perioderna är ingen ishockey vi vill stå för eller representera. Ett ansikte vi måste sudda ut direkt, det är inte godkänt. Vi har grymt, grymt, grymt mycket att jobba på, säger han.
Ett arbete som han hade tänkt inleda redan under söndagen – om det blivit förlust.”
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Axle San: Ja du. Jag kollade inte mitt inlägg efter jag skrivit. Ibland vet jag inte riktigt vad autocorrect pysslar med.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Rumpelstiltskin: Jag håller verkligen inte med. Jag föredrar Leksand före Karlskrona, Bofors och andra för mig avtändande föreningar.
Jag älskar att vinna mot Leksand och jag hatar ännu er att förlora mot Leksand.
Mot de flesta andra föreningar så är det 3 poäng som står på spel, mot Leksand är det mycket mer än så och det gillar jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx: Vore kul om Frölunda Indians nu bytte till en logga med Mahatma Ghandi på istället och fortsatte att kalla sig Frölunda Indians - lite Göteborgshumor... 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Qvarre: fick upp lite spya i munnen, när jag läste det där. Hoppas dom konkar!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx:

Riktigt snygg kvittering av Frölunda
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Zappaholic: apelsin?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: Vore kul om ni satt Frölunda native America på plats..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: Inget kan så klart mäta sig med Brynäs nattsvarta reklamfria dräkter.. De är på en egen nivå men jag gillar Leksands vita ställ.. Hoppas ni vinner mot Frölunda PK.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Qvarre:

Tack det var snällt , personligen tycker jag det är för mycket reklam men märket är ju såklart vackrast i Sverige ;)

Har alltid gillat Luleås tröjor genom åren.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: kollar Leksand mot Frölunda och jag måste ändå tillstå att Leksand har seriens näst snyggaste matchställ.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx: Hade vi legat i botten utan vinst så hade det varit full panik. Både uppe på Sätraåsen och härinne. Nu ligger vi topp fem efter fyra omgångar trots ett apelsin lämnar väldigt mycket att önska...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Peja:
”Det ger en arbetsro och gör att man slipper panikkänslan.”

Va?!?!?
Panikkänsla, kan omöjligen uppkomma efter 4 omgångar då vi nu är i en ”process” som kommer ta tid!
Det vet vi ju alla!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Peja: Hoppas att ett år i ligan och nya mer krävande tränare gör att han inte dippar på ett liknande sätt. Någonstans har vi ju alla vetat att potentialen finns där , men förra säsongen var riktigt usel och jag delade åsikterna då att han borde ha skickats iväg.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Makita:

Tack, det blir tufft såklart men chansen finns absolut =)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Herr D: Har hela tiden varit säker på att Deschen kommer vakna . 60 pinnar på en säsong i Tyskland visar att det fanns där . Så glad att det börjat lossna nu .
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Herr D: 7poäng av Desch på 4 matcher, det är riktigt bra gjort.
Desch the Best, no protest 🙂
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Peja: Nya analytikern har Anthon Hansson har mycket att jobba med iaf, dags att vissa att den tjänsten är bra att ha.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Herr D: Samtidigt väldigt tidigt på säsongen. Jaedon inledde rätt bra förra säsongen också och efter Kousals första 4 matcher var det många som tyckte han skulle få förlängt kontrakt, så det kan definitivt vända snabbt åt andra hållet. Tycker också att Jaedon har överraskat positivt hittills men det är väldigt tidigt att dra några stora slutsatser, inte minst eftersom han inledde bra ifjol också.

Däremot blev jag besviken på Sallinen idag. Många som gjorde dåliga matcher, man han gjorde nog sin sämsta i Brynäs. Det var ett 4mot2-läge med några minuter kvar, då valde Sallinen att dumpa pucken och byta. Samma Sallinen som nästan alltid tar för långa byten. OK att han kan byta i det läget, men han måste ha speluppfattning och beslutsfattning nog att sätta upp medspelarna i en 3mot2a i det läget då. Bara för att ta ett konkret exempel på någonting han inte gjorde bra idag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Rodrigo: Helt klart ohållbart spel över tid hittills. Det som är bra är att Brynäs ändå har tagit 7 poäng på de inledande 4 matcherna. Det ger en arbetsro och gör att man slipper panikkänslan. Tror inte Brynäs vaggas in i en falsk trygghet heller i och med att tränarna ser vad vi ser och att man har stort fokus på statistik nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Herr D: Aa helt rätt, desch börjar påminna om Clark. Farten, skickligheten och kommer från ingenstans. Underbart att se
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Brynäs spelade ungefär som man hade boxplay i 2 perioder efter man tränat boxplay under fredagen, Peter kanske sa åt dem att spela box hela matchen för att träna^^

Herr D: också ett bevis på att man inte ska stirra sig blind på försäsongen, förra året vann han interna poängligan på försässen, detta år så var han totalsågad på försäsongen och många ville se han sparkad redan då.

så man behöver chilla på försäsongen är mycket som inte stämmer där, en annan grej är ju Ersson vs Andrén på försäsongen var Andrén bäst nu har Ersson börjat mycket bättre
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Jag får skamset erkänna att jag haft fel av Deschen i år. Inte bara vass framåt utan också drivande spelare även när vi är som sämst under matcherna. Detta om något visar på en karaktär som vi ska behålla!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
munkas: Tror det. Om vår slips håller denna nivå så är i alla fall jag nöjd.

Spelet å andra sidan...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Är jävligt nyfiken på vad som händer då scott kommer tillbaka.

Hoppas ersson håller sig hel också. Blir nog en av våra viktigaste kuggar. Hoppas det inte blir varannan damernas nu när han visat vart skåpet ska stå.

Jeadon, en ny spelare så här långt. Kanske tur att vi inte slängt iväg honom som vissa förespråkat..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Grattis till segern.

Alltid lika roligt att se Sheläftyou förlora och att ni tog dem i sista minuten var ännu roligare.

Ha det!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Zappaholic: Glömde jag tillägga att det var en väldigt stor slips?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
mattias - 74: Tackar och som boende i Västsverige hoppas jag ni tvålar dit Frölunda,frölunda fansen behöver lära sig lite ödmjukhet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Man tar poäng emot ett bra Skellefteå trots en dålig insats, det är väl grymt bra förra året hade denna match slutat 6-0 till Skellefteå,detta verkar vara ett Brynäs lag som lyckas ta mycket poäng fast spelet inte riktigt sitter än,låt säga att det blir bättre och bättre med säsongens gång,kan sluta på ett bra sätt tror jag,typiskt PA hockey att kriga till sig poäng ju
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
Efter fyra matcher:
36% i corsi
105 i PDO

Ohållbart är en underdrift. Litet arbetsprov dock.
Låst ämne

« · 2085038 · »