1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741805 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Horace76c:En spearing 7 där i veckan !!!!!!!!

Tycker att det är befriande med Bulan :)

"Jag är mer säker nu på att vi kommer att slå ut Skellefteå än innan"

"Vi är bättre i 50 minuter"

Ser fram emot en kommande PK med Bulan och Grin-Olle!

Såg inte hela matchen. Men kul å se det fysiska spelet i tredje perioden (som jag såg).
Framförallt brodin som sänkte pesonen å sevc, den sistnämnda körde han rätt igenom å han flög som ett bananskal.
Synd på sitt sätt att han droppar nästa säsong.

Skrubben: Sant sant. 

Brynäsgubbe: Hellre det än att göra som TJ och bara skylla på skador. Om det är några som ska tro på att Brynäs kan vinna mot SAIK är det spelarna. Den här "vi-mot-världen-attityden" borde kunna gjuta in ännu mer kraft i grabbarna.

Bulan säger att Svensson inte kan spela såhär en hel matchserie. Då såg han nog inte Svedberg under tre matchserier 2012... 😳

bifhjärta: ja stäng av den där jäcla pajasen. Det han gjorde ska ABSOLUUT INTE förekomma på en ishockeyplan!

Vettefan om Bulan ska vara så säker på avancermang... 

Enaranger: Har domaren uttalat sig?? Det som var citerat här nedanför är ju från Abrahamsson och Sjöberg AB/Expressen

bifhjärta: Yes, domarna har anmält den i efterhand. Får se vilket straff lotterinämnden delar ut.

bifhjärta:

Det är ju minst lika viktigt att domaren blir avstängd.
Han har ju inget att skylla på (mer än ren feghet).

Det hade ju varit mer trovärdigt om han påstått att han drabbades
av temporär blindhet i just det ögonblicket, än den förklaring han
gav nu.

Powerfade: Yes, tänkte på det innan..Tänk hur det hade blivit om det var en match i NHL...herregud, killen hade inte ens vågat spela nåt mer alternativt så hade hans tränare hållit kvar honom på bänken för att "skydda honom".

Granskas situationen på Rödin nu direkt? OM det blir avstängning så brukar väl domen komma rätt kvickt? (Förutom när det gäller Dif och Sörensen då såklart)

Bratwursten: Fula tilltag som Petterströms på en av våra stora stjärnor utan åtgärd från "domaren". Med lite pondus så skulle Petterström fått samla ihop sina tänder från isen.
Så jävla LAMT av Brynäsarna att tillåta en så feg grej.

Kihlström? Får han förnyat kontrakt så vet jag ibte vad jag gör. Korvgubben på övre etagen i Gavlerinken r bättre.

Kan man inte göra mål framåt så får man inte bjuda på mål bakåt.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Till viss del sant, men vidhåller att svensson var riktigt bra idag, vi hade några fina avslut som kunde resulterat men han kom upp stort..

Nu ska jag inte berömma Saiks målvakt mer dock.....

Bratwursten: Vi gör målvakter bra pga våra tafatta avslut.

Davey_22: Får hoppas vi gör en likadan insats som mot FBK i semin 2012. Förlust i första sedan 4 raka. Fast har ju inga förväntningar.

Irriterande match på många sätt ikväll. Pungslag, en gråtande Pesonen och onödigt slarv. Hoppas det blir bra tryck i Gavlerinken på lördag.

Davey_22: Vi är ineffektiva idag, går dock också att vända på det och säga att Svensson var riktigt het i buren idag.

Bratwursten: Absolut. Hade vart skönt att ta en seger direkt på hemmaplan och hålla matchserien het.

Davey_22: Håller med Saik är favoriter även på lördag men det finns hopp!

Carl Lejonkräk: Jag tycker inte det ser ut alls som att vi kommer bli förnedrade. 4-1 speglar ju inte matchbilden. Känns som vi kan slå dem på Lördag. OM vi är effektiva.

Skrubben: Mm mycket bra analys.

Bifbiffen: Otroligt bittert just nu, jag vågar nästan inte titta på matcherna för att jag är rädd att vi ska bli förnedrade. Bara att be till hockeygudarna om lite flyt på lördag.

Skrubben: Noterar att Sjöberg som sett bilderna känner sig säkrare än Abrahamsson på Sportbladet.

"Pontus Petterström högg Anton Rödin mellan benen efter en tekning och ena huvuddomaren stod tätt intill, men agerade inte.

Brynäs skulle haft med sig en femma där, helt klart. Det är inte ofta man ser ett sånt agerande så pass tydligt och jag blir inte förvånad om man kommer titta på den situationen i efterhand."

Brynäsgubbe:

Domaren med #3 ska ju definitivt inte vara domare mer i den här
matchserien. Oavsett vad de bestämt på förhand.

Gör man bort sig så där, och sen kommer med en bortförklaring
som en femåring. Då ska det få konsekvenser.

Domarna är så pass välbetalda att de inte ska kunna lalla omkring med
ett frikort mot all form av dumhet.

Redigerad kommentar

Inte första gången Skellefteå spearar mellan benen. Minns att en kille i gnaget blev brutalt spearad bakifrån på samma sätt av Jimmie Ericsson i en slutspelsmatch.

Givetvis utan bestraffning.

otroligt skönt ändå att ha Andersen tillbaka. Nu är det nästa klippa=Bertilsson vi väntar på.

Bra krönika av Henrik Sjöberg.

Horace76c: "slashing the pung" haha episkt... 

Brynäsgubbe:

"Petterström spearing, eller åtminstone försök till spearing, på Anton Rödin. Jag har inte sett klockrena bilder där, så det överlämnar jag till Situationsrummet. Av det jag sett är det ett misstänkt matchstraff eller åtminstone 2+2+10, men jag har svårt att se att det blir någon avstängning i efterhand."

Ok, kan köpa att det inte är en spearing....men skulle "Slashing the pung" vara en mindre företelese??? 

70 Rodrigues: Fruktansvärt sur eftersmak idag..med tanke på våra chanser och att Saik inte alls var bra.

Orka dessa kappvändare på AB...

Råkar vi vinna på lördag kommer det låta att Brynäs kan ta det här.

Skrubben: Nu har Skellefteå värmt upp o fått tillbaka  matchtempo. Vi är alldeles för ineffektiva och gör för avgörande misstag.

Redigerad kommentar

Skrubben: Fast grejen är ju att det här med SAIKs effektivitet inte är någon tillfällighet. Det är spetskompetens som vi tyvärr saknar... Har man den effektiviteten behöver man inte spela på topp för att vinna...

Efter dagens insats tycker jag att vi har alla chanser att vinna på lördag.

Bifbiffen: Vem fan bryr sig om hur en hockeyspelare ser ut ? 

Bifbiffen: Fan Bulan verkade uppgiven/irriterad på hur situationen är uppe i Gruvan...omöjligt att vinna där såna här dagar

munkas: Fanns det något positivt du vill lyfta fram?

bifhjärta: Helt klart. Ser också ut som två jättebebisar. Därför blir intrycket inte lika starkt utan mest komiskt.

Arto säger att Saik "sköljer över" oss....😂😂😂😂😂😂😂😂

Bifbiffen: Saik ihop med domarna är patetiska jävla skräp!!!

Tycker laget har rätt inställning och gör mycket bra idag ändå. Ingen perfekt insats. Men detta ger mersmak inför mötet i Gävle.

bifhjärta: En stor eloge till laget . Detta trodde jag inte i januari , .
Ta dom satans på lördag ,

Bifbiffen: Backsidan har ingen bra kväll. Våra defensiva backar bjuder bort mål och vår offensiva back är troligtvis mindre målfarlig än våra defensiva. Illa!

bifhjärta:
Ska Skelle ta det här så lätt som dom flesta tror (untertecknad inkluderad) så måste dom spotta upp sig i alla fall 2 eller 3 hack.

Fan, efter det här blev jag POSITIV! 

Jag utgår ifrån att den där domarn #3 (???) Inte dömer mer i den här serien

Usla domare, uselt PP, uselt BP, usel effektivitet...

Annars är jag nöjd.

Skillnaden mellan lagen är effektiviteten. SAIK ruskigt effektiva. 

Djoos kommer aldrig bli något tyvärr. Denna matchserie blir inte heller så lång. Men ser 3 matcher till med glädje

« · 1671177 · »