1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Horace76c:En spearing 7 där i veckan !!!!!!!!

faceoff:
Spearing är väl att stöta med klubbstpetsen?! (säger jag utan att konsultera regelboken)

Detta indikerar väl iaf att nåt slags straff kommer/kan delas ut.

Domaren själv :

Hur ser du på den nu?

– Den är väl inte helt okej.

Situationen ska granskas i efterhand och avgöra om Skellefteå-spelaren ska straffas.

– Situationsrummet kommer kolla på det. Om de tycker de ska gå vidare så kommer de göra det, säger Öhlund.

Skrubben: Som sades under PK. "Att inte tro på sitt lag är det närmaste tjänstefel"
Hur fan ska en tränare kunna gjuta mod i ett lag om jan lägger sig platt på rygg under en pk?

Samma domare på lördag. Dags för återbetalning å det grövsta.

Om vi bortser från den elementära situationen med Rödin.
-Solklar slashing i situationen där Djoos åker på en tvåa gör PO
-Solklart en medveten handling av Svensson när han flyttar buren under vårt pp
-Solklar highstick när Scott får läppen spräckt.

Man blir fan mörkrädd över domarnivån.

Horace76c:

Suck... är normalt en "lugn o objektiv" bedömare av i stort sett all idrott.... men, spelar Petterström mer i den här matchserien så har han förtjänat ett par brutna fingrar. Otroligt fult, fegt, osportsligt och sanslöst om han kommer undan med den handlingen.

Horace76c:du får bestämma själv, har ingen regelbok:)!!!!

SnowKing: Naturligt. Det var under all kritik idag. Att vara lugn och objektiv försvann i samma stund som domaren visade för hockeysverige att han saknar ryggrad.

"Kaxiga utspelet – efter storförlusten" På ABs sportsida just nu.

Hatar media ibland. 

faceoff: Förjävligt att inte domarna kan bli avstängda eller få böter, fy faan mår illa över hur kass domarkåren är i Sverige

Rossa:shl lagen har innan en sesse med varann å domare bestämt att man INTE ska kritisera en domare offentligt,,...domarna är som samhall!!!

Rossa: Ja, ju mer man tänker på det desto mer förbannad blir man. Domarjäveln står 4 decimeter ifrån situationen och vägrar blåsa för att det sitter en drös med tolvfingrars på läktaren. Nu vettefan om inte Saik är ett större hatobjekt än självaste Färjestad. Den där självgoda jävla gruvföreningen behöver knappast hjälp av domarna för att klara sig. Nu fattas det bara att Bert uttalar sig och föringar situationen...

munkas:
'Nu vettefan om inte Saik är ett större hatobjekt än självaste Färjestad'

De...de..de' där får man fan inte ens skämta om!

munkas:

"Den där självgoda jävla gruvföreningen..."

En gruva, en guldgruva dessutom... är inte det mer hockey än... kaffe? Mellanrostat kaffe alltså. Eller tablettaskar?

Måtten av självgodhet, vad är det? Mitt svar är: att gratissponsras av unicef!

Men nu ska vi inte vara sådana.

Kul att vinna, men lite avslagen match med ganska lågt tempo. Det märktes att vi kommer ur ett längre uppehåll, och passningarna satt inte direkt på bladet. Hoppas på bättring på Lördag. Brynäs överaskar däremot positivt och det var jämnare än vad man kunnat ana. Matchen var jämnare än resultatet 4-1 även om Skellefteå AIK var det bättre laget sett över 60 minuter och vi kontrollerar matchen på ett bra sätt defensivt andra halvan.

Sven Sewage:

Nä... vi ska inte va sådana, men utan att va alltför enögd så måste jag påpeka att Saik bjöds in i matchen av blinda/köpta/rädda domare. Saik är alldeles för bra för att behöva sådana fördelar som man gavs, riktigt tråkigt. Skall inte rabbla upp en massa statistik o händelser men Petterström skulle inte spelat mer efter sitt fega tilltag, i det PP som Brynäs borde fått kunde lätt matchbilden blivit annorlunda. 

faceoff: Samhall Am?

Stackars Wikegård...nu drar drevet igång och nu startar jakten på hans HUVUDLÖSA uttalande om en handväska. Man blir fan mörkrädd, vart är det här landet på väg?

Sven Sewage: "Måtten av självgodhet, vad är det? Mitt svar är: att gratissponsras av unicef!"

HAHAHAHAHA. Du har ju ingen koll. Tillbaka till kryvan med
dig.

Zappaholic: Vissa föreningar ger tillbaka och betalar Unicef och vissa andra får mer bidrag:)

Zappaholic: Kul att se hur Nordan blommar upp när det vankas slutspel.
Såg nästan ut som att han spelade för nytt kontrakt igår, smällde på och domderade som en ungtupp på väg uppåt i karriären.
Är rätt säker på att han ändå får förlängt kontrakt, smarta och kloka centrar med klubbhjärta växer inte på träd och går sällan att köpa för pengar.

Huge: Jag instämmer👍

Rossa: vad händer? Ett positivt inlägg och som grädde på moset riktat mot magistern

Huge: inte svårt att få "klubbhjärta" när han knappast får ett shl kontrakt nån annanstans ;)

Nej. Bort med Nordan. Man kan inte bara leverera när det passar en själv. Är man välbetald så måste man leverera varje match. Inte bara när man skall kämpa sog till ett nytt kontrakt.

Huge: Man ska väl spela för nytt kontrakt varje kväll?
Inte bara precis när kontraktet går ut?

Annars blir det ju lite fel eller?

Powerfade: Nordan har överlag och under säsongen levererat så det räcker och blir över. Min poäng är att han igår såg ut som en spelare som hänger på gärsgårn och då försöker bevisa att han ska ha nytt kontrakt, när han under hela säsongen varit en stabil och trygg center som är mkt viktig för laget och knappast har nåt att bevisa.
Att han igår såg lite extra taggad ut är isf bara ett bevis på att lite äldre spelare ofta och kanske naturligt, behöver såna här matcher för att tända till på allvar sas.
Utan att dom fördenskull måste ha underpresterat och slöat till i matcher som kanske inte är riktigt lika viktiga, typ i serielunken.

mk: " Man ska väl spela för nytt kontrakt varje kväll?"

Självklart.
Även om dom flesta säkert är fullt medvetna om att det inte alltid funkar i praktiken.
Det viktigaste är ändå att man FÖRSÖKER spela varje match som om kontraktet hängde på insatsen.

"Inte bara precis när kontraktet går ut? "

Självklart inte.
Har heller inte påstått att Nordans insats igår berodde på att han helt plötsligt måste visa att han är värd ett nytt kontrakt, efter att tidigare ha gått på halvfart i tron att det ändå ordnar sig.

"Annars blir det ju lite fel eller?"

Ja, annars blir det lite fel. Det har du alldeles rätt i.

I och med att domare #3 (som föga överraskande visade sig vara
Linus Öhlund) nu erkänt att han lider av ett gravt synfel, så kan
han ju definitivt inte fortsätta i den här matchserien. Om man som
domare inte ser tydligt ens på två meters håll, så bör han snarast
uppsöka en ögonläkare.

Huge: Jag håller med dig ang Nordan. Äldre, duktiga spelare har en förmånga att höja sig ett eller ett par snäpp när det blir slutspel.Det finns det många exempel på genom åren, spelare som man tycker har tappat lite under året för att plötsligt spela en otrolig hockey.

Nordan i övrigt är ett kapitel för sig. Långa perioder av ganska mediokert spel men matcher han är vass kan han vara bäst på plan. En Nordan på topp (dock alldeles för sällan enl mig) är en otroligt komplett spelare.

Jag tycker Nordan varit bra den här säsongen. Om han ska vara kvar eller inte beror mest på vilka alternativ som finns tillgängliga. Johan Larsson och liknande ersätter ju Nordan rätt väl, typ...

brynäs08: Frågan är om Nordan passar för hockey "Bulanstyle". Den hockey man vill spela kräver ju hög åkfrekvens och start&stopp. Inte glida runt och göra bandysvängar.

Själv tycker jag att damp-tvillingarna Westerholm var era två bästa spelare igår. Tyvärr måste dessa dras med SHLs, eller kanske hela hockeyvärldens, ofarligaste spelare. Det är liksom att sätta de två bästa offensiva spelarna i BP1. Men det är bara att tacka och ta emot.

Nu är vi uppe i varv efter vårt långa uppehåll. Ni kommer att måsta göra er bästa match för säsongen om ni ska ha skuggan av en chans på Lördag, det är vad jag tror.

Sven Sewage: Så ni har fått en betalningsbekräftelse från domarna redan ;)

Powerfade: "Frågan är om Nordan passar för hockey "Bulanstyle". Den hockey man vill spela kräver ju hög åkfrekvens och start&stopp. Inte glida runt och göra bandysvängar."

Nordan tycker jag har fått ett jättelyft sedan Bulan anlände faktiskt och han åker tiktigt mycket skridskor numera. Jag ser honom gärna kvar i laget en säsong till.

Carl Lejonkräk: Vi har ju redan Scott, Enterfeldt, Westerholm och Blomqvist (i viss mån) som centrar. Om vi sedan leker med tanken att Johan Larsson kommer hem har vi fyllt centersidan med råge. I mitt tycke är Nordan en andra/tredje-center i ett lag, och då är dom platserna redan fulla.

Sven Sewage: Kul att du som utsocknes sätter fingen på detta problem. Skall twinsen ha som medspelare:

1) En grinder som öppnar ytor för dem?
2) En måltjuv som tar vara på de chanser de skapar?
3) En smart center som gör att kedjan blir halvt hopplösa att markera i sina rörelser och snabba kortpassningar?

F.ö. så kanske du märker att Lindgren fortfarande är borta efter Lindholms vårdslösa tackling. Frågan är om han kommer tillbaka till hockeyn mer...:
Huvudtacklingar måste börjar straffas mycket, mycket hårdare.

Skrubben: Varken Scott eller Blomqvist är naturliga centrar, Egentligen inte PaW heller. I princip har vi bara Enter och Nordan i dagsläget så nog behövs det en center till nästa år.

Sven Sewage: Intressant att du nedvärderar människor med damp-uttalanden, vet du ens vad det betyder? Vad ger du fegisen Petterström för diagnos?

Huss: Jag skulle vilja se Ollas ihop med Westerholmarna. Fart, kraft och ett bra målsinne. En spelare av hans kaliber kan inte lämnas lika "halvmarkerad" som man kunnat göra med Manny. Alltså lite mer arbetsrum för bröderna W.

Huss: Håller med dig gällande centrarna. Även om Blomman, Scott och PaW har gjort det bra så har dom inte riktiga samma breda register som Nordan.
Och som CL säger: oron för att Nordan inte ska hänga med i Bulans hockey verkar vara helt obefogad, då det ser ut som att tvingats jobba hårdare med bl.a skridskoåkningen och att det dessutom verkar ha gett resultat.
Hängde med mkt bra igår, och då mötte vi ändå ett bra lag med högt tempo i sitt spel.

Huge: Nordan hade verkligen slutspelshjälmen på sig igår. Vann massor med närkomper, spelade smart och, hör och häpna, fysiskt.
Men jag har vissa farhågor att han inte kommer mäkta med Bulan-hockey under en hel säsong. Oavsett om Nordan är kvar eller ej så skulle vilja se ytterligare en center.

Powerfade: Gillar tanken, de är lite lika i sitt spel faktiskt.

Huss: Det här med att vissa spelare höjer sig i slutspel kan vara intressant att diskutera. 

Kan ibland också vara så att spelare är osynliga under stora delar av grundserien för att sedan höja sig mycket i slutspelet i jämförelse med hur de spelat under grundserien, med det sagt behöver nivån för den delen inte vara särskilt hög.

Då blir vissa spelare hyllade som sådana som tänder till när det verkligen gäller och höjer sig då det hettar till. Tycker man ibland istället kan vända på frågan och ställa sig frågande till varför dessa spelare gjort en så svag grundserie istället? lätt att bli förblindad.

Handlar om kontraster, därför man lägger märke till dom tydligare också.

Brynäsgubbe: Nästan osynlig mot övriga lag men gör alltid mål på brynäs

Bratwursten: Fast i ett slutspel är det faktiskt inte helt ovanligt att det är andra spelare som sticker fram. Det blir tuffare, tajtare och stjärnorna i respektive lag bevakas hårdare vilket skapar utrymme för andra spelare eller spelartyper.
T.ex. FBK har ju värvat spelare som Hedman och Tolle i princip enbart för deras fysiska egenskaper i samband med ett slutspel, speciellt bra hockeylirare i en grundserie är de inte.
Sen handlar det kanske i Nordans fall om rutin också. Han vet vilka egenskaper som måste tas fram i ett slutspel.

Huss: Absolut, så kan det vara.

Jag kommer dock inte gråta om Nordan försvinner direkt.

beror såklart lite på vad som skulle komma in istället också

Fuck Skellefteå, Öhlund och den andra jävla lallaren. Imorgon vinner vi bara på ren jävla in i kaklet mentalitet. Vill inte se Djoos eller Kilström imorgon. Lucas Carlsson o Deutsch klarar det mycket bättre.

Tips: 4-2

Tycker Nordans vara eller icke vara är lite halvknepigt. Beror väldigt mycket på hur Bz resonerar angående de andra centerplatserna.

Om nu Djurgården är intresserade av Eklund tycker jag vi bör hitta en lösning så de kan ta över honom.

Kilas.. just nu ser jag inte hur en förlängning vore bra för varken Kilas eller Brynäs. Han har backat i utveckligen både defensivt och offensivt hos oss.

70 Rodrigues:

"Fuck Skellefteå, Öhlund och den andra jävla lallaren"

Suck, aldrig får man va riktigt glad.... här har jag gått runt o vart lite stolt över att ha blivit kallad ja-sägare, lallare m.m. bara för att jag inte gillar när Brynäsrelaterade saker blir hånade här på HS.... Nu jämför du mig alltså med en halvblind, köpt domare i norrland? Fattar inte vad ni äter där nere i skåneland.

« · 1671177 · »